AİLE İÇİ İLETİŞİM
YAŞAM; YARINA KALABİLMEKTİR. ÖLÜMLÜ DÜNYADA ÖLÜMSÜZLÜĞÜ YAKALAMA GİRİŞİMİDİR. BU GİRİŞİME, MÜCADELEYE KATILAN İNSAN SİSTEMİNE VERİLEN ÖDÜL İSE; ZEVKTİR. HAZDIR. NEŞEDİR. YAŞAMA SEVİNCİ VE COŞKUSUDUR.
ZEVK-MUTLULUK-STRES FAKTÖRLERİ AYRILAMAZ BİR BÜTÜN OLUŞTURUR. STRES BELLİ DÜZEYİ AŞTIĞINDA TARAFLARDAN BİRİNİN SİGORTASI ATAR.
SAĞLIKLI YAŞAM NEDİR? İNSANIN ALT SİSTEMLERİ OLAN BEDEN,DUYGU,ZİHİN VE RUH ARASINDAKİ KARŞILIKLI ETKİLEŞİMDEN DOĞAN DENGE VE UYUMLULUĞUN ÜRETTİĞİ İYİLİK HALİDİR. İNSANIN ALT SİSTEMLERİ OLAN BEDEN,DUYGU,ZİHİN VE RUH ARASINDAKİ KARŞILIKLI ETKİLEŞİMDEN DOĞAN DENGE VE UYUMLULUĞUN ÜRETTİĞİ İYİLİK HALİDİR. PARÇANIN(ALT SİSTEMLERİN) SAĞLIĞI, VE BÜTÜNÜN SAĞLIĞI PARÇANIN(ALT SİSTEMLERİN) SAĞLIĞI, VE BÜTÜNÜN SAĞLIĞI PARÇANIN PATOLOJİSİ VE AĞIN SİSTEMİN PATOLOJİSİ SÖZKONUSUDUR. PARÇANIN PATOLOJİSİ VE AĞIN SİSTEMİN PATOLOJİSİ SÖZKONUSUDUR.
EVLİLİK BİR OYUN OLARAK MODELLENEBİLİR Mİ? EVLİLİK BEN FARKINDALIĞINDAN BİZ OLMA FARKINDALIĞINI VE BİLİNCİNİ OLUŞTURMA SÜRECİ
HERKES HAYATI NİÇİN KENDİ GÖZLÜKLERİNDEN GÖRÜR?
SICAK,
İLGİLİ, Zig ZIGLAR “Okul başarısı yüksek çocukları incelediğimizde çocuğuna sarılan, öpen, onunla küçüklüğünde ilgilenen babayı buluruz.” Zig ZIGLAR
DESTEKLEYİCİ
VE TEŞVİK EDİCİ ORTAM OLUŞTURMAKTIR
HANGİMİZ ANNE-BABA OLMA ADINA ÖZEL EĞİTİM ALDIK ?
AİLENİN VEREMEDİĞİ EKSİK BIRAKTIĞI TERBİYEYİ NE OKUL NE DE TOPLUM VEREBİLİR. SİZ ANNE-BABALAR! GÜL FİDANI YETİŞTİREN, HER TÜRLÜ HÜRMETE LAYIK BAHÇIVANLARSINIZ
EŞLERİN BİRBİRİNİ SEVMESİDİR
İnsanlar farklı sevgi dilleriyle konuşurlar Birbirimizin sevgi dilini konuşmayı öğrenelim Sevgimizi ifade ederiz ama mesaj yerine ulaşmaz. Çünkü onlara göre bizim konuştuğumuz yabancı bir dildir. !
