Strategic Business Planning for Commercial Producers

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Lojistik Yönetimi Ders – V
Advertisements

Adım Adım Kurumsallaşma
MALZEME İHTİYAÇ PLANLAMASI
Kurumsal Kaynak Planlama ( Enterprise Resource Plannning)
Strateji Tasarımı İlker acar.
PAZARLAMAYA GİRİŞ PAZARLAMANIN TANIMI
Yrd. Doç. Dr. Yusuf KARACA Afyon Kocatepe Üniversitesi
TEKNOLOJİ YÖNETİMİNE GİRİŞ HAFTA I-II
TEDARİK ZİNCİRİ YÖNETİMİ.
MODÜL 3 Ekipman Yönetimi.
SÜREÇ YÖNETİMİ Dr. Selami ERARSLAN İstanbul 2011.
TEDARİK ZİNCİRİ YÖNETİMİ
Bölüm 10 İşlevsel Stratejiler (Fonksiyonel/Bölümsel Stratejiler)
HAFTA I.
YÖNT 101 – İŞLETMEYE GİRİŞ I
Lojistik Stratejisinde Tedarik
İŞ KALİTESİ ve MALİYET İLİŞKİLERİ
Bölüm 12 Stratejilerinin Uygulanması-1 İşletme Yapıları ve Sistemler
Kurumsal Kaynak Planlama ( Enterprise Resource Plannning)
Fonksiyonel Bakış Açısıyla Sistemler
CUSTOMER RELATIONSHIP MANAGEMENT
Ö.Yavuz KARAGÖZ Mevlüt BALTA Hasan AKKOÇ
İŞLETMELERİN KURULUŞ SORUNLARI
İşletmeyi neden kurarız ?
TEDARİK ZİNCİRİ YÖNETİMİ.
İşletmelerde Üretim Faaliyetleri Copyright S.K.Mirze1.
Pazarlama Kanalları ve Dağıtım Politikaları
Pazarlama nedir? iki veya daha fazla taraf arasında gerçekleşen bir değişim/mübadele sürecidir. Marketing mübadele sürecinde insan istek ve ihtiyaçlarını.
İşletmelerde Bilişim Sistemleri
İnsan Kaynakları Bilgi Sistemleri
KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ
Pazarlama nedir? iki veya daha fazla taraf arasında gerçekleşen bir değişim/mübadele sürecidir. Marketing mübadele sürecinde insan istek ve ihtiyaçlarını.
Bölümün Amacı Bu bölümün amacı, örgütlerin peşinde koştukları hedeflerin türlerini ve yöneticilerin bu hedeflere ulaşmak için kullandıkları rekabetçi.
Kariyer Yönetimi Uygulamaları
STOK YÖNETİMİ Mba Operasyon yönetimi
IV: İç (Mikro) Çevre: Firmanın Üstünlük ve Zayıflıkları
Strategic Business Planning for Commercial Producers
Girişimcilik.
V- Örgüt Yönünün Belirlenmesi VİZYON, MİSYON, AMAÇLAR-HEDEFLER Örgütler kendilerini tanımlarlar. Bireylerin kişisel özellikleri ve hevesleri gibi örgütler.
Pazarlama Kanalları ve Dağıtım Politikaları
İşletme Çevreleri, Büyüme, Küçülme ve Analizler
2 Pazarlama Strateji ve Planlarının Geliştirilmesi
Doç. Dr. Yusuf KARACA Afyon Kocatepe Üniversitesi
Proje Hazırlama Eğitimi Dr. Necati VARDAR KTO Karatay Üniversitesi Malzeme Bilimi ve Nanoteknoloji Mühendisliği Öğretim Üyesi.
ÖRGÜTLERDE BİLGİ YÖNETİMİ, KARAR VERME VE BİLİŞİM SİSTEMLERİNDEKİ HİYERARŞİK YAPININ MİMARİSİ Kısım 2.
Manufacturing Planning and Control – İmalat/Üretim Planlama ve Kontrol
REKLAMCILIK Yrd. Doç. Dr. Doğan AYDOĞAN. Reklamda Kampanya Süreci ve Strateji  Kampanyanın amacı açık ve doğru bir biçimde saptanmalıdır.  Pazarlama.
KURUMSAL BİLİŞİM SİSTEMLERİ
Stratejik Pazarlama 2. Hafta
PAZARLAMA ARAŞTIRMALARI
ŞİRKET-DÜZEYİNDE STRATEJİ: BÜYÜME/PÖRTFOY IV: İç Çevre: Firmanın Üstünlük ve Zayıflıkları Kimileri yıldızlara bakarken çukura düşerler…
Tedarik ziNCİRLERİ yÖNETİmi
PAZARLAMANIN ÖNEMİ.
Uzaktan Erişim İşletme Yüksek Lisans Programı MAN519T STRATEJİK YÖNETİM 9. Hafta İşlevsel veya Bölümsel Stratejiler Yrd. Doç. Dr. Pınar FALCIOĞLU.
Konu 3 Kalite kontrolünün amaçları
TEDARİK ZİNCİRİ YÖNETİMİ.
PAZARLAMA İLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR VE PAZARLAMA ANLAYIŞLARI
İŞLETMELERİN KURULUŞ SORUNLARI
Bölüm 4 Fizibilite Analizi Gerçekleştirmek ve Kazançlı Bir İş Planı Oluşturmak.
İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ
Tedarik Zincirinde Karar Aşamaları
Tedarik Zincirinde Karar Aşamaları
Bölüm 2 ÖRGÜTLERDE BİLGİ YÖNETİMİ, KARAR VERME VE BİLİŞİM SİSTEMLERİNDEKİ HİYERARŞİK YAPININ MİMARİSİ Kısım 2.
Yenilik Türleri (Radikal &Artımsal ve Ürün&Süreç Yeniliği) Doç. Dr. Ayşe GÜNSEL.
6. HAFTA KALİTE MALİYETLERİ.
Prof Dr Remzi ALTUNIŞIK
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Pazarlama İletişimi
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Sunum transkripti:

Strategic Business Planning for Commercial Producers Business Strengths IV: İç Çevre: Firmanın Üstünlük ve Zayıflıkları Kimileri yıldızlara bakarken çukura düşerler… © Purdue University, Center for Food and Agricultural Business, 2002 1 1

Strategic Business Planning for Commercial Producers Business Strengths Değer Zinciri Değer zinciri, bir işletmenin müşterilerinin ihtiyaçlarını tatmin etmek için koordine ettiği aktiviteler setini ifade eder Değer zincirinin her aşama veya halkası diğer halkalar ile ilişkilendirilmiş ve müşteri ihtiyaçları odaklı düşünme eksenli olarak her aşamada ürüne daha fazla değer katmayı hedefler. Değer zincirindeki her halka rekabet avantajı sağlamayı hedeflemelidir: rakipler ile karşılaştırıldığında her aşamada ya daha düşük maliyeti ya da daha yüksek kaliteyi veya farklılaştırmayı gerçekleştirmeyi hedeflemelidir. © Purdue University, Center for Food and Agricultural Business, 2002

Strategic Business Planning for Commercial Producers Business Strengths Değer Zinciri İnsan Kaynakları, Finansman, Stok Yönetimi Planlama, Yönetim Bilişim Sistemleri, Hukuk Danışmanlığı Teknoloji Geliştirme Satış ve Pazarlama Fonksiyonu Mamul ve Stok Dağıtım Destekleri Üretim ve Operasyon Fonksiyonları Tedarik ve Girdi Sağlama Fonksiyonları Satış Sonrası Destekler KAR SINIRI © Purdue University, Center for Food and Agricultural Business, 2002

Değer Zincirinde Birincil Faaliyetler Strategic Business Planning for Commercial Producers Business Strengths Değer Zincirinde Birincil Faaliyetler Tedarik ve Girdi Sağlama Fonksiyonları Firmanın girdilerini temin etmesi, yerleştirilmesi ve yönetilmesi Malzemelerin idaresi, depolanması, stok kontrolü, araç-taşıma planlarının yapılması ve iadelerin yerine ulaştırılması. Üretim ve Operasyon Fonksiyonları Bir girdiyi nihai ürüne dönüştürmek için gerekli olan faaliyetleri kapsar. Bunlar arasında makine işleri, paketleme, birleştirme, ekipman bakımı ve testler yer alır. Mamul ve Stok Dağıtım Destekleri Nihai ürünler üretildikten sonra bunların firmanın müşterilerine dağıtılmaları gerekir. Bu dağıtım esnasında depolama, malzeme idaresi, teslimat araçlarının faaliyetleri ve sipariş süreçleri faaliyetleri söz konusu olur. Logistics Inbound Marketing and Sales Outbound Operations Technology Human Resource management Procurement Firm Infrastructure Service © Purdue University, Center for Food and Agricultural Business, 2002

Değer Zincirinde Birincil Faaliyetler Strategic Business Planning for Commercial Producers Business Strengths Değer Zincirinde Birincil Faaliyetler Satış ve Pazarlama Fonksiyonu Reklam, alıcılarla iletişim, müşteri ilişkileri geliştirme, ürünleri fiyatlama (vadeli işlemler, ön anlaşmalar vs) Satış Sonrası Destekler Bir ürünün değerini artırmak için tasarlanmış faaliyetlerdir. Zamanında teslim, kimlik bilgileri saklama, müşteri şikayetlerini dikkate alma Logistics Inbound Marketing and Sales Outbound Operations Service Human Resource management Firm Infrastructure Human Resources Procurement © Purdue University, Center for Food and Agricultural Business, 2002

