VERİMLİ DERS ÇALIŞMA, MOTİVASYON VE BAŞARILI OLMA

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
“BAŞARININ YOLLARI” Nereye gideceğini bilmiyorsan, hangi yoldan gittiğinin hiçbir önemi yoktur.
Advertisements

TED ANTALYA KOLEJİ PDR SERVİSİ
NİZİP HÜSEYİN YALÇIN ÇAPAN ANADOLU LİSESİ
İLETİŞİM BECERİLERİ SEMİNERİ
BAŞARIYA GİDEN YOLDA “VERİMLİ ÇALIŞMA”
Çalışmayı Öğrenmeye , HOŞGELDİNİZ.
BAŞARILI OLMAK İÇİN NELER YAPILMALI?
Bursa Birey Dershaneleri
ÜNAL GÜLMEZ REHBERLİK SERVİSİ
Verimli Ders Çalışma Yöntemleri
‘VERİMLİ ÇALIŞMA’.
Güce Çok Programlı Lisesi Onur ÖZDEMİR Okul Psikolojik Danışmanı
Etkin Çalışma Yöntemleri.
TEST ÇÖZME TEKNİKLERİ VE PARAGRAF SORULARI HAKKINDA İPUÇLARI
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA TEKNİKLERİ.
EĞİTİMDE KALİTE VE BAŞARI
BUGÜN NELERDEN BAHSEDECEĞİZ?
BAŞARI VE MOTİVASYON.
YEŞİM KULA ÖMER MART İLKÖĞRETİM OKULU REHBER ÖĞRETMENİ
UĞUR DERSHANELERİ REHBERLİK BİRİMİ EYLÜL 2004
VERİMLİ DERS ÇALIŞMAK NEDİR?
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA TEKNİKLERİ
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEM VE TEKNİKLERİ HOŞGELDİNİZ.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
SINAV KAYGISI.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA TEKNİKLERİ
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA TEKNİKLERİ
ETKİLİ TEST ÇÖZME TEKNİKLERİ VE SINAV ANI STRATEJİLERİ
NASIL BAŞARILI OLUNUR?.
ETKİLİ TEST ÇÖZME TEKNİKLERİ ŞEHİT ALBAY İBRAHİM KARAOĞLANOĞLU ORTAOKULU.
" Nasıl Başarılı Oldum ?”.
Verimli Ders Çalışmayı öğrenmek istiyor musunuz?
ERGENLİK & YAŞAM BAŞARISI
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA TEKNİKLERİ SUŞEHRİ REHBERLİK VE ARAŞIRMA MERKEZİ
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA, MOTİVASYON VE BAŞARILI OLMA.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA VE HEDEF BELİRLEME
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA TEKNİKLERİ
DERSLERE NASIL ÇALIŞMALIYIZ
DERS PROGRAMI OLUŞTURMA
Verimli Ders Çalışma Teknikleri MEHMET EKİCİ
BAŞARININ SIRLARI.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA, MOTİVASYON VE BAŞARILI OLMA HAZIRLAYAN: CENGİZ ÖZKAN EKİNÖZÜ ÇOK PROGRAMLI LİSESİ.
Okul Rehberlik ve Psikolojik Danışma Hizmetleri 1 VERİMLİ ÇALIŞMA TEKNİKLERİ Hazırlayan ve sunan : Uzm.Psk.Dan. Yusuf URHAN.
NOT TUTMA.
VERİMLİ VE PLANLI DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ NİHAT HASPOLATB.MUSTAFA YAĞMUR Rehb.ve Psi.Dan. Rehb.ve Psi.Dan.
Kestanelik Çok Programlı Lisesi VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ.
1 2 NİÇİN BU SEMİNER... ACABA NELER ANLATILACAK “En İyi Tamir Bakımdır.”
AMAÇ VE HEDEF BELİRLEME
PROFİLO İLKOKULU REHBERLİK SERVİSİ
 her sorunun bir doğru cevabı, bir çeldiricisi iki tanede kendi içinde doğru fakat kesinlikle cevap olamayan şıkkı vardır.
VERİMLİ VE ETKİLİ DERS ÇALIŞMA TEKNİKLERİ SUNUMU
MOTİVASYON VE BAŞARILI OLMA MOTİVASYON VE BAŞARILI OLMA HAZIRLAYAN: Reyhan ERTAN Psiko Dan. Rehberlik.
REHBERLİK SERVİSİ.
AZDAVAY ANADOLU İMAM-HATİP LİSESİ
BAŞARIYA GİDEN YOLDA “VERİMLİ ÇALIŞMA”. Verimli ders çalışma amaç doğrultusunda planlı ve programlı çalışmaktır. Verimli ders çalışmak sadece ders.
Verimli Ders Çalışma Semineri
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA, MOTİVASYON VE BAŞARILI OLMA
H. A. AKINCI ANADOLU LİSESİ REHBERLİK SERVİSİ
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA VE YÖNTEMLERİ
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA, MOTİVASYON VE BAŞARILI OLMA
BAŞARIYA GİDEN YOLDA “VERİMLİ ÇALIŞMA”. Verimli ders çalışma amaç doğrultusunda planlı ve programlı çalışmaktır. Verimli ders çalışmak sadece ders.
BAŞARIYA GİDEN YOLDA “VERİMLİ ÇALIŞMA”
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA, MOTİVASYON VE BAŞARILI OLMA
TEST ÇÖZME TEKNİKLERİ YGS ve LYS test tekniğine dayalı sınavlardır. Bu sınavlarda başarılı olmak test çözme becerisi kazanmayı gerektirir.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA VE TEST ÇÖZME TEKNİKLERİ
SINAVLARDA BAŞARILI OLMA YOLLARI
MALAZGİRT MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ
BAŞARIYA GİDEN YOLDA “VERİMLİ ÇALIŞMA”
BAŞARIYA GİDEN YOLDA “VERİMLİ ÇALIŞMA”
Sunum transkripti:

