ÖĞRENME AMAÇLARI Veri analizi kavramı ve sağladığı işlevleri hakkında bilgi edinmek Pazarlama araştırmalarında kullanılan istatistiksel analizlerin.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Çıkarımsal İstatistik
Advertisements

Uygun Hipotezin Kurulması, Tip I Hata ve Tip II Hata
Prof. Dr. Ali ŞEN Akdeniz KARPAZ Üniversitesi
İstatistik Tahmin ve Güven aralıkları
Farklı örnek büyüklükleri ( n ) ve farklı populasyonlar için ’nın örnekleme dağılışı.
ANOVA.
HİPOTEZ TESTLERİ.
Tanımlayıcı İstatistikler
İstatistikte Temel Kavramlar
Tıp alanında kullanılan temel istatistiksel kavramlar
İstatistikte Bazı Temel Kavramlar
Değişkenlik Ölçüleri.
Yaygınlık Ölçüleri Bir dağılımdaki değerlerin ortalamaya olan uzaklıkları farklılıklar gösterir. Bu farklılıkların derecesi dağılımın yaygınlığı kavramını.
Ölçme sonuçları üzerinde yapılan istatiksel işlemler
14.ULUSAL TURİZM KONGRESİ 2013 YILI BİLDİRİLERİ ÜZERİNE BİR DEĞERLENDİRME Prof. Dr. A. Celil ÇAKICI Mersin Üniversitesi Turizm Fakültesi.
Betimleyici İstatistik – I
Örnekleme Yöntemleri Şener BÜYÜKÖZTÜRK, Ebru KILIÇ ÇAKMAK,
İSTATİSTİKTE GÜVEN ARALIĞI VE HATALAR
Ölçme Sonuçları Üzerinde İstatiksel İşlemler
21 - ÖLÇME SONUÇLARI ÜZERİNE İSTATİSTİKSEL İŞLEMLER
Tüketim Gelir
Yrd. Doç. Dr. Hamit ACEMOĞLU
İSTATİKSEL KAVRAMLAR İstatistik Doç. Dr. Şakir GÖRMÜŞ SAÜ| e-FEK.
Örneklem Dağılışları.
KISIM II Matematiksel Kavram ve Prosedürlerin Gelişimi BÖLÜM 21 Veri Analizi Kavramlarının Gelişimi.
ÖĞRENME AMAÇLARI Örneklem tasarımının terminolojisine aşina olmak Tesadüfi ve tesadüfi olmayan örnekleme yöntemleri arasındaki farkı anlamak Tesadüfi.
Tanımlayıcı İstatistikler
ÖĞRENME AMAÇLARI İki değişken arasındaki “ilişki” ile neyin kastedildiğini öğrenmek Farklı yapıdaki ilişkileri incelemek Ki-kare analizinin uygulandığı.
ÖĞRENME AMAÇLARI Kişi, yer ve nesnelerin ölçümüne ilişkin temellerin anlaşılmasın Pazarlama araştırmacıları tarafından kullanılan üç tür ölçeği.
Sayısal Tanımlayıcı Teknikler
Bilişim Teknolojileri için İşletme İstatistiği
İstatistik Bilimine Giriş
Müşterilere Karar Vermelerinde Yardımcı Olmada Pazarlama Araştırması Kullanma Bu bölüme araştırma sürecini ele alarak başlanmaktadır. Daha sonra.
Uygulama 3.
ÖĞRENME AMAÇLARI Araştırma tasarımının ne olduğunu ve neden önemli olduğunu anlamak Araştırma tasarımındaki etik hassasiyet alanlarını kavramak.
Maliye’de SPSS Uygulamaları Doç. Dr. Aykut Hamit Turan SAÜ İİBF/ Maliye Bölümü.
İletişim Fakültesi Bilişim A.B.D.
Örneklem Dağılışları ve Standart Hata
Asimetri ve Basıklık Ölçüleri
ÖĞRENME AMAÇLARI Toplam hata ve örnekleme dışı hatanın bununla nasıl ilişkili olduğunu öğrenme Veri toplama hatalarının kaynaklarını ve bunların.
Bölüm 03 Sayısal Tanımlama Teknikleri
HİPOTEZ TESTLERİNE GİRİŞ
ÖĞRENME AMAÇLARI Tahmin kavramını anlamak Pazarlama araştırmacılarının regresyon analizinden nasıl faydalandığını öğrenmek Pazarlama araştırmacılarının.
ÖĞRENME AMAÇLARI Pazar segmentasyon kararları için farkların nasıl kullanıldığını öğrenmek t testinin ve z testinin ne zaman kullanılması gerektiği.
Herhangi bir konuyu incelemek amacıyla çalışmanın/araştırmaların planlanmasını, verilerin toplanmasını, değerlendirilmesini ve bir karara varılmasını sağlayan.
İSTATİSTİKTE TAHMİN ve HİPOTEZ TESTLERİ İSTATİSTİK
ÖĞRENME AMAÇLARI Olasılıklı örneklem ile örnek büyüklüğüne karar vermenin altında yatan sekiz aksiyomun anlaşılması Güven aralığı yaklaşımını kullanarak.
İSTATİSTİK II Örnekleme Dağılışları & Tahminleyicilerin Özellikleri.
Istatistik.
Bilimsel Araştırma Yöntemleri Örnekleme Yöntemleri
ARAŞTIRMA YÖNTEM ve TEKNİKLERİ
TEMEL BETİMLEYİCİ İSTATİSTİKLER
Ölçme Sonuçları Üzerinde İstatistiksel İşlemler
Merkezi Eğilim Ölçüleri
MERKEZİ EĞİLİM(YIĞILMA) ÖLÇÜLERİ
ANLAM ÇIKARTICI (KESTİRİMSEL) İSTATİSTİK
SPSS’te Temel İstatistikler
İSTATİSTİĞE GİRİŞ.
Numerik Veri Tek Grup Prof. Dr. Hamit ACEMOĞLU.
DEĞİŞKENLİK ÖLÇÜLERİ.
HİPOTEZ TESTLERİ.
B- Yaygınlık Ölçüleri Standart Sapma ve Varyans Değişim Katsayısı
Tıp Fakültesi UYGULAMA 2
ÖLÇME-DEĞERLENDİRME 8. SINIF
Ölçme Sonuçları Üzerinde İstatistiksel İşlemler
İstatistik Ders Notları.
Tüketim Gelir
ÖDE5024 DAVRANIŞ BİLİMLERİNDE İSTATİSTİK Yüksek Lisans
Sunum transkripti:

ÖĞRENME AMAÇLARI Veri analizi kavramı ve sağladığı işlevleri hakkında bilgi edinmek Pazarlama araştırmalarında kullanılan istatistiksel analizlerin beş temel türünü anlamak Merkezi eğilim ölçüleri ve dağılımını kullanmak SPSS ile tanımlayıcı istatistiklerin nasıl yapılacağını öğrenmek

ÖĞRENME AMAÇLARI İstatistiksel çıkarım kavramını anlamak Anakütle ortalama veya yüzdesini tahmin etmeyi öğrenmek Anakütle ortalama veya yüzdesi hakkında bir hipotezi test etmek SPSS ile istatistiksel çıkarımı yorumlamayı öğrenmek

« NEREDEYİZ » Aşama 10 » Verilerin analizi

Temel Betimsel İstatistik Nedir? Bu bölümde çıkarımsal istatistiğin iki temel tipi tartışılmıştır. İlk olarak anakütle ortalaması gibi parametrelerin değerlerinin tahmininde, örnek ortalaması ve büyüklüğüne dayalı tahmin yapılmaktadır.

İkinci olarak örnek bulgularının yönetici ya da araştırmacının anakütle büyüklüğünün değeri ile ilgili tahminlerinin ne kadarını desteklediği ile ilgili hipotez testinin değerlendirmesi yapılır. Yine bu bölümde Global Motors örnek olayının anket verileri kullanarak, SPSS uygulamaları ve çıktıları üzerinden formül ve sayısal örnekler yapılmıştır.

Pazarlama Araştırmasında Kullanılan İstatistiksel Analiz Türleri Pazarlama araştırmacıları, veri setlerini sade hale getirmek için beş temel istatistiksel analiz tipi kullanırlar:

BETİMSEL (TANIMLAYICI) ANALİZ

Diğer istatistiksel analiz tipleri ÇIKARIMSAL ANALİZ FARK ANALİZİ İLİŞKİ ANALİZİ TAHMİN ANALİZİ

MERKEZİ EĞİLİM ÖLÇÜLERİ: CEVAPLAYICILARI Verilerin Betimsel Analiz ile Yorumlanması MERKEZİ EĞİLİM ÖLÇÜLERİ: CEVAPLAYICILARI ÖZETLEME Merkezi eğilim ölçüleri, bir problemin en tipik cevabı hakkında araştırmacıya bilgi vermektedir. Veri analiz aracı olarak genellikle üç tür merkezi eğilim ölçüsü kullanılmaktadır.

Merkezi eğilim ölçüleri Mod Medyan Ortalama:

DEĞİŞKENLİK ÖLÇÜLERİ: CEVAPLAYICILARI ÇEŞİTLİLİĞİNE GÖRE GÖRSELLEŞTİRME Pazarlama araştırmacısının, değerlere çeşitlilik ya da değişkenlik duyarlılığı kazandırmak için değişkenlik ölçütlerine başvurması gerekir. Tüm değişkenlik ölçüleri, değerler kümesinde değerler arasındaki tipik farklılıkların resmedilmesiyle ilgilidir.

Değişkenlik için olan üç ölçü: Frekans ve Yüzde Dağılımı Değişim Aralığı Standart Sapma

Özel Betimsel Ölçümün Kullanılması ŞEKİL 12.1 Standart Sapmanın Normal Eğri ile Yorumlanması

Global Motors Anketi: SPSS ile Betimsel Tablo 12.2 Betimsel İstatistik Ölçülerinin Kullanımı

İstatistiklerin Bulunması BÜTÜNLEŞİK ÖRNEK OLAY Betimleyici istatistikler Global Motors anketindeki temel bulguları görebilmemiz için gereklidir.

SPSS İLE FREKANS DAĞILIMI VE MOD’UN BELİRLENMESİ Nominal ve ordinal ölçekleme ile elde edilen değişkenlerin betimleyici istatistikleri için menüde sırasıyla, ANALYZE–DESCRIPTIVE STATISTICS–FREQUENCIES sürecini takip ediniz.

ŞEKİL 12.2 Frekans Dağılımı ve Mod Elde Etmek için SPSS'te İzlenecek Yol

Şekil 12.3 frekans Dağılımı ve mod için spss çıktısı

SPSS İLE ORTALAMA, DEĞİŞİM ARALIĞI VE STANDART SAPMAYI BULMA SPSS İLE MEDYANI BULMAK ANALYZE–DESCRIPTIVE STATISTICS–FREQUENCIES menü erişim yolundan medyan hesaplanır. SPSS İLE ORTALAMA, DEĞİŞİM ARALIĞI VE STANDART SAPMAYI BULMA

ŞEKİL 12.4 Ortalama, Standart Sapma ve Aralık Bulmak için SPSS'te İzlenecek Yol

Şekil 12.5 Ortalama, Standart sapma Ve aralık için spss Çıktısı

Betimsel İstatistiklerin Yorumlanması

İstatistiksel Çıkarım: Örneklem İstatistiği ve Anakütle Parametreleri İstatistiksel çıkarım, tesadüfi olarak ulaşılan büyük örneklemin küçük olandan daha doğru sonuçlar sağladığını dikkate alır.

Parametre Tahmini: Anakütle Yüzde veya Ortalama Tahmini Parametre tahmini, anakütle ortalaması (m) veya anakütle yüzdesi (π) gibi parametrelerin dağılımını tanımlayan, aralığı hesaplamak için örneklem bilgisini kullanan bir süreçtir.

Alt Başlıklar ÖRNEKLEM İSTATİSTİĞİ STANDART HATA GÜVEN ARALIKLARI

Örneklemdeki Değişkenlik Şekil 12.6 Örneklemdeki Değişkenlik Standart Hatayı Doğrudan Etkiler

Alt Başlıklar Tahmini Anakütle Ortalaması veya Yüzde Aralığı Nasıl Yorumlanır?

ORTALAMANIN GÜVEN ARALIĞINI ELDE ETME VE YORUMLAMA Global Motors Araştırması: SPSS ile Ortalamanın Güven Aralığı Nasıl Elde Edilir ve Kullanılır? ORTALAMANIN GÜVEN ARALIĞINI ELDE ETME VE YORUMLAMA Hesaplamalar biraz karmaşık ve sıkıcı olsa da SPSS programı ile ortalamanın güven aralığı kolayca hesaplanabilir. Bu özelliği göstermek için, benzin kullanımının zararlı olduğuna dair kamunun aynı görüşte olup olmadığı incelenecektir.

Şekil 12.7 ortalamanın güven aralığını (%95) elde etmede spss'te izlenecek yol

Şekil 12.8 Ortalamanın güven aralığı (%95) için SPSS Çıktısı

Müşteriler için Güven Aralıklarını Raporlama Pazarlama araştırmacıları güven aralıklarını müşterilerine nasıl rapor etmektedir?

Hipotez Testleri Yöneticiler veya araştırmacıların anakütle ortalamasının (veya yüzdesinin) ne olduğuna ilişkin beklentisi bir hipotezdir. Hipotez testi, örneklem bulgularını temel alan, hipotezin “kabulü” veya “reddi” için kullanılan istatistiksel bir prosedürdür.

VARSAYILAN ANAKÜTLE PARAMETRE DEĞERİ HİPOTEZ TESTİ Bir anakütle parametresinin hipotez testi bu formüller kullanılarak gerçekleştirilir. Bir istatistikçi için “ortalamaların karşılaştırılması” ile “fark alma” aynı anlama gelir.

Global Motors: Ortalama için Hipotez Testinde SPSS Nasıl Kullanılır Şekil 12.9 Bu örnekte örneklem bulguları hipotezi desteklemektedir

Şekil 12.10 Ortalamaya ilişkin hipotez testi için spss'te izlenecek yol

Hipotez Testlerini Müşterilere Raporlama Pazarlama araştırmacıları bazen açık hipotezlerle karşılaşır. Bu durumda, pazarlama araştırmacısı uygun hipotez testini uygular ve bulguları yorumlar.

ÖZET Bölüm özetini kitabınızda bölüm sonlarında bulabilirsiniz.