Nörolinguistik sihir.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
İLETİŞİM NEDİR? İletişim,nesnel kriterlere dayalı aktaranın ve algılayanın,algısından bağımsız olan bilginin ve kişilerin özelliklerinin ifadesi olan duygu.
Advertisements

Psikolojinin Konuları
BEBEKLER Giriş.
İletişim Nedir? Duygu, düşünce veya bilgilerin akla gelebilecek her türlü yolla başkalarına aktarılmasıdır.
Sinem USLU. KELİME İŞÇİLERİ  İçerik Kuralları  1. Yayıncı olmayı kucaklayın. Bu yazıyı okumaya başladığınıza göre muhtemelen bunu yapmışsınız.
İnsan İletişimine Giriş Human Communication [Bölüm 1]
NÖRO LİNGUİSTİK PROGRAMLAMA
KİŞİSEL GELİŞİM MERKEZİ
HEMŞİRELİK FELSEFESİ HATİCE OLTULUOĞLU.
DİNLEME VE ÖĞRENME BECERİLERİ
Çocuğumuzu tanımanın önemi:
T.C. Erciyes Üniversitesi Ziya Eren Eğitim Fakültesi
TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI
ALGILAMA YÖNETİMİ BÖLÜM 7.
EMPİRİZM.
ÖĞRENME YÖNTEMLERİ.
ÇOKLU ZEKA.
Mahmut Fehime Güleç İlköğretim Okulu
ANNELER BABALAR/ÇOCUĞUNUZ SINAVA GİRİYOR …. Çocuklarımızı çok severken kişisel isteklerimizin, beklentilerimizin onlar için belki de aşırı bir yük olacağını.
MATRIX memory REIMPRINTING
BÖLÜM V: FOCUS NAZAN SEZEN. “Akışı hisset… Akıntının bir parçası olmak için, amacı anlamalısın” Warrel Dane.
İDEALİZM NEDİR ?.
Yetkinlikler Yetkinlikler belirli bir görevi başarıyla yerine getirebilmek için beklenen ortak kurumsal davranış ve tutumları tanımlanmaktadırlar.
SLAYTI MUTLAKA SESLİ İZLEYİNİZ… İYİ SEYİRLER…
ANNELER BABALAR/ÇOCUĞUNUZ SINAVA GİRİYOR …
Genel Öğretim İlkeleri Yasemin ÇELİK Elif ALTINEL
SINAV KAYGISI KAYGI KAYGI; üzüntü, sıkıntı, korku, başarısızlık duygusu, sonucu bilememe ve yargılanma gibi heyecanların birini veya çoğunu içerebilir.
İLETİŞİM BECERİLERİ KARATAY REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ.
SINAV KAYGISIYLA BAŞETME YOLLARI
SINAV KAYGISI VE GİDERİLME YÖNTEMLERİ
SINAV KAYGISI.
EFT TEKNİĞİ UYGULAMASI GEÇMİŞİ YENİDEN YAZMAK
ÇOCUKLA KALİTELİ ZAMAN GEÇİRMEK
İslam’da Bilginin Kaynakları
BEYNİN BÖLÜMLERİNİN İŞLEVLERİ
Pozitif psikoloji İletişim becerileri.
Perfect affirmasyon tekniği