VERİMLİ DERS ÇALIŞMA, MOTİVASYON VE BAŞARILI OLMA HAZIRLAYAN: FERİDUN ESER GEYVE ANADOLU İMAM HATİP LİSESİ FELSEFE ÖĞRETMENİ

ÇALIŞMAK!... BAŞARILI OLMAK İÇİN ÖNCE, BAŞARILI OLMAYI İSTEMEK GEREKİR VE SONRA DA, BUNUN İÇİN ÇALIŞMAK! ÇALIŞMA, BİR ALIŞKANLIKTIR, GAYRET VE ŞARTLANMA GEREKTİRİR. HERŞEYİ ZAMANINDA YAPMALISINIZ; ERTELEMEYİN, VAKİT KAYBETMEYİN.

BAŞARI, ALLAH’IN, ÇALIŞANA VERDİĞİ BİR HEDİYEDİR! BAŞARILI OLMAK İÇİN ÇABA HARCAMALI; BEDEL ÖDEMELİSİNİZ. HİÇBİR ŞEY YAPMAYAN, BAŞARISIZ OLUR. EKİLMEYEN TARLADA DİKENLER, OTLAR BİTER. HAYAT, BİR YARIŞTIR; DURAN, GEÇİLİR.

HER SUNUŞ, BİR BAŞLANGIÇTIR!.. BAŞARIYA GÖTÜREN 4 BASAMAK 1. HEDEF BELİRLE: KARAR VER! 2. BAŞARACAĞINA İNAN: KENDİNE GÜVEN! 3. MAZERETLERİ (ENGELLERİ) YOK ET! 4. VERİMLİ ÇALIŞ: PLANLAMA YAP!

1. HEDEF BELİRLEME, KARAR VERME AŞAMASI NEREYE ULAŞMAM GEREKİYOR? 5 – 10 YIL SONRASINDA NEREDE OLMAK, NE YAPMAK İSTİYORUM? OKUMAK İSTEDİĞİN ÜNİVERSİTEYİ/ LİSEYİ, BÖLÜMÜ, OKUMAK İSTEDİĞİN ŞEHRİ, YAPMAK İSTEDİĞİN MESLEĞİ DÜŞÜN VE BİR KARAR VER! AMAÇLAR, ALINAN KARARLAR KİŞİYİ MOTİVE EDER, HAREKETE GEÇİRİR. YAPTIĞIN ÇALIŞMALAR BOYUNCA ARA SIRA BUNU KARARINI HATIRLA! ALDIĞIN KARARI GÖREBİLECEĞİN YERLERE AS!

