ÇOCUKTA OYUN GELİŞİMİ Oyunun Tarihçesi ve Oyun Kuramları

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
FİZİKSEL AKTİVİTENİN ENGELLİ BİREYLER ÜZERİNDEKİ KATKILARI
Advertisements

DRAMA 1.HAFTA EĞİTİMDE DRAMA Hazırlayan: Dr. Uğur Altay MEMİŞ.
A-BİLİŞSEL GELİŞİM İlk İki Yılda Görülen Bilişsel Gelişim : Bebek doğumunun ilk gününden itibaren çevresini keşfetme çabasına başlar. Keşif çabasında.
OYUNLA İLGİLİ KURAMLAR
Öğrenme Kuramı ve Öğretim Kuramı
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİN ÖNEMİ
TOKİ ŞEHİT MUSTAFA DOLUMAY ANAOKULU
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİNE TARİHSEL BAKIŞ
NİÇİN İZCİLİK.
OKULÖNCESİNDE BİR GÜNLÜK EĞİTİM PROĞRAMI UYGULAMALARI
OKULÖNCESİ EĞİTİM NEDİR?
Öğrenme Öğretim sürecinde kullanılan stratejiler genel olarak üç grupta toplanabilir: Pasif öğretim (öğretmen merkezli) Etkileşimli öğretim Aktif öğrenme.
3-6 Yaş Çocuğunun Gelişim Özellikleri ve Çocukla Etkili İletişim
SERBEST ETKİNLİK SAATİ UYGULAMALARI
ÖZEL TERCÜMAN LİSESİ ANAOKULUNDAN İLKÖĞRETİME SEMİNER PROGRAMI
Fiziksel ve sosyal-duygusal gelişim
Evrim Suna ARIKAN Özlem YAŞAR UĞURLU
BÖLÜM 1. BÖLÜM 1 Biyolojik, Bilişsel ve Sosyo-Duygusal Süreçler B) Gelişimin Doğası Biyolojik, Bilişsel ve Sosyo-Duygusal Süreçler Gelişim Dönemleri.
ÇOCUK OYUN HAKKI Birleşmiş Milletler Genel Kurulu tarafından 20 Kasım 1989’da kabul edilen Birleşmiş Milletler Çocuk Haklarına Dair Sözleşme’de güvence.
EĞİTİCİ OYUNCAKLAR.
Yapısal Kişilik Kuramı
Piaget’in Bilişsel Gelişim Kuramı
ROL OYNAMA ve DRAMA.
ÇOCUK GELİŞİMİ VE EĞİTİMİ
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİN ÖNEMİ VE OKULA UYUM
OKULÖNCESİNİN ÖNEMİ.
Uzm.Psk.Dan. Elvan Ucur 15 Ekim 2006 Seminer Özeti ERKEN ÇOCUKLUK DÖNEMİNDE BİLİŞSEL GELİŞİM Z. Elvan UCUR Uzman Psikolojik Danışman Altis Nöroloji ve.
ÖĞRENİM ÇAĞI GELİŞİM DÖNEMİ ÖZELLİKLERİ
BİLİŞSEL (KOGNİTİF) GELİŞİM
Dünden Bugüne Aile Eğitimi
Oyunun Özellikleri ve Önemi
Ebeveynlik Kuram ve Araştırmalarıı
BÖLÜM 10 OYUN. BÖLÜM 10 OYUN 1. Fiziksel Büyüme ve Gelişmeyi Etkileyen Faktörler Oyun, çocuğun fiziksel, zihinsel, duygusal ve sosyal yönden gelişimini.
GELİŞİM VE ÖĞRENME GELİŞİM PSİKOLOJİSİ Ders 4 BİLİŞSEL GELİŞİM
Eğİtİcİ Oyuncaklar Öğr. Gör. Özlem BAĞCI.
Yapısal Kişilik Kuramı
BÖLÜM 5 Birey, Toplum ve Başkaları: Sosyal Beceriler.
BÖLÜM 6 Kültür, Çeşitlilik ve Değerler. BÖLÜM 6 Kültür, Çeşitlilik ve Değerler.
, Eğitici Drama Nedir? Önceden belirlenmiş açık ve net eğitim amaçları olan, tüm çocukların kendi öğretmenleri ile birlikte, daha çok büyük motor hareketlerle.
OYUNUN GELİŞİM ALANLARINA ETKİSİ VE ÇEŞİTLİ ÖRNEKLER
BİLİŞSEL GELİŞİM: İYİ SEYİRLER .
TANIMLAR PSİKOLOJİ: İnsan ve hayvan
OKUL ÖNCESİNDE EĞİTİCİ DRAMA
OYUNUN GELİŞİMİ Doç. Dr. Ender DURUALP.
OYUN VE OYUNUN ÖNEMİ Doç. Dr. Ender DURUALP.
Bilişsel Gelişim Çocukluk Çağı 1.
Sembolik Düşünce Nedir
OKUL ÖNCESİ DÖNEMDE GELİŞİM
DUYUŞSAL GELİŞİME YÖNELİK ETKİNLİKLER PLANLAMA
OYUN KURAMLARI Doç. Dr. Ender DURUALP.
Oyun ve Din Öğretimi Dr. H. Kader ZENGİN.
MONTESSORİ EĞİTİMİ I Montessori Eğitiminin Tarihçesi Felsefesi, İlkeleri ve Materyalleri Doç. Dr. Müdriye YILDIZ BIÇAKÇI.
HAREKET EĞİTİMİ Temel hareket becerileri ve
Sosyo-Kültürel Kuram Dr. Sadiye KELEŞ.
Erken Çocukluk Dönemi Fen ve Matematik Eğitimine Kuramsal Bakış
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM ROGRAMLARI-I
ÇOCUKLUK DÖNEMİNDE YARATICILIK VE SANAT EĞİTİMİ
GENÇLİK DÖNEMİ ÖZELLİKLERİ
ÇOCUKLUK DÖNEMİNDE YARATICILIK VE SANAT EĞİTİMİ
ÖĞRETİM İLKE ve YÖNTEMLERİ
ROL OYNAMA ve DRAMA.
OYUN Halime Helin YILMAZ Hazal Ekşi.
PSİKOTERAPİLER Prof Dr Süheyla Ünal.
Çocuk Gelişiminde Kuram ve Araştırma
Sağlık Bilimleri Fakültesi
OKUL DÖNEMİNDE GELİŞİM 6-11 YAŞ
Erken Çocukluk Döneminde Sağlık Bilimleri Fakültesi
Sağlık Bilimleri Fakültesi
ERKEN ÇOCUKLUK DÖNEMİ (3-6)
Sunum transkripti:

ÇOCUKTA OYUN GELİŞİMİ Oyunun Tarihçesi ve Oyun Kuramları Öğr. Gör. Can ÜNVERDİ

Konular Oyunun tarihsel gelişimi Antik çağlar Orta çağ Yakın dönem Oyun kuramları Klasik kuramlar Modern kuramlar

Oyunun tarihçesi Oyuna bakış – çağın özellikleri İlk çağlar hayata hazırlanma Orta çağ beceri kazanma, rahatlama, dünyayı tanıma Yakın çağ çocukluk döneminin temsili

Oyunun tarihçesi Antik yunan Romalı çocuklar – asker figürlü oyuncaklar Homeros – top oyunu Plato: Top oyunları 4. yy – Chrysostom: top oyunları Harris: Yunan ve Roma’da Spor Etkinlikleri

Oyunun tarihçesi Aristoteles Beş yaş öncesi oyun ve diğer meşguliyetler Beden, zihinden önce gelişir. Jimnastik eğitimi “Başka her şey gibi, çocukların oyunları da özgür kişilere yaraşacak türden ne yorucu ne de düşünceden yoksun olmalıdır.”

Oyunun tarihçesi Orta çağ Şövalyeler – savaş oyunları Spor yarışmaları Top oyunu Aşık oyunu

Oyunun tarihçesi 16. yy Quantilianus “Eğitim yedi yaştan değil bir yaşından itibaren başlamalıdır. Eğitim o şekilde olmalıdır ki, çocuk büyüyünce okumaya ve yazmaya karşı bir isteksizlik duymasın. Bunun için ilk eğitim, oyun içinde ve oyun şeklinde uygulanmalıdır.” Comenius Yaşam deneyimlerinin önemi

Oyunun tarihçesi 17. yy John Locke “Derslerin daha çekici olmasını istiyorsanız, çocuğun ilk yaşlarındaki oyun içgüdülerinden faydalanınız.” 18. yy J. J. Rousseau Gelişimin doğal bir parçası El işleri “Çocukları sevmeliyiz, oyun oynamalarına ve eğlenmelerine izin vermeliyiz. Oyun ve neşe, çocukların doğal eğilimleri ve haklarıdır.”

Oyunun tarihçesi Pestalozzi Yaparak öğrenme Elemanter Jimnastik – eklem alıştırmaları Basamaklar ilkesi Açık havada eğitim okulu “Bizi değiştiren hayattır. Ama bunu temelinde çalışma ve oyun tecrübesi de bulunmalıdır. Böyle bir tecrübeden yoksun kimse beceriksiz görünecektir.”

Oyunun tarihçesi 19. yy Froebel Oyunla sürdürülen eğitim Oyun oynama gereksinimi Bedensel ve ruhsal gelişim için oyun Oyun çocuğun benliğini kendi iç zorunluluğu ve ihtiyacından dolayı serbestçe dışarı yansıtmalıdır.

