Enfeksiyon Kontrol Hemşireliği Eğitimi

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
İLETİŞİM NEDİR? İletişim,nesnel kriterlere dayalı aktaranın ve algılayanın,algısından bağımsız olan bilginin ve kişilerin özelliklerinin ifadesi olan duygu.
Advertisements

ANNE-BABA ÇOCUK İLİŞKİLERİ.
“ETKİLİ İLETİŞİM” Psikolog Hasan KAYA.
her şeyin anlamı vardır
T.C SAĞLIK BAKANLIĞI ÇAYELİ DEVLET HASTANESİ HASTA HAKLARI BİRİMİ
9.Sınıf Sağlık Hizmetlerinde İletişim
ERGANİ DEVLET HASTANESİ EĞİTİM BİRİMİ
ÇATALCA ANADOLU İMAM HATİP LİSESİ REHBERLİK SERVİSİ
İLETİŞİM ve DOĞRU ANLAŞILMA
DİNLEME KONUŞMA VE ELEŞTRİ ADABI
SORUN ÇÖZME ve DİNLEME BECERİLERİ.
ZÜBEYDE HANIM ANAOKULU
HASTA VE YAKINLARI İLE İLETİŞİM
Empati – Sempati Empatik Dinleme MDBS 116 KİŞLERARASI İLETİŞİM
ETKİN İLETİŞİM BECERİLERİ GELİŞTİRME
Hasta-hekim/hastane ilişkisi Hipokrat Günümüze Yüz yüzeİleri teknoloji KutsalSofistike BüyüselModern hastaneler.
İLETİŞİM.
İLETİŞİM & HASTA MEMNUNİYETİ
KİŞİLER ARASI İLETİŞİM -1-
ANNE-BABA ÇOCUK İLETİŞİMİ
SAĞLIK SEKTÖRÜNDE İLETİŞİM
Hasta Memnuniyeti-İletişim
REHBERLİK.
Empati – Sempati Empatik Dinleme MDBS 116 KİŞLERARASI İLETİŞİM
KİŞİLER ARASI İLETİŞİM -2-
DUYGU KUMBARAMDA DOSTLUK BİRİKİYOR!
ANNE BABA TUTUMLARI.
Yetkinlikler Yetkinlikler belirli bir görevi başarıyla yerine getirebilmek için beklenen ortak kurumsal davranış ve tutumları tanımlanmaktadırlar.
ÖZGÜVEN GELİŞTİRME EĞİTİMİ
ÇOCUK HASTA İLE İLETİŞİM ADÖLESAN HASTA İLE İLETİŞİM
UZAKTAN EĞİTİMDE AKADEMİK DANIŞMANLIK VE REHBERLİK
ÖZGÜVEN GELİŞTİRME EĞİTİMİ
AİLENİN OKUL BAŞARISINA KATKISI
İletişim ve Empati.
Empati – Sempati Empatik Dinleme MDBS 116 KİŞLERARASI İLETİŞİM
T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük İLETİŞİM VE İNSANİ İLİŞKİLER
Aile İçi İletişim.
İLETİŞİM BECERİLERİ KARATAY REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ.
ANNE BABA TUTUMLARI Karatay Rehberlik ve Araştırma Merkezi.
ÇOCUKLA İLETİŞİM KURMAK
ANNE-BABA ÇOCUK İLİŞKİLERİ.
ETKİLİ İLETİŞİM.
ÖZGÜVEN GELİŞTİRME EĞİTİMİ
İLETİŞİM BECERİLERİ.
TÜRKÇE DERSİ İLE HEDEFLENENLER.
ANNE BABA TUTUMLARI.
Kişilerarası iletişim çatışmaları
MİDYAT ANADOLU LİSESİ REHBERLİK SERVİSİ
Sosyal Bilgiler İletişim
REHBERLİK SERVİSİ TANITIMI
Didim Akbük Sağlık Eğitim Merkezi
Pozitif psikoloji İletişim becerileri.
HASTA-SAĞLIK ÇALIŞANI İLETİŞİMİ
KENDİNİ TANIMA Ses tonumuzun ve davranışlarımızın, yani iletişimde mesajlarımızın % 90'ının kontrolünü elimizde tutabilmemiz ancak kendimizi tanımamızla.
YETİŞKİN EĞİTİMİ VE İLETİŞİM BECERİLERİ
ETKİN DİNLEME BEN DİLİ VE SEN DİLİ
SINIF YÖNETİMİ.
ETKİLİ İLETİŞİM SEMİNERİ
ZOR HASTAYLA İLETİŞİM Prof Dr Süheyla Ünal.
TERAPİSTİN ROLÜ Prof Dr Süheyla ÜNAL.
Diksiyon ve Güzel Konuşma 1. Hafta
Gökçe Erinç Büyükşengür
İLETİŞİMİN TEMEL BECERİLERİ
ÖZGEÇMİŞ İŞ ARAMA MÜLAKAT İŞ HAYATI VİDEO KARİYER KAMPÜSTE ARA Ana SayfaAna Sayfa İş hayatı Etkili konuşmanın 7 yoluİş hayatı Etkili konuşmanın 7 yolu.
TRAVMATİK OLAYLARDA PSİKOLOJİK DESTEK
İLETİŞİMİ KOLAYLAŞTIRAN YAKLAŞIMLAR
GÖRÜŞME İLKE VE TEKNİKLERİ Sağlık Bilimleri Fakültesi
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Sunum transkripti:

Enfeksiyon Kontrol Hemşireliği Eğitimi T.C. SAĞLIK BAKANLIĞI Enfeksiyon Kontrol Hemşireliği Eğitimi İLETİŞİM Sunumu hazırlayan Sayın Feryal Uludağ’a teşekkür ederiz. Hacettepe Üniversitesi Erişkin Hastanesi Hemşire Müdürlüğü

her şeyin anlamı vardır İLETİŞİM İki kişinin duygu, düşünce ve bilgilerini paylaşarak birbirlerini anlama sürecidir. İki insan birbirinin farkına vardığı andan itibaren iletişim başlar; söylediği / söylemediği, yaptığı / yapmadığı her şeyin anlamı vardır

ETKİLİ İLETİŞİMİN AMACI İletmek istediğimizi karşımızdaki kişiye amaçladığımız biçimde iletebilmek, isteneni elde etmek ve beklenen tepkiyi oluşturmaktır

İLETİŞİMDE; Beden dili %60 Ses tonu %30 Sözler %10 etkilidir

İYİ BİR DİNLEYİCİ OLMAK İÇİN TEMEL İLKELER Susun Konuşanı rahatlatın Dinlemek istediğinizi gösterin Dikkat dağıtıcı öğeleri uzaklaştırın Karşınızdaki kişiye empati gösterin Zaman tanıyın Öfke ve olumsuz duygularınızı kontrol edin Soru sorun Yargılayıcı olmayın

Bu davranış biçimleri dört grupta incelenir: DAVRANIŞ BİÇİMLERİ İletişim sırasında duygu, düşünce, istek ve ilgiler değişik davranış biçimleri ile ifade edilir. Bu davranış biçimleri dört grupta incelenir: Pasif Davranış Saldırgan Davranış Manüplatif Davranış Atılgan Davranış

PASİF DAVRANIŞ Kişiler duygu ve düşüncelerini ifade etmezler Benlik saygıları düşüktür Kaygılıdır Suçluluk ve öfke duygusu yaşarlar Kişinin verdiği mesaj: “BEN ÖNEMLİ DEĞİLİM, SEN ÖNEMLİSİN”

SALDIRGAN DAVRANIŞ Diğer kişileri aşağılar,saygı göstermezler Başkalarının duygu ve düşünceleri ile ilgilenmezler Kişinin verdiği mesaj: “SEN ÖNEMLİ DEĞİLSİN , BEN ÖNEMLİYİM”

MANÜPLATİF DAVRANIŞ Pasif görünür ama saldırgan davranırlar Dürüst olmazlar ve imalı konuşurlar Karşı tarafı suçlu hissettirirler Kişinin verdiği mesaj: “ BEN ÖNEMLİ DEĞİLİM, SEN DE ÖNEMLİ DEĞİLSİN,ÖNEMLİ OLAN ÇIKAR”

