John Bradshaw Reclaiming and Championing Your Inner Child.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ANNE-BABA ÇOCUK İLİŞKİLERİ.
Advertisements

ERGENLİK ve ERGENLİKTE İLETİŞİM
Hazırlayan: Öğr.Gör. Funda YORULMAZ
4-5 YAŞ ÇOCUĞUNUN GELİŞİM ÖZELLİKLERİ
İÇİMİZDEKİ ÇOCUK DOĞAN CÜCELOĞLU.
Yrd. Doç. Dr. Yasemin ÇAYIR
ETKİN İLETİŞİM BECERİLERİ GELİŞTİRME
Birey Nedir? Toplumun bir parçası olan ve kendine özgü ayırıcı özellikleri bulunan tek fert olarak nitelendirilmiştir. Ben bir bireyim. Yaşadığım toplumun.
BİYOLOJİK VE PSİKOLOJİK, SEVECEN VE KARARLI ANNE BABA OLMAK
OKUL KORKUSU NEDİR? Uzm. Psikolog Arzu YILDIRIM
ÇOCUKLARDA GELİŞİM VE ANA-BABA YAKLAŞIMLARI
ÇOCUK EĞİTİMİNİN ANAHTARI: ÖZGÜVEN
ANNE-BABA ÇOCUK İLETİŞİMİ
ERGENLİK DÖNEMİ GELİŞİM ÖZELLİKLERİ ve AİLE İÇİ İLİŞKİLER
ANNE-BABA ÇOCUK İLİŞKİSİ
DAVRANIŞLARIMIZI ETKİLEYEN KALIPLAR
HOŞGELDİNİZ.
ANNE BABA TUTUMLARI.
AİLE TUTUMLARI VE ÇOCUĞU ANLAMAK REHBERLİK SERVİSİ
DİSİPLİN NEDİR ? Davranışı yönlendirmeyi amaçlayan bir eğitimdir
Hazırlayan Psk.Dan.Nazan MUTLU Uzm.Psk.Dan. Sinem TARHAN
Duyarlı olalım, çocuk haklarına saygı duyalım…. Çocuğa yönelik şiddet için yaygın olarak kullanılan terim çocuk istismarıdır ve çocuğun ailesi ya da ondan.
AİLENİN OKUL BAŞARISINA KATKISI
BAL PETEĞİ ANAOKULU REHBERLİK SERVİSİ
Ailelerin Çocukları İle İlgili Dikkat Etmesi Gereken Noktalar
Ailelerin Çocukları İle İlgili Dikkat Etmesi Gereken Noktalar
Çocuğun Eğitiminde Disiplin ve Sınırlar
VE ÇOCUGUN GELİŞİMİNE ETKİLERİ
ANNE BABA TUTUMLARI Karatay Rehberlik ve Araştırma Merkezi.
ANNE-BABA TUTUMLARI İLKNUR NURKAN
EĞİTİM ÖĞRETİM YILI BAHAR DÖNEMİ AİLE EĞİTİM SEMİNERİ
ANNE-BABA ÇOCUK İLİŞKİLERİ.
OKUL BAŞARISIZLIĞI.
İLETİŞİM ENGELLERİ VE ETKİLİ İLETİŞİM
ETKİLİ İLETİŞİM.
AİLE MODELLERİ VE ÇOCUK ÜZERİNDEKİ ETKİSİ
AİLEDE SAYGI.
ERGENLE İLETİŞİM.
HACI KADRİYE ARSLAN REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
AİLE İÇİ ŞİDDET.
KISKANÇLIK VE UTANGAÇLIK. KISKANÇLIK  İnsanların sahip oldukları ya da sahip olmak istedikleri şeyleri paylaşma durumunda kaldıklarında duydukları hisler.
ERGENLİK ve PROBLEMLERİ
En Güçlü Hipnozumuz Değersizlik İnancı.
ERGENLİK ve ERGENLİKTE İLETİŞİM
HOŞGELDİNİZ.
*Bu insanlar, yaşamın her yönünü severler, şikâyet etmekle ya da olayların daha değişik olmasını istemekle vakit kaybetmezler. *Bağımsızlıklarına çok.
BAŞARISIZ ÇOCUK BAŞARISIZLIK NEDİR? NASIL ÖNLENEBİLİR?
AİLE İÇİ İLETİŞİM Öğr. Gör. Onur İŞBULAN.
Eğitimin ve Toplum.
Günün konusu Bağımlılık Bağımlılığın gelişimi 1.
AİLE MODELLERİ VE ÇOCUK ÜZERİNDEKİ ETKİSİ
MADDE BAĞIMLILIĞI.
KİŞİLİK,SOSYAL, DUYGUSAL VE AHLAKSAL DEĞİŞİM
AİLELERE ÖNERİLER Çocuklarımız Geleceğimizdir!!! Çocuklarımız Geleceğimizdir!!! Bizler anne babalar olarak kimi zaman bu değerli hazinenin farkında olamıyoruz.
Son Çocukluk Dönemi Çocuklarında Gelişim ve Kitap Seçimi
ÇOCUKLAR NEDEN TEKNOLOJİYE BAĞIMLIDIR?
ANA BABA OKULU-II ÖZEL OĞUZ FEN BİLİMLERİ TEMEL LİSESİ.
ÇATIŞMA ÇÖZME.
En güçlü Hipnozumuz: Değersizlik İnancı
Engelli çocuğun kardeşlerinin tepkileri
ENGELLİ ÇOCUĞA SAHİP AİLELERİN TEPKİLERİ
ÇOCUKLUK DÖNEMİNDE YARATICILIK VE SANAT EĞİTİMİ
AİLE MODELLERİ VE ÇOCUK ÜZERİNDEKİ ETKİSİ
Ailelerin Çocukları İle İlgili Dikkat Etmesi Gereken Noktalar
GELİŞİM VE ÖĞRENME Ders 4
AİLEDE İLETİŞİM.
MOTİVASYON ve FARKINDALIK
Sunum transkripti:

