Ebu Hanife. Ebû Hanîfe (M. 699/Hicrî 80 - 767/Hicrî 148)[1Ebû Hanîfetu'l-Nu’man), Tam adı:, Nu`mān ibn Thābit ibn Zūṭā ibn Merzubān);

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Hz. Muhammed'in Doğumu, Çocukluk ve Gençlik Yılları
Advertisements

İSLAMİYET VE TÜRKLER TÜRKLERİN İSLAMİYETİ KABUL SÜRECİ
Peygamber Efendimizin Hayatı ve Kişiliği
En eski ismi Kardu Gazarta, Persler Gazarta ve Bazibda, Abbasiler onların Şehir Yöneticisi Omar olduğundan Djasirat-ibn Umar (Cezire-i İbn-i.
İmam Hatip Lisesi FIKIH 11. SINIF II
İslâm Düşüncesinde Yorum Farklılıklarının Sebepleri
İlköğretim DKAB Dersi 6. Sınıf 6. Ünite Sunusu
HZ. ÖMER.
ARAPÇA TEFSİRLER Taberi Tefsiri
Salim SELVİ.
Türk-İslam Devletlerinde Eğitim Eskişehir Salih Zeki Anadolu Lisesi
AHMET YESEVİ ve DİVAN-I HİKMET
HANBELİ MEZHEBİ İmam-ı Hanbel (Ahmed bin hanbel)'in kendi usulüne göre şer'i deliller çıkardığı hükümlere ve gösterdiği yola Hanbeli Mezhebi denir. Ehl-i.
SİYASİ ALANDA YAPILAN İNKİLAPLAR
Ünlü Türk Matematikçilerden Bazıları
CAMİLER AKŞEHİR ULU CAMİ: Akşehir’de, Ahi Celal mahallesinde, Ulu Cami Caddesi ile Kalaycı Sokağın kesiştiği köşede Eski Akşehir’in ortasında yer almaktadır.
MEZHEPLER.
Türklerin İslam Medeniyetine Katkıları
Din Anlayışındaki Yorum Farklılıklarının Sebepleri
Türkler Arasında İslam’ ın Yayılmasında Etkili Olan Bazı Şahsiyetler
Türkler ve Müslümanlık
Mâtürîdî (Arapça: الماتريدي‎) ya da tam adıyla Ebu Mansur Muhammed bin Muhammed bin Mahmûd el-Mâtürîdî es-Semerkandî, Hanefi mezhebinden olanların itikad.
İslam dininin ilk dönemlerinde Müslümanlar sade bir hayat yaşıyorlardı
İTİKADÎ MEZHEPLER İslam dininin ilk dönemlerinde Müslümanlar arasında itikadi konularda herhangi bir şüphe ve farklı düşünce bulunmuyordu.
KIRAAT İLMİ Kur’ân-ı kerîmin nasıl okunacağını bildiren ilim. Kıraat ilmi, Kur’ân-ı kerîmin yazıldığı gibi okunmasından ve tevatür yâni sağlam ve güvenilir.
EMEVİLER DÖNEMİ ( ).
Rivayet Dönemi Hicri Üçüncü Asır 4. Ders.
C – Tabiûn ve Tebeü’t-tabiîn Dönemi
Hicri Dördüncü ve Beşinci Asırlar
Nakil Dönemi 6. Ders.
Rızık Mes'elesi Rızık, Allâhü Teâlâ'nın, hayat sahiplerine gıdalan-maları için verdiği ve onların da yediği şeylerdir. Lâkin insan kendi öz irâdesi ile.
Son Dönem -devam 10. Ders.
İSLAM TARİHİNDE BİR EĞİTİM MERKEZİ OLARAK:CAMİ
Hazırlayan:Ömer Faruk Şahin
Ali er-Rıza: .
Abbasi Tarihi Berat Köse.
BİLGİ YARIŞMASI A Grubu B Grubu C Grubu D Grubu.
TÜRK İSLÂM DEVLETLERİ Türklerin İslam'la Tanışma Süreçleri
İSLAM DÜŞÜNCESİNDE YORUMLAR 7. SINIF 4. ÜNİTE
EMEVİLER DÖNEMİNDE DİNİ İLİMLER
KİŞİLER HUKUKU.
İSLAM HUKUKUNUN TARİHİ DEVİRLERİ
Sınav Takvimi 9.Sınıf TARİH FİZİK DERS SAATİ
DİN KÜLTÜRÜ VE AHLAK BİLGİSİ
ALİ EL RIZA AHMET YESEVİ
Koray Torun 6 / F 429 İyi seyirler 
İSLAM HUKUKU- 1 İSLAM HUKUKUNUN NİTELİĞİ
9. Sınıftan Mezun Olunana Dek Görülecek Tüm Dersler
Neymar Gururla Sunar……..
YUNUS EMRE MATÜRİDİ.
TÜRKLERİN BİLİME KATKILARI
Maturİdİ.
YUNUS EMRE HAYATI.
Mâtürîdiyye İsimlendirme Tarihçe Görüşleri
Eğitim, toplumun tüm kesimleri için gereklidir. Çünkü eğitim olmazsa mutluluğa ve mükemmelliğe ulaşmak mümkün değildir. Bununla birlikte toplumu oluşturanlar.
KÜTÜB-İ SİTTE MUSANNİFLERİ
İslam dininde, fıkıh yani İslam hukuku konusunda anlayış, metod ve uygulama açısından farklı düşüncelere sahip mezhepler bulunur.Bu mezheplerin başlıcaları.
MEZHEPLER (5 MEZHEP) Hamza Solak. HANEFI MEZHEBI  Hanefi mezhebi, (Arapça: الحنفية veya المذهب الحنفي) İslam dininin sünni fıkıh mezheplerinden biri.
ESERLERİ Âsâr-ül-Bakiyye Tahkîku mâ lil-Hind El-Kânûn-ül-Mes’ûdî Taksîm-ül-ekâlîm Beyruni olarak da anılır. Türk-İslam dünyasının yetiştirdiği büyük.
EL-HAREZMİ. Hayatı  Ebu Abdullah Muhammed bin El-Harezmi 780 yılında Özbekistan'ın Harezm vilayetinde dünyaya gelmiştir. Horasan bölgesinde bulunan Harezm'de.
TEFSİR TARİHİ SUNUM ÖDEVİ ABDULLAH HALİT KORUCUOĞLU ÖMER FARUK ÇOŞKUN.
İslam kültür ve medeniyetinde yönetim anlayışının esasları.
ABBASİLER-KÜLTÜR VE MEDENİYET II
ABBÂSÎLER-KÜLTÜR VE MEDENİYET I
1. ÜNİTE: PEYGAMBERİMİZİN GENÇLİK YILLARI
1. Peygamberimizin Çocukluk ve Gençlik Yılları
HAZIRLAYAN:Ö.ENSAR DURMUS İSLAM DÜŞÜNCESİNDE YORUM.
 İslam dininde gönülden bir bağlılıkla kesin olarak inanılması gereken esaslar vardır. Din anlayışı ve yorumu ne olursa olsun, İslam tarihi boyunca Müslümanlar.
MERAK, İLMİN HOCASIDIR..
1.ÜNİTE PEYGAMBERİMİZİN MEKKE YILLARI
Sunum transkripti:

Ebu Hanife

Ebû Hanîfe (M. 699/Hicrî /Hicrî 148)[1Ebû Hanîfetu'l-Nu’man), Tam adı:, Nu`mān ibn Thābit ibn Zūṭā ibn Merzubān);

İslam dininin dört fıkıh mezhebinden birisi olan Hanefi mezhebinin kurucusu ve Sünni fıkhının en büyük üstâdı sayılan İslam fıkıh ve hadis bilgini. Asıl adı "Nu’man İbn-i Sâbit" olup sevenlerince ismi "İmâm-ı Â’zam" unvanıyla birlikte anılır.

Ebû Hanîfe, Milâdî 699 / Hicrî 80 yılında, zamanının önemli bilim merkezlerinden olan Kûfe'de doğdu. Babasının adı Sabit, dedesinin adı Zûta'dır

Ebû Hanîfe, küçük yaşta Kur'ân-ı Kerîm'i ezberlemiş ve Arapça'nın o zaman tasnif edilmekte olan sarf, nahiv, şiir ve edebiyatını öğrenmiştir.

Gençlik yıllarında sahabeden Enes bin Malik’i, Abdullah bin Ebi Evfa’yı, Vasile bin Eska’yı, Sehl bin Saide’yi ve en son hicri 102’de Mekke’de vefat eden Ebu’t Tufeyl Amir bin Vasile’yi görmüş, bu Sahabelerden hadis dinlemiş olduğundan tabiinden sayılır.

Ebû Hanîfe, bütün zorlamalara rağmen Emevî ve Abbâsî saltanat sahiplerine boyun eğmemiş, yönetim anlayışını onaylamadığı Abbasi Devleti'nin ikinci halifesi Ebû Câʿfer "el-Mansûr", Ebu Hanîfe'yi Bağdat'ta hapsettirip işkence ettirmiş ve zehirleterek öldürtmüştür.

Mezhebi, İslam dünyasının büyük bir kısmına yayıldı. Selçuklu sultanı Melikşah’ın vezirlerinden Ebu Sa’d-i Harezmi, Ebu Hanîfe'nin kabri üzerine mükemmel bir türbe ve çevresine bir medrese yaptırdı.

çerisinde Ebû Hanîfe'nin türbesinin de bulunduğu İmam-ı Azam Camii. (1890)