Pazarlama ve Temel Kavramlar

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
İstanbul Üniversitesi Siyasal Bilgiler Fakültesi
Advertisements

Küçük İşletmeler için Pazarlama Araçları
PAZARLAMAYA GİRİŞ PAZARLAMANIN TANIMI
Global Pazar Analizi 1. adım: Organizasyonun U/A’laşmaya ne derece hazır olduğunu incele. Finansal ve fiziksel kaynaklar, ilgili beceri ve yetenekler,
ÜRETİM FONKSİYONU (DEVAM)
STRATEJİK PAZARLAMA 1.Hafta Pazarlama Nedir
Pazarlama Karma Elemanları: DAĞITIM
REKLAMCILIK Hafta 5.
REKLAM KAMPANYALARI VE UYGULAMALARI
MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİ
PAZARLAMA YÖNETİMİ: ÜNİTE 3
FİZİKSEL DAĞITIM KANALLARI VE PLANLAMA DAĞITIM İŞLEMLERİ VE SÜREÇLERİ
BÖLÜM X FİYATLANDIRMA.
“PAZARLAMA PLANI” ESASLARI Prof. Dr. İsmail Üstel.
TÜKETİCİ DAVRANIŞI KAVRAMI VE ÖZELLİKLERİ
İŞLETMELERDE PAZARLAMA YÖNETİMİ 1
HAVAYOLU PAZARLAMASI, YOLCU TALEBİNİN ÖNEMİ VE TALEP TAHMİNİ
Bölüm 10 İşlevsel Stratejiler (Fonksiyonel/Bölümsel Stratejiler)
I.BÖLÜM TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI KAVRAMI VE PAZARLAMA
PAZARLAMANIN TANIMI VE PAZARLAMA ANLAYIŞI
Öğr. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU
ENDÜSTRİYEL PAZARLAR ve ENDÜSTRİYEL SATIN ALMA DAVRANIŞI
Dağıtım Kanalları PAZARLAMA İLKELERİ
Yeni Pazarlama Teknikleri
EMLAK PAZARLAMA STRATEJİLERİ VE UYGULAMALARI
KÜÇÜK İŞLETMELERDE PAZARLAMA İŞLEVİ VE YENİ PAZARLAMA YÖNTEMLERİ
9. Bölüm FİYATLANDIRMA.
Satış Saha Planlaması B.ÖZTÜRK 12.
MODERN PAZARLAMA VE PAZAR YÖNLÜLÜK
Pazarlama Yönetimi Süreci
Ö.Yavuz KARAGÖZ Mevlüt BALTA Hasan AKKOÇ
Pazarlama Giriş 1 1.
Pazarlama Kanalları ve Dağıtım Politikaları
BİRAZ DÜŞÜNELİM! PAZARLAMA NE DEĞİLDİR? PAZARLAMA NEREDE BAŞLAR?
Pazarlama nedir? iki veya daha fazla taraf arasında gerçekleşen bir değişim/mübadele sürecidir. Marketing mübadele sürecinde insan istek ve ihtiyaçlarını.
Pazarlama İlkeleri Pazarlamanın Tanımı Kapsamı ve Gelişimi
Pazarlama nedir? iki veya daha fazla taraf arasında gerçekleşen bir değişim/mübadele sürecidir. Marketing mübadele sürecinde insan istek ve ihtiyaçlarını.
Öğr.Gör.Seda AKIN GÜRDAL
Pazarlama Kanalları ve Dağıtım Politikaları
Yrd. Doç. Dr. Şule AYDIN TURAN
Prof. Dr. Remzi ALTUNIŞIK
“Satış ve pazarlamada her şeyi doğru yapmış
Pazarlama ilkeleri ve yönetimi
Tutundurma, iletişime dayanır ve ikna edici yanı vardır. Doğrudan satışları kolaylaştırma amacına yönelik olduğu kadar, tutum ve davranışlara da yöneliktir.
PAZARLAMANIN ÖNEMİ.
Öğr.Gör.Seda AKIN GÜRDAL
Tanımı ve Pazarlama Anlayışındaki Gelişmeler
PAZARLAMA İLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR VE PAZARLAMA ANLAYIŞLARI
BÖLÜM: 1 PAZARLAMA VE SATIŞ.
Pazarlama Giriş 1 1.
ÜNİTE 2: ÜRETİM YÖNETİMİ.
SPOR PAZARLAMASI Nuran KANDAZ GELEN.
TURİZM PAZARLAMASINDA GÜNCEL YALAŞIMLAR
TURİZM PAZARLAMASI Emir Hilmi Üner.
TURİZM PAZARLAMASI Emir Hilmi Üner.
Pazarlama İlkeleri.
PAZARLAMA İLETİŞİMİ (Pİ)
PAZARLAMA KANALLARI VE FİZİKSEL DAĞITIM
DAĞITIM KAVRAMI ve DAĞITIM KANALLARI
SATIŞ GELİŞTİRME -PROMOSYONU
ULUSLARARASI TURİZM PAZARLAMASI
PAZARLAMA SİSTEMİNE GİRİŞ Büşra YARADILMIŞ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Pazarlama nedir? bilim, akademik disiplin? sanat?  uygulama alanı?
HEDEF PAZAR.
Prof Dr Remzi ALTUNIŞIK
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Pazarlama İletişimi
ENDÜSTRİYEL PAZARLAR ve ENDÜSTRİYEL SATIN ALMA DAVRANIŞI
Hizmet Pazarlamasında İnsan Kavramı
Sunum transkripti:

