BATI MÜZİĞİ TARİHİ İLK ÇAĞ UYGARLIKLARI.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
TÜRKÇENİN GÜCÜ.
Advertisements

TELLİ ÇALGILAR.
ÜÇGENLERİN TARİHÇESİ.
TEMEL MÜZİK BİLGİLERİ.
Matematik Ve Müziğin İlgisi
Uygarlık nedir? Uygarlık ve Çağdaşlık Bilgilendirme
SOSYAL BİLGİLER NEDİR?.
Müzik en genel tanımı ile sesin biçim ve anlamlı titreşimler kazanmış hâlidir. Başka bir deyiş ile de müzik, sesin ve sessizliğin belirli bir zaman aralığında.
KÜRESEL ORTAM:BÖLGELER VE ÜLKELER
SES NEDİR? Titreşen maddelerin bulunduğu ortama yaydığı enerjiye ses denir.
MÜZİK EĞİTİMİNDE ORFF TEKNİĞİ İLE İLGİLİ DERS ETKİNLİĞİ
Romalılarda Bilim Antik Roma, MÖ 9. yüzyılda İtalya Yarımadası'nda kurulan Roma şehir devletindendoğarak tüm Akdeniz'i çevreleyen ve bir imparatorluk haline.
Terakki Vakfı Özel Şişli Terakki Lisesi Sosyal Bilimler Bölümü
SES Müzik ve Fen Mustafa ÇELİK.
MÜZİKSEL/RİTMİK ZEKÂ.
İletişim ve Toplum 2010 Bahar
Barok Dönemi Etkileyen Müzik Özellikleri
TEMEL MÜZİK EĞİTİMİ Oğuzhan AKKUZU.
=>SES BİLGİSİ
Zaman içinde bilim.
Yrd.Doç.Dr. Mehmet KARATAŞ Tıp Tarihi ve Etik AD
RİTİM ARAÇLARI Arş. Gör. Erdoğan ÖZEL.
ANADOLU UYGARLIĞI HİTİTLER UYGARLIGI (MÖ 1700-MÖ700)
SES NEDİR SES NASIL OLUŞUR SES KAYNAKLARI NELERDİR
BAZI TASARIM ÖRNEKLERİ
Yunanistan’da Dorlar’ın istilasından kaçan Akalar Batı Anadolu’ya göç etmişlerdir. Akalar bu bölgede yaşayan yerli halkla kaynaşıp şehir devletleri oluşturdular.
ÜNİTE İLK ÇAĞ DÖNEMİ MÜZİĞİ
ÜNİTE İLK ÇAĞ DÖNEMİ 2.KONU: UYGARLIKLAR
BATI MÜZİĞİ TARİHİ 2. Ünite: Orta Çağ Dönemi Müziği
SES BİLGİSİ KONU ANLATIM M. UÇAR TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI ÖĞRETMENİ
BATI MÜZİĞİ TARİHİ 3. Ünite: RÖNESANS DÖNEMİ MÜZİĞİ
Doç.Dr. Sebahattin DEVECİOĞLU Fırat Üniversitesi
İLK ÇAĞ UYGARLIKLARI Konu 3: HEPTATONİK SCALA Konu 4: MOD
BATI MÜZİĞİ TARİHİ 2. Ünite: ORTA ÇAĞ DÖNEMİ MÜZİĞİ
BATI MÜZİĞİ TARİHİ GOTİK DÖNEM.
SES TİTREŞİMDİR Titreşen bir nesnenin başlattığı titreşimler dizisine ses denir. Sesin oluşabilmesi için titreşim hareketi gereklidir. Titreşim bir.
BATI MÜZİĞİ TARİHİ 3. Ünite: Rönesans Dönemi Müziği
RÖNESANS Nurdan Gül Kökten Eskişehir Salih Zeki Anadolu Lisesi.
SES CİSİMLERİN TİTREŞMESİ SONUCU OLUŞUR
Geleneksel Türk Müziği Tarihi
BİLİM FELSEFESİ TARİHÇESİ Hazırlayan=Yakup Çelik
Ortaçağlarda Bilim Ortaçağ düşüncesinin belirgin özelliklerinden birisi, dinî öğretilere dayanan dinsel bakışın ön plana çıkmasıdır. Ancak düşüncede.
Hazırlayan: Fatma Usta Günsever
Abece, insanların eski çağlardan bugüne ağız ve dil yoluyla bir takım sesler çıkartılmasını keşfetmesiyle birlikte seslerin yazıdaki karşılığı olan işaretlerin.
Op.Dr. Ö.Faruk Demir Erciyes Üniversitesi Tıp Fakültesi Göğüs Cerrahi
Simya; Teorik temelleri olmayan, deneme yanılmaya dayanan  çalışmaları  içeren,  bu  nedenle  sistematik bilgi birikimi sağlamayan bir uğraştır. İnsanoğlu.
KLASİK MÜZİK TARİHİ Müzik Teorisinin ve Notaların Tarihi ve Tanıtımı.
MTK 409 ÇALIŞMA METHODLARI MÜZİK VE MATEMATİK
ÇALGI TOPLULUKLARI. Bir kısmı ağızla çalınan, bir kısmı da dövülerek ses çıkaran çalgılardan meydana getirilen en çoğu kırk elli parçadan ibaret müzik.
 Geleneksel Türk müziği çalgılarını 4 grupta inceleyebiliriz. Vurmalı çalgılar: davul, def, darbuka, zil, kaşık, bendir Üflemeli çalgılar: kaval, zurna,
EL-HAREZMİ. Hayatı  Ebu Abdullah Muhammed bin El-Harezmi 780 yılında Özbekistan'ın Harezm vilayetinde dünyaya gelmiştir. Horasan bölgesinde bulunan Harezm'de.
BATI MÜZİĞİ TARİHİ 4. ÜNİTE BAROK DÖNEM MÜZİĞİ
Klasik Filolojiye Giriş Edebiyatın Devreleri
- Coğrafi konum (yeryüzü şekli, iklim…) Dinsel inanışlar
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Psikopatolojinin Tarihçesi
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
GELENEKSEL TÜRK HALK MÜZİKLERİ. Türk Müziği nedir? Türk müziği, Türkler'in Orta Asya'dan beri geliştirdikleri, bugünkü özellikleri Anadolu Selçukluları.
Rönesans. Rönesans "yeniden doğuş" anlamına gelen bir süreçtir. 15. yüzyılda başlayan bu süreç, aynı yüzyıl içinde bütün Avrupa'ya yayıldı. Bu yenilikte,
 Müziğin alfabesi notalardır:  Nota: Seslerin yüksekliklerini (incelik/kalınlık) ve sürelerini göstermeye yarayan işaretlerdir.  Müziğin alfabesini,
ESKİ ALFABELER Emirhan çolak 8/A 105 Öğretmen:Sevinç Sarı.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
THALES Thales kimdir,bilime nasıl katkı sağlamıştır?
Farklı türlerdeki müzikleri dinleyerek müzik beğeni ve kültürünü geliştirir.
SAYILARIN TARİHİ.
MATEMATİĞİN TARİHSEL GELİŞİMİ
Karşılaştırmalı Hukukun Tarihçesi
MEZOPOTAMYA MATEMATİĞİ
KIZ KULESi.  Tarihi ve farklı objektiflerden manzaralar...Geçmişi 2500 yıl öncesine dayanan bu eşsiz yapı, İstanbul`un tarihine eş bir tarih yaşamış.
Sunum transkripti:

BATI MÜZİĞİ TARİHİ İLK ÇAĞ UYGARLIKLARI

İçerik Hint Uygarlığı Müzik Kültürü Çin Uygarlığı Müzik Kültürü Antik Yunan Ve Roma Müzik Kültürü

Hint Uygarlığı Müzik Kültürü Eski Kültür, M.Ö. 3000 yıllarında yükselmeye başlamıştır. Bu kültürün gelişim koşulları Mezopotamya ve Mısır benzeridir. Veda Kültürü, M.Ö. 1500 yıllarında Hindistan’a gelen ve Ari dilini konuşan boylar toplumsal tabakalaşmayı (kast sistemi) yerleştirmişlerdir. Her tabakanın ayrı müziği vardır.

Veda, bilgi anlamına gelir. Bu döneme ait müzik bilgileri M.Ö. 1000 yıllarında 4 önemli kitapta toplanmıştır. 1. kitap RİGVEDA, ilahiler bilgisi. 2. kitap SAMAVEDA, şarkı bilgisi. En üst tabakanın müziğini ele alır. 3. ve 4. kitaplar hakkında kaynak bilgi yoktur. Daha sonra yazılan 5. kitap NATYAVEDA, bütün tabakaların müziğini kapsar. Müzik ve tiyatro temelleri üzerine oturtulmuştur.

