OKUMANIN İLKELERİ.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
OKTAY TUNCER hayatımızda noktalama işaretleri....
Advertisements

Tatilde Yapılacaklar.
SES BİLGİSİ.
NOKTALAMA VE YAZIM KURALLARI
Dilin Tanımı ve Özellikleri
SES BİLGİSİ HAZIRLAYAN:FERİT GÜL.
TOKİ ŞEHİT MUSTAFA DOLUMAY ANAOKULU
MESLEK TANITIMLARI.
VELİ ORYANTASYON ÇALIŞMASI ( EKİM 2012) DİYARBAKIR
YENİ ÖĞRETİM SİSTEMİ.
OKUMA ÖĞRENME ALANI Yrd. Doç. Dr. Dilek BELET.
İLETİŞİM KURMAMIZI SAĞLAYAN SES VE İŞARETLERİN TÜMÜNE DİL DENİR.
Öz et.
CÜMLE.
Hazırlayan: Çağlar KÜPELİ
Slayt (PowerPoint) Hazırlama
OKUMANIN İLKELERİ.
OKULÖNCESİ EĞİTİM NEDİR?
Etkili Sunular Oluşturmak
OKUMALIYIZ, OKUTMALIYIZ.
PARAGRAF Hüdayi Can Çankırı, 2015.
TASARRUF NE GÜZELDİR.
ETKİLİ OKUMA.
TÜRKÇE / Noktalama İşaretleri
TÜRKÇE / Paragrafın Anlam Yönü
CÜMLEDE ANLAM İLİŞKİLERİ - 1
=>NOKTALAMA İŞARETLERİ<=
EK FİİLLER Bu slayt Türkçe Öğretmenliği Bölümü (İ.Ö) 2.sınıf öğrencisi Zafer KARAKABAK tarafından hazırlanmıştır. Ek fiiller konusu ilköğretim 8. sınıf.
DİSLEKSİ Hakkı CAN Uzm. Psikolojik Danışman
TÜRKÇE / Noktalama İşaretleri
Yrd. Doç. Dr. Özcan PALAVAN
KONU: OKUMA ALIŞKANLIĞI
DİSLEKSİ(ÖZEL ÖĞRENME VE ALGILAMA BOZUKLUĞU)
Öğretmenler Günü.
Eğitim Alanındaki Yenilikler
KOMPOZİSYON YAZMA GİRİŞ BÖLÜMÜ.
Yrd. Doç. Dr. Özcan PALAVAN
İlkokuma Yazma Öğretiminin İlkeleri
YAZMA ÖĞRENME ALANI Yrd. Doç Dr. Özcan PALAVAN. YAZMA NEDİR? Yazma, bireylerin konuşma ve düşüncelerini yazılı olarak anlatmalarıdır.
DİL BİLGİSİ ÖĞRETİMİ Yrd. Doç Dr. Ş. Dilek BELET.
Etkili Bir Sunu İçin İlkeler
YAZIM KURALLARI.
KİTAP OKUMA ALIŞKANLIĞI
TÜMCE(CÜMLE) Duygularımızı, düşüncelerimizi, tam olarak anlatan sözcük ya da sözcük öbeklerine TÜMCE denir.
ÇOCUK EDEBİYATI ÖĞRETİMİ
KAHRAMANMARAŞ BİLGİYLE BULUŞUYOR
SÖYLEYİŞ ( TELAFFUZ).
OKURYAZARLIK VE OKUMA.
TÜRKÇE TÜRKÇE DERSİ SUNUMU.
TRAFİK İŞARETLERİNİN ANLAMI
ANLAMA TEKNİKLERİ I: OKUMA EĞİTİMİ
Romen Rakamları Bu şablon bir grup ayarında eğitim malzemesi sunmak için başlangıç dosyası olarak kullanılabilir. Bölümler Bölüm eklemek için slaydı sağ.
ANLAMA TEKNİKLERİ: OKUMA EĞİTİMİ
Ek Olan de’nin Yazılışı Bağlaç Olan de’nin Yazılışı
Okumayı Sevmeyen Çocuklar OCAK 2016 İZMİT REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
4 /B SINIFI TÜRKÇE NOKTALAMA İŞARETLERİ MERHABA 
KOMPOZİSYON TANIMI:  Farklı parçaları, uyumlu ve düzenli şekilde bir araya getirmeye Kompozisyon denir.
NOKTA(.): o Nokta cümlenin sonuna konur. o Türk Dil Kurumu,1932 yılında kurulmuştur. o Cümle değeri taşıyan anlatımların sonuna konur. o Bazı kısaltmaların.
TÜRKÇE HARF (SES ) BİLGİSİ Hazırlayan :Güler Köse Özel Akev İlkokulu
NOKTALAMA İŞARETLERİNİ TANIYALIM
TÜRKİYE’DE İLKOKUMA YAZMA ÖĞRETİMİ ÖZCAN PALAVAN.
SOSYAL BİLGİLERDE BECERİ EĞİTİMİ
TÜRKÇE DERSİ TÜRKÇE DERSİ ANLATIM BİÇİMLERİ PARAGRAFTA 6.Neden-sonuç ilişkisi kurma... 5.Nesnel verilerden yararlanma 4.Karşılaştırma 4.Betimleme 3.Örnekleme3.Öyküleme.
Etkili Sunular Hazırlama
KONU:NOKTALAMA İŞARETLERİ SUNUSU
OKUMA YAZMA ÖĞRETİMİNİN
Kitap Okuma Projesi “KİTAP OKU[YORUM]”
İLKOKUMA YAZMA ÖĞRETİMİNDE KURAM VE UYGULAMALARI MUSTAFA KILIÇLI SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ SINIF ÖĞRETMENLİĞİ YÜKSEK LİSANS.
Yazı Sistemleri.
TÜRKÇE ÖĞRETİMİNDE YENİ YAKLAŞIMLAR
Sunum transkripti:

OKUMANIN İLKELERİ

OKUMA NASIL BAŞLAR ?