Oyunun tarihçesi Montessori Oyun, daha iyi bir şey bulunamadığı zaman başvurulan bir şeydir. Uydurma uğraşlar “Çocuk etkinliğe can atar. Eğer ona etkinlik olanakları sağlarsak mutluluk veririz. Bu etkinlik faydalı olursa onun etkinlik gereksinimi bir iş yaratmış olur.”

Oyunun tarihçesi Huizinga Homo Ludens: Oyunun Toplumsal İşlevi Üzerine Bir Deneme Oyun ve oyunun doğası Kültürel anlam

Oyunun tarihçesi Dewey Yaşayarak öğrenme Karmaşık oyun – karmaşık davranış Oyun öğrenmeye yardımcı olur. Hill Anlamaya yardımcı Serbestlik Oyun merkezli programlar İnşa, serbest oyun, sanat, müzik, açık alan oyunları

Oyun Kuramları Klasik kuramlar Fazla enerji kuramı (H. Spencer) Rahatlama/Yeniden yaratma kuramı (M. Lazarus) Alıştırma kuramı (K. Groos) Tekrarlama kuramı (G. S. Hall) Haz kuramı (C. Bürler)

Oyun Kuramları Modern Kuramlar Psikanalitik kuramlar Psikoseksüel gelişim kuramı (S. Freud) Psikososyal gelişim kuramı (E. Erikson) Bilişsel gelişim kuramları Bilişsel gelişim kuramı (J. Piaget) Sosyokültürel kuram (L. Vygotsky Bilişsel gelişim kuramı (J. Bruner) Uyarılma Kuramı (D. Berlyne) Ekolojik Kuram

Oyun Kuramları Klasik kuramlar Fazla enerji kuramı Spencer Fazla enerji sağlıklı bir sinir sisteminin ürünüdür. Oyun bu enerjinin dışarı vurulmasının sağlıklı bir yoludur. Çalışma zamanı – oyun zamanı

Oyun Kuramları Rahatlama/Yeniden yaratma kuramı Lazarus Çalışma sırasında kullanılan enerjinin yerine konulması Kaba motor etkinlikler Akademik – akademik olmayan etkinliklerin dengelenmesi Ödül olarak oyun Çalışma zamanı – oyun zamanı

Oyun Kuramları Alıştırma kuramı Groos Gelecekteki rollere ve gereksinimlere hazırlık Yetişkin olarak beklenenleri karşılama “Çocuk oyun yoluyla bir yetişkin olarak nasıl yaşaması gerektiğini araştırır ve bunları uygulama fırsatı bulur.”

Oyun Kuramları Tekrarlama kuramı Hall Kültürü yansıtır. Oyun, insan evriminin gelişimsel dönemlerini canlandırır. Amaç ilkel içgüdülerden kurtulmaktır. Davranışların basitten karmaşığa doğru gelişmesi

Oyun Kuramları Haz kuramı Bühler Mutluluk ve haz Eğlenceli oyunlar

Oyun Kuramları Modern kuramlar Psikanalitik kuramlar Psikoseksüel gelişim kuramı Freud İsteklerin karşılanması Travmaların üstesinden gelinmesi Oyun – gerçek Dürtülerin yansıtılması Oyunda taklit

Oyun Kuramları Psikososyal gelişim kuramı Erikson Oyun çağı Oyun, hayal gücünün dünyaya hakim olmak ve uyum sağlamak için kullanılmasıdır. Duyguların ifadesi Geçmişin tekrarlanması – geleceğin planlanması Çözülemeyen problemler Rol yapma

Oyun Kuramları Bilişsel gelişim kuramları Bilişsel gelişim kuramı Piaget Oyun bir zihinsel faaliyettir. Yaratma ortamı Problem çözme, deneme – yanılma, yaratıcı düşünce, planlama Uzlaşma Özümseme Uyma

Oyun Kuramları Sosyokültürel kuram Vygotsky Çocuğun yarattığı hayali bir durum Sosyal ve duygusal baskılar Sembol kullanımı Gelişimi destekler. Soyut düşünceyi geliştirir. Davranışları kontrol altında tutar. Farklı amaçlarla kullanılabilecek araç gereçler

Oyun Kuramları Bilişsel gelişim kuramı Bruner Yaratıcı problem çözme Esnek düşünce Öğrenmenin bir yolu

Oyun Kuramları Uyarılma Kuramı D. Berlyne Keşif dürtüsünün tatmini Uyarım düzeyi Ekolojik Kuramlar Oyun türleri Çocuk sayısı Araç – gereç Cinsiyet Yetişkin kontrolü Oyun ortamı

Teşekkürler… Öğr. Gör. Can ÜNVERDİ