ÖNCE HEDEF BELİRLEMELİSİNİZ. HEDEFİ OLMAYAN BİR YELKENLİYE, HİÇBİR RÜZGAR YARDIM ETMEZ. NASIL BİR GELECEK İSTİYORSUNUZ?... KENDİ GELECEĞİNİZİ, KENDİNİZ HAZIRLARSINIZ.

ÖĞRENMENİN FAYDALARI: - KİŞİLİĞİNİZİ GÜÇLENDİRİR. - KENDİNİZE GÜVEN DUYMANIZI SAĞLAR. - ÇEVRENİZDE TAKDİR VE HAYRANLIK UYANDIRIR. - MESLEK HAYATINIZDA BAŞARIYI BERABERİNDE GETİRİR. - KİŞİYİ MUTLU EDER. - BEYNİ GELİŞTİRİR.

CAHİL İNSANLARIN YAPTIĞI BİR İCAT VEYA KEŞİF YOKTUR. CAHİL İNSAN TOPLULUKLARININ KURDUĞU BİR MEDENİYET YOKTUR. BİLGİ, GÜÇTÜR; BİLENE, GÜÇ VERİR, GÜVEN VERİR, DEĞER KATAR.

İYİ BİR AKLA SAHİP OLMAK YETERLİ DEĞİLDİR; ÖNEMLİ OLAN, AKLI İYİ KULLANMAKTIR. (Descartes) ÖĞRENMEK, YAŞAMAK DEMEKTİR. ANLAMAK, İLİŞKİ KURMAK DEMEKTİR.

BÜTÜN BAŞARILAR, BEYİNLE KAZANILIR, BEYİNDE KAZANILIR! BEYNİN ÖĞRENME, PROJE ÜRETME, DÜŞÜNME KAPASİTESİ SINIRSIZDIR! HER İNSANIN YAKLAŞIK 1,5 KG. AĞIRLIĞINDA, 120 MİLYAR NÖRONDAN OLUŞAN BİR BEYNİ VAR. ANCAK BEYNİNİ İYİ KULLANANLAR, ÖNEMLİ BAŞARILAR ELDE EDİYORLAR. OKUMAK VE ÖĞRENMEK, YENİ SİNAPTİK BAĞLANTILAR KURULMASINA YOL AÇAR VE BÖYLELİKLE BEYNİ GELİŞTİRİR.

2. BAŞARACAĞINA İNAN, KENDİNE GÜVEN! BAŞARI İNANÇ İŞİDİR. İNANAN VE İNANDIĞI UĞURDA ÇALIŞANLAR BAŞARILI OLUR. BİR KİŞİNİN YAPTIĞI BİR İŞİ, AYNI TEKNİĞİ KULLANAN BAŞKA BİR KİŞİNİN DE BAŞARMA ŞANSI MUTLAKA VARDIR! BAŞARI YOLUNDA AZİM, KARARLILIK, ISRAR GEREKİR; YILMADAN, VAZGEÇMEDEN, SONUCA ULAŞANA KADAR ÇALIŞMAK GEREKİR. VAZGEÇENLER, KAYBEDERLER.

GELECEĞİNİZİ, SİZ İNŞA EDİYORSUNUZ… DEĞİŞTİREMEYECEĞİNİZ BİR GEÇMİŞ, GERİDE DURUYOR; ŞEKİLLENDİRİP, SAHİP OLABİLECEĞİNİZ BİR GELECEK SİZİ BEKLİYOR! HİÇBİR BAŞARI KALITIMSAL DEĞİLDİR, TESADÜF DE DEĞİLDİR.

BAŞARACAĞINIZI DÜŞÜNEREK ÇALIŞIN! BAŞARININ VERECEĞİ HAZZI, MUTLULUĞU HAYAL EDİN! DÜŞÜNÜN: AMACINIZA ULAŞMAK SİZİ MUTLU ETMEZ Mİ? BAŞARABİLİRSİNİZ!

“BİLGİ, BEYİN VİTAMİNİDİR.” İLİM ÖĞRENMEK, SEVAPTIR; İBADETTİR. RABBİMİZ, OKUMAYI, İLİM ÖĞRENMEYİ, FAYDALI İNSAN OLMAYI EMREDER. ÇALIŞMAK, BİR TÜR DUADIR; FİİLİ DUADIR. DERLER Kİ: “ALLAH, ÇALIŞANA VERİR!”

