NLP nedir? Micheal Hall Figuring Out People. NLP=ileti ş im Bir iletişim modelidir Mesajları nasıl gönderip aldığımızla ilgilenir Bu bilgiyi nasıl işliyoruz?

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Değişkenler.
Advertisements

Çalışma x Yetenek = Başarı
İLETİŞİM NEDİR? İletişim,nesnel kriterlere dayalı aktaranın ve algılayanın,algısından bağımsız olan bilginin ve kişilerin özelliklerinin ifadesi olan duygu.
İ L E T İ Ş İ M ve E M P A T İ.
MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİ
İnsan İletişimine Giriş Human Communication [Bölüm 1]
KİŞİSEL GELİŞİM MERKEZİ
BEYNİNİZİN HANGİ TARAFI DAHA ÇOK GELİŞMİŞ?
öğretmen-öğrencİ İletİşİmİ ve etkİn dinleme
DİNLEME VE ÖĞRENME BECERİLERİ
İNANÇ BAŞARININ NERESİNDE ?
Eğitim Öğretimde Planlama
Hazırlayan: HÜLYA KÜÇÜK
Yorumla-Yansıt İfadeleri (YYİ)
İLETİŞİM SORUNLARI.
İletişimde Süreç Yaklaşımı
ALGILAMA YÖNETİMİ BÖLÜM 7.
EMPİRİZM.
ÖĞRENME YÖNTEMLERİ.
Buluş yoluyla öğretim stratejisi
Etkin Çalışma Yöntemleri.
ÇOKLU ZEKA.
Mahmut Fehime Güleç İlköğretim Okulu
TÜRKÇE ÖĞRETİMİNDE KULLANILAN STRATEJİ, YÖNTEM VE TEKNİKLER
FATİH SULTAN MEHMET İLKÖĞRETİM OKULU
ÇOKLU ZEKA KURAMI (MULTİPLE İNTELLİGENCE MI TEORY)
MUŞ BİLİM VE SANAT MERKEZİ 2009 HOŞGELDİNİZ. ÖZEL EĞİTİM SINIFLAMA TABLOSU.
SLAYTI MUTLAKA SESLİ İZLEYİNİZ… İYİ SEYİRLER…
0-6 YAŞ GELİŞİM DÖNEMİ ÖZELLİKLERİ
Önce Dil Öğrenmeyi Öğrenin Önce Dil Öğrenmeyi Öğrenin Gerekli Zamanı Ayırın Gerekli Zamanı Ayırın Kullanacağınız Materyalleri Edinin Kullanacağınız Materyalleri.
ÖĞRENME VE ÖĞRETMENİN KURAMSAL TEMELLERİ
Çocuklar daha kolay nasıl öğrenir?
İLETİŞİM BECERİLERİ KARATAY REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ.
AİLE EĞİTİMİ SEMİNERİ.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
SESLİDİR Beyin, insan vücudunun %2'si ağırlığında olmasına rağmen, geriye kalan %98'i yönetiyor. Başarının da mutluluğun da kaynağı beyin. Öğrenirken,
14 - KAVRAM HARİTALARI KAVRAM HARİTALARI.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
İletişim Süreci ve Türleri
ZİHİN ENGELLİ ÇOCUKLARDA ZİHİNSEL GELİŞİM
Pozitif psikoloji İletişim becerileri.