Kendinizden farklı bir eşinizin ve çocuğunuzun olduğunu keşfetmektir. Hiçbir tarzın öbüründen daha iyi veya daha kötü olmadığını kabul etmek. Tüm kişilik tarzlarının olumlu yönlerini edinerek, kendimize olan güvenimizi ve iyi duygularımızı arttırmak. Kendimizin ve eşimizin üstün özelliklerini fark ve taktir etmemizi sağlamaktadır. Eşimizin beklentilerimiz doğrultusunda davranmamasını sakin bir şekilde karşılayabilmek. FAYDALARI FAYDALARI
ÇOCUĞA “NE YAPIYORSUN ?” DEMİŞLER. “BÜYÜĞÜN YAPTIĞINI YAPIYORUM” DEMİŞ. Türk Atasözü
Performans Kaygısı Kişilik özelliklerin yeri Ailenin tutumu Eğiticilerin tutumu
Sınav Kaygısının Artmasında Ailelerin Yanlışları Çocuğunu başkaları ile kıyaslamak Çocuğunu başkaları ile kıyaslamak Sınavın sonucunda başarısız olmanın kendi başına bir ceza şeklinde yansıtılması Sınavın sonucunda başarısız olmanın kendi başına bir ceza şeklinde yansıtılması Çocuğun sınırlarının zorlanması Çocuğun sınırlarının zorlanması
Sınav Kaygısının Belirtileri Gözlemlenebilir düzeyde endişe ve huzursuzluk Gözlemlenebilir düzeyde endişe ve huzursuzluk Baş ağrısı Baş ağrısı Sabahları yorgun hissetme – kendini halsiz hissetme Sabahları yorgun hissetme – kendini halsiz hissetme Sinirli bir çocuk haline gelme Sinirli bir çocuk haline gelme Uyumakta zorlanma Uyumakta zorlanma Mide barsak sistemine ait sıkıntılar Mide barsak sistemine ait sıkıntılar İştahsızlık İştahsızlık
Sınav Kaygısının Belirtileri Kolayca ağlama Kolayca ağlama Kendini beceriksiz ve hantal hissetme Kendini beceriksiz ve hantal hissetme Kalbin hızla çarpması Kalbin hızla çarpması Ellerin soğuk ve terli olması Ellerin soğuk ve terli olması Soğuk terlemeler Soğuk terlemeler Başarı düzeyinde azalma Başarı düzeyinde azalma
Gevşemenin Öğrenilmesi Gevşemenin Öğrenilmesi Bütün stres azaltma tekniklerinin son amacı, stresin yol açtığı istenmeyen sonuçları tersine çevirmek ve böylece stresin olumsuz sonuçlarını ortadan kaldırmaktır. Gevşeme cevabının öğrenilmesi ile, bedende stres sırasında ortaya çıkan durumun "tam tersi" ortaya çıkar. Bütün stres azaltma tekniklerinin son amacı, stresin yol açtığı istenmeyen sonuçları tersine çevirmek ve böylece stresin olumsuz sonuçlarını ortadan kaldırmaktır. Gevşeme cevabının öğrenilmesi ile, bedende stres sırasında ortaya çıkan durumun "tam tersi" ortaya çıkar.
Gevşemenin Öğrenilmesi Gevşemenin Öğrenilmesi Stres tepkisi sırasında beden kimyasında değişiklikler meydana gelir ve bazı kimyasal maddeler salgılanır. Gevşeme cevabının öğrenilmesi ve uygulanmasıyla stres sırasında ortaya çıkan kimyasal maddeler kaybolur. Bu maddeler özellikleri gereği gevşeme cevabıyla aynı zamanda "var olamaz"lar. Bir başka biçimde ifade edersek, bedende aynı zamanda hem gerginliğin, hem de gevşemenin beden kimyası birlikte olamaz. Bu sebeple insan eğer stresi yaşıyorsa bedende ona ait beden kimyası, gevşemeyi yaşıyorsa ona ait beden kimyası egemendir. Stres tepkisi sırasında beden kimyasında değişiklikler meydana gelir ve bazı kimyasal maddeler salgılanır. Gevşeme cevabının öğrenilmesi ve uygulanmasıyla stres sırasında ortaya çıkan kimyasal maddeler kaybolur. Bu maddeler özellikleri gereği gevşeme cevabıyla aynı zamanda "var olamaz"lar. Bir başka biçimde ifade edersek, bedende aynı zamanda hem gerginliğin, hem de gevşemenin beden kimyası birlikte olamaz. Bu sebeple insan eğer stresi yaşıyorsa bedende ona ait beden kimyası, gevşemeyi yaşıyorsa ona ait beden kimyası egemendir.
Gevşemenin Öğrenilmesi Stresi artırıcı genel durumlar dışlandıktan sonra stresi azaltmak için birkaç pratik yol önerilebilir. Stresi artırıcı genel durumlar dışlandıktan sonra stresi azaltmak için birkaç pratik yol önerilebilir. Nefesi Kontrol etmeyi öğrenin. Nefesi Kontrol etmeyi öğrenin. Fizik Egzersiz. Fizik Egzersiz.
OKUL VE ÖĞRETMEN ÇOCUĞUN YANINDA ELEŞTİRİLMEMELİ NEDEN ?
“İnsan sevmediği ortamdan hiç birşey alamaz.” ANNE-BABANIN GÖREVİ: OKULU VE ÖĞRETMENİNİ ÇOCUĞUNA SEVDİRMEK OLMALI * 2. MURAT’IN FATİH’E TAVRI * BARBAROS BEY’ İN OĞLU ---- * 1’DE 3’DE BİZ DE OKUYOR (2’DE GİDİYOR)
BEN ÖNEMLİYİM BEN DEĞERLİYİM BENİ FARKEDİN
ÇOCUK FARKEDİLMEK İÇİN NE YAPAR ? * Yemek yemeyi reddeder. * Bir şeyler kırıp döker. * Kardeşine vurur. * Ders çalışmaz. * Okulda problem çıkarır. * Kafasını duvara vurur. Yanlışsız kağıt ( Arkadaşının kağıdını getiren çocuk)
SÖZ VE DAVRANIŞLARIMIZDA MESAJLAR SAKLIDIR. 1- KABULLENME 2- REDDETME 3- UMURSAMAMA
BAŞARI NEDİR? * OLİMPİYATÇI FATİH * OKULDAN YENİ GELEN ÇOCUĞA : DERS ÇALIŞ
* DIŞ BAŞARI NEDİR? * İÇ BAŞARI NEDİR? * SEN ADAM OLAMASSIN ! “ Çocuğunuzu bir not makinası olarak görmeyin.” Christine BRUNET
ÇOCUKLARIMIZLA ARAMIZA DUVARLAR ÖRMEYELİM, KÖPRÜLER KURALIM
ANNE-BABAMIZA DUYGU VE DÜŞÜNCELERİMİZİ NEDEN DİLE GETİREMİYORUZ? * KIZARLAR ( Ağzımı bile açamam.) * AZARLANMAKTAN KORKUYORUM. * ÇEKİNİRİM, UTANIRIM. * ANLAYIŞSIZ OLURLAR.