ÜŞÜYEN İNSAN, ATEŞİ DÜŞÜNEREK ISINAMAZ… ACIKAN İNSAN, NEFİS YEMEKLERİ DÜŞÜNEREK, AÇLIĞINI GİDEREMEZ… SENDE SADECE ÇALIŞMAK GEREKTİĞİNİ DÜŞÜNEREK, BAŞARILI OLAMAZSIN… GÜN, 24 SAATTİR; İYİ KULLANAN, BAŞARILI OLUR.

3. MAZERETLERİ, ENGELLERİ YOK ET! ÇALIŞMAK İSTEMEYEN, MAZERET ÜRETMEDE MAHİRDİR! TEMBELİN, BAŞARILI OLDUĞU TEK ŞEY MAZERET ÜRETMEKTİR! ÇALIŞMAK HELE HELE BAŞARMAK İSTEYEN, MAZERETLERİ ORTADAN KALDIRMAYA GAYRET EDER. ÇALIŞKAN İNSANLARIN İLK İŞİ, AMACA ULAŞMA YOLUNDAKİ ENGELLERİ ORTADAN KALDIRMAYA ÇALIŞMAKTIR!

MAZERETLER, SENİN DÜŞMANINDIR. MAZERETLER, SENİ AMACINA ULAŞMAKTAN ALIKOYAR. ÇALIŞMANI ENGELLEYECEK ETMENLERİ BELİRLE, ONLARA TESLİM OLMA! YARINLAR, GELECEK… GELECEK, SENİ BEKLİYOR. GELECEĞİN, SENİN BUGÜN NE YAPTIĞINA BAĞLI!

4. VERİMLİ ÇALIŞ: PLANLAMA YAP! ARASIRA … NE YAPMAN GEREKTİĞİNİ PLANLA!. PLANLAMA, NE YAPMAN VE NE ZAMAN YAPMAN GEREKTİĞİNE KARAR VERMEKTİR. PLANLAMA, ZAMANI İYİ KULLANMAKTIR. ZAMANI VERİMLİ KULLANMAYI SAĞLAR. BEDELİNİ ÖDEMEDEN, HİÇBİR AMACA ULAŞAMAZSINIZ…

HEPİMİZİN İHMAL ETTİĞİ… VE SONRADA PİŞMAN OLDUĞU ŞEY?: ZAMAN. ZAMAN, KISITLIDIR; İYİ KULLANIN. ÇÜNKÜ GERİ DÖNDÜREMEZSİNİZ!

ZAMAN AKIYOR, GEÇİYOR!.. ÖNEMLİ ŞEYLERİ, İLK SIRAYA KOYUNUZ; ÖNCELİK VERİNİZ. ÇALIŞMAYI, ALIŞKANLIK HALİNE GETİRİN. İLERİYE YÖNELİK PROJELER ÜRETİN. BU, SİZİ HAREKETE GEÇİRECEKTİR.

DERS ÇALIŞMA PROGRAMI HAZIRLAYIN. PLANSIZ, BAŞARI OLMAZ! NE ZAMAN, HANGİ DERSE, NE KADAR ÇALIŞACAĞINIZI BELİRLEYİN. ZAYIF DERSLERİNİZE, AĞIRLIK VE ÖNCELİK VERİN. UYUMADAN ÖNCE MUTLAKA TEKRAR YAPINIZ. ÇALIŞMA ORTAMINIZ, SABİT VE SADE OLMALIDIR.

BAŞARI, KISA SÜRELİ BİR ÇALIŞMANIN ÜRÜNÜ DEĞİLDİR! DERSİ, DERSTE ÖĞREN! BUNUN İÇİN DE DERSİ İYİ DİNLE, NOT AL! FARKLI KAYNAKLARDAN DA YARARLAN! ANLAMADIĞIN YERLERİ, BİLENLERE SOR. TEKRARLAR YAP! UNUTMAMAK İÇİN… TEKRAR, BİLGİYİ KALICI HALE GETİRİR. MUTLAKA TEST ÇÖZ!

ORTALAMA BİR TÜRK İNSANI… GÜNDE...3 SAAT YILDA… 1095 SAAT TV İZLİYOR. BU, GECELİ GÜNDÜZLÜ 45 TAM GÜN DEMEKTİR. OYSA… ÜLKEMİZDE İLKÖĞRETİM DÜZEYİNDE BİR ÖĞRENCİ, YILDA 1048 SAAT DERS GÖRMEKTEDİR!... BU SÜREDE YAVAŞ BİR OKUMA İLE 25.000 SAYFALIK BİR KİTAP BİTİRİLEBİLİR!...

