FEHMİ GÜR MÜDÜR YARDIMCISI (Öğrenci İşleri). MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI ÖRGÜN VE YAYGIN EĞİTİMİ DESTEKLEME VE YETİŞTİRME KURSLARI YÖNERGESİ Amaç MADDE 1-

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
SINIF GEÇME YÖNETMELİĞİ
Advertisements

YGS NEDİR? LYS NEDİR?.
VKV KOÇ ÖZEL LİSESİ 2010 – SINIFLAR DERS SEÇİM SÜRECİ HAKKINDA
YGS LYS BAŞVURULARI. Yükseköğretime Geçiş Sınavı (YGS) Başvuru Tarihleri : 2-15 Ocak 2013 Yükseköğretime Geçiş Sınavı (YGS) Tarihi, Saati ve Süresi :
EĞİTİM ÖĞRETİM YILI YETİŞTİRME KURSLARI
YGS / LYS RAHMİ SİNANKILI.
REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMA
Sınıf Geçme Yönetmeliği
2013- ÖĞRENCİ SEÇME VE YERLEŞTİRME SİSTEMİ (ÖSYS)
TES-İŞ ADAPAZARI ANADOLU LİSESİ
“Başarının zeka ile bir ilgisi yoktur.” Albert Einstein
ÖSYS YGS-LYS HAKKINDA BİLGİ & KURS PROGRAMI.
DERS SEÇİMİ GALATASARAY LİSESİ REHBERLİK SERVİSİ.
Ders seçimi veli, “öğrenci” tarafından yapılır.
2013 ÖSYS Ö Ğ RENC İ SEÇME VE YERLEŞT İ RME S İ STEM İ.
BEYŞEHİR ANADOLU ÖĞRETMEN LİSESİ
FINDIKLI MESLEKİ ve TEKNİK EĞİTİM MERKEZİ
2013 ÖSYS Ö Ğ RENC İ SEÇME VE YERLEŞT İ RME S İ STEM İ.
2010-ÖSYS Sunum, İstanbul 29 Ağustos 2009 Üniversiteye Girişte İki Aşamalı Yeni Sistem.
( DESTEKLEME VE YETİŞTİRME KURSLARI)
Erol İTİŞGEN İl Milli Eğitim Müdür Yardımcısı. Bu kılavuz, Millî Eğitim Bakanlığı tarihli ve /20/ sayılı Makam Onayı ile yürürlüğe.
ARTVİN İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
YGS VE LYS FAT İ H SULTAN MEHMET ANADOLU L İ SES İ PS İ KOLOJ İ K DANIŞMA VE REHBERL İ K SERV İ S İ.
Yusuf URHAN-Uzm.Psikolojik Danışman
Hazırlayan: Ufuk ŞENSOY ZAİM Giresun Mimar Sinan Anadolu Lisesi Rehber Öğretmeni ÖSYS SINAV S İ STEM İ (YGS – LYS)
Rehberlik Servisi ŞARKÖY ANADOLU L İ SES İ. Nedir Bu ÖSYS? Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Sınavı  Üniversiteye girmek isteyen öğrenciler arasında eleme.
T.C. MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI Ölçme, Değerlendirme ve Sınav Hizmetleri
1 ÖLÇME DEĞERLENDİRME VE SINAV HİZMETLERİ ŞUBESİ DESTEKLEME VE YET İŞ T İ RME KURSLARI YÖNERGES İ & DESTEKLEME VE YET İŞ T İ RME KURSLARI KILAVUZU 2015/2016.
T.C. MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI Ölçme, Değerlendirme ve Sınav Hizmetleri Genel Müdürlüğü DESTEKLEME VE YETİŞTİRME KURSLARI YÖNERGESİ & DESTEKLEME VE YETİŞTİRME.
YGS & LYS Yükseköğretime Geçiş SınavıLisans Yerleştirme Sınavı ÜNİVERSİTE SINAV SİSTEMİ ( 2013 )
DESTEKLEME VE YETİŞTİRME KURSLARI e-KILAVUZU
DYK, HANGİ OKULLARDA AÇILABİLİR
T.C. HAKKARİ VALİLİĞİ HAKKARİ İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ Destekleme ve Yetiştirme Kursları.
