ÖĞRENME AMAÇLARI Kişi, yer ve nesnelerin ölçümüne ilişkin temellerin anlaşılmasın Pazarlama araştırmacıları tarafından kullanılan üç tür ölçeği.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Bu slayt ‘ten indirilmiştir.
Advertisements

Araştırmalarda Ölçme ve Ölçekler Mustafa ALTUNEL
Öğretim Tasarımı (Instructional Design)
Verilerin Değerlendirilmesi ve Sunulması
PowerPoint Slayt Hazırlama
SOSYOLOJİDE ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ
SPORDA GÖZLEM ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
Duran Uygur
İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi
Ölçme Düzeyleri Ölçeklerin Kullanılması
Araştırma Yöntemleri.
ÇOKTAN SEÇMELİ TESTLER
Anket Geliştirme.
Pazarlama Araştırması Verilerinin Sınıflandırılması-II
PEDAGOJİK ALAN BİLGİSİ
FBBM509 - Yapay Zeka Proje Raporu – Aşama 1
Bilimsel Araştırma Yöntemleri
B İ LG İ SAYAR DESTEKL İ Ö Ğ RET İ M GENEL BAKIŞ.
ARAŞTIRMA YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
DOODLE(KARALAMA) İLLÜSTRASYON ÇALIŞMASI
ÖĞRENME AMAÇLARI Örneklem tasarımının terminolojisine aşina olmak Tesadüfi ve tesadüfi olmayan örnekleme yöntemleri arasındaki farkı anlamak Tesadüfi.
ÖĞRENME AMAÇLARI İki değişken arasındaki “ilişki” ile neyin kastedildiğini öğrenmek Farklı yapıdaki ilişkileri incelemek Ki-kare analizinin uygulandığı.
ÖĞRENME AMAÇLARI Veri analizi kavramı ve sağladığı işlevleri hakkında bilgi edinmek Pazarlama araştırmalarında kullanılan istatistiksel analizlerin.
ÖĞRENME AMAÇLARI Çeşitli veri toplama yöntemlerinin avantaj ve dezavantajlarını anlamak. Kişisel görüşme, telefonla anket ve çevrim içi anketleri.
Pazarlama Araştırması Derneği CEO’sundan Birkaç Söz Bu bölümde, sektörün diğer profesyonel kuruluşları ve Pazarlama Araştırması Derneği tarafından.
11.1 GİRİŞ Bu ünitede sosyal sürdürülebilirliğin bireysel seviyede incelenebilmesinin bir yolu olan yaşam kalitesi (quality of life- QoL) ölçeğini.
ÖĞRENME AMAÇLARI İkincil verileri nasıl kullanacağımızı ve içsel ve dışsal veri tabanlarından oluşan ikincil verileri nasıl sınırlandırabileceğimizi.
Müşterilere Karar Vermelerinde Yardımcı Olmada Pazarlama Araştırması Kullanma Bu bölüme araştırma sürecini ele alarak başlanmaktadır. Daha sonra.
KISIM 3 Bilişsel Gelişimi Arttırma
IMGK 207-Bilimsel araştırma yöntemleri
Araştırmalarda Ölçme ve Ölçekler
İNCELEME Bilimin İşlevleri İstatistiksel Yöntemler Değişken Türleri
ÖĞRENME AMAÇLARI Araştırma tasarımının ne olduğunu ve neden önemli olduğunu anlamak Araştırma tasarımındaki etik hassasiyet alanlarını kavramak.
ÖĞRENME AMAÇLARI Nicel ve nitel araştırma teknikleri arasındaki temel farklılıkları anlamak Gözlem tekniği yoluyla veri toplamanın avantaj ve.