DERS ÇALIŞMA DÜZENİ OLUMSUZ ARKADAŞLIK İLİŞKİLERİNE, SON VERİN. OLUMSUZ ARKADAŞLIKLAR, VAKİT KAYBETTİRİR. BAŞARINIZI, BAŞKALARI İLE KARŞILAŞTIRMAYIN; KENDİNİZLE YARIŞIN. KESİNLİKLE ERTELEMEYİN. DERS DIŞI FAALİYETLERE AYIRDIĞINIZ ZAMANI, KISIN. ARAÇ GEREÇLERİNİZ, MASANIZDA HAZIR OLSUN. SADECE SINIFINIZDAKİ ARKADAŞLARINIZLA YARIŞMAYACAKSINIZ; ÜLKENİN HER YERİNDEKİ ÖĞRENCİLERLE YARIŞTIĞINIZI UNUTMAYIN.

ETKİN VE HIZLI OKUMA OKUMA, ALIŞKANLIĞINIZ OLSUN. ALLAH, “OKU”MAYI EMREDER. ETKİN BİR OKUMA İÇİN; OKUDUĞUNUZU DÜŞÜNÜP, YORUMLAMALISINIZ. HER PARAGRAFIN SONUNDA, ANAFİKRE ULAŞMAYA ÇALIŞIN. UNUTMAYIN Kİ… SINAVLARDAKİ SÖZEL SORULARIN, YAKLAŞIK % 70’İ OKUDUĞUNU ANLAMAYA DAYALIDIR.

BİR ETKİN OKUMA YÖNTEMİ “YALNIZCA İNSANLAR, OKUR.” SOR: Ne, Nerede, Ne Zaman, Kim, Neden gibi sorularla bilginizi destekleyin. OKU: Konuyu, sorular oluşturacak şekilde okuyun. ANLAT: Oluşturduğunuz soruları, kendi cümlelerinizle cevaplayın; okuduğunuz konuyu, kendinize anlatın. TEKRAR ET: Unutmamak için tekrar etmek gerekir.

BİR ETKİN DİNLEME YÖNTEMİ “HER İNSANA İKİ KULAK, BİR DİL VERİLMİŞ; O HALDE İKİ DİNLE, BİR SÖYLE” DER, BİLGELER… - İYİ DİNLEYEBİLMEK, ERDEMDİR. - Gözleriniz, dinlediğiniz kişide olsun. Anlamadığınız yeri, sorun. Daha iyi dinlemek için, ön hazırlık yapınız. Anlatılanların, anafikrini bulmaya çalışın. Birkaç kez vurgulanan yerlere dikkat ediniz. Önemli yerleri not alınız.

ÇALIŞMAK VE ANLAMAK… ANLAMAK İÇİN, ANLAMAK ÜZERE ÇALIŞMALIYIZ. ANLAMAK İÇİN, ANLAMAK ÜZERE DİNLEMELİYİZ. DİNLEMEYEN, SORMAYAN ANLAYAMAZ. ANLAMAYAN İSE ÖĞRENEMEZ!.. ÇALIŞMAYAN, BAŞARAMAZ. BAŞARANLAR, ÇALIŞANLARDIR!... ANLAMALI- ÇALIŞMALI - BAŞARMALISINIZ… HERŞEY SİZİN ELİNİZDE!

BİR HAFTA: 168 SAAT UYKU:…………….. 56 SAAT OKUL/ DERSANE: 44 SAAT YEMEK:…………....10 SAAT TV- MÜZİK:……….. 20 SAAT KONUŞMA:……….. 10 SAAT DİĞER:………………. 8 SAAT GERİYE: 20 SAAT KALIYOR; BU SÜRE BAŞARILI OLMAK İÇİN YETERLİDİR.