Pazarlama ve Temel Kavramlar

Pazarlama Pazarlama sadece alım satımla sınırlı olmayan, pazarlama araştırmaları, yeni mal veya hizmetlerin geliştirilmesi, ambalajlama, markalama, dağıtım, fiyatlandırma, iletişim, satış sonrası hizmetler gibi bir çok faaliyetten oluşur.

Pazarlama Pazarlama Kişi ve kuruluşların gereksinmelerini sağlamalarına olanak veren ve kolaylaştıran sosyal ve yönetimsel bir süreçtir.

Pazarlama Pazarlama İşletme hedeflerini gerçekleştirmek ve hedef müşteri gruplarının gereksinmelerini karşılamak amacı ile işletme tarafından yeni fikir, mal ve hizmetlerin üretilmesi, bunların yer, zaman, mülkiyet faydaları sağlayacak şekilde fiyatlandırılması, dağıtımı ve tutundurulmasıdır. Amerikan Pazarlama Birliği

Pazarlama Pazarlama yönetimi Pazarlama yöneticisi İşletme için pazarlama hedefleri oluşturmak, bu hedeflere uygun planlar geliştirmek ve bunları uygulamak Pazarlama yöneticisi İşletmede pazarlama araştırmaları, hedef pazar seçimi, mal ve hizmet pazarlaması, fiyatlandırma, dağıtım, tutundurma ve müşteri hizmetleri gibi pazarlamaya ilişkin faaliyetleri yerine getiren kişi

Pazarlama Pazarlama – Değişim Pazarlama değişimi kolaylaştıran sosyal ve yönetimsel bir süreçtir. Değişim ve pazarlama arasında yakın bir ilişki vardır. Değişim, gereksinim duyulan bir nesne veya hizmetin bir kişi veya kuruluştan karşılığında bir şey vererek sağlanması

Pazarlama Pazarlama – Değişim Değişim ve Koşulları Değişim gerçekleşmesi için Bir alıcı ve satıcının değişmek istedikleri bir mal veya hizmetin bulunması Tarafların değişimin koşulları konusunda anlaşmaları gerekir. Potansiyel satıcı Potansiyel alıcı

Pazarlama Pazarlama – Pazar Gereksinme ve İstekler Pazar Gereksinme bir mal veya hizmetin şimdiki veya potansiyel müşterilerinin oluşturduğu küme Gereksinme ve İstekler Gereksinme İnsanın içinde bulunduğu durum ile ulaşmak istediği durum arasındaki fark Susamak, acıkmak İstek Kültür ve kişilik tarafından şekillendirilmiş gereksinimler Mc Donald’s, Burger King’e gitmek Gereksinmeler ve özellikle istekler sonsuzdur.

Pazarlama Potansiyel pazar Hedef pazar Ele geçirilmiş pazar Fiyatı ve nitelikleri belli bir mal veya hizmete ilgi duyan tüketiciler kümesi Hedef pazar Nitelikli hazır pazarın işletme tarafından hedef alınan bölümü Ele geçirilmiş pazar Hedef pazarın işletme ve rakipleri tarafından ele geçirilmiş bölümü

Pazarlama Hedef pazar Nitelikli Hazır Pazar Yeterli gelire Satın alma arzusuna Aranan niteliklere Uygun müşteriler Hedef Pazar Firmanın hedef aldığı grup

Pazarlama Değer, Tatmin ve Kalite Kavramları Değer Pazarlamanın hedefi bir mal veya hizmet için ödenen para ile tüketicinin ondan beklediği arasındaki fark Pazarlamanın hedefi tüketiciyi tatmin etmek Mal veya hizmetin kalitesi arttıkça müşterinin sağladığı fayda, tatmin de artar Kalite Bir işletmenin ürettiği mal ve/veya hizmetin pazarda bulunan benzerlerine oranla ne derece üstün olduğunu ifade eder

