VÜCUDUN SENİNDİR, ONU KORU.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
TEMİZLİK NİÇİN GEREKLİDİR?
Advertisements

Bilimsel Yöntem ve Bilimsel Araştırma Türleri
Vücudumuzu nasıl koruyabiliriz ?
Sıralı Resimlerle Türkçe Dersi
DİŞ TEMİZLİĞİ.
Duyu organlarımız , dünyaya açılan penceremizdir.
Durum çalışması: birçok sorusu ve az cevabı olan bir kadın girişimci.
KUVVETİN BÜYÜKLÜĞÜNÜN ÖLÇÜLMESİ
Çevremiz, bize emanet edilmiştir ve koruma sorumluluğumuz vardır. Yaratılıştaki binlerce hikmeti anlamadan, hayvanlara, bitkilere, toprağa, taşa, madenlere.
Yorumla-Yansıt İfadeleri (YYİ)
OKULDA DİABET (ORTAOKUL LİSE)
MESLEKLER VE ÖZELLİKLERİ
SINIF YÖNETİMİ ÇOCUK EĞİTİMİ “ÇOCUĞUN RUHSAL GELİŞİMİ”
Aylık Çocukların Gelişim Özellikleri
ATATÜRK
DUYU ORGANLARIMI KULLANIYORUM.
BÜYÜDÜKÇE DEĞİŞİYORUM
Hazırlayan:Feridun Can Cömert.  Sevgili Vali:  Yaptığım bu dilekçeden sınavlar azaltılırsa öğretmenlere ne gibi yararı olduğunu anlatacağım.Dilekçeme.
SAYILARINA GÖRE İSİMLER
İnsan ve Çevre Kirlenme Çeşitleri Çevre Kirliliği ve Sağlığımız
ÇOCUK İHMALİ ve İSTİSMARI
ZARFLAR Fiillerin, sıfatların ya da kendi türünden olan sözcüklerin (zarfların) anlamını “zaman, durum, yer yön, miktar ve soru” bakımından etkileyen sözcüklere.
DERS: Hayat Bilgisi KONU: Duyu Organlarımız SINIF: 3. Sınıf
Tavşanlar ülkesinde o gün okullar açılıyormuş
ÇATIŞMA ÇÖZME TEKNİKLERİ
HAYIR DİYEBİLMEK LÜLEBURGAZ REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ.
ZAMİRLER.
=>CÜMLEDE ANLAM<=
Zamirler Esranur ÇİNKO 6-B 314.
TEOG Türkçe Konuları.
YEDİEYLÜL İLKOKULU Kişisel Sınırlarımız
IĞDIR REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
Hazırlayan Şevval KATIRCI.
KIZLARDA GÖRÜLEN ERGENLİK DÖNEMİ DEGİŞİKLİKLERİ VE SORUNLARI
MAHREMİYET EĞİTİMİ Hatice ARAN Rehber Öğretmen
ÇOCUK İZLEM MERKEZİ DİYARBAKIR ERDAL KARALAR SOSYAL HİZMET UZMANI.
İlaç Dedektifleri Projesi
Bilerek bir şey yemek veya içmek
3. Kardeşler Arasındaki İlişkiler
PSİKOMOTOR AKTİVİTELER
ELİF’İN VÜCUDU.
Organlarımız ve Görevleri
DERİ VE ALGILAMA İŞLEMİ
GÖZ KULAK BURUN DİL DERİ
KİŞİSEL SINIRLARIMIZ.
4. Kendimize Karşı Sorumluluklarımız :
ÖĞRENCİLERİMİZLE OKUL KURALLARINI BELİRLİYORUZ...
Kişisel Rehberlik Uygulamaları
Bülent Uran Eğitim Danışmanlık.  3D  D UYGU  D ÜŞÜNCE  D AVRANIŞ  Varlığımıza ait olduğunun bildiğimiz ama teknolojik -objektif ölçeklerle ölçülemeyen.
HEPİMİZ ÇOK HARİKA BİR ŞEY İLE DOĞDUK
HÜCRE İLE İLGİLİ ETKİNLİKLER
Hepimiz evlerimizde ailemizle birlikte yaşarız. Bu yaşantıda bazı kararlar alınması gerekir.
Rasathane Ortaokulu Rehberlik Servisi
Bir kelimenin cümlede diğerlerine göre daha baskılı okunmasına vurgu denir.
DERS;SOSYAL BİLGİLER KONU; ÜLKEMİZDE GÖÇ ADI;ALKAN SOY ADI;DÜZLÜ SINIF; 7/A NO;34 ÖĞRETME’NİN ADI;EMRAH SOY ADI;KASKATI.
BURSA SAĞLIK MÜDÜRLÜĞÜ
servet akaydın ortaokulu rehberlikservisi
Kötü dokunmalara örnekler Kötü dokunmalara örnekler.
VÜCUDUN SENİNDİR ONU KORU
Bedenim Bana Aittir SAMSUNRAM.
Sağlıklı Yaşama Kılavuzu
5.Sınıf KONUĞA İKRAM (Dinleme Metni) Hazırlayan: Ömer TÖK
Sağlık Bilimleri Fakültesi
ATLAS RESİMLERİ.
BİLİNÇLİ ÇOCUKLAR. YENİŞEHİR REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ ‘YENİŞEHİR RAM SENİNLE’ PROJESİ.
Arkadaşlarımla çiçekleri gezmeye gittik ama birbirimizi kaybettik.
Vücudumuzu nasıl koruyabiliriz ?
Haklarımı Biliyorum Vücudumu Koruyorum
Sağlık Bilimleri Fakültesi
KİŞİSEL SINIRLARIMIZ.
Sunum transkripti:

VÜCUDUN SENİNDİR, ONU KORU. Vücudumuz bize aittir. Vücudumuzu korumak hem sorumluluğumuz hem de hakkımızdır.

Bisiklete binerken kask takmak. Vücudumuzu korumanın birçok yolu vardır. …diye giriş yapılır. Bisiklete binerken kask takmak. Öğretmen çocukların resimlere yorum yapmalarına kontrollü bir şekilde izin verir. Sonrasında metni verir...

Dişlerimizi fırçalamak.

Uygun kıyafetler giymek.

Besleyici gıdalar yemek.

Aşılanmak.

Azarlanmaya, itilmeye karşı kendimizi korumak.

Gerektiğinde ilaç içmek.

‘‘Dokunmak birbirimizle iletişim kurmanın önemli bir yoludur.’’ cümlesiyle konuya giriş yapılır. Çocukların fikirleri alınır. Sonrasında, dokunmanın ‘iyi dokunma’ ve ‘kötü dokunma’ olmak üzere ikiye ayrıldığını söyler.

Denize girerken kapattığımız yerlerimiz özel yerlerimizdir. Vücudumuzun özel yerleri nerelerdir? Sorusu sorulur öğrencilere. Denize girerken kapattığımız yerlerimiz özel yerlerimizdir.

İyi dokunmalar kendimizi iyi ve güvende hissetmemizi sağlar.

Kötü dokunmalar kendimizi öfkeli ve rahatsız hissetmemize neden olurlar. Kendimizi kötü dokunmalardan korumak zorundayız.

Kötü dokunan kişi, bu dokunmayı kimseye söylemememizi isteyebilirler. Bunun bir sır olduğunu ve aranızda kalması gerektiğini söyleyebilirler. Bunun için size hediyeler verebilirler. Ya da sizi korkutabilirler.

Vücudunu kötü dokunmalardan korumak için neler yapabilirsiniz? Hayır, yapma ya da dur diyebilirsin!

Ailen, arkadaşın ya da öğretmenin gibi güvenebileceğin birisine anlat.

Karşı koy ve sertçe it!

Saldıran kişiden kaç, uzaklaş!

Bağır, çığlık at ve yardım iste!

Asıl sorumlu, sana dokunan kişidir. Biri size kötü dokunduğunda kendinizi şöyle hissedebilirsiniz; Olanların sorumlusu sen olmadığın için kendini suçlu veya değersiz hissetme. Asıl sorumlu, sana dokunan kişidir.

Artık vücudumuzu daha iyi koruyabiliriz. 

Dinleme kurallarına uygun bir şekilde, dinlediğiniz için teşekkür ederim. Sınıf Öğretmeni Rabia TAYFUR