Sözcük ( Kelime ) Tek başına anlamı olan ve cümle kurmaya yarayan sözlere , sözcük ( kelime ) denir.
Düşüncenin gücü. Odaklanmış niyet performansı değiştirmede gerekli görülmektedir.
HAYIR DEMEK HERŞEYİ ÇÖZERMİ?
Nörolinguistik sihir.
Distortion; çarpıtma bölüm I. Tüm dışsal EM dalgalar değişik düzeylerde çarpıtılır, değiştirilir. Tüm dışsal EM dalgalar değişik düzeylerde çarpıtılır,
Bülent Uran Eğitim Danışmanlık.  3D  D UYGU  D ÜŞÜNCE  D AVRANIŞ  Varlığımıza ait olduğunun bildiğimiz ama teknolojik -objektif ölçeklerle ölçülemeyen.
KİŞİLERARASI İLETİŞİMDE DİLİN KULLANIMI
Sihirli İletişim. M. Erickson V. Satir F. Perls Bandler ve Grinder.
İ L E T İ Ş İ M ve E M P A T İ Dr. Mustafa Aydın BAŞAR.
 Sorun dışsal bir olaya verilen içsel bir tepki sonucunda ortaya çıkan fiziksel, ruhsal, davranışsal olumsuz semptomlardır.
Magic model bölüm 1 silinmeler. delesyonlar Fark edilmesi en kolay olan linguistik ayırımlardır. Fark edilmesi en kolay olan linguistik ayırımlardır.
KELİMEDE ANLAM VE KAVRAM. Sözcükler, farklı anlamları, anlam birimlerini içinde barındıran bir yapıdır. Bunlar sırasıyla şöyledir: Kavram: Bir varlığın.
SLAYT GEÇİŞLERİ İÇİN… LÜTFEN TIKLAYINIZ… SLAYTI MUTLAKA SESLİ İZLEYİNİZ… İYİ SEYİRLER… Sesli İzleyiniz.
 AKŞEMSEDDİN BİLİM VE SANAT MERKEZİ.  YAŞAMINIZIN HER ALANINDA VE HER YAŞ GRUBUNDA ÖZEL YETENEKLİ BİREYLERLE KARŞILAŞMA OLASILIĞINIZ DÜNYA SAĞLIK ÖRGÜTÜ.
Prof. Dr. Ahmet Arıkan (Hilal Gülkılık’tan alınmıştır)
OLUMLU DÜŞÜNCE NEDİR? Hayatın her alanında, bizi her konuda etkileyen aslında bizim olaylara nasıl baktığımızdır. Şunu unutmamak gerekir ki; meydana.
KİŞİSEL BAŞARI TEKNİKLERİ
BÖLÜM 2 ÖĞRETİM TEKNOLOJİSİ VE İLETİŞİM. BÖLÜM 2 ÖĞRETİM TEKNOLOJİSİ VE İLETİŞİM.
Diksiyon ve Güzel Konuşma 1. Hafta
ÇOKLU ZEKA Hazırlayan Figen BERBER.
Eğitimde Teknoloji Kullanımı
ÇOCUKLUK DÖNEMİNDE YARATICILIK VE SANAT EĞİTİMİ
JEROME BRUNER’in Bilişsel Gelişim Teorisi
İ L E T İ Ş İ M ve E M P A T İ.
GÖRÜŞME İLKE VE TEKNİKLERİ Sağlık Bilimleri Fakültesi
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
MEDYA OKUR YAZARLIĞI ve Temel İlkeler
İletişim nedir Temel İletişim. Bir aklın, başka bir aklı etkileme sanatıdır. İletişim.
Sunum transkripti:

NLP nedir? Micheal Hall Figuring Out People

NLP=ileti ş im Bir iletişim modelidir Mesajları nasıl gönderip aldığımızla ilgilenir Bu bilgiyi nasıl işliyoruz? Bu bilgi beden-zihin-duygu sistemimizi nasıl etkiliyor? NLP bir davranış modelidir. Deneyimi nasıl tanımlayıp tekrarladığımızı modeller.

NLP ilkeler İletişimin anlamını inceler Konuşma iletişim değildir. Bir anlayış yaratana kadar bir ortak paylaşımdır. Sinir sistemimizi modeli yaratmak için nasıl kullanırız? Harita arazi değildir.

İ leti ş imin elemanları Çok basit bir ilkeye dayanır. Çevreden aldığımız inputları 5 duyumuzla sinir sistemine kodlarız.

Yeni Bakı ş – Yeni bulu ş Bandler ve Grinder zihnin dilini yarattılar. Onlar basitçe duyum modalitelerinin temel içsel kodlama değişkenleri olduğunu keşfettiler. Temsil sistemlerini tanımladılar.

Temsil sistemleri Bu temsil sistemlerini bu kayıtlarımızı tekrar sunarken kullanıyoruz. Bu kayıtları kendimize anlamlı hale getiriyoruz. Temsiller yaratıyoruz ve zihnimizin sinemasında bunları oynatıyoruz.

Bu ne anlama geliyor? Düşünce, farkındalık, bilgi ve diğer boş nominalizasyonlar bu filme akıyorlar ve orada oynuyorlar. Tabii ki beyinde gerçek bir sinema yok Ama bize varmış gibi geliyor. Bu bir duyum. Geçmişteki okul anımızı görüyormuş gibi oluyoruz. Sesleri işitiyormuşuz gibi oluyoruz.

Kendimizle ileti ş im kurma yolu Gör-işit-hisset temsilini yaratıyoruz. Dilsel temsilini de yaratıyoruz. Bunlar zihin dediğimiz yapının değişkenleri oluyor. Bu değişkenleri kendimizle ve diğerleriyle iletişim kurmak için kullanıyoruz.

Bu kodlar – VAK sistemi V- vizuel görüntü, resim, hayal.. A- işitsel; ses, gürültü, volüm, tonlar K- kinestetik; duyumlar, hisler O- kokusal; kokular G- Tatsal M- motor; kinestetik hareketler

Çilek denince ne temsil ediyorsunuz? Kelimeleri bu temsillerle anlamlı hale getiriyoruz. Kelimelerin deneysel temsillerini yaratıyoruz. Anlam kelimenin içinde değildir. Sembolik anlam sistemiyle anlamlı hale gelir.

ileti ş im Kendi filmimizi diğer bir kişinin filmine aktarmakla mümkün olur. Büyük, tatlı, kırmızı gibi tanımlarla yaratılan temsiller sub-modalite denmiştir. Ama bunlar filmin editoryal özellikleridir. Kendi filmimizin editörü gibi çalışırız.

Bilginin kayna ğ ı İçsel Dışsal Data dışardan gelse de biz onun içsel olarak üretiriz. Şeyin farkında oluruz. Onu temsilleriz. Sonrada bu gerçek şeyler hakkında düşünürüz.

Ama gerçek de ğ ilse Kavramlar Soyutlamalar Genellemeler İnançlar Diğer üst tip fikirler Tüm bunları nasıl temsil ediyoruz? Bunların filmini de yapabiliyor muyuz?

Meta-temsiller Duyu sistemi üstündeki temsili sistemler Meta= ötesi, üstü Meta’nın Referansları iç dünyadır. Bir şeyi bir şeyle ilişkilendirmek Kategorize etmek; üst altı kategorize eder. Bu meta durum olur. Ya da üst mantık düzeyinin meta-çerçevesi olur.

Üst düzeyin sistemi Dildir. Dil sinematogafik özellikler hakkında kelime, cümle oluşturmamızı sağlar. Bir üst düzeyde düşünmemizi sağlar. Çilek Çilek yemekten hoşlanır mısın?

Üst düzeylere çıktıkça H İ PNOZ BA Ş LAR Gittikçe daha soyut olur Daha az spesifik referanslar içerir Daha az spesifik filmler oynamaya başlar. Bir terim ne kadar muğlaksa o kadar zayıf özel bir film oynatır. Spesifite azaldıkça dinleyici kendi anlamlarını icat eder

SUBMODAL İ TELER Aslında bir üst düzeydir Çünkü filmine açıklamalar getirir. Temel ayrımlar; V – A – K;(O-G) – L

Sinematik Egzersiz; Çilek Resim ne kadar büyük Resmi nerede görüyorsun? Focus nasıl? Açık – bulanık 3 boyutlumu – iki boyutlumu? Renkli mi – siyah beyaz mı?

Farklı modaliteler Farklı duygu oluşturur Uzaklık önemli bir faktördür.. Daha az gerçek olur.. Temsili ne kadar zenginleştirirsek o kadar nöroloji uyarır. Modaliteler bir deneyimde farkı yaratan farklılıklardır

Filmden Stratejiye Filmleri nasıl kodluyoruz? Bu kodlama anlamı belirler Bu anlam sinir sistemini nasıl yanıt vereceğini belirler Göstergeler değişince tüm deneyim değişir

Örnek; Motivasyon Kitap okumak için nasıl motive olursunuz Kendini nasıl görüyorsun Ne söylüyorsun Hangi tonda söylüyorsun Hangi kinestetik duyumları hissediyorsun Bu adımları kaç kez tekrar ediyorsun Ne kadar çoğaltıyorsun? Hangi sırayla izliyorsun?

Neden Strateji Bir şeyleri yapma bilgimiz ortaya çıkar Her davranışımızın bir stratejisi vardır.. Yataktan kalkmak, yeni bir şey keşfetmek Samimi olmak, etkin iletişim kurmak, sağlıklı yemek gibi.. Okurken öğrenme stratejin nedir? Okurken içsel resimler oluşturur musun?

Strateji anlama Öğrenirken kendine konuşur musun? Soru sorar mısın? İşlemi uygularken kendini hissedebilir misin? Şeyleri anlamlı kılmak için notlar alır mısın? Tüm bunları en etkili öğrenmeyi oluşturmak için hangi sırada yaparsın?

Stratejide Metaların etkisi Meta sistem daha soyut fikirlerle anlayışlar, inançlar, değerler, niyetler, kararlar oluşturur. Bunları da sistemimize katmak stratejimizi oluşturur. Strateji içinde ayrımları bularak düşünme düzeni ve sırasını belirleriz.

State-Durum yaratmak Stratejilerle özel zihin-beden durumları yaratırız. Durum güçlendikçe yaşamı esir alır. Durum-bağımlılığı yaratır. Öğrenmemiz, hafıza, algı, iletişim, davranış bu duruma bağlı işler. Durum zihinsel eylemlere hükmeder.. Hayatı bu durumun gözlüğüyle algılarız..

NLP durumu sonucu etkiler Öğrenme durumu içindeysen algı, hafıza, davranış, hisler buna uyar. Dünyayı öğrenme gözlüğü ile görürüz. Kapalı-zihin durumuna geçersek kendini katı bir şekilde düşünen, hisseden, algılayan bir durumda bulursun. Bu durumda öğrenme, merak, açıklık yok olur.

İş e yaramayan durum ba ğ ımlılı ğ ı Durumu bozmamız gerekir. (duruma müdahale) Bu durumu yaratan içsel temsil sistemlerini değiştirmek gerekir. Farkındalığı ve zenginleştirici duruma doğru kaydırmamız gerekir. Filmi ya da filmin sinematik özelliklerini değiştirerek..

Yeni “ben”e kayı ş Düşünce-duygu sistemini yeni ben’e kaydırırız. (SWİSH) Yeni ben; sorunu sorun olarak görmeyen ben Bu meta film yaratır. Daha kaynaklı bir kimliğin olduğu bir film oynar. Reframe, tetiklerin değişimi, yeni yönde çapalamak..

Filmi yeniden oynatmak Filmdeki duyguyu ortadan kaldırırız.. Movie-rewind kalıbı olumsuz duygulu durumu ortadan kaldırır. NLP kendimizle iletişim işlemlerini öğretir. Daha zenginleştirici durumlar yaratmak için bilinç-bilinçaltı durumları birleştirmeyi öğretir.

Subjektivite mekanizmaları Zihin filmi – temsil istemleri Filmi sınıflandıran dil Sinir siteminin duruma uygun yarattığı fizyoloji

State ili ş kileri Primer state : filmimiz Meta-state; bir durumu diğeriyle ilişkilendirmek Bir state hakkında düşüncelerimiz söylersek bu düşünceler birinci durumdaki düşünceler için meta-state olur. Öğrenmek.. Öğrenmek keyiflidir.. Üst durum alt durumu kategorize eder.

Context-content Sadecce düşünmeyiz Düşüncemiz hakkındaki düşünceler hakkındaki katmanlar arasında geziniriz. Üst düzey = kontext = çerçeve Meta-level programlar; bilinçaltında çalışır