Hint müziği söz, dans, ve mim sanatlarıyla sıkı bir birliktelik içerisindedir. Natyaveda adlı kitapta eski yazılmış olan 4 veda kitabından tek sesli vokal müzik örnekleri sergilenmiştir. Budizm müzik diliyle tüm doğu ve uzak doğu uygarlıkları üzerinde etkili olmuştur. «Doğu kültürlerinde müzik, bu işi meslek edinmiş olanların elindeydi. Tabakaların kendi içinde yaptığı müzikler ayrı bir halk müziği olarak yaşamıştır.» Curt Sachs

Hint müziğinin 3. evresi M. S. 1000 yıllarından başlar Hint müziğinin 3. evresi M. S. 1000 yıllarından başlar. Hint makamlarını belirleyen RAGA ve TALA adlı ritmik sistem günümüze kadar ulaşmıştır. «davul ve kudümleri doğrudan doğruya elle çalma, özellikle Hindistan ve orta doğu da öyle bir usatalığa, renkliliğe ve inceliğe varmıştır ki,sert tokmaklı batı davulları bunlara benzetilmeye bile kalkışılamaz.» Curt Sachs

Çin Uygarlığı Müzik Kültürü Çin efsanesine göre M.ö. 3000 yıllarında İmparator Huang –Ti, müzik kuramcısı Ling-Lung’u batı ülkelerindeki ormanlara göndererek bir bambu kestirmiş ve bu bambu kamış ile ton sistemi üzerinde araştırmalar başlamıştır. Çin müziğinde ana ses FA’ dır. Pentatonik dizide 5 ses fa,sol,la,do ve re’dir. Bu beş sesin adı « kung,şang, çiao, çih ve yü» dür. Çalgılar, davul, zil, sistrum, bambu flüt, ağız orgu ve çeşitli çanlardır.

Antik Yunan ve Roma UygarlıklarındaMüzik Kültürü. Çağımıza kadar uzanan evrensel insanlık kültürünün kökleri, büyük ölçüde antik Yunan uygarlığındadır. Felsefe, bilim, sanat ve müziğin beşiği kabul edilir. Müzik kuralları üzerinde uğraşmışlardır. Filozoflar, bilginler, tarihçiler, matematikçiler ayrı ayrı müzikle uğraşmışlardır.

Müziğin fiziksel ve ruhsal yönü bilginlerce araştırılmıştır. Ses fiziği ve akustik bilgisi, sesin titreşimlerden oluştuğu bu dönemde bulunmuştur. (M.ö. 500 Pindaros’un öğretmeni Hermion’lu Lassos) Tarentum’lu Arhitas iki çeşit titreşim olduğunu ortaya koymuştur. Gırtlağın ya da çalgının içindeki titreşim ve bu titreşimin hava yoluyla insan kulağına gelmesini sağlayan gelişimli küresel dalgalar.

Ritm ve ezgi kuralları saptanmıştır. Bu kuralların hepsi günümüze ulaşmamıştır. Bütün bilim yazıları gibi ortaçağ müzik bilim yazıları da Yunan öğretisi üzerine kurulmuştur. Ortaçağ’ın teli bölme üzerine dayanan aralık orantıları kuramı, sekiz Bizans echoisi, sekiz batı kilise makamı, nömalar, notaların adları için kullanılan alfabe harfleri Yunan’lılardan alınmıştır. Curt Sachs.

Thales’in matematik ve fizik alanında geliştirdiği deneysel çalışmalar boru ve tellerin boyunu ya da delik yerlerini ve çalgıların perdelerini kesin olarak belirlemeye olanak sağladı. Bu sayede insan sesi ve kulağı daha kesin perdelerle müzik yapmaya başladı. Pythagoras evreni bir armoni olarak tanımlamıştır. Bu armoninin yansıması olarak tonal kavram , gerilmiş bir tek tel (monokord) yardımıyla bölünebilir.

Thales ve Pythogoras

Phytagoras bugün batı müziğinin temelini oluşturan aralıklarla ilgili bilgiler bırakmıştır. «Müzik bütün erdemlerin kaynağı sayılıyor, ahlak ve karakter bozukluğuna sebep olacak müzikler yasaklanıyordu. Yunanlılarda müzik bir devlet işi olarak ele alınmıştı. Hür olan her Yunan vatandaşı müzik öğrenmek ve bir çalgı çalmak zorundaydı.» Salih AKKAŞ.

Milattan sonraki ilk yüzyıllarda eski Yunan ve İbranilerin altında gelişen Hristiyan kiliselerinin dini ezgileri 4. yy. dan başlayan ortaçağ müziğinin temelini oluşturur. Aristoteles şöyle demiştir makamlar çeşitlidir, bunları dinleyen ayrı ayrı etkiler altında kalır. Bazı makamlar dinleyenlere hüzün ve durgunluk, bazıları ise coşku ve esenlik verir. Çalgılar, aula, flüt, chitara, lir, arp ve aoulos.

KAYNAKÇA Curt SACHS, Kısa Dünya Müzik Tarihi Ahmet SAY, Müzik Tarihi Cavidan SELANİK, Müzik Sanatının Tarihsel Serüveni Evin İLYASOĞLU, Zaman İçinde Müzik Salih AKKAŞ, Liseler İçin Müzik