GRUP ADI LAST SEEN.
BÖLÜM 3 İş Analizi. BÖLÜM 3 İş Analizi E/Ö psikolojisinin bir örgütün insan kaynaklarına Personel Psikolojisi E/Ö psikolojisinin bir örgütün insan.
Pazarlama Araştırması bölümünü öğrenme amaçlarımız: Pazarlama araştırmasının; pazarlama, pazarlama kavramı ve pazarlama stratejisiyle ilişkisini.
ÖĞRENME AMAÇLARI Toplam hata ve örnekleme dışı hatanın bununla nasıl ilişkili olduğunu öğrenme Veri toplama hatalarının kaynaklarını ve bunların.
ÖĞRENME AMAÇLARI Pazarlama araştırma raporunun değerini anlamak (takdir etmek) Rapor yazmayı daha etkili yapmak için pazarlama araştırmacılarının.
ÖĞRENME AMAÇLARI Tahmin kavramını anlamak Pazarlama araştırmacılarının regresyon analizinden nasıl faydalandığını öğrenmek Pazarlama araştırmacılarının.
BÖLÜM 10 EBBINGHAUS’UN KATKISI—BELLEK HENÜZ GENÇKEN Ebbinghaus, öğrenme ve bellek üzerine sistematik bir şekilde çalışan ilk psikologdu. Hatırlanamayan.
ÖĞRENME AMAÇLARI Pazar segmentasyon kararları için farkların nasıl kullanıldığını öğrenmek t testinin ve z testinin ne zaman kullanılması gerektiği.
ÖĞRENME AMAÇLARI Olasılıklı örneklem ile örnek büyüklüğüne karar vermenin altında yatan sekiz aksiyomun anlaşılması Güven aralığı yaklaşımını kullanarak.
Ölçme BBY252 Araştırma Yöntemleri Güleda Doğan. Ders İçeriği Nicel araştırma adımları Araştırma sorusu ve hipotez oluşturma Ölçme Kavramsallaştırma, İşletimselleştirme.
BASAMAKLI ÖĞRETİM PLANI
ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ VE TEKNİKLERİ
Sistem Kullanılabilirlik Ölçeği (SKÖ)
Yazılım Mühendisliğine Giriş YYurtaY. Ders İçeriği o Yazılım mühendisliğine giriş, o Yazılım mühendisliği ve etik, o Yazılım mühendisli ğ inin önemi ve.
Mevlana Üniversitesi Tıp Fakültesi Yrd. Doç. Dr. Zeliha Cansever Tıp Eğitimi ve Bilişimi Anabilim Dalı Ölçme-Değerlendirme Modul 1.
ANKET SÜREÇLERİ VE ANKET UYGULAMASI
İstatistiksel Analizler
BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ
Bilimsel Araştırma Yöntemleri Verilerin Toplanması ANKET
Bilişim Teknolojileri ve Yazılım Dersi
ARAŞTIRMA YÖNTEM ve TEKNİKLERİ
Eğitimde ve Psikolojide ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ ÜNİTE 9
MAN-557 Araştırma Yöntemleri
EĞİTİMDE KULLANILAN ÖLÇME ARAÇLARI
Fikir, Görüş ve Tutum Ölçümü
Test Oluşturma.
Zeka Testleri.
Ölçme BBY252 Araştırma Yöntemleri Güleda Doğan
EĞİTİMDE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
EĞİTİMDE BİLGİSAYAR KULLANIMI
PSİKOLOJİDE ÖLÇME VE TESTLER
Toplumsal Araştırma.
GAS 208 PAZARLAMANIN TEMEL İLKELERİ ve HİZMET PAZARLAMASI
Anket ve Likert Ölçekler
Veri Toplama Araçları Anket, Gözlem vb.
Sunum transkripti:

ÖĞRENME AMAÇLARI Kişi, yer ve nesnelerin ölçümüne ilişkin temellerin anlaşılmasın Pazarlama araştırmacıları tarafından kullanılan üç tür ölçeği tanımak Pazarlama araştırmacılarının sıklıkla kullandığı üç ölçek türünü incelemek Pazarlama araştırmalarında kullanılan diğer ölçek biçimlerini anlamak

ÖĞRENME AMAÇLARI Bir anketin temel fonksiyonlarını değerlendirmek Soruların ifadelendirilmesinde yapılması ve yapılmaması gerekenleri öğrenmek Anket tasarımının temellerini öğrenmek Bilgisayar destekli anket yazılımının avantajlarını anlamak Anket sorularını kodlamayı kavramak

« NEREDEYİZ » Aşama 7 » Veri toplama formlarının tasarımı

Ölçme Seçenekleri ve Tasarımı Bilgisi Kanıt her şeydir. Güvenilir kaynak ise her şeye ek olarak doğru tesisatı olan mutfak lavabosu ve istediğiniz zamanda ve doğru miktarda sıcak veya soğuk su sağlayan akıtmayan musluklardır.

Ölçmenin Temel Kavramları Şekil 8.1. Pazarlama Araştırmalarında Ölçme Nasıl Çalışır?

Nesnel özellikler gözlemlenebilir ve somuttur. Öznel özellikler gözlemlenemeyen ve soyuttur ve ölçek geliştirme yoluyla bir derecelendirme ölçeğine çevrilmelidir.

Ölçek Türleri Pazarlama araştırmacıları ölçekleri farklı şekillerde açıklamaktadırlar. Bu bölümde SPSS’te kullanılan üç tür ölçek açıklanmaktadır:

Alt Başlıklar NOMİNAL ÖLÇEKLER SIRALI ÖLÇEKLER METRİK ÖLÇEKLER

Pazarlama Araştırmalarında Genelde Kullanılan Aralıklı Ölçekler Pazarlama araştırmacıları her bir araştırma projesi için yeni bir ölçek geliştirmekten çok standart ölçekleri kullanırlar.

LİKERT ÖLÇEĞİ

ANLAMSAL FARKLILIK ÖLÇEĞİ Alt Başlıklar STAPEL ÖLÇEĞİ i.Pazarlama Araştırmalarında Kullanılan Aralıklı Ölçek Hakkında Daha Fazlası

Ölçümlerin Güvenilirliği ve Geçerliliği Güvenilir ölçümler, aynı katılımcıdan aynı veya çok benzer cevapları elde ederler.

Anket Tasarımı Anket, araştırmacının cevaplanmasını istediği soruların sunumunda kullanılan bir araçtır. Anket tasarımı, araştırmacının çeşitli hususları dikkate almasını gerektiren sistematik bir süreçtir.

ANKET TASARIM SÜRECİ DEVAM EDİYOR

ŞEKİL 8.2 Soru Geliştirme ve Anket Tasarımı Süreci

Soru Geliştirme Soru geliştirme, uygun cevap formatlarının seçilmesi ve anlaşılabilir, karmaşık ve taraflı olmayan soru yazımı uygulamasıdır.

Alt Başlıklar SORULARIN İFADELENDİRİLMESİ YAPILMASI GEREKEN DÖRT ŞEY i.Soru Tek Bir Konu veya Soruna Odaklanmış Olmalıdır ii.Soru Kısa Olmalıdır iii.Soru Gramer Açısından Basit Olmalıdır iv.Soru Çok Net Olmalıdır

SORULARIN İFADELENDİRİLMESİNDE YAPILMAMASI GEREKEN DÖRT ŞEY Alt Başlıklar i.Katılımcıyı Belirli Bir Cevaba Yönlendirmeyin ii.“Hileli” İfadeler Kullanmayın iii.“Çift Taraflı” Soru Kullanmayın iv.Durumu Abartan Kelimeler Kullanmayın

Anketin Düzenlenmesi Anketin düzenlenmesi soru kağıdındaki ifade ve soruların dizilimidir. Anket düzenlenmesi kritik öneme sahiptir, çünkü soruların sıralanışı ve katılımcıların soruları yanıtlama kolaylığı toplanan bilginin kalitesini etkileyebilir.

Alt Başlıklar GİRİŞ SORU AKIŞI i.Bilgisayar Destekli Anket Tasarımı SORU OLUŞTURMA

Alt Başlıklar ATLAMA VE GÖRÜNTÜLEME MANTIĞI VERİ TOPLAMA VE VERİ DOSYALARI OLUŞTURMA VERİ ANALİZİ VE GRAFİKLER

ANKETİN KODLANMASI Kodlar, soruların cevaplarına atfedilmiş numaralardır ve veri girişini ve analizini kolaylaştırırlar.

Anket Formunun Ön Testi Ön test, cevaplayıcıların karşılaştıkları sorunları tespit etmek ve düzeltmek için anketin basit bir uygulamasının yapılmasıdır.

ÖZET Bölüm özetini kitabınızda bölüm sonlarında bulabilirsiniz.