NELERDEN BAHSEDECEĞİZ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ANNE-BABA ÇOCUK İLİŞKİLERİ.
Advertisements

İLKÖĞRETİM BİRİNCİ KADEME ÇOCUĞUNUN GELİŞİM ÖZELLİKLERİ
YARINA KALMAK ADINA SORUMLULUK EĞİTİMİ
Değerler Eğitimi Özgüven.
GENÇLERDE ÖZGÜVEN GELİŞİMİ.
Psikolojik Danışman Ayçin YILMAZ
AİLE EĞİTİM SUNUSU 5.
KİMLİK GELİŞİMİ VE KENDİNİ KABUL
ÖZEL ANTAKYA ATA İLKOKULU
S o r u m l u l u k.
ÇOCUK EĞİTİMİNİN ANAHTARI: ÖZGÜVEN
ANNE-BABA ÇOCUK İLETİŞİMİ
SINIF YÖNETİMİ ÇOCUK EĞİTİMİ “ÇOCUĞUN RUHSAL GELİŞİMİ”
ANNE-BABA ÇOCUK İLİŞKİSİ
SINIF YÖNETİMİ “ÇOCUK EĞİTİMİ Mİ ANNE-BABA EĞİTİMİ Mİ?”
Sabiha Hamdi Türkay İlkokulu Rehberlik Servisi 2014
ÇOCUKLARIMIZI NASIL KORURUZ
ANNELER BABALAR/ÇOCUĞUNUZ SINAVA GİRİYOR …. Çocuklarımızı çok severken kişisel isteklerimizin, beklentilerimizin onlar için belki de aşırı bir yük olacağını.
Anne – Baba – Çocuk İletişimi Seminerini
AİLE TUTUMLARI VE ÇOCUĞU ANLAMAK REHBERLİK SERVİSİ
DİSİPLİN NEDİR ? Davranışı yönlendirmeyi amaçlayan bir eğitimdir
GELİŞİM PİSKOLOJİSİ.
OLUMLU DAVRANIŞ GELİŞTİRMEDE
5-6 YAŞ DÖNEMİ ÇOCUKLARDA GELİŞİM ÖZELLİKLERİ
HAZIRLAYANLAR NURTAÇ ÜNLÜ DERYA DEMİR GÜLŞAH BAŞARAN
AİLENİN OKUL BAŞARISINA KATKISI
AİLE TUTUMLARI Funda HANOĞLU Psikolojik Danışman.
AİLE TUTUMLARI.
AİLE İÇİ İLETİŞİM VE ANA-BABA TUTUMLARI
AİLE TUTUMLARI VE ERGENLİK Psikolojik Danışman ve Rehber Öğretmen
Çocuğun Eğitiminde Disiplin ve Sınırlar
VE ÇOCUGUN GELİŞİMİNE ETKİLERİ
ANNE BABA TUTUMLARI Karatay Rehberlik ve Araştırma Merkezi.
ANNE-BABA TUTUMLARI İLKNUR NURKAN
Özgüvenli Çocuk Yetiştirme Seminerini
ANNE-BABA ÇOCUK İLİŞKİLERİ.
ÇOCUĞUN OKULA UYUM BAŞARISINI ARTTIRMAK İÇİN VELİYE DÜŞEN GÖREVLER
ANNE-BABALARA ÇOCUKLARININ OKUL BAŞARISI İÇİN TAKTİKLER
ANNE- - BABA OLMANIN ALTIN KURALLARI
SINAV KAYGISI VE AİLE.
Mustafa kemal Akbay İlköğretim Okulu Veli Toplantısına Hoş Geldiniz.
AİLE EĞİTİMİ PROGRAMI.
HURİYE SEFEROĞLU PSİKOLOJİK DANIŞMAN
OLUMLU DİSİPLİN YÖNTEMLERİ
HOŞ GELDİNİZ.
ERGENLİK DÖNEMİ VE GENÇLERLE İLİŞKİLER
REHBERLİK SERVİSİNİN TANIMI VE İLKELERİ
KAYGI NEDİR. Büyük felaketler büyük insanların yetiştiği okuldur
HOŞ GELDİNİZ.
SEVGİLİ ANNE-BABALAR. Gençlerimizin sorumluluk sahibi, başarılı, mutlu,olumlu,kendilerini ve yaşamayı seven insanlar olarak yetişmelerini istiyorsak;onlara.
ÖZSAYGI VE ATILGANLIK.
1 CANSAN İLKÖĞRETİM OKULU. 2 “Dünyanın en güzel insanlarına” Sevgili anneme ve babama mektup.
YARINA KALMAK ADINA SORUMLULUK EĞİTİMİ
AİLE TUTUMLARI GATA 2 Nasıl Bir Çocuk Yetiştirmek İstiyorsunuz?
AİLE MODELLERİ VE ÇOCUK ÜZERİNDEKİ ETKİSİ
AİLE OLMAK DEĞERLER EĞİTİMİ.
VE ÇOCUGUN GELİŞİMİNE ETKİLERİ
Okul Yaptırma ve Yaşatma Derneği İlkokulu
OLUMLU DİSİPLİN YÖNTEMLERİ
AİLE TUTUMLARI ve ÇOCUK GELİŞİMİ ÜZERİNE ETKİLERİ
GÜNDEM 1.Açılış 2.Yeni müfredat programı 3.Öğrencilere evde yapılacak rehberlik çalışmaları 4.Eğitim öğretim çalışmalarının ailede de desteklenmesi 5.Ailede.
AİLE TUTUMLARI REHBERLİK SERVİSİ.
ANNE-BABALARA ÇOCUKLARININ OKUL BAŞARISI İÇİN TAKTİKLER
AİLE TUTUMLARI.
AİLE TUTUMLARI. 2 Nasıl Bir Çocuk Yetiştirmek İstiyorsunuz?
ANNE BABA TUTUMLARI ÖDÜL-CEZA DİSİPLİN HAVVA DURUKAN
AİLE TUTUMLARI.
Sunum transkripti:

NELERDEN BAHSEDECEĞİZ Kendine güven! Kendine güvenen çocuklar Sorumluluk! Sorumluluk alabilen çocuklar Disiplin- Ceza-Kurallar Hasan ÇELİK Hamidiye Anaokulu

Özgüven Ne Demektir? Özgüven, bir çocuğun kendisine yönelik iyi duygular geliştirmesi sonucu kendisini iyi hissetmesi demektir. Başka bir deyişle kendisi olmaktan memnun olması demektir. Kendine karşı olumlu inanç ve duyguları.

"Özgüven sürekli değişen dünya ile başetmeyi sağlar’’ Tıpkı alfabeyi öğrenmenin çocukları okumaya hazırlaması gibi, güçlü bir özgüven de onları yaşamda karşılaşacakları zorluklara karşı hazırlar. Güçlü bir özgüven duygusu çocuğa sürekli değişen dünya ile baş etmek ve buna uyum sağlamak için gerekli esnekliği ve kaynakları sağlar. Çocuğun okulda kendisiyle alay edilmesinden, elindeki oyuncağının alınmasına ve ergenlik döneminde alkol, uyuşturucu gibi zararlı maddeleri reddedebilmeye kadar pek çok konu ile mücadele edebilme kabiliyetini artırır.

Çocukların güvenleri ailelerinin onlara güvenmesi ile gelişir. Kendine Güvensizlik; Yüksek başarı beklentisi Çocuğun hatalarını düzeltmek için onu eleştirmek Çocuğun dayak hırpalanma gibi cezalar ile eğitilmesi Olumsuz sıfatlar ile nitelendirmek ( tembel, pısırık, sorumsuz…) Çocuğa hiç söz hakkı vermemek, Aile içinde kendini değersiz görmesi, Yaşına ve gelişimine uygun sorumluluklar verilmemesi oluşmasını sağlar.

Çocuklarımız için bu kadar değerli olan Özgüveni nasıl geliştirebiliriz? Çocuğumuz bizden bir istekte bulunuyorsa ve bu istek kabul edilebilir bir şeyse, kısaca “evet” demek yerine, onun bir seçim özgürlüğü olduğunu vurgulayan sözlerle yanıt verebiliriz ; Eğer sen istiyorsan ! Eğer gerçekten istiyorsan ! Buna sen karar ver ! Bu senin seçimine bağlı ! Senin vereceğin karar benim için de geçerlidir !

Var olmalarının sizin için ne kadar önemli olduğunu onlara gösterin. Çocuğunuza kendisine has yeteneklerini ortaya çıkartmasında yardımcı olun. Yaptıkları ve ilgilendikleri şeylerin sizin için ne kadar önemli ve değerli olduğunu gösterin.

Çocuğunuza kendi davranışlarınızla örnek olduğunuzu unutmayın. Beklentileriniz çocuğunuzun seviyesinde olsun, onu aşacak beklentilerden kaçının. Birlikte vakit geçirin. Çocuklarınıza sorumluluk verin.. Çocuğunuzla ilgili problemleri onu suçlamadan ya da onun karakterini eleştirmeden tartışın.