FARKLI İNSANLAR VE FARKLI ZEKA TÜRLERİ VARDIR FARKLI İNSANLAR VE FARKLI ZEKA TÜRLERİ VARDIR. HERKESİN ÖĞRENME YÖNTEMİ FARKLIDIR. BAZILARI OKUYARAK, BAZILARI GÖREREK, BAZILARI DUYARAK, BAZILARI DOKUNARAK, BAZILARI YAPARAK… ÖĞRENİR. SİZ DE ZEKA TÜRÜNÜZÜ VE BUNA GÖRE ÖĞRENME YÖNTEMİNİZİ BELİRLEYİN. EN İYİ YÖNTEM, BİRDEN FAZLA ÖĞRENME YÖNTEMİNİ KULLANMAKTIR. HER DERSİN, ÖĞRENME YÖNTEMİ FARKLIDIR.

TEST TEKNİĞİ-1 MUTLAKA KONU İLE İLGİLİ BİLGİNİZ OLSUN. BİLGİSİ OLMAYAN SORU ÇÖZEMEZ! YORUM GÜCÜNÜZÜ, GELİŞTİRİN. SÜREYİ İYİ KULLANIN. ÖĞRENİLEN KONULARLA İLGİLİ, TEST ÇÖZÜN. FARKLI KAYNAKLARDAN DA YARARLANIN.

TEST TEKNİĞİ-2 BİLMEDİĞİNİZ SORULARI, BOŞ BIRAKIN. AYNI DERSE AİT EN KOLAY VE EN ZOR SORU AYNI PUAN DEĞERİNE SAHİPTİR. KENDİ GÖRÜŞÜNÜZÜ DEĞİL, SORUDA İSTENEN NE İSE ONUN CEVABINI BULUN. BÜTÜN SEÇENEKLERİ OKUMADAN, CEVABI İŞARETLEMEYİN. ÖNCE SORUYU, SONRA PARAGRAFI OKUYUN.

TEST TEKNİĞİ-3 SİZİ UĞRAŞTIRACAK SORULARA TAKILIP KALMAYIN. TEST HIZINIZI, KONU TEKRAR EDEREK DEĞİL; TEST SORUSU ÇÖZEREK ARTIRABİLİRSİNİZ. ÇOK SORUYA CEVAP VERMEK, ÇOK NET ÇIKARMAK ANLAMINA GELMEZ.

YILMAYIN… OLUMLU DÜŞÜNÜN! OLUMLU DÜŞÜNMEYİ DENEYİN! “TEMBELİM, ANLAMIYORUM”, DEMEYİN. “BİRAZ DAHA ÇALIŞIRSAM, FARKLI BİR AÇIDAN BAKARSAM, SORARSAM ANLAYABİLİRİM”, DEMENİZ DAHA DOĞRUDUR.

OLUMLU DÜŞÜNÜN: “NEDEN BAŞARILI OLAMIYORUM?” DEMEYİN. “DAHA İYİ SONUÇ ALMAK İÇİN NE YAPMALIYIM?” DEYİN. “DURUMUM SON DERECE BERBAT” DEMEYİN. “DURUM ÇOK DA KÖTÜ DEĞİL; EKSİKLERİMİ NASIL TAMAMLAYABİLİRİM” DEYİN.

NELERİ HATIRLARIZ?... OKUDUKLARIMIZIN %10’unu DUYDUKLARIMIZIN %20’sini GÖRDÜKLERİMİZİN %30’unu Hem görüp hem duyduklarımızın %50’sini SÖYLEDİKLERİMİZİN %80’İNİ Davranışla birlikte söylediklerimizin % 90’ını HATIRLARIZ. ÖĞRENMEK İSTEDİKLERİNİZİ: OKUYUN, YAZIN, GÖRSELLİK KATIN, TEKRAR EDİN, UYGULAYIN.

BİLGİLERİ, EZBERLEMEYİN; ANLAYIN VE YORUMLAYIN. EN ÇOK VE EN KOLAY SAKLANAN BİLGİ, EN ÇOK DUYULAN VE TEKRAR EDİLEN BİLGİDİR. BİLGİLERİ, EZBERLEMEYİN; ANLAYIN VE YORUMLAYIN. KENDİNİZE UYGUN, KISA NOTLAR ALIN. “BAŞARININ TEMEL ŞARTI, ÇALIŞMAKTIR.”

DÜŞÜNDÜKLERİNİ UYGULA: HAREKETE GEÇ… DÜŞÜNDÜĞÜN YETER; DÜŞÜNDÜKLERİNİ UYGULA: GEÇ KALDIĞINI DÜŞÜNME HEMEN ŞİMDİ BAŞLA!