Motivatör Olarak Öğretmen

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
VERiMLi ÇALIŞMANIN iLKELERi
Advertisements

YAŞAMIN ÖĞRETTİKLERİ (psikoloji arşivi)
HEDEFİN GÜCÜ & DOĞRU HEDEF BELİRLEME
SİLVAN İMAM LİSESİ FAHRETTİN KAYA
ÖZEL ÇAYCUMA AÇI DERSHANESİ
SBS - AİLELERE ÖNERİLERİMİZ
ÇOCUĞUNUZUN OKUL BAŞARISINDA ÖNEMLİSİNİZ!!!
REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMA SERVİSİ ETKİNLİKLERİ
BAŞARI VE MUTLULUK Ramazan BERKEBAN Psikolojik Danışman
ÇOCUĞUNUZ SINAVA HAZIRLANIYOR!..
MESLEĞE YÖNELTME SEMİNERİ
MESLEĞE YÖNELTME SEMİNERİ
Okul Başarısında Ailenin Rolü
Zor insanla başa çıkma yolları
tüm öğrencilere başarılar dileriz.
ÜNAL GÜLMEZ REHBERLİK SERVİSİ
Meslek Nedir? Kişinin geçimini sağlamak üzere yapmış olduğu sürekli işe meslek denmektedir. Hayatımızda en önemli seçimlerden birisi de uygun bir meslek.
HALKALI GÜNEŞ ORTA OKULU
Mahmut Fehime Güleç İlköğretim Okulu
BAŞARI VE MOTİVASYON.
Adı ve Soyadı: ……….…………………………… Ekim 2009
AİLENİN OKUL BAŞARISINA KATKISI
SINIF YÖNETİMİ Kaan KARAKAYA 1 KARAADİLLİ ORTAOKULU 1 1.
Sınav kaygısı. Sınav kaygısı nedir * öğrenilen bilginin sınavda hatırlanamaması, kullanılamaması bunun olacağına dair kişide oluşan olumsuz senaryolardır.
Ş enel KARAMAN Psikolog. Biz öğretmenler, öğrencilerin kendilerini iyi hissetmelerini sağlamaya; başarılı olmaları için kendi öz kaynaklarını harekete.
OKUL REHBERLİK SERVİSİ – ORS-
SINAV KAYGISIYLA BAŞETME YOLLARI
SINAV KAYGISI.
1 M ESLEK S EÇIMI H. HÜSNÜ TEKIŞIK REHBERLİK ve ARAŞTIRMA MERKEZİ.
KAYGI VE TEST EDİLME KAYGISI
AMAÇ BELİRLEME.
SINAV KAYGISI VE AİLE.
" Nasıl Başarılı Oldum ?”.
Okulumuzda rehberlik “Her zaman yapabileceğimiz bir şeyler olduğu inancından yolu çıkıyoruz”
Güce Çok Programlı Anadolu Lisesi
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ VELİ SUNUMU
SINAV KAYGISI DENİZLİ REHBERLİK ve ARAŞTIRMA MERKEZİ.
HANGİ ALAN-HANGİ MESLEK?
NASIL BİR GELECEK İSTİYORUM?
HASAN TÜREK ANADOLU LİSESİ Uzman Psikolojik Danışman Murat AYDOĞDU Kasım, 2013.
BAŞARI VE MOTİVASYON PSİKOLOJİK DANIŞMAN ZEYNEP HATUN ÜNAL.
MEHMET GÖKHAN AY ANADOLU LİSESİ
KAYGI NEDİR. Büyük felaketler büyük insanların yetiştiği okuldur
Gençliğin hali İ stanbul Üniversitesi Tıp Fakültesi Psikiyatri Ana Bilim Dalı Ö ğ retim Üyelerinin; yaptı ğ ı bir ara ş tırmaya göre ya ş arası.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA TEKNİKLERİ
ŞEHİT ALBAY İBRAHİM KARAOĞLANOĞLU ORTAOKULU
SINAV KAYGISI BÜYÜKÇİĞLİ ANADOLU LİSESİ REHBERLİK SERVİSİ.
A.PAKSOY ANADOLU LİSESİ REHBERLİK SERVİSİ
SBS - AİLELERE ÖNERİLERİMİZ ERHAN BUDAK (Psikolojik Danışman)
Okul Rehberlik ve Psikolojik Danışma Hizmetleri 1 VERİMLİ ÇALIŞMA TEKNİKLERİ Hazırlayan ve sunan : Uzm.Psk.Dan. Yusuf URHAN.
Pozitif psikoloji İletişim becerileri.
SINAV KAYGISI. SINAV KAYGISI NEDİR? Sınav kaygısı,sınav öncesinde başlayan Sınav kaygısı,sınav öncesinde başlayan farklı,fiziksel ve psikolojik tepkilerle.
Sınav Kaygınızı Azaltın
SINAV KAYGISI KONUSUNDA VELİLERE ÖNERİLER
İNCİRLİOVA SPOR LİSESİ EĞİTİMDE KOÇLUK SİSTEMİ SUNUSU
KİŞİSEL GELİŞİM & İKY.
ÇOCUĞUNUZUN OKUL BAŞARISINDA ÖNEMLİSİNİZ!!!
VERİMLİ VE PLANLI DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ NİHAT HASPOLATB.MUSTAFA YAĞMUR Rehb.ve Psi.Dan. Rehb.ve Psi.Dan.
1 2 NİÇİN BU SEMİNER... ACABA NELER ANLATILACAK “En İyi Tamir Bakımdır.”
Alan-Ders Seçimi Seminerine HOŞGELDİNİZ
REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMA SERVİSİ
KAYGILISINIZ Çünkü anne-babasısınız ve çocuğunuzun başarılı olmasını istiyorsunuz.Ne var ki şunu da çok iyi biliyorsunuz ki diğer ailelerde çocukları.
ETKİLEŞİM ve İŞBİRLİĞİ
AZDAVAY ANADOLU İMAM-HATİP LİSESİ
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA VE YÖNTEMLERİ
BAŞARIYA GİDEN YOLDA “VERİMLİ ÇALIŞMA”
MESLEK NEDİR? Meslek , ‘bir kişinin hayatını kazanmak geçimini sağlamak için yaptığı iş’ olarak tanımlanmaktadır. Belli bir eğitimi gerektiren bilgi,
SINAV ÖNCESİ ÖNERİLER LGS YKS Sınav Kaygı Motivasyon Zaman
F.NURSEN YILMAZ ANNE-BABA OLMAK REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMA HİZMETLERİ SUNAR.....
F.NURSEN YILMAZ ANNE-BABA OLMAK REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMA HİZMETLERİ SUNAR.....
Sunum transkripti:

Motivatör Olarak Öğretmen Hazırlayan:Suat ESER İpekyolu Anadolu Lisesi Okul Psikolojik Danışmanı www.pdrsuateser.com

DENİZ YILDIZI HİKAYESİ Bir zamanlar yazılarını yazmak üzere okyanus sahiline giden aydın bir adam varmış. Çalışmaya başlamadan önce sahilde bir yürüyüş yaparmış. Bir gün sahilde yürürken plaja doğru baktığında dans eder gibi hareketler yapan bir insan görüntüsü görmüş. Başlayan güne dans eden biri olabileceğini düşünerek gülümsemiş ve ona yetişebilmek için adımlarını hızlandırmış. Yaklaştıkça bunun bir genç adam olduğunu ve dans etmediğini görmüş. Bir kaç adım koşuyor, yerden bir şey alıyor ve yumuşak bir hareketle okyanusa fırlatıyormuş. Biraz daha yaklaşınca seslenmiş: "Günaydın. Ne yapıyorsun böyle ?" Genç adam durmuş, başını kaldırmış ve cevap vermiş: "Okyanusa denizyıldızı atıyorum." "Sanırım şöyle sormalıydım demiş Bilge adam... Neden okyanusa denizyıldızı atıyorsun ?" "Güneş çoktan yükseldi ve sular çekiliyor. Eğer onları suya atmazsam ölecekler." "Ama delikanlı görmüyor musun ki kilometrelerce sahil var ve baştan aşağı denizyıldızıyla dolu. Hiçbir şey fark etmez !" Genç adam kibarca dinlemiş, eğilerek yerden bir denizyıldızı daha almış ve dalgalanan denize doğru fırlatmış. "Bunun için fark etti." Psikolojik Danışman Suat ESER www.pdrsuateser.com

UNUTAMADIĞIMIZ ÖĞRETMEN Hepimizin unutamadığı,hayatına etkisi olan bir öğretmeni mutlaka vardır. Aynı durum bizim öğrenciler içinde geçerlidir Bizlerde onların hayatında olumlu etkiler yaratabiliriz Psikolojik Danışman Suat ESER www.pdrsuateser.com

ÖĞRENCİNİN İNANÇLARI Öğrencinin performansı ve inançları arasında doğru bir orantı vardır. Kendisi,sınavları ve performansı ile ilgili inançları öğrencinin davranışları üzerinde büyük bir etkiye sahiptir. En temel amaç öğrencinin bakışını değiştirmektir. Bu yüzden öğretmen kendisine, öğrencinin olumsuz bakış açısını(kendisine,sınavlara,performansına) nasıl değiştirebilirim sorusunu sormalıdır. Psikolojik Danışman Suat ESER www.pdrsuateser.com