Okuma anlam kurma sürecidir HAYATİ AKYOL’A GÖRE Okuma anlam kurma sürecidir

Okuma akıcı olmalıdır

Okuma stratejik olmalıdır

Okuma hayat boyu devam etmelidir

İSMAİL HAKKI BALTACIOĞLU’NA GÖRE Okutulan konular öğrencinin fikir, yaş, sınıf seviyelerine değil şahsiyet evresine uygun olmalıdır. 


Okumak, yazı yazmak, nutuk söylemek, düşünmek, resim yapmak gibi hem birleşme hem de tahlil şuurudur. 


Alfabe, daha doğrusu okuma sadece bir kelimenin, bir cümlenin toptan şeklini kavramak idrakinden ibaret değildir. 


Alfabe işi ilkokul, ilkel okul işidir.

Okuma, yaşama tekniğinden başka bir şey değildir.

Çocukların okuyacağı ve yazacağı şeyler kendi dili gibi olmalıdır. 


Çocuk büyük adam gibi söylemeye ve okumaya zorlanmamalıdır. 


Okumada, çocukların eline yine çocukların diliyle yazılmış okuma kitapları verilmelidir. 


Çocukların okuma ve yazma faaliyetlerini benimsemeleri için, okul yaratıcı ve müstakil şahsiyetin gelişimine uygun, olumlu bir çevre hâline gelmelidir. 


Okumadaki başarı, sağlam okuma tekniğinden çok, çocuktaki okuma ihtirasına bağlıdır. 


Okuma eğitiminde başarıyı sağlamak için çok okutmak esas olmalıdır. 


Okuma nefreti okunan kitaplardan gelir Okuma nefreti okunan kitaplardan gelir. Bunun için okuma aşkını verecek iyi kitaplar seçmek gerekir. 


İlkokulda okuma verimi metodik bir okuma dersinden önce, okul kütüphanesindeki kitapların cinsine ve sayısına bağlıdır. 


İlkokul çağında olan çocuklarda büyük bir okuma hırsı vardır. Okuma eğitiminde bu hırstan yararlanılmalıdır. 


Okuma eğitiminde, çocuklar kitap seçiminde serbest bırakılmalıdır. 


Okuma eğitiminde gazete ve dergilerden yararlanılmalıdır. 


Okuma eğitiminde öğrenciler mecbur bırakılmaktan çok, kendilerini mecbur hissetmeli ve kendi kendilerini faal bir duruma getirmelidir. 


Okumak ezberlemeyi, ezberlemek anlamayı, anlamak öğrenmeyi kolaylaştırır. 


Öğrenci aktiftir, kendisi araştırır, bulur, yapar ve üretir. 


Kavramadığı için yavaş okuyan çocuk, okuduğundan haz değil, elem duyar Kavramadığı için yavaş okuyan çocuk, okuduğundan haz değil, elem duyar. Bu sebeple çocuğa ilgisini çeken metinler verilmelidir. 


Çocuk, tahta, demir gibi bir maddeye benzetilemez. Çocuğu kendisinden başka bir şeye benzeten her fikir kuru kelimeciktir.

Çocuğu her şeyden önce çocukla ifadeye çalışmalıdır. 


Çocuk okumanın anahtarı olan harfleri ve kelimeleri elde ettikten sonra kendi kendine okur.

Nasıl ki, fotoğrafçılık, ressamlık, çilingirlik bir sanatsa, okumak da bir sanattır.

Okumak, çok genel ve soyut bir kavramdır. 


Özellikle okumanın bakmak, görmek, seyretmekten apayrı bir şey olduğunu anlamak lâzımdır. En yüksek manasıyla okumak, yazarı yeni baştan yaşamak, eserin tekrar inşasında bir işçi gibi çalışmaktır. Bu yeni baştan yaratma olmadıkça okumaktan beklediğimiz bilgi sermayesi ve düşünce istiklâli olmaz.

OKUMA NASIL BAŞLAR ?

İLKOKUMA YAZMA ÖĞRETIMININ TEMEL AMAÇLARI Türkçeyi doğru etkili olarak kullanmayı sağlayan temel becerileri kazandırmak, Türk dilini sevdirmek.

Birinci sınıf çocuğunun dağarcığına giren sözcük ve cümlelerin doğru yazılışını öğretmek.

Noktalama işaretlerinin( nokta, virgül, soru işareti ve büyük harfler) kullanıldığı yerleri öğretmek.

Öğrencinin sözcük dağarcığını dolayısıyla sözlü anlatımını geliştirmek, yazılı anlatıma hazırlamak.

Öğrencinin temel büyük ve küçük harflerin yazılış şekillerini, yönlerini kavramalarını ve doğru, güzel yazı yazmalarını sağlamak.

Birinci sınıf çocuğunun dağarcığına giren basit sözcük ve cümlelerden başlayarak sözcük, hece ve harflerin okunmasını öğretmek, okuma mekanizmasını kavratarak doğru, çabuk ve anlamlı okumayı sağlamak.

Öğrenciye okuma yazma alışkanlığı ve zevkini vermeye çalışmak.

Toplumsal iletişimi sağlayan önemli etkenlerden biri olan okuma yazmanın temelini öğrencilere davranış olarak kazandırmaktır.