Değer Zincirinde Destekleyici Faaliyetler Strategic Business Planning for Commercial Producers Business Strengths Değer Zincirinde Destekleyici Faaliyetler Logistics Inbound and Sales Marketing Outbound Operations Human Resources Technological Development Procurement Service Firm Infrastructure Teknoloji Geliştirme AR-GE faaliyetlerinin ürün ve süreç icat etmede başarıları AR-GE personeli ile diğer departmanlardaki çalışanlar arasındaki iş ilişkilerinin kalitesi Teknoloji geliştirme faaliyetlerinin zamanlaması (kritik sürelere itaat) Laboratuar ve diğer tesislerin kalitesi Laboratuar teknisyenlerinin ve bilim adamalarının kalite ve tecrübeleri Yenilikleri ve yaratıcılığı teşvik eden bir iş ortamı İnsan Kaynakları Bütün seviyelerde çalışanları tedarik seçim ve geliştirilmelerinin etkenliği Ödül sistemlerinin çalışanları motive etme ve hırslandırma derecesi İş ortamının devamsızlığı en aza indirme ve işten ayrılmaları arzu edilen seviyede tutma derecesi Yönetici ve teknik personelin mesleki örgütlere aktif katılımları Çalışanların motivasyon ve iş tatmin seviyeleri © Purdue University, Center for Food and Agricultural Business, 2002

Değer Zincirinde Destekleyici Faaliyetler Strategic Business Planning for Commercial Producers Business Strengths Değer Zincirinde Destekleyici Faaliyetler Logistics Inbound and Sales Marketing Outbound Operations Human Resources Technological Development Procurement Service Firm Infrastructure Satın Alma Tedarikçilerle müzakere, güvenirlilik ve uzun süreli ilişki Malzemenin zamanında teslim alınması, Mümkün olan en düşük maliyetle temin Bir tek tedarikçiye bağlı kalmayı en aza indirecek alternatif girdi kaynaklarının geliştirilmesi Firma Altyapısı Yeni ürün pazarlarını belirleme yeteneği Şirket amaçlarını gerçekleştirecek stratejik planlama sistemlerinin kalitesi Örgütün alt birimlerince gerçekleştirilen değer zincirine ilişkin bütün faaliyetlerin koordinasyonu Sermaye harcamaları ve düşük maliyetli fonlar elde etme becerisi Bilgi sistemlerinin stratejik ve rutin kararları destekleme derecesi Yönetimin genel ve faaliyet çevresi hakkında zamanında ve doğru bilgi edinebilme derecesi Kamu karar mercileri ve menfaat grupları ile ilişkiler Kamu imajı ve şirket vatandaşlığı Firm Infrastructure © Purdue University, Center for Food and Agricultural Business, 2002

Değer Zincirinin Sonucu Strategic Business Planning for Commercial Producers Business Strengths Değer Zincirinin Sonucu Değer zinciri, değer yaratma zincirinde her aktiviteyi tek tek inceleme olanağı sağlayarak her bir aktiviteyi yapmada, Rakiplerimiz ile karşılaştırıldığında, ne ölçüde başarılı veya başarısız olduğumuzu (ne ölçüde değer marjını arttırdığımızı) görmeye, Her bir aktivitenin bir önceki ve sonraki ve bütün aktiviteler ile olan ilişkisini ortaya çıkarmaya, Hangi aktiviteleri işletme içerisinde gerçekleştirmeye, hangilerini satın almaya, Değer zincirinin hangi halkasındaki üstün başarımız temel alınarak yeni alanlara, yeni ürünlere, vs. yönelmemiz konusunda karar vermemize yardımcı olacaktır. © Purdue University, Center for Food and Agricultural Business, 2002

7S (Strategy, Shared Values, Style, Systems, Skills, Staffing, Structure) STRATEJİ ORTAK DEĞERLER YETENEKLER VE ADAMLAMA STİL SİSTEM ÖRGÜTSEL YAPI

7S (Strategy, Shared Values, Style, Systems, Skills, Staffing, Structure) 7-S analiz aracının dayandığı temel düşünce, bir işletmeyi değiştirmek sadece onun örgüt yapısını değiştirmek, re-organize etmek veya stratejisini belirleyerek örgüt yapısını stratejine uydurmak ile olanaklı olmadığını, diğer kritik faktörlerin de gözden geçirilmesi gerektiği veya değiştirilmesi/düzenlenmesi gerektiği, biçiminde özetlenebilir. Söz konusu yedi boyut işletmenin üzerine kurulduğu sütunları ifade eder ki birindeki değişiklik veya zayıflık/kuvvetlilik diğer hepsini etkiler. Bu çerçevede kritik bir nitelik taşıyan bu sütunların incelenerek birbiri ile ilişkileri gözden geçirilmelidir.