BÖLÜM 14 DA Sürücüler
14.1 GİRİŞ
14.2 DA Motorların Temel Karakteristikleri 14.2.1 Serbest Uyartımlı DA Motor
14.2.2 Seri Uyartımlı DA Motor
14.2.3 Dişli Oranı
14.3 ÇALIŞMA MODLARI
14.4 Tek FazlI Sürücüler
14.4.1 Tek Fazlı Yarı Denetimli Dönüştürücülü Sürücüler
14.4.2 Tek Fazlı Tam Denetimli Dönüştürücülü Sürücüler
14.4.3 Tek Fazlı Çift Dönüştürücülü Sürücüler
14.5 Üç FazlI Sürücüler 14.5.1 Üç Fazlı Yarı Denetimli Dönüştürücülü Sürücüler 14.5.2 Üç Fazlı Tam Denetimli Dönüştürücülü Sürücüler 14.5.3 Üç Fazlı Çift Dönüştürücülü Sürücüler
14.6 DA-DA Dönüştürücülü Sürücüler 14.6.1 Güç Denetiminin Temelleri
14.6.2 Geri Kazanımlı Frenlemeli Denetimin İlkeleri
14.6.3 Reostatik Frenleme Denetiminin İlkeleri
14.6.4 Geri Kazanımlı ve Reostatik Frenlemenin Birleştirilmiş Denetiminin İlkeleri
14.6.5 İki ve Dört Bölgeli DA-DA Dönüştürücü Sürücüleri
14.6.6 Çok Fazlı DA-DA Dönüştürücüleri
14.7 DA SürücülerİNİN KAPALI Döngü DENETİMİ 14.7.1 Açık Döngü Transfer Fonksiyonu
14.7.2 Serbest Uyartımlı Motorların Açık Döngü Transfer Fonksiyonları
14.7.3 Seri Uyartımlı Motorların Açık Döngü Transfer Fonksiyonu
14.7.4 Dönüştürücü Denetim Modelleri 14.7.5 Kapalı Döngü Transfer Fonksiyonu
14.7.6 Kapalı Döngü Akım Denetimi
14.7.7 Akım Denetleyici Tasarımı 14.7.8 Hız Denetleyici Tasarımı
14.7.9 DA-DA Dönüştürücü Beslemeli Sürücü
14.7.10 Faz Kilitlemeli Döngü Denetimi
14.7.11 Mikrobilgisayar Denetimli DA Sürücüler
ÖZET DA sürücülerde, DA motorlarının endüvi ve uyarma gerilimleri AA-DA veya DA-DA dönüştürücüleri tarafından değiştirilir. AA-DA dönüştürücü beslemeli sürücüler genellikle değişken hızlı uygulamalarda kullanılırken, DA-DA dönüştürücü beslemeli sürücüler genellikle taşıt uygulamalarında kullanılır. DA seri motorlar, yüksek başlangıç momentleri sebebiyle genellikle taşıt uygulamalarında kullanılırlar.