Bu Yönergede; Millî Eğitim Bakanlığına bağlı resmî/özel örgün ve yaygın eğitim kurumlarına devam eden istekli öğrenciler ile kursiyerler (mezunlar) için,
DESTEKLEME VE YETİŞTİRME KURSLARI e-KILAVUZU
2015 DESTEKLEME VE YETİŞTİRME KURSLARI YÖNERGESİ &
DESTEKLEME VE YETİŞTİRME KURSLARI
YÜKSEKÖĞRETİME GEÇİŞ SINAVI (YGS) 1. BASAMAK SINAVI.
Dönem DYK Bilgilendirme Toplantısı
2013 ÖSYS Ö Ğ RENC İ SEÇME VE YERLEŞT İ RME S İ STEM İ.
T.C. MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI Ölçme, Değerlendirme ve Sınav Hizmetleri Genel Müdürlüğü DESTEKLEME VE YETİŞTİRME KURSLARI YÖNERGESİ & DESTEKLEME VE YETİŞTİRME.
CUMHURİYET ANADOLU LİSESİ
* Türkçe testinde dil bilgisinden, Temel Matematik testinden geometriden ne kadar soru geleceği net olarak belli değildir. Dil bilgisinden ortalama 5-6,
1 YÜKSEKÖĞRETİME GEÇİŞ SINAVI (YGS) LİSANS YERLEŞTİRME SINAVI (LYS)
GENEL BİLGİLER YGS-LYS sistemi 2 aşamalı sınavlardan oluşan bir sistemdir. İlk aşama sınavı YGS 1 oturum, ikinci aşama LYS 5 oturumda yapılacaktır.
Her Noktada Maviokul.com YGS - LYS YGS - LYS Üniversiteye Giriş Sistemi Birikim Eğitim Kurumları 2009.
Her Noktada Gölge Okul… Birikim Dersaneleri YGS - LYS YGS - LYS Üniversiteye Giriş Sistemi Birikim Eğitim Kurumları 2009.
ATA ANADOLU LİSESİ. TEK KİTAPÇIKLI 160 SORULUK BİR SINAV SORU BAŞINA 1 DAKİKA SÜRE KONULAR AĞIRLIKLI OLARAK 9.SINIF KAZANIMLARI SORULAR ANLAMA VE YORUMLAMAYA.
ATA ANADOLU LİSESİ. TEK KİTAPÇIKLI 160 SORULUK BİR SINAV SORU BAŞINA 1 DAKİKA SÜRE KONULAR AĞIRLIKLI OLARAK 9.SINIF KAZANIMLARI SORULAR ANLAMA VE YORUMLAMAYA.
TÜRKİYE’DE YÜKSEKÖĞRETİME GEÇİŞ SİSTEMİ VE SON DEĞİŞİKLİKLER
11. Sınıf Seçmeli Ders Bilgilendirme Sunumu
2016 ÖĞRENCİ SEÇME VE YERLEŞTİRME SİSTEMİ (ÖSYS)
Yükseköğretim Kurumları Sınavı
YÜKSEKÖĞRETİM KURUMLARI SINAVI
9. Sınıf Seçmeli Ders Bilgilendirme Sunumu
Yükseköğretim Kurumları Sınavı
Yükseköğretim Kurumları Sınavı
Yükseköğretim Kurumları Sınavı
YEŞİLHİSAR ANADOLU İMAM HATİP LİSESİ
İlk oturumda, adaylar Temel Yeterlilik Testi’ni alacaklardır
ÇANAKKALE REHBERLİK ARAŞTIRMA MERKEZİ
Y ÜKSEKÖĞRETİM KURUMLARI
YÜKSEK ÖĞRETİM KURUMLARI SINAVI(YKS)
YÜKSEKÖĞRETİM KURUMLARI SINAVI
YGS ve LYS.
REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ YGS-LYS SINAV SİSTEMLERİ SUNUSU
Yükseköğretim Kurumları Sınavı Tanıtım Sunusu
Sait Gürsoy’un Özgeçmişi 1954 yılında doğan Sait Gürsoy, ilk ve orta öğrenimini Galatasaray Lisesi’nde tamamlamış, ardından da Galatasaray Yabancı Diller.
YÜKSEKÖĞRETİM KURUMLARI SINAVI (YKS2018). TEMEL YETERLİLİK TESTİ (ZORUNLU) ALAN YETERLİLİK TESTİ.
Sunum transkripti:

FEHMİ GÜR MÜDÜR YARDIMCISI (Öğrenci İşleri)

MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI ÖRGÜN VE YAYGIN EĞİTİMİ DESTEKLEME VE YETİŞTİRME KURSLARI YÖNERGESİ Amaç MADDE 1- (1) Bu Yönergenin amacı, Millî Eğitim Bakanlığına bağlı resmî örgün ve yaygın eğitim kurumlarında öğrenim gören istekli öğrenci ve kursiyerlere yönelik olarak verilecek olan destekleme ve yetiştirme kursları ile ilgili usul ve esasları düzenlemektir. Kapsam MADDE 2- (1) Bu Yönerge, Millî Eğitim Bakanlığına bağlı resmî örgün ve yaygın kurumlarında öğrenim gören istekli öğrenci ve kursiyerleri destekleme ve yetiştirme kursları ile ilgili usul ve esasları kapsar.

MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI ÖRGÜN VE YAYGIN EĞİTİMİ DESTEKLEME VE YETİŞTİRME KURSLARI YÖNERGESİ MADDE 5– 1.Kurslar, fizikî kapasitesi ve öğrenci/kursiyer potansiyeli yeterli olan resmî ortaokullar, imam-hatip ortaokulları, ortaöğretim kurumları ile halk eğitimi merkezi müdürlüklerine bağlı olarak açılır. 2.Mezunlara yönelik kurslar halk eğitim merkezlerinde açılır. Ancak halk eğitim merkezinin bulunmadığı ve bu merkezlerde kursun açılamadığı hallerde diğer kurs merkezlerinde de açılabilir. 3.Kurs merkezleri ile kurslarda görevlendirilecek öğretmenler 1. dönemde eylül ayı sonuna kadar, 2. dönemde ise şubat ayı sonuna kadar millî eğitim müdürlüklerince belirlenir.

MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI ÖRGÜN VE YAYGIN EĞİTİMİ DESTEKLEME VE YETİŞTİRME KURSLARI YÖNERGESİ 4.1. dönem için ve yıllık planlanan kurslar en geç ekim ayının ilk gününde, 2. dönem için planlanan kurslar ise mart ayının ilk gününde başlatılır. Yıllık açılan kurslar ders yılı sonuna kadar devam eder. Olağanüstü durumlarda bu süreler millî eğitim müdürlüğünce değiştirilebilir. 5.Kurslar, millî eğitim müdürlüklerince belirlenen okul veya kurum müdürünün teklifi ve millî eğitim müdürünün onayı ile açılır 6.Açılan bir kursa kursun açıldığı haftadan sonra öğrenci kaydı yapılmaz. Ancak nakil, yurt dışından gelme gibi değişik nedenlerle okula kaydı yapılan öğrencilerin talepleri kurs merkezi müdürlüğünce değerlendirilir

MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI ÖRGÜN VE YAYGIN EĞİTİMİ DESTEKLEME VE YETİŞTİRME KURSLARI YÖNERGESİ Kurslara katılacaklar MADDE 6- (1) Kurslara; a) Örgün veya yaygın ortaokul/imam hatip ortaokulu ve ortaöğretim kurumlarında kayıtlı olan öğrenciler, b) Örgün veya yaygın ortaöğretim kurumlarından mezun olan kursiyerler katılabilir. (2) Kurslara, o kurs merkezinin bulunduğu okulun öğrencilerinin yanı sıra bünyesinde kurs açılmamış olan diğer okullardan da öğrenci kabul edilir.

MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI ÖRGÜN VE YAYGIN EĞİTİMİ DESTEKLEME VE YETİŞTİRME KURSLARI YÖNERGESİ Kursların açılması MADDE 7– 1.Örgün eğitim kurumlarında açılacak kurslarda 1 dersten dönemlik açılan kurs süresi 36, yıllık açılan kursun süresi ise 72 ders saatinden az olam 2.Örgün eğitim kurumlarında açılan kurslar, çalışma günlerinde ders saatleri dışında saat 22:00’ ye kadar yapılabilir. İhtiyaç duyulması halinde cumartesi, pazar günleri ile yarıyıl ve yaz tatillerinde de açılabilir. Bir kurs saatinin süresi 40 dakikadır 3.Kurs dönemlerine göre programlanan kurs saatleri, kurs merkezinin imkânları ölçüsünde her bir kurs günü 2 saatten az, 8 saatten çok olmamak üzere haftanın değişik günlerine dağıtılabilir. Ancak, bir güne aynı dersten 2 saatten fazla ders konulamaz. 4.Halk eğitim merkezlerinde kurs gün ve saatleri merkez müdürlüğünce belirlenir. 5.Kursların hangi gün ve saatlerde yapılacağını gösterir program ile program değişiklikleri kurs merkezi müdürlüklerince ilan edilir.

MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI ÖRGÜN VE YAYGIN EĞİTİMİ DESTEKLEME VE YETİŞTİRME KURSLARI YÖNERGESİ Öğrenci/kursiyer sayısı MADDE 8- (1)Her bir kurs programına devam edecek öğrenci/kursiyer sayısı 10’dan az; bir kursun sınıf mevcudu ise 20'den fazla olmaması esastır. Öğrenci/kursiyer sayısının 20’ den fazla olması durumunda ikinci grup oluşturulur. Ancak her bir grubun azami sayısı dolmadan yeni grup oluşturulamaz. Ancak, tek gruplu kurs programlarında sınıf kapasitesi dikkate alınarak öğrenci/kursiyer sayısı 25’e kadar çıkarılabilir. Kursların kapatılması MADDE 9– (1) Açılan her bir kursa devam eden öğrenci sayısının 10’un altına düşmesi durumunda, kursun birleştirilmesine veya kapatılmasına millî eğitim müdürlüğünce karar verilir.

MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI ÖRGÜN VE YAYGIN EĞİTİMİ DESTEKLEME VE YETİŞTİRME KURSLARI YÖNERGESİ Kurs açılacak dersler MADDE 10– 1.Kurslar, öğrenci/kursiyer ve velilerden gelen istek üzerine kurs merkezlerinde belirlenen dersler için açılır. 2.Öğrenci/kursiyer ve veliler ders seçimiyle birlikte öğretmen seçiminde de bulunabilirler (Ek-1 Talep Formu). 3.Kurs programlarının hazırlanmasında; kursun destekleyici ve yetiştirici nitelikte olmasına dikkat edilir. Kurslarda yararlanılacak kaynaklar MADDE 12 – (1) Kurslarda yararlanılacak temel kaynaklar ders kitapları ve diğer eğitim materyalleridir

MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI ÖRGÜN VE YAYGIN EĞİTİMİ DESTEKLEME VE YETİŞTİRME KURSLARI YÖNERGESİ Öğrenci/kursiyerlerle ilgili işlemler MADDE 13 – 1.Kurslara kayıt yaptıran öğrencilerin devamları zorunludur. Her kurs döneminde okutulması gereken toplam ders saatinin özürsüz olarak 1/10 una devam etmeyen öğrencilerin kurs kaydı silinir. Aynı dönemde başka bir kursa devam edemez. 2.Öğrencilerin kurslara devam ve devamsızlıkları kurs merkezi müdürlüğünce bir deftere işlenir. Sağlık raporuna dayalı hastalıklar, tabii afetler, anne, baba ve kardeşlerden birinin ölümü gibi özürler sebebiyle oluşan devamsızlıklar, devamsızlık süresinden sayılmaz. 3.Kurslara devamları süresince kurs disiplinini ve işleyişini bozucu hâl ve hareketleri görülen öğrenciler/kursiyerler hakkında, kayıtlı oldukları okulların/kurumların ilgili mevzuatına göre işlem yapılır.

MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI ÖRGÜN VE YAYGIN EĞİTİMİ DESTEKLEME VE YETİŞTİRME KURSLARI YÖNERGESİ Kurs çalışmalarının ve öğrenci/kursiyer başarısının değerlendirilmesi MADDE 17 – 1.Kurslarda dönem başında yapılacak seviye tespit sınavlarına göre sınıflar/gruplar oluşturulabilir. 2.Kurslara katılan öğrencilerin kazandıkları bilgi ve becerileri ölçmek amacıyla kurs merkezinde kurs saatleri içinde her ay değerlendirme yapılır. Değerlendirme sonuçları analiz edilerek, eksikliği görülen konular tamamlanır.

