E ğ itimde Kalite nedir? *Kalite, ko ş ullara uygunluktur. *Kalite, ko ş ullara uygunluktur. *Kalite, ögrencilerin ihtiyaçlarıdır. *Kalite, amaçlara uygunluktur.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
TOPLAM KALİTE YÖNETİMİNDE TEMEL FAKTÖRLER
Advertisements

EĞİTİM YÖNETİMİNE KATILIM
TS EN ISO 9001:2008 KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ
EĞİTİMDE TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ
1. GİRDİ KRİTERLERİ PUANLANDIRMA MATRİSLERİ
Kalite Kavramı.
Yerel Yönetimlerde Yeniden Yapılanma Perspektifi
ÜNİVERSİTELERDE İŞ MÜKEMMELLİĞİ MODELİ 2 MART 2003.
Özel Sektörde İnsan Kaynağının Önemi
Eğitim İhtiyaçları Değerlendirmesi (TNA)
TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ
TKY 405 TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ CROSBY’ NİN KALİTEYE BAKIŞ AÇISI
Prof. Dr. M. Erdal GÜZELDEMİR
KALİTE YÖNETİMİ (EĞİTİMDE).
YÜKSEK ÖĞRETİM KURUMUNA BAĞLI SAĞLIK ÇALIŞANLARININ İDARİ VE YÖNETİCİ PERSONELİNİN ATAMA VE TERFİ KRİTERLERİ HAKKINDAKİ GÖRÜŞLERİNİN İNCELENMESİ (MERSİN.
24 Kalite yönetimi.