İŞLETMELER ARASI ANLAŞMA VE BİRLEŞMELERİN TÜRLERİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Rekabet hukuku, mal ve hizmet piyasalarında rekabetin korunması amacına yönelik olarak oluşturulan kurallar üzerine inşa edilmiş bir hukuk dalıdır.
Advertisements

İŞLETMELERİN BÜYÜMESİ
İŞLETMELERİN BİRLEŞMESİ
PAZARLAMA YÖNETİMİ.
Pazarlama Karma Elemanları: DAĞITIM
PAZARLAMA YÖNETİMİ: ÜNİTE 6
Bir eksik rekabetçi firma;
BÖLÜM X FİYATLANDIRMA.
Ticareti, üretilen mal ve hizmetlerin belirli bir ücret karşılığı son kullanıcılara ulaştırılmasını sağlayan alım-satım faaliyetlerinin tümü olarak.
İŞLETMELERİN BİRLEŞMESİ
E-İhale, Elektronik İhale veya Online İhale sistemi B2B (şirketler arası ticaret) alanında kullanılan bir satınalma yöntemidir. Bir Alıcı şirketin ve.
GİRİŞİMCİ SUNUMU.
Finansal Yönetim ve Fonksiyonları
Öğr. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU
TÜRKİYE KİMYA PETROL LASTİK VE PLASTİK SANAYİ İŞVERENLERİ SENDİKASI Cem KILINÇ Çevre Mühendisi Kasım 2008 Ankara.
İŞLETMELERİN BÜYÜMESİ
+ + + ENDÜSTRİYEL ALICILAR MAL VE HİZMET ÜRETİCİLERİ
İşletme Yönetimine Giriş 9. HAFTA İŞLETMELERİN BÜYÜMESİ
ENDÜSTRİYEL PAZARLAR ve ENDÜSTRİYEL SATIN ALMA DAVRANIŞI
Finansal Yönetim ve Fonksiyonları
Dağıtım Kanalları PAZARLAMA İLKELERİ
1. 2 İşletmelerin genel amaçları 3 Değer Arttırma: İş letme piyasa de ğ erini hissedarları açısından maksimum yapmalıdır 4.
ÜNİTE 5 (Bölüm 1) FİNANSAL ANALİZ
EMLAK PAZARLAMA STRATEJİLERİ VE UYGULAMALARI
14. Yatay ve dikey bütünleşme (vertical and horizontal integration)
6.Bölüm Endüstriyel Pazarlar ve Uluslararası Pazarlar
Slayt 0 DOKUZUNCU BÖLÜM FİNANSAL OPERASYONLAR. Slayt 1 İşletmelerin varlığını sürdürebilmesi ve amaçlarına ulaşması, finansal yapıları ile yakından ilgilidir.
RİSK VE YÖNETİMİ.
Pazarlama Yönetimi Süreci
İşletmelerin varlığını sürdürebilmesi ve amaçlarına ulaşması, finansal yapıları ile yakından ilgilidir. Enflasyon Finansal Risk.
İŞLETME İLKELERİ İşletmelerin Büyümesi
İŞLETMELERİN KURULUŞ SORUNLARI
Slayt 0 DOKUZUNCU BÖLÜM FİNANSAL OPERASYONLAR. Slayt 1 İşletmelerin varlığını sürdürebilmesi ve amaçlarına ulaşması, finansal yapıları ile yakından ilgilidir.
Yrd. Doç. Dr. Doğan AYDOĞAN
ELEKTRONİK TİCARET TÜRLERİ
Dolaysız Yabancı Sermaye Yatırımı
I. Finansal Operasyon Kavramı
Eksik rekabetçi bir firma
Uluslar arası İşletmecilik İlk Bakış
İşletmeye Giriş Konu 2: İşletme Kurulması ve Türleri
İŞLETMELERİN SINIFLANDIRILMASI
İŞLETMELERİN KURULUŞU
İŞLETMENİN SORUMLULUKLARI
Öğr.Gör.SEDA AKIN GÜRDAL
Öğr.Gör.SEDA AKIN GÜRDAL
Mobil Pazar Çevresi ve Pazar Fırsatları
Modern bir konaklama işletmesinde genel yönetim fonksiyonunun yanı sıra üç temel fonksiyon daha vardır. Bunlar satın alma, mal ve hizmet üretme ve son.
İşletme Çevreleri, Büyüme, Küçülme ve Analizler
Başlamak için sorular:
İ şletmelerin Özellikleri ve Amaçları Etik, Sosyal Sorumluluk İ şletmelerin işlevleri Yrd. Doç. Dr. Şule AYDIN TURAN.
Karşılaştırmalı Tablolar Tekniği. Analizi yapan kişi analiz tekniklerini uyguladıktan sonra, mali tablolardaki değişimleri ve nedenlerini ortaya koymalıdır.
İşletmenin Kuruluş Çalışmaları
Öğr.Gör. Seda AKIN GÜRDAL
REKLAMCILIK Yrd. Doç. Dr. Doğan AYDOĞAN. Reklamda Kampanya Süreci ve Strateji  Kampanyanın amacı açık ve doğru bir biçimde saptanmalıdır.  Pazarlama.
STRATEJİK ORTAKLIKLAR OLUŞTURMA
Pazarlama Kontrolü ve Sosyal Sorumluluk
FİYAT MEKANİZMASI.
8. MONOPOL PİYASASI.
İŞLETMELERİN KURULUŞ SORUNLARI
İŞLETMELERİN SINIFLANDIRILMASI
Bölüm 4 Fizibilite Analizi Gerçekleştirmek ve Kazançlı Bir İş Planı Oluşturmak.
İŞLETMENİN TARİHÇESİ, AMAÇLARI , SOSYAL SORUMLULUK VE ETİK
TURİZM PAZARLAMASI Emir Hilmi Üner.
5. İŞLETMENİN GELİRLERİ.
9- Rekabet Koşulları Açısında İşletme Tipleri- Piyasa çeşitleri
8. TAM REKABET PİYASASI.
8. MONOPOL PİYASASI.
BCG Pazarın Büyüme Oranı/Göreli Pazar Payı Matrisi
8. MONOPOL PİYASASI.
ENDÜSTRİYEL PAZARLAR ve ENDÜSTRİYEL SATIN ALMA DAVRANIŞI
Sunum transkripti:

İŞLETMELER ARASI ANLAŞMA VE BİRLEŞMELERİN TÜRLERİ

Belirli karlar elde eden işletmeler rekabeti oradan kaldırmak için birleşimler ve anlaşmalar yaparak tekelci bir şekilde eksik rekabetçi bir yapıya sahip olurlar.

Bu anlaşma ve birleşmeler şunlardır ;

centilmenlik anlaşması karteller tröst holding tam birleşme ortak girişim

Centilmenlik anlaşması İşletmeler arasındaki güven oluşturarak, yasal bağlayıcı niteliğe sahip olmayan yazılı ve sözlü anlaşmadır. İki veya daha fazla işletmeler arasındaki rekabeti yok etmek amacıyla ortak bir üretim, pazarlama, finansman politikası güdeceklerine ilişkin geçici veya sürekli bir anlaşmadır. Anlaşma sonucu birleşmeye varan işletmeler tekelci bir şekilde ilerleyerek rakiplerine karşı daha güçlü bir duruma geleceklerdir.

karteller Aynı üretim dalındaki ikiden fazla işletmenin birleşmesi sonucu tekelci bir birlik oluşturmalarına ‘kartel’ denir. Kartel olmak için söz konusu üretim dalında veya bir malın üretiminde en büyük paya sahip olmaları, pazarda güçlü bir etken olmaları gereklidir.

Karteller üç bölüm üzerinden ilerleyerek hareket ederler.. Fiyat karteli Satış karteli Kota karteli

Karteller kalite açısından düşük ancak fiyat acısından yüksek bir politika izlediği için tercih edilmez. Bu anlaşmalar genellikle gizli yapılandır.

tröstler İki işletmenin gerek yasal ve gerekse ekonomik bağımsızlıklarını kaybederek birleşmeye gitmelidir. Birçok üretim dalını içeren anlaşmalardır.

tröstler şu alanlarda yaygındır petrol madencilik İmalat sanayi Açık veya gizli şekilde yapılabilir.

Bunun sonunda işletme çok büyük karlar elde edip rekabet ve zarardan uzaklaşır. Fakat iki tür tröstlere zarar vermektedir. 1. Bütünleşme sonucu bürokrasinin ve üretim masraflarının artması 2. politik baskıların oluşması

Bunları ortadan kaldırmak amacıyla 1994 ve 1995 yılları arası 4054 sayılı ‘ Rekabetin Korunması Hakkında Kanun’ ve 4077 sayılı ‘ Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun’ getirilmiştir.

holding Bir şirketin başka şirketlerin hisselerini satın alarak yönetimlerini ele alması sonucu oluşur .(bu hisseler %50 üzerindedir.) Satın alan şirket ‘Ana şirket’ diğer şirketler buraya bağlı yönetilen şirketlerdir. Genelde aynı üretim dalında olan şirketler satın alınmaktadır. (Sabancı, Koç gibi..)

tam birleşme İki veya daha fazla işletmenin tek bir işletme haline gelmesi tam birleşme ile reklam, AR- GE ve genel yönetim giderlerine tasarruf sağlanır.

ortak birleşme İki veya daha fazla işletmenin bir araya gelerek ortak bir proje kapsamında birlikte hareket etmeleridir.

ESRA GÜL KÖROĞLU

SORULAR..? KATELLER KAÇ BÖLÜMDEN OLUŞUR? CENTİLMENLİK ANLAŞMASI NEDİR? İŞLETMELER ARASI ANLAŞMA VE BİRLEŞMELERİ SAYINIZ..