YGS’ DEKİ TESTLER VE KAPSAMLARI Test Testin Kapsamı Soru Sayısı Türkçe Testi Türkçeyi kullanma gücü ile ilgili sorular40 Sosyal Bilimler Testi Sosyal Bilimlerdeki temel kavram ve ilkelerle düşünmeye dayalı sorular Tarih Coğrafya Felsefe Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi (veya Felsefe soruları) Temel Matematik Testi Matematiksel ilişkilerden yararlanma gücü ile ilgili sorular40 Fen Bilimleri Testi Fen Bilimlerindeki temel kavram ve ilkelerle düşünmeye dayalı sorular Fizik Kimya Biyoloji 14 13

YGS PUAN TÜRLERİ Puan Türü Testlerin Ağırlıkları (%) Türkçe Sosyal Bilimler Temel Matematik Fen Bilimleri YGS YGS YGS YGS YGS YGS

LYS’ DEKİ TESTLER VE KAPSAMLARI Test Testin Kapsamı Soru Sayısı Matematik Sınavı (LYS1) Matematik Testi Geometri Testi Fen Bilimleri Sınavı (LYS2) Fizik Testi Kimya Testi Biyoloji Testi 30 Edebiyat – Coğrafya Sınavı (LYS3) Türk Dili ve Edebiyatı Testi Coğrafya Testi 56 24

LYS’ DEKİ TESTLER VE KAPSAMLARI Test Testin Kapsamı Soru Sayısı Sosyal Bilimler (LYS4) Tarih Testi Coğrafya -2 Testi Felsefe Grubu Psikoloji Sosyoloji Mantık Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi (veya Felsefe Grubu Soruları) Yabancı Dil Sınavı(LYS5) Sözcük bilgisi ve dil bilgisi Çeviri Okuduğunu anlama

LYS PUAN TÜRLERİ Puan Türü Testlerin Ağırlıkları (%) YGS LYS (LYS1 + LYS 2) Türkçe Sosyal Bilimler Temel Matemati k Fen Bilimleri Matemati k Geometri Fizik Kimya Biyoloji MF MF MF MF

LYS PUAN TÜRLERİ Puan Türü Testlerin Ağırlıkları (%) YGS LYS (LYS1 + LYS 3) Türkçe Sosyal Bilimler Temel Matematik Fen Bilimleri Matematik Geometri Türk Edebiyatı Coğrafya-1 TM TM TM

LYS PUAN TÜRLERİ Puan Türü Testlerin Ağırlıkları (%) YGS LYS (LYS3 + LYS 4) Türkçe Sosyal Bilimler Temel Matematik Fen Bilimleri Türk Dili ve Edebiyatı Coğrafya-1 Tarih Coğrafya-2 Felsefe Grubu Din Kül. Ve Ahlak Bilgisi TS TS

LYS PUAN TÜRLERİ Puan Türü Testlerin Ağırlıkları (%) YGS LYS (LYS 5) Türkçe Sosyal Bilimler Temel Matematik Fen Bilimleri Yabancı dil DİL DİL DİL

YGS –LYS KURS DERS SAATLERİ -SAYISAL (YGS1, YGS2, LYS1, LYS2) DERSLERI.DÖNEMII.DÖNEMDÜŞÜNCELER MATEMATİK56 FİZİK34 KİMYA34 BİYOLOJİ34 EDEBİYAT3 SOSYAL BİLİMLER 2

YGS –LYS KURS DERS SAATLERİ -TM (YGS5, YGS6, LYS1, LYS3, LYS4) DERSLERI.DÖNEMII.DÖNEMDÜŞÜNCELER MATEMATİK55 EDEBİYAT45 TARİH33 COĞRAFYA33 FELSEFE22 FEN BİLİMLER 2

YGS –LYS KURS DERS SAATLERİ -SÖZEL (YGS3, YGS4, LYS3, LYS4) DERSLERI.DÖNEMII.DÖNEMDÜŞÜNCELER EDEBİYAT45 TARİH45 COĞRAFYA45 FELSEFE33 MATEMATİK2 FEN BİLİMLERİ 2

YGS –LYS KURS DERS SAATLERİ –YABANCI DİL (YGS, LYS5) DERSLERI.DÖNEMII.DÖNEMDÜŞÜNCELER EDEBİYAT4 TARİH3 COĞRAFYA3 FELSEFE3 MATEMATİK2 YABANCI DİL 412