ATILGAN DAVRANIŞ Kişi, kendisinin ve başkalarının haklarına saygılıdır Kendisine olan güveni ve benlik saygısı yüksektir Başkalarının duygu ve düşünceleri ile ilgilenir Kişinin verdiği mesaj: “ BEN ÖNEMLİYİM, SEN DE ÖNEMLİSİN”

HANGİ DAVRANIŞLAR ATILGAN DAVRANIŞLARDIR? Olumlu ve olumsuz duygu ve düşüncelerini ifade edebilen Hayır diyebilen İstekte bulunabilen Kendisi hakkında olumlu düşünen ve ifade edebilen İletişimi başlatabilen,sürdürebilen ve sona erdirebilen

ÖRNEK NE KADAR ATILGANIZ? Üç kişi çok aç, yerde oturuyorlar,ortadaki tek bir tabakta tek bir bisküvi var. Üç kişi pasif, atılgan, saldırgan davranışı sergileyecekler. PASİF ? SALDIRGAN ? ATILGAN ?

Pasif: Beden dili çekingen tabaktan uzak duruyor ,gözlerinin ucu ile bakıyor,ben çok aç değilim vs. diyor. Saldırgan:Bisküviyi hemen yiyecekmiş gibi duruyor,bisküviyi hemen almak istiyor,ben çok açım vs. diyor. Atılgan:Ortak bir çözüm bulmaya çalışıyor,hepimiz açız,başka bir çözüm bulalım diyor.

YARDIM AMAÇLI İLETİŞİM Bireyin ilgi ve gereksinimlerini ortaya koyan, bireysel yaşantılarını ortaya çıkaran,iyilik durumunun oluşturulmasına ve geliştirilmesine yardım eden iletişimdir.

İNSAN YARDIM ETMEK DUYARLILIK HASTALIK GÜÇ/ÖFKE ÖNYARGI ETİK (SAYGI/ SORUMLULUK) FARK YARATMAK EKİP ÇALIŞMASI GÖNÜL VERMEK İLETİŞİM BECERİLERİ DEĞİŞİM

İLETİŞİM BECERİLERİ Dinleme ve tepki verme Özetleme Empati Yansıtma Somutlaştırma Soru sorma Açığa kavuşturma

“Hiçbir zaman bir başka kişinin oyununu oynamayın. Kendi oyununuzu oynayın.” Andrew Salter

EMPATİ Bir insanın kendisini, karşısındakinin yerine koyarak olaylara onun bakış açısıyla bakması, o kişinin duygu ve düşüncelerini doğru olarak anlaması, hissetmesi ve bu durumu ona iletmesi sürecine denir.

EMPATİ BASAMAKLARI Onlar basamağı Ben basamağı Sen basamağı Senin sorunların karşısında toplum ne düşünür ne hisseder ? Ben basamağı Senin sorunların karşısında ben ne düşünüyor, ne hissediyorum? Sen basamağı Senin sorunların karşısında sen ne düşünüyor, ne hissediyorsun?

“Bir insanı yargılamadan önce gökte üç ay eskiyinceye dek onun makosenleriyle yürü…” Kızılderili Atasözü

HEMŞİRE-HASTA İLİŞKİSİ VE İLETİŞİMİ Ne zaman sonlanacağı bilinen, zaman sınırı belli etkileşimlerdir. Sosyal iletişimden farklıdır. Yardım edici,amaçlı ve anlamlı bir ilişkidir. Plana dayalı değerlendirme yapılır.