NLP nedir? Micheal Hall Figuring Out People. NLP=ileti ş im Bir iletişim modelidir Mesajları nasıl gönderip aldığımızla ilgilenir Bu bilgiyi nasıl işliyoruz?
EFT ile Potansiyellere Odaklanmak. Ki ş isel geli ş im aracı olarak EFT Basit dokunmalar bir çok sorunu ortadan kaldırır Fobiler, travmatik anılar, kaygılar.
Düşüncenin gücü. Odaklanmış niyet performansı değiştirmede gerekli görülmektedir.
Distortion; çarpıtma bölüm I. Tüm dışsal EM dalgalar değişik düzeylerde çarpıtılır, değiştirilir. Tüm dışsal EM dalgalar değişik düzeylerde çarpıtılır,
Bülent Uran Eğitim Danışmanlık.  3D  D UYGU  D ÜŞÜNCE  D AVRANIŞ  Varlığımıza ait olduğunun bildiğimiz ama teknolojik -objektif ölçeklerle ölçülemeyen.
Emotional Freedom Techniques
 Sorun dışsal bir olaya verilen içsel bir tepki sonucunda ortaya çıkan fiziksel, ruhsal, davranışsal olumsuz semptomlardır.
Probleme Dayalı Öğrenme
KELİMEDE ANLAM VE KAVRAM. Sözcükler, farklı anlamları, anlam birimlerini içinde barındıran bir yapıdır. Bunlar sırasıyla şöyledir: Kavram: Bir varlığın.
DİL-DÜŞÜNCE-DUYGU İLİŞKİSİ
SLAYT GEÇİŞLERİ İÇİN… LÜTFEN TIKLAYINIZ… SLAYTI MUTLAKA SESLİ İZLEYİNİZ… İYİ SEYİRLER… Sesli İzleyiniz.
OLUMLU DÜŞÜNCE NEDİR? Hayatın her alanında, bizi her konuda etkileyen aslında bizim olaylara nasıl baktığımızdır. Şunu unutmamak gerekir ki; meydana.
BİLİŞSEL GELİŞİM.
Bölüm 1 : Genel Kavramlar
SÖZCÜK ANLAMI Anlamı olan en küçük ses birliğine sözcük denir.
BİLME-BİLGİ EDİNME, BİLGİ EDİNMENİN YOLLARI VE ÖNEMİ
BEYNİN BÖLÜMLERİNİN İŞLEVLERİ
Çoklu Zeka Modeline Genel Bakış
SANJIAO MERİDYENİ.
Öğretim Programı Tasarım Soruları
Gökçe Erinç Büyükşengür
ÇOCUKLUK DÖNEMİNDE YARATICILIK VE SANAT EĞİTİMİ
VERİMLİ VE ETKİLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ CUMHURİYET İLKOKULU REHBERLİK SERVİSİ.
SAĞLIK ENFORMASYON YÖNETİMİ 1 DERSİ 1. DERS : TANIMLAR
SANAT FELSEFESİSANAT FELSEFESİ Sanatçı Sanat Eserinin Özellikleri Ve NitelikleriSanat Eserinin Özellikleri Ve Nitelikleri.
İLETİŞİM TEKNİKLERİ.
GELİŞİM VE ÖĞRENME DUYULARIN GELİŞİMİ Prof.Dr.Mustafa Ergün.
STRES YÖNETİMİ.
Altı Şapkalı Düşünme Tekniği
İletişim nedir Temel İletişim. Bir aklın, başka bir aklı etkileme sanatıdır. İletişim.
Sunum transkripti:

Nörolinguistik sihir

nörolinguistik Kelimeler aracılığıyla zihin beden bağlantısını ifade eden bir terimdir. Nörolojimizin kelimeleri işleme soktuğunu ve dilselliğe nasıl tepki verdiğini ifade eder.

kelimeler Dış gerçek üzerinde etkisizdir. İç gerçeği değiştirme özelliğine sahiptir. İçsel değişim kişinin duygularını etkiler Yani mental ve linguistik olarak bedensel nörolojik işlevleri uyarabiliriz.

Duyu reseptöreri dış dünyadaki elektron denizinden sürekli girdi alırlar. Beden nörolojisi bunları nöral yollarda hareken eden sinirsel uyarılara çevirirler. Bu bilgi korteksde başka dönüşümlere uğrar. Bu değişen bilgiler beyinde uygun bölümlere yerleşir.

Dil bilgiyi kodlar Bilgiyi değişik formatlarda kodlarız. En çok kullandığımız mod duyu temelli moddur. (resim, ses, duyu”hareket, dokunma”, koku ve tatlar) Bu duyusal temsili sistem zihin filmini oluşturur. Daha sonra bu modaliteleri değişik kalitelerle çerçeveleriz.

Bu kaliteler içsel zihin sinemamızı naasıl çerçevelememiz gerektiği talimatlarını içerir. Duyusal temelli temsillerin üstünde duyusal temelli kelimeler vardır. Bunlar reseptörlerin algıladıklarını aktarmamamızı sağlar.

Duyusal temelli dilin kullanımı Lütfen arkana dön (K) ve halıdaki kire bak(V). Ayak izlerinin yarattığı kirleri görüyor musun (V)?. Şimdi bunun hakkında ne söylemek (A) istersin? Temel modaliteler: Vizuel ( resim, görüntü, hayal) İşitsel ( ses, gürültü, müzik, ton) Kinestetik ( duyular, bedendeki fiziksel hisler) Kolu ve tat

Yeni bir gerçek yaratılması Gerçekte film falan yoktur. Hepsi kimyadır. Yinede bu duyumları deneyimleriz. Fenomenolojik deneyimleri dille kodlarız. Daha sonra bu dille yarattığımız kodları non-duyusal soyut kelimelerle temsil ederiz. Bu işlem sırasında bilgi silinmesi ve genelleşme ortaya çıkar.

Nöro linguistik sihirin 3 yüzeyi 1. spesifite belirtmesi 2. değerlendirme belirtmesi Gömülmüş çerçeveler belirtmesi

Spesifite dili Kesinlik, açıklık aradığımız zaman bu dili kullanırız. Sınırlayan ve sabote eden çerçeveleri parçalamak için kullanırız. Lütfen arkana dön (K) ve halıdaki kire bak(V). Ayak izlerinin yarattığı kirleri görüyor musun (V)?. Şimdi bunun hakkında ne söylemek (A) istersin? Bu açıklık zihnimizde bir film oynatmaya başlar

Çoğu insan duyusal temelli konuşmayı bilmez Hemen metaya gider ve bir çok soyut kelime kullanır. Duyusal temelli konuşmayla herkese herşeyi anlatırız Değerlendirme temelli konuşmayla kimseye bir şey anlatmayız.

Değerlendirme dili Bu tip dili yeni gerçeklikler oluşturmak için kullan Eski gerçekleri yeniden çerçevelemek için kullanırız. Anlam sadece zihinde mevcut olan bir şeydir. Tabiatta tembellik diye bir şey yoktur.

Meaning=Anlam Primer düzey duyusal temelli dilin daha üst düzeyinde bir “mantık düzeyinde” mevcut soyut bir kavramdır. Bilgi hakkında bilgidir. Alt düzey düşünceler hakkında (nörolinguistik) üst düzey bir düşüncedir (nörosemantik)..

İçiçe geçmiş çerçevelerin dili Tüm anlamları çerçeve dışına bir vuruşta almak için bu tip bir dili kullanın.. Anlamı yaratan tüm kontexti değiştiren bir dildir. Referans çerçevesi değişince onu içeren kişilik, kimlik, duygular, kader ve gelecek değişir.

NL ve NS dünya hakkındaki düşüncelerimizle başlar Hiçbirşey bir anlama gelmez. Düşüncelerimizden bağımsız olarak olaylar olur, şeyler mevcuttur. Sesler, görüntüler, duyumlar reseptörlerimizi uyarır. Ama tüm bunlar bir anlama gelmez. Hiçbir mental ya da duygusal ilişkisi yoktur.

Sonra sihir başlar Görürüz, duyarız, dokunuruz. Bunları temsil ederiz. Bunları diğer ses, görüntü ve dokunuşlarla ilişkilendiririz. Daha sonra bunları daha üst soyut anlamlarla ilişkilendiririz. Yani bir şeye anlam vermek ilk olarak ilişkilendirmekle ( asosiasyon) başlar.