İNANIYORUM ÖYLEYSE VARIM Öğrencinin uzun süreli ve etkili motive olması için başkasının ona söylediklerinden ziyade kendisinin düşünceleri daha etkilidir. İnanmak: Kazanabileceğini destekleyecek düşünceler ve bakış açılarıdır. Amacımız öğrencinin bakışını pozitife çekmek olacaktır.(Bardağın dolu tarafı) Yeterli olduğu,akla ve zekaya sahip olduğu,yetenekli olduğu ve hak ettiği düşüncesi oluşturulmalıdır. Psikolojik Danışman Suat ESER www.pdrsuateser.com

ÖĞRENCİNİN BAKIŞ AÇISINI DEĞİŞTİRMEK İÇİN NELER YAPILABİLİR? NASIL BİR YOL İZLENMELİDİR? NELERE DİKKAT EDİLMELİDİR? Psikolojik Danışman Suat ESER www.pdrsuateser.com

HEDEF (Rotası belli olmayan gemiye hiçbir rüzgar yardım etmez) Öğrencinin belirlemiş olduğu bir hedefi var mı? Hedefini belirlemiş,ne istediğini ve nereye gitmek istediğini bilen öğrencilerin ders çalışma performansı daha verimli olmaktadır. Ayrıca bu öğrenciler başarısızlık karşısında daha zor pes etmektedir. Öğrencilerin hedef belirlemesi konusunda onlara yardımcı olmak gerekir. Çünkü hedef iyi bir motivasyon aracıdır. Psikolojik Danışman Suat ESER www.pdrsuateser.com

HİKAYELER Hikayeler,gerçek olaylar,kendi tecrübelerinizi mükemmel bir bakış açısı değiştirme aracıdır. Probleme ve ihtiyaca göre hikaye/yaşanmş olay anlatmak öğrenci üzerinde pozitif etki yaratır. Hikayeler sayesinde verilmek iştenen mesaj daha etkili ve kalıcı şekilde verilebilir. Psikolojik Danışman Suat ESER www.pdrsuateser.com

ÖĞRENCİ BAŞARISINI GÖREREK MOTİVE OLUR Öğrenci başarısını,ilerlemesini ya kendisi görmeli ya da biz öğretmenler ona göstermeliyiz. Çünkü öğrenci aynı zamanda başarılarını da görerek/duyarak motive olur. Psikolojik Danışman Suat ESER www.pdrsuateser.com

POZİTİF YÖNLERİ Öğrenciye pozitif özellikleri gösterilmelidir. Sahip olduğu fırsat ve imkanlar anlatılmalıdır Öğrenciyi iyi tanıyorsanız geçmişteki başarılarını hatırlatabilirsiniz. Psikolojik Danışman Suat ESER www.pdrsuateser.com

ÖĞRENCİYİ TANIMAK Aile Durumu Hayat Bakışı Hayattan Beklentisi Bunlarla ilgili bir bilgiyi üniversite sınavına bağlarsanız öğrenciyi motive etmiş olursunuz. Hayattan Beklentisi İlgi ve Yetenekleri Amaçları Değerleri Psikolojik Danışman Suat ESER www.pdrsuateser.com

KELİMELER A.Einstein: İnsanoğlu ağzından çıkan kelimelerin dünyayı dönüp dolaşıp yine kendisine gelerek etki edeceğini bilseydi daha dikkatli konuşurdu. Antony Robbins: İçinde bulunduğun durum için hangi kelimeyi kullanırsan o kelime senin gerçeğin oluyor. Öğrenciler için kullandığımız kelimeler cesaret verici,motive edici,pozitif olmalıdır. Psikolojik Danışman Suat ESER www.pdrsuateser.com

KELİMELER Psikolojik Danışman Suat ESER www.pdrsuateser.com Ayrıca kelimelerini özenle seçmeleri konusunda öğrencilerde bilinçlendirilmelidir. ÖRNEK Üniversiteyi kazanmak için çok çalışmalısın Sadece yapman gerekeni yapman yeterli olur. Üniversiteyi kazanmak için sadece çalışmalısın. isteksizim Motive olmaya ihtiyacın var. Ne olursa motive olursun? Psikolojik Danışman Suat ESER www.pdrsuateser.com

AMA’LI CÜMLELER Psikolojik Danışman Suat ESER www.pdrsuateser.com Öğrenci ama bağlacını kullanarak genelde olumsuz cümleler kurarlar Ama önceki cümlenin anlamını tersine çevirir. Bu durumda hemen cümleyi yeniden ele alıp tekrar etmeliyiz. ÖRNEK Çalışıyorum ama olmuyor. Olmadığını düşünsen de hala çalışıyorsun. Tebrik ederim. Allah çalışan öğrencinin hakkını mutlaka teslim eder. İnanıyorum ama çalışmıyorum İnanmak başarmanın yarısıdır. Ozaman tek yapman gereken sadece çalışmak. Psikolojik Danışman Suat ESER www.pdrsuateser.com