HASTA BİREYLE İLETİŞİM KURMA VE SÜRDÜRME Kendinizi tanıyın İletişimle ilgili bilgi sahibi olun Konuşmak için zaman ayırın Hasta bireye ismiyle hitap edin Geri bildirimden yararlanın Konuşurken ve dinlerken empati yapın Gerekirse fiziksel dokunmayı kullanın

HASTA BİREYLE İLETİŞİM KURMA VE SÜRDÜRME Açık ve anlaşılır bir dil kullanın Hastayla saygıya ve güvene dayalı bir iletişim kurun İletişimde gizliliğe önem verin Hastaya önyargısız yaklaşın Ekip elemanları ile ortak yaklaşım belirleyin ,tedavi ve bakımla ilgili hasta ve ailesini bilgilendirin

HASTA BİREYLE İLETİŞİM KURMA VE SÜRDÜRME Hastanın bakıma katılımını sağlayın Halüsinasyonu olan hastaya ancak algılarını açıklamaya başladığı zaman doğruyu söyleyin Gelen mesajın bireyden bireye algılanmasının değiştiğini kabul edin Rutin işler sırasında iletişimin kopabileceğine dikkat edin

HASTA BİREYLE İLETİŞİM KURMA VE SÜRDÜRME Hastanın bağımsız kararlar almasını destekleyin Elde edilen gözlem ve bulguları kayıt edin Bireyin kabul görmeyen davranışlarını desteklemekten kaçının.Ona bir birey olarak kabul edildiğini gösterin İletişim sırasında duygusal gerginliğinizi,öfkenizi kontrol edin

ÖZEL DURUMLARDA İLETİŞİM TEDAVİYİ REDDEDEN HASTA Hasta kendi haline bırakılmamalı Hemşire davranışı kişiselleştirmemeli Hastanın sözel olmayan davranışları gözlenmeli Tedaviyi reddetme nedenleri konuşulmalı

ÇOCUKLA İLETİŞİM Bebekte dokunma,önemlidir. Oyun çocuğu iletişimini oyun yoluyla yapar. Hastane kuralları yapılacak işlemler oyun yoluyla anlatılabilir. Çocuğun sevdiği objeler hastaneye getirilebilir.

ÇOCUKLA İLETİŞİM 11-18 yaş çocuğu için kararlara katılma ,sırlarının saklanması, cinsel kimliğine uygun davranma önemlidir.

RUH SAĞLIĞI İLERİ DERECEDE BOZULMUŞ BİREYLERLE İLETİŞİM Gerçek dışı algı ve düşüncelerin desteklenmemesi Somut ve kısa anlatımların kullanılması Sakin,kararlı, güvenlik mesafesini koruyan iletişimin kurulması

BİLİNCİ KAPALI BİREYLE İLETİŞİM Günlük temizliğini sürdürün Hasta ile konuşun Ailenin konuşmasını sağlayın Hastaya yapılacak her işlemi açıklayın Hastanın mahremiyetini koruyun

SÖZEL İLETİŞİM KURAMAYAN HASTAYLA İLETİŞİM İletişimde mesajların sadece % 10’nun sözlerle iletildiği dikkate alındığında beden dilinin anlaşılması büyük önem taşır

İŞİTME SORUNU OLAN HASTAYLA İLETİŞİM Ses tonunu ayarlamak, kağıda yazdırmak, beden dilini kullanmak, bu hastalarla iletişimde temel noktalardır.

TRAVMA YAŞAMIŞ BİREYLE İLETİŞİM Anlatmak olayın bireyde yarattığı duygusal yükü azaltır.

EKİP ÇALIŞMASI Ekip : Önceden belirlenmiş hedeflere ulaşmak için bir araya gelmiş, birbirine bağımlı ve birlikte hareket eden iki veya daha fazla kişinin oluşturduğu topluluktur.

EKİP ÇALIŞMASI Ekip üyelerinin felsefesi ve amaci ortak oldugu halde, becerileri farkli yöndedir. Her ekip elemani meslegi dogrultusunda katki verir ve meslek grubunun özel otoritesini temsil eder.

EKİP ÇALIŞMASI Profesyonel anlamda hiçbir meslek, hiçbir meslekten üstün ya da aşağı değildir. Her meslek değerlidir ve mesleklere saygı duyulması gerekir. Ekip çalışmasının olabilmesi için öncelikle ekip çalışması anlayışı ve inancının olması gerekmektedir. Ekip çalışmasına olan inancın tam olması başarıyı da beraberinde getirecek ve verimi artıracaktır.