Pazarlama Pazarlama – Talep Pazarlama Talep – arz dengesi talep yönetimidir talep – arz arasındaki dengesizliği ortadan kaldırmaya yardımcı olur Talep – arz dengesi Negatif talep Sıfır talep Gizli talep Azalan talep Düzensiz talep Tam talep Fazla talep Zararlı talep

Pazarlama Pazarlama Kavram ve Düşüncesindeki Gelişme Üretim anlayışı Üretim yetersiz ve pahalı Pazara arz edilen mal ve hizmet kısıtlı Tüketici kalite ve fiyata bakmaksızın satın almaya hazır Ürün anlayışı İyi mal veya hizmet başka bir çabaya gerek olmaksızın kendiliğinden satılır düşüncesi Satış anlayışı Hareket noktası müşteri değil, ürün Amaç satış hacmini artırarak kar elde etmek Çağdaş pazarlama anlayışı Hareket noktası müşteri gereksinme ve istekleri Müşteri odaklı pazarlama anlayışı

Pazarlama Pazarlama Kavram ve Düşüncesindeki Gelişme Satış ve Pazarlama Anlayışları Başlangıç Noktası Araçlar Hedef Satış Anlayışı Ürün Satış ve tutundurma Satış hacmi yolu ile kar Başlangıç Noktası Araçlar Hedef Çağdaş Pazarlama Anlayışı Müşteri istek ve ihtiyaçları Bütünleşmiş pazarlama Müşteriyi tatmin ederek kar

Pazarlama Ürün ve Hizmetler Ürün Hizmet Tüketicilerin istek ve ihtiyaçlarını karşılama gücüne sahip her şey Geleneksel üretim satış anlayışında Amaç Çağdaş pazarlama anlayışında Araç Hizmet Elle tutulamaz, mülkiyetleri aktarılamaz, ancak elle tutulan herhangi bir nesne gibi belirli bir gereksinmeyi karşılar ve belirli bir fiyatı vardır. Bankacılık Havayolu taşımacılığı

Pazarlama Mikro, Makro ve Sosyal Pazarlama Kavramları Mikro pazarlama Pazarlamaya örgüt, işletme açısından bakar. Makro pazarlama İşletmelerin bireysel veya toplu olarak sarf ettikleri pazarlama faaliyetleri sosyal, ekonomik, politik ve kültürel sonuçları bakımından, geniş bir bakış açısı ile irdeler. Pazarlamaya toplum açısından bakar. Sosyal pazarlama Sosyal bir düşüncenin, nedenin veya uygulamanın, belirli bir hedef grup tarafından benimsenmesini sağlamak üzere, bu amaca uygun pazarlama programlarının geliştirilmesi, uygulanması ve kontrol sürecidir. TEMA vakfı çalışmaları gibi… Toplumsal pazarlama Pazarlama toplumunun uzun dönemli çıkarlarına öncelik tanımayı kural olarak kabul ederek işletmenin pazarlama faaliyetlerine yön vermesi

Pazarlama Mikro, Makro ve Sosyal Pazarlama Kavramları Kotler ürünleri tüketiciye bugün ve yarın sağlayacakları fayda açısından dört gruba ayırır Sağlıklı ürünler Verem aşısı İşe yarayan ürünler Hem lezzetli hem de sağlıklı yemek Cazip ürünler Cips, kola Kötü ürünler Tadı kötü ayrıca tedavi etme gücü düşük ilaç

Pazarlama Pazarlama Sistemi ve Pazarlama Fonksiyonları Bir ülkede toplumun arzu ve gereksinmelerini karşılamak üzere faaliyet gösteren kişi ve işletmeler Amacı Homojen (az çeşitli) arz ile heterojen (çok çeşitli) talep arasında denge sağlamak Makro Pazarlama sistemleri Pazarlama Araçları Toptancılar Perakendeciler Taşıyıcılar Reklam ajansları Bankalar Sigortacılar Araştırma şirketleri Evrensel Pazarlama İşlevleri Alım-satım Taşıma Depolama Bilgi toplama Finanslama Riske katlanma Boylara ayırma Faydalar Biçim Mekan Mülkiyet Zaman Üreticiler Homojen Arz Tüketiciler Heterojen Talep

Pazarlama Fayda – Pazarlama Pazarlama Mülkiyet Mekan Zaman Şekil faydaları ortaya çıkarır. Şekil faydası Hammadde, yarı mamul, parçalar ve üretimde kullanılan diğer girdilerin üretim bölümünce bir araya getirilmesi sonucunda ortaya çıkar