Onların özgüvenlerini sağlayacak sözlerde bulunun! . Haklısın. Seni seviyorum. Ne kadar düşüncelisin. Sana güveniyorum. Seninle vakit geçirmek çok hoşuma gidiyor. Çok güzel! Dürüst davrandığın için teşekkür ederim. Ben senin bunu yapabileceğine inanıyorum Herkes hata yapabilir Seninle gurur duyuyorum

Özgüven, özgür ve demokratik aile ortamlarında, olayların nedenlerini açıklayan anne ve baba yaklaşımıyla gelişebilir. Baskıcı ortamda, uyguladıkları kuralların nedenlerini çocuklarına açıklama gereği duymayan ailelerde, yeterince gelişmez.

SORUMLULUK SORUMLULUK = Çocuğun kendi kendine yetmesi BEN DEĞERLİYİM BEN DEĞERSİZİM Çocuğu korumak, onu kanatlarının altında büyütmek,kendi başına konuyla baş başa bırakmamak onun gelişimini engeller

başkalarının haklarına saygı göstermek, SORUMLULUK başkalarının haklarına saygı göstermek, kendi davranışlarının sonuçlarını kabul etmektir. Ve bunların temelleri de okul öncesinde atılır.

Uygun oranda (yaşına, cinsiyetine, fizik gücüne uygun) verilen sorumluluk; çocuğun kendine güvenini arttırır, ve başarma duygularını tatmin eder, çevresini ve kendini organize ve kontrol etme becerilerini geliştirir.

SORUMLULUK KAZANDIRKEN Çocuğa yaşına ve gelişim düzeyine uygun görev ve sorumluluklar verin. Çocuğun seçim yapmasına izin verin. Onu görev ve sorumluluklarıyla baş başa bırakın. Sorumluluk alma konusunda çocuğun gösterdiği çabalara saygı duyun.

SORUMLULUK KAZANDIRKEN Çocuğunuzun deneyim ve girişimlerindeki yanlış sorunları kırcı biçimde eleştirmeyin. Örn: yapamadığı zaman ‘beceriksiz’ demek. kendi başına düşünmesini sağlayın., kendi sorununu çözmesine fırsat vermeniz, çocuğunuzun sorumluluk duygusunu geliştirecektir.

DİSİPLİN NEDİR? DİSİPLİN = DAVRANIŞI YÖNLENDİRME İstenilen davranışları ve alışkanlıkları öğretmek, kendi kendine denetlemesini öğretmek. DİSİPLİN = DAVRANIŞI YÖNLENDİRME

Disiplin Uygun sınırlar koymama Disiplin vardır ancak ne zaman, nerede uygulanacağı belirsizdir Anne babalar kendi ruh durumları, çocuğun yapısı ve çevre koşulları nedeniyle çocuklarına karşı tutarsız davranabilirler.

Disiplin Acındırma yolu Bütün gün bağıran, azarlayan, söylenen anneler Çocuğa küsme Korkutma, utandırma, gururunu kırma Dayak

DİSİPLİN; aşırı gevşeklik, herşeye izin vermek, SINIRSIZ özgürlük, değildir.

DAVRANIŞI YÖNLENDİRİRKEN Kurallar Tutarlı Çocuklara da kuralları oluştururken söz vermek. Kabul edilebilir ve edilemeyecek davranışlarla ilgili sınırlar çizmek. Çocuklara kuralların neden gerekli olduğu anlatılmalıdır.

DAVRANIŞI YÖNLENDİRİRKEN Yanlış davranışı görmezlikten gelmemek, neden yanlış olduğu üzerinde açıklama yapmak. Cezaya ilk çare olarak başvurmamak. Çocuğun davranışını uyarırken, onun karakterine ilişkin sert, kırıcı bir yorumda bulunmamak. (sen zaten hep böylesin) Hatalarını nasıl telafi edeceklerini göstermek. Öğüt vermek yerine model olmak. Görmek istediğiniz davranışı sergilemek.

Sağlıklı Tutum Gevşek Eğitim Sıkı Eğitim Yetersiz Sevgi Aşırı Sevgi SAĞLIKLI TUTUM Biraz olumsuzluk Yeterli sevgi Yeterli hoşgörü Yeterli disiplin

DİNLEDİĞİNİZ İÇİN TEŞEKKÜRLER…