* İÇİMDE KORKU HİSSEDERİM. * UMURSAMAZLAR. * DÖVERLER * HEYECANLANIRIM. * SÖYLEYİNCE CİDDİYE ALMIYORLAR, ( Dalga geçiyorlar.)
* NASILSA ONLARIN DEDİĞİ OLUYOR. * BASKI YAPIYORLAR. * İÇİMDEN GELMİYOR. * NE TEPKİ VERECEKLERİNİ BİLMEDİĞİM İÇİN.
* YAKINLIK GÖSTERMEDİKLERİ İÇİN. * SÖYLEDİĞİM HER ŞEYDE SUÇLU BEN OLUYORUM. * YANLIŞ ANLAŞILIYORUM. * ARKADAŞLARIM VARKEN ONLARA NEDEN SÖYLEYEYİM.
* GÜVENMİYORLAR. * OLAYLARI KENDİ AÇILARINDAN DEĞERLENDİRİYORLAR. BOLLUKTA DOĞDUNUZ. ( Keşke biz de o zaman doğsaydık )
* İNANMIYORLAR. * BENİ BAŞKALARIYLA KIYASLIYORLAR. * AZARLIYORLAR. MORAL VERMİYORLAR.
* DİNLEMEDEN “HAYIR” DİYORLAR. * İNSANI BIKTIRIYORLAR. ( Söylüyorsun, söylediğine pişman oluyorsun.) * SÖYLEDİĞİM HER ŞEYİ BAŞKASINDAN DUYUYORUM. * BENİ HAKSIZ ÇIKARIYORLAR.
* Pansiyon müdürlüğüm * Yemek kartı * Ekmek getirme * Annem koymamış, Hocam unutmuşum.” RESİM ÖĞRETMENİ KOZA VE KELEBEK
ÇOCUĞUNUZUN ÖZGÜVENİNİ ARTIRMAK İÇİN YAPILACAKLAR 1- Ona Sık Sık Söz Hakkı Verin 2- Kendini Ve Duygularını ''Ne Düşünüyorsun, Nasıl Hissediyorsun'' gibi Sözlerle Anlamaya Çalışın
3-Yaşı ve kapasitesi dışında davranışlar beklememek gerekir. - misafirlikte sessiz oturma (3 yaşında) - üstüne dökmeden yemek (3 yaşında)
4- O Konuşurken Onun Yüzüne Bakın Ve Ciddiye Alındığını Hissettirin 5- Onun Fikirlerine Değer Verdiğinizi Hissettirin
6- Onun Olumlu Davranışlarını Kesinlikle Takdir Edin 7- Yaşına Uygun Görevler Verin 8- Verilen Görevlerden Sonra Başarısını Takdir Edin
10- Onun İle Değişik Konularda Sohbet Etme Ortamı Oluşturun 11- Onun Korku Ve Endişelerine Saygı Duyun
12- Aşırı Eleştirici Olmaktan Ve Yargılayıcı Davranmaktan Kaçının 13- Hatalı Davranışlarını Konuşarak Uyarın Ve Ona Doğru Olanı Anlatın
14- Onu Başkalarının Yanında Küçük Düşürmeyin. 15- Onun Başarısızlıklarını Büyütmeyin. 16- Onu Başkaları İle Kıyaslamayın
17- Kabiliyetlerini Fark edin Ve Teşvik Edin 18- Onu Sosyal Ortamlarda Bulunmaya Cesaretlendirin
19- Topluluk İçerisinde Söz Almasını Teşvik Edin 20- Onu Çocuk Olarak Görmeyip, Varlığını Önemseyin
21- Yaşına Uygun Oyun Faaliyetlerini Destekleyin 22- Onu Sık Sık Sevdiğinizi Söyleyin 23- Onun İçin Önemli Olan Şeylere Sizde Önem Verin
24- Onun Yerine Yapması Gereken Şeyleri Siz Yapmayın 25- Onunla Beraber Sosyal Aktivitelerde Bulunun 26- Yanlış Ve Uygunsuz Cezalandırmadan Kaçının
27- Ondan Beklentileriniz Çok Aşırı Olmasın 28- Onun Farklı Ve Gelişmekte Olan Kişilik Yapısı Olduğunu Unutmayın 29- Onun İçin Mutlu Ve Huzurlu Bir Aile Ortamı Sağlayın
CESARET VE UMUT VERELİM * ERGOGRAF AYKITI * TOMMY’ NİN HİKAYESİ
ÖĞRENİLMİŞ ÇARESİZLİK YAŞATMAYALIM
Teşekkür Ederiz