ÖĞRENCİ NEREDE? Öğrenci sınıfa gelmediği zaman neden gelmediğini sormak lazım Psikolojik Danışman Suat ESER www.pdrsuateser.com

SAHTE MÜCADELE Bazı öğrenciler sahte bir mücadale içinde olabiliyor. Sahte mücadale çok çalışması aynı zamanda karamsar,olumsuz bir bakış açısına sahip olmasıdır. Öğrenci olumsuz bir duygu durumunda ve düşüncedeyse performansı mutlaka etkilenir. Böyle durumlarda bunu farkettiğimizde öğrenciye müdahale etmemiz gerekir. ÖRNEK:Çok çalışmanı tebrik ederim. Bununla birlikte sürekli olumsuz konuşuyor ve düşünüyorsun. Böyle olması performansına etki eder. Psikolojik Danışman Suat ESER www.pdrsuateser.com

ÇEVRENİN SÖYLEDİKLERİ Bazı öğrenciler çevredekilerin sınavlarla,kendisiyle ilgili söylediklerinden çok etkilenirler. Bazı insanlar sınavla ilgili ne yaşamışsa ne düşünüyorsa öğrencininde aynısını düşünmesi ve hissetmesi gerektiğini zannedebilir. Bu onların kendi gerçeğidir. Öğrenci bunu kabul etmek zorunda değildir. Başarılı insanlar başkalarının söylediklerine inananlardan değil,kendi kalbinin sesini dinleyenlerden çıkar. Psikolojik Danışman Suat ESER www.pdrsuateser.com

PURSUİT OF HAPPİNESS Psikolojik Danışman Suat ESER www.pdrsuateser.com

ÖĞRENCİNİN ARKADAŞ ÇEVRESİ Lise hayatında arkadaş etkisini tartışmaya gerek bile yok. Bunu biz biliyoruz ancak öğrenciye de anlatmalıyız. Bülbül güle karga çöplüğe götürür. Arkadaş çevresi pozitif,ne istediğini bilen,kararlı,iyi davranışlara sahip kişilerden oluşursa öğrenciye katkısı olur. Diğer türlü öğrenci kötü arkadaş kurbanı olabilir. Psikolojik Danışman Suat ESER www.pdrsuateser.com

SAYISAL DERSLER Sayısal derslerde çalışırken sıkıntı olabiliyor Sayısal dersler sözel dersler gibi olmadığında dolayı hemen öğrenmek ve kavramak zaman alabiliyor. Öğrenci sayısal derslere çalışırken sabırlı olmalıdır Sayısal derslere nasıl çalışılması gerektiği öğrencilere anlatılmalıdır. Psikolojik Danışman Suat ESER www.pdrsuateser.com

Her branş hocası kendi dersine nasıl çalışılması gerektiğini anlatabilir Çıkan soruların analizini yaparak öğrenciye rehberlik yapabilir. Psikolojik Danışman Suat ESER www.pdrsuateser.com

KIYASLAMAYIN/KIYASLATMAYIN Kıyaslanmak öğrenciyi etkileyen en büyük problemlerden birtanesidir. Çoğu öğrenci ailesinin,öğretmenlerinin onu bir başkasıyla kıyaslamasından şikayetcidir. Psikolojik Danışman Suat ESER www.pdrsuateser.com

OLSA DA OLUR OLMASA DA OLUR! Böyle düşünen bir öğrencinin iyi bir performans göstermesi mümkün değildir. Böyle öğrencilerle bireysel görüşmek gerekir. Nedenleri: Öğrencinin özel üniversiteye gidecek olması,ne de olsa seneye kalacam düşüncesi olması Bir öğrencimin puanı 179.61660 dı. LYS giremedi. Bunun herkesin başına gelebileceği,küçükbir puanla barajı geçemeyebileceği veya üni kazanamayacağı öğrenciye anlatılmalıdır. Psikolojik Danışman Suat ESER www.pdrsuateser.com

ÖNYARGILI OLMAMALIYIZ Sen kazanamazsın düşüncesiyle hareket etmemeliyiz. Her öğrencinin kazanma potansiyeli olduğunu ve kazanabileceğini bilerek hareket etmeliyiz. Psikolojik Danışman Suat ESER www.pdrsuateser.com

KOÇLUK Okulumuzda koçluk uygulamasının yapılması öğrenci takibi ve başarısında önemli bir katkı sunacaktır. Öğretmenler olarak okulumuz 12. sınıf öğrencilerine nasıl bir koçluk uygulaması getirebiliriz? Psikolojik Danışman Suat ESER www.pdrsuateser.com