John Bradshaw Reclaiming and Championing Your Inner Child

Merak  Her çocukta içsel merak vardır.  Kendi selfini keşif yolculuğu yapar  Bu bir yaşam enerjisidir.  Dünyanın –yaşamın sırları çocuk meraklarla anlaşılır.  Baskı; Yaşam keşfedilecek değil kaçılacak bir ortam olmaya başlar.

İ yimserlik  Keşif iyimserlikle doludur.  Açık ve güven doludur  Utandırılırsa bu güven yok olur.  Manipulasyon başlar.  Kapanma başlar. Samimiyet yok olur.

Saflık  Masumiyet  Her şeyle ilgilenir.  Anne Baba sınırları iyi saptamalı..  Ondan yaşından fazlasını beklememeli

Ba ğ ımlılık  İhtiyaçları uygun zamanda karşılanmazsa  Bir sonraki gelişme safhasına kaynaksız ulaşır.  Ya kendi içine çekilir  Ya da başkalarına bağımlı yaşar

Duygular  Çocuk her şeye güler, kendine de güler.  Humor yaşamsaldır.  Sesli gülme.. Karı gibi gülme..  Susun! Vs.. Evde okulda..  Ağlamak şefkatimizi besler

esneklik  Tekrar tekrar denerler  Cesurdurlar  Adaptif davranışlar  Enerji survivala kaydıkça savunmalar gelişir.

Özgür oyun  Özgürlük duygusu doğaldır  Emniyette hissedince büyük bir spontanlıkla hareket eder  Oyun; spontanlık + özgürlük  Özgür oyun yerini agresif kazanma dürtüsü almıştır  İmajinasyon oyunun gerekli bir parçasıdır.

Özgür oyunu kaybetmek  Yaratıcı olmayan oyunlara kayış  Büyük oyuncakları; bağımlılıklar  Yaşamı özgür ve spontan olmaktan bizi alıkoymuştur.  İnsan olmak oyun dolu olmaktır.  Hayal gücüne saygı.. Keşiflere buluşlara yol açan kapı..

e ş sizlik  Bütünlük duygusu; kendisiyle bağlı hissetmesi  Her çocuk mükemmeldir duygusunun karşılığıdır. Bu içsel bir duygudur.  Her çocuk özel, eşsiz ve mükemmeldir.  Doğuştan gelen bu değer duygusu beslenmesi gerekir.

spirituellik  Bakıcı bu eşsizlik duygusunu ona yansıtmazsa özel olma duygusu kaybolur.  Çocuklar doğal olarak spiritueldir  Bütünlük = spirituellik  Spiritualite gerçek benliğimizdir.  Spirituel olduğumuz zaman eşsizliğimizle temas halindeyizdir.  Kendimizden daha güçlü bir şeyle bağlantı halidir. Bu çocuklarda doğaldır.

Spirituelli ğ in kaybı  Başkalarına bağımlı kılar  İçsel utanç yaratır  İçimizdeki eşsizlik duygusu kaybolur  Ben benim duygusu kaybolur.

sevgi  Çocuk sevmeye başlamadan önce sevilmelidir.  Çocuk doğal olarak sevgi ve şefkate eğilimlidir.  Sağlıklı gelişme için koşulsuz sevgiye gereksinimi vardır. Ancak o zaman sevebilir.  Sevilmezse egosentrik olur.gerçek self açığa çıkmaz.  Sevgi açlığı onu asla terk etmez.

Her çocuk  1. AB sı sağlıklıdır  2. ona bakma gücü vardır  3. O AB ları için önemlidir  Bunu bilmek ister…  Gözlerinde görecek  Ona zaman ayrıldığını anlayacak ( çocuk insanların sevdiği işlere zaman ayırdığını anlar)

Disfonksiyonel aileler  Çocuğa ihtiyaçlarını veremeyen aile  Çocuk ihtiyaçları olduğu dönemde en çok incinir.  Baba gücü ve korumayı temsil eder.  Ondan gelecek aşağılamalar çocukta güçsüzlük yaratır.

Cinsel Taciz  Çocuğun erişkin tarafından kendi cinsel arzuları için kullanılmasıdır.  Çocuk önemsenmek için bu arzuyu karşılamak zorunda hisseder.  Büyüdükçe iyi bir cinsel partner olma arzusu içine girer. ( İlgi görmek için)  Fiziksel olmayan tacizler daha çoktur ve gözden kaçar. (duygusal cinsel taciz)

Aile sosyal bir sistemdir  Ailenin kendi kuralları vardır.  Aile bireylerin İLİŞKİLERİNİN toplamıdır.  Denge üzerine çalışır. Bir birey dengeyi bozarsa diğer birey bunu karşılamaya çalışır. (alkolik baba-fedakar anne.. Sert anne-yumuşak baba)  Kurallar ve roller; sağlıklı sistemde tartışılabilir-esneklik vardır.. Katı sistemde tartışılamaz. Roller rijitdir.

Evlilik dengesi  Denge bozulunca sistemin enerjisi çocuğu bu dengeyi koruma yönünde iter..  Baba duygusal ihtiyaçlarını kızdan karşılar  Erkek annenin küçük koruyucusu olur  Kız ç annenin bakıcısı olur  Erkek ç babnın duygusal karısı olur

Çocuklara sağlıksız roller  Evliliğin koruyucusu olmak  A – B nın yalnızlığını giderecek görevler üstlenmek  AB arasında cinsellik kalkmışsa da cinsel arzusu devam eder.  Çocuk AB nın yılışık dokunma ve öpmelerinden rahatsızlık duyar.

Tacizin kuralı  Çocuk ailenin bir bireyine diğer bireyden daha önemli hale gelmeye başladığında duygusal cinsel taciz başlamış demektir.  Çünkü birey kendi ihtiyaçları için çocuğu kullanmaktadır.  Kullanmak tacizdir.  Çocuklar ilgi ve bakıma ve yönlendirmeye gereksinimi varken.. Tersi olur..

Cinsel taciz = Spirituel taciz  Teşhircilik çok yaygın  Gözetlemecilik  Çocuğun özeli yoktur. Çişini yaparken büyükler banyoya girebilir.  Onu cinsel hayatı konusunda sorguya çekebilirler  Zoraki gereksiz fitiller ve lavmanlar

Cinsel sınır yoklu ğ u  Gereksiz uyarılar  Gereksiz sınırlamalar  Çocuğun cinselliği üzerine tartışmalar  Çocuğun yanında sevişmek  Çocuğa bilgi vermemek  Kardeşler arası taciz (keşiften farkı; yaş farkı, yaşıyla uygun olmayan davranış.)

Fantastik ba ğ lılık  Sahte olarak bireyin kendisini sevdiğine inanır. Ama sevilmek için sevmesi gerekir.  Çocuk kullanıldığını bilemez  Ama büyüdükçe bu yara içinde kalır.  Cinsel tacizin içsel bilgisi yeteri kadar sevilmediğini düşünmektir.  İlgi çekmek için süperseksuel olmalıdır.

Fiziksel taciz  Spirituel yaralanmaya neden olur  Ceza, dayak, itilme kakılma  Bireyle bağı kopar – güven duygusu sarsılır.  Regresyonlar fiziksel tacizlerle doludur..  Bazı çocuklar fiziksel tacizi arar hale gelir.

Duygusal taciz  Çocuğun değer kavramını yıkan yaklaşımlar  Bağırma; aptal, salak, sakar, yaramaz..  Katılık - Mükemmellik = derin utanç kaynağı  Kontrol - manipülasyon  Beklenti yaratmak  Duygularını – görüşlerini - arzularını ayıplamak

Okulda taciz  Mukayese – yargılanma – yarışma  Arkadaşları önünde utandırılmak  Çocuklar diğer çocuklara acımasızdır  Ağlamak utandırılır  Büyükler çalışkanlık bekler ama çalışkanlar diğerleri tarafından alaya alınır.  Etnik – sosyo ekonomik utanç başlar

Dini taciz  Tanrı korkusuyla taciz  Dini görevlerini yerine getirmediği için suçlanma  Kötü olma korkusu (doğallıkla dini yasakların çatışması)  Gruptan kopma korkusu

Kültürel taciz  Sistemin mükemmellik kavramları  Büyük penis – dik göğüs – sıkı kalça  Gruplar halinde başkasıyla dalga geçmek  Büyükler küçüklerle dalga geçer  Göründüğün gibi olman onaylanmaz  Bizim istediğimiz gibi olmak zorundasın mesajını alır.