Dış olay – iç temsil Bir dış olayı, eylemi, kişiyi bir içsel durumla ilişkilendiririz. Bu ilişkilendirmelerin mantıklı, üretken, yararlı ya da değerli olması gerekmez. Anlam sadece bilinç bir dış olayı içsel bir duruma bağladığı zaman ortaya çıkar. Böylece kişi içinde bu şey hakkında bir çerçeve oluşur.

Çerçeve kesin ve tam olarak anlamı kontrol eder ve yönetir. Dış Davranışı (DD) ya da olayı çerçeve olmadan anlayamayız bile.

Anlamın yapısı Dış bölüm: dünyadaki olaylar İç bölüm: insan sinir sistemi ve beyni. Olayı tanımlayan ve onu haritalayan bölüm.

DD  /=ID Dış davranış  içsel durum

Dış dünya hakkında bir iç durum yaratırız. Bu durumda bir çerçeve yaratmış oluruz. Bu düşüncemiz etrafında bir çerçeve oluşturur. Sonra buun hakkında çerçeveyi kullanarak bir doğrulama yaratırız. Bu şekilde bir inanç yaratırız.

Daha sonra insan bilincinin özelliği nedeniyle daha fazla karışıklık yaratırız. Ateşten nefret ediyorum. Beni korkutuyor. Ateşten korkmamdan nefret ediyorum. Neden kendimi bu kadar korkmama izin veriyorum? Bu meseleyi halletmem gerekir. Bende ne yanlış var?

Değişik çerçeve değiştirme yolları 1. deframing: çerçeveyi kaldırmak: DD veya ID hakkında spesifik sorular sormak. 2. deframe: karşı çerçeveleme: 3. yeniden çerçeveleme: pre-frame, post frame Out frma: bir üst düzeye çıkma

Zihin hatları modeli Bilinci değişik yönlere yönlendirme işlemleri Değişik yönlere yönlendirme yaparak anlamı değiştirme işlemi İnancı, duyguyu, davranışı, alışkanlığı değiştirmeye yönelik ilk adımları yaratmak.

Bir inancı değiştirmenin 7 yolu 1. deframing 2. İçeriği yeniden çerçevelemek Karşıt yeniden çerçevelemek 4-5. Pre ve post framing 6. Meta düzeylere out-framing 7. Analojik çerçevelemek

deframing #1: Parçalara indirgemek: spesifiteye doğru kaymak ( mevcut çerçeveyi indeksleme, parçalama, filmin bölümlerini ortaya çıkarma, inancı oluşturan dili parçalama, altını çizme işlemi.. Denklemi analiz etme: deduktif düşünme.. Mantık yürütme.. #2: strateji sırasını ayrıntılamak

İçeriği çerçeveleme Anlam kübünün içinde çalışmak.. 1. kompleks eşitlikler.. 2. neden-etki ifadeleri Bu bu demek değildir.. Bu demektir.. #3: DD yi YÇ #4. ID u YÇ

Karşıt YÇ İçeriğin zıddı argümanlar bulmak Kendi içeriği üzerine yansıtmak Reflexivity: zihin kendi düşüncesi üzerinde düşünür. #5. DD self/dinleyiciye reflexif olarak uygula #6. ID self/dinleyene reflexif olarak uygula #7. Zıt örnek

pre-framing ve post framing pre-framing: iki kavram uygularız: nedensellik ve niyet Post-framing: denklem gelecekte de anlamını koruyacak mı? #8: pozitif prior framing #9: pozitif prior neden #10 ilk sonuç #11 sonuçların sonucu #12 sonsuzluk çerçevesi

Meta-düzeylere out frame etmek Anlamın yapısının dışına çıkar değişik fikirleri ona uygularız. Bu yukarı doğru çıkış: inductive düşünce ve mantık yürütmedir. #13: dünya modeli Ç si #14: kriter ve değer Çsi #15: bütünsellik Çsi #16: mecburiyet Çsi #17: özdeşleşme Çsi #18: Tüm diğer soyut Çler. #19: ekoloji Çsi

Analojik Ç #20: hikaye, metafor ile Ç yi yeniden hikayeleme