Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
SINIF ORTAMININ FİZİKSEL ÖZELLİKLERİ Fiziksel ortamın önemi nedir?
Advertisements

Materyal Geliştirme Süreci-Aşamalar
ARAÇ GEREÇLERİN ÖĞRETİMDEKİ YERİ VE ÖNEMİ Dr.Mehmet Arif ÖZERBAŞ
MATERYAL VE ETKİNLİK HAZIRLAMA
ÖĞRETİM MATERYALLERİNİN SEÇİMİ ve GELİŞTİRİLMESİ
Öğretim Tasarımı (Instructional Design)
Resimlerin Kullanımı.
Duran Uygur
Öğretim Etkinlikleri Modeli
BELLEK VE BELLEK TÜRLERİ
Bilişsel Öğrenme Kuramı
Eğitmen için not; Modül konu itibarı ile yoğun bilgi aktarımı gerektiren bir modül olarak gözükmektedir. Uygulamaya ağırlık vermek için teorik bilgiye.
Araç-Gereçlerin Öğretimdeki Yeri ve Önemi
Eğitim Öğretimde Planlama
Öğretim Araç Gereç ve Materyalleri
Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi
Teknoloji Nedir?.
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı 2
Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
Öğretimde Kullanılan Yaklaşımlar (Stratejiler)
ÖĞRENME Yrd. Doç. Dr. Mukaddes Erdem H.Ü. Eğitim Fakültesi
MERHABA.
Oguzhanhoca.com /oguzhanhocam /oguzhan_hoca.
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Öğretimde Görsel-İşitsel Araçlar Görsel Materyallerin Katkıları Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Hacettepe Üniversitesi,
Gagné’in Öğrenme Koşulları Modeli
Öğretim Durumlarını Planlama
Öğretim Teknolojileri ve İletişim Süreci
ARAÇ GEREÇLERİN EĞİTİMDEKİ YERİ VE ÖNEMİ
Öğrenmeyi Etkileyen Faktörler Ferdi Odabaşı
Çoklu ortam mesajları hazırlanırken “zihin nasıl çalışır?” kavramı neden önemlidir ?
Çoklu Ortam Kuramları Embiya ÇELİK
ÖĞRETİM ETKİNLİKLERİ MODELİ
Edgar Dale’in Yaşantı Konisi
BÖLÜM 5.
ÖĞRETİMDE STRATEJİ Ali ÇELiK (Biyoloji).
Öğrenme Öğretme Süreci
Edgar Dale’in Yaşantı Konisi
İkili Kodlama Kuramı Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyı.
ÖĞRETİM TEKNOLOJİSİ VE İLETİŞİM
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı
SINIF YÖNETİMİ.
YAKIN DOĞU ÜNİVERSİTESİ ATATÜRK EĞİTİM FAKÜLTESİ
EĞİTİM / ÖĞRETİM DURUMLARI (ÖĞRETME)
YAKIN DOĞU ÜNİVERSİTESİ ATATÜRK EĞİTİM FAKÜLTESİ
EĞİTİM TEKNOLOJİSİ.
Ö.T.M.T Öğr. Gör. Özlem BAĞCI.
Ö.T.M.T Öğr. Gör. Özlem BAĞCI Araç-Gereçlerin Öğretimdeki Yeri ve Önemi Kullanılmasının Nedeni Öğretimi desteklemek için. Çünkü.
MÜZE BİLİNCİ VE MÜZELERLE EĞİTİM
BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ DERS KİTAPLARI
BÖLÜM 6 ÖĞRETİM ARAÇ- GEREÇLERİNİN SEÇİMİ. BÖLÜM 6 ÖĞRETİM ARAÇ- GEREÇLERİNİN SEÇİMİ.
EĞİTİMDE İLETİŞİM SÜRECİ
BÖLÜM 5 ARAÇ-GEREÇLERİN ÖĞRETİMDEKİ YERİ VE ÖNEMİ.
Bilişim Teknolojileri Öğretim Yöntemleri. Öğretim Yöntemi Nedir?  Hedefe ulaşmak için izlenecek önceden belirlenmiş yol.(Oğuzkan,1981)  Bir sorunu çözmek,
Bölüm IV Öğretimde Görsel İşitsel Araçlar
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı
ARAÇ - GEREÇLERİNİN SEÇİMİ ve HAZIRLANMASI
Eğitmen için not; Modül konu itibarı ile yoğun bilgi aktarımı gerektiren bir modül olarak gözükmektedir. Uygulamaya ağırlık vermek için teorik bilgiye.
Materyal Geliştirme Aracı Olarak Bilgisayarlar
Teknoloji Nedir?.
BİLGİSAYAR DESTEKLİ ÖĞRETİM
ARAÇ-GEREÇLERİN ÖĞRETİMDEKİ YERİ VE ÖNEMİ
ARAÇ GEREÇLERİN EĞİTİMDEKİ YERİ VE ÖNEMİ
Öğretimin Planlanması
ARAÇ GEREÇLERİN EĞİTİMDEKİ YERİ VE ÖNEMİ
ARAÇ-GEREÇLERİN ÖĞRETİMDEKİ YERİ VE ÖNEMİ
Eğitim programında ders kitabının yeri. Planlı, programlı olmayan hiçbir öğrenme etkinliği eğitim programının kapsam alanına giremez. Planlı, programlı.
OLUMLU ÖĞRENME ORTAMI OLUŞTURMA
ÖĞRENMEDE BİLİŞSEL YAKLAŞIM: BİLGİYİ İŞLEME MODELİ
Öğretim Yöntemleri Prof. Dr. Recai Doğan.
PROBLEM ÇÖZME YÖNTEMİ Problem çözme yöntemiyle öğrenme yaklaşımı, bilimsel araştırma yöntemini temel almaktadır. Bu yaklaşımın özü John dewey’ in genel.
Sunum transkripti:

Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Öğretim Araç-Gereçlerinin Teorik Temelleri

Araç-Gereçlerin Öğretimdeki Yeri Araç-Gereç Seçimi Araç-Gereç Kullanımında Temel İlkeler

Öğretimde araç-gereçler Davranış kazandırmada mümkün olduğunca duyu organına hitap edilerek Öğrenciler aktif hale getirilmelidir. Duyu organları içinde görseller önemli yer tutmaktadır. TATMA %1 ÖĞRENME DOKUNMA %2 KOKLAMA Araç-Gereçlerin Öğretimdeki Yeri Araç-Gereç Seçimi Araç-Gereç -Temel İlkeler %4 DUYMA %10 GÖRME %83

Öğretimde araç-gereçler Öğretimde araç gereçler önemli olsa da Öğretmenin yerini hiçbir zaman alamaz, Öğrenci ve öğretmene yardımcı niteliktedirler. Araç-Gereçlerin Öğretimdeki Yeri Araç-Gereç Seçimi Araç-Gereç -Temel İlkeler

araç-gereçler ÖĞRetime faydalari Çoklu öğrenme ortamı sağlama (kullanılan duyu organların sayısı arttıkça, kalıcı öğrenmenin artması, öğretimin farklı duyu organarına hitap edecek şekilde zenginleştirilmesi) Farklı öğrenme ihtiyaçlarının karşılanması (sözel yolla, görerek, okuyarak veya yaparaken iyi öğrenenler. Öğretim bunlardan sadece biri ya da ikisi ile yürütülmemelidir. Araç-gereçlerle zenginleştirilmelidir) Dikkati çekme (insanlar çevreden aldıkları uyarıcıların çok az kısmını algılarlar) Çevreden alınan uyarıcıların yalnızca bir kısmının zihne yerleştirilmesi  seçici algı Araç-Gereçlerin Öğretimdeki Yeri Araç-Gereç Seçimi Araç-Gereç -Temel İlkeler

Araç-Gereçlerin Öğretimdeki Yeri Araç-Gereç Seçimi Dışarıdan gelen uyarıcılar önce duyusal belleğe alınır Burada bikaç saiye kalıp kısa süreli belleğe aktarılırlar Çok kısa sürede aktarılmayan uyarıcılar kaybolurlar Kısa süreli bellekte değerlendirilen uyarıcılar bilginin kalıcı olduğu uzun süreli belleğe aktarılırlar Araç-Gereçlerin Öğretimdeki Yeri Araç-Gereç Seçimi Araç-Gereç -Temel İlkeler

Araç-Gereçlerin Öğretimdeki Yeri Araç-Gereç Seçimi Kısa süreli belleğimize aktardığımız uyarıcılar, bunların dikkatimizi çekmesine bağlıdır İnsanlar günlük hayatta dikkatini çekmeyen uyarıcıları görmezler Kaç adet basamak çıktınız? Kantin nedere? Dışarıda duvarda asılı tablo var mı? Okul ortamında da uygun materyallerle öğrencinin mesaja odaklanması kolaylaştırılabilir Araç-Gereçlerin Öğretimdeki Yeri Araç-Gereç Seçimi Araç-Gereç -Temel İlkeler

araç-gereçler ÖĞRetime faydalari Hatırlamayı kolaylaştırma (Bilgiler, uzun süreli belleğe hem sözel hem de görsel olarak kaydedilir  hem sözel hem görsel olarak kaydedilen bilgilerin hatırlanma ihtimali daha yüksektir) Soyut durumları somutlaştırma (ilköğetim-ortaöğretimdeki konular soyut nitelikte, yeni bilginin sadece sözel olarak verilmesi, zihinde canlandırmak oldukça zordur. Öğretim materyalleri ile bilgi somutlaştırılabilir Araç-Gereçlerin Öğretimdeki Yeri Araç-Gereç Seçimi Araç-Gereç -Temel İlkeler

araç-gereçler ÖĞRetime faydalari Zamandan tasarruf sağlama (uzun zaman alan tanımlama, açıklamalarda bu durumu kısaca açıklayıp şematize eden şekiller, modeller incelenebilir) Araç-Gereçlerin Öğretimdeki Yeri Araç-Gereç Seçimi Araç-Gereç -Temel İlkeler

araç-gereçler ÖĞRetime faydalari Güvenli gözlem yapma (deprem, yangın, yanardağ patlaması, vahşi doğa, vb.) İçeriği tutarlı şekilde sunma (aynı dersi birden fazla şubede anlatırken, her sınıfta öğrencilere verilen bilgi, örnek ve açıklamalarıntutarlı olması) Tekrar tekrar kullanılabilme (farklı uygulamalar için yeniden zaman harcanmaz) İçeriği basitleştirme (farklı renk, sembol ve tekniklerden faydalanma) Araç-Gereçlerin Öğretimdeki Yeri Araç-Gereç Seçimi Araç-Gereç -Temel İlkeler

araç-gereç seçimi Araç-Gereçlerin Öğretimdeki Yeri Araç-Gereç Seçimi Konuya uygun araç-gereç Kazanım, öğrenci ve öğretmen özellikleri Her araç-gereç bir hedefe yönelik hazırlansa da, her davranış için birden fazla araç kullanılabilir. Seçilen araç, konunun özelliklerine uygun olarak, amaca en kısa sürede, en etkili şekilde ulaştırmalıdır Araç-Gereçlerin Öğretimdeki Yeri Araç-Gereç Seçimi Araç-Gereç -Temel İlkeler

Edgar Dale’in yaşantı konisi Öğrenme yaşantılarını seçme ve eğitim durumlarını düzenlemeye yardımcı bir model Araç-Gereçlerin Öğretimdeki Yeri Araç-Gereç Seçimi Araç-Gereç -Temel İlkeler

araç-gereç seçimini etkileyen faktörler Öğrenci kazanımları (davranış kazanımında en iyi tek bir araç yoktur, her araç her derste kullanılamaz Bloom’un taksonomisi) Öğretim yaklaşımı, yöntemi (syf 85) Araç-Gereçlerin Öğretimdeki Yeri Araç-Gereç Seçimi Araç-Gereç -Temel İlkeler

araç-gereç seçimini etkileyen faktörler Öğrenci özellikleri Öğretmenin tutumu Ortam özellikleri Dinleme ve görmeye yönelik oturma düzeni Tartışmaya yönelik oturma düzeni Grup etkinliğine dayalı oturma düzeni Okul bütçesi-zaman Araç-Gereçlerin Öğretimdeki Yeri Araç-Gereç Seçimi Araç-Gereç -Temel İlkeler

Araç-Gereçlerin Öğretimdeki Yeri Araç-Gereç Seçimi Öğretim amaçları dikte edilmemelidir, esas olan araç değil, eğitim Alışkanlıklardan vazgeçmek (öğretmenler için/eğitim araçlarının kullanımı) zaman ve çaba gerektirir Eğitim araçları öğretmenin yerini tutamazlar, yardımcı nitelikte Hiçbir eğitim aracı diğerinden üstün değildir Eğitim araçlarının değişik kullanım şekilleri vardır Araç-Gereçlerin Öğretimdeki Yeri Araç-Gereç Seçimi Araç-Gereç -Temel İlkeler

sINIRLILIKLAR Araç-Gereçlerin Öğretimdeki Yeri Araç-Gereç Seçimi Öğrencinin düşünmesini azaltabilir Temini pahalı, sürekli taşınması zahmetli olabilir Gerekli zaman ve hazırlık yeterli olmayabilir Araç-Gereçlerin Öğretimdeki Yeri Araç-Gereç Seçimi Araç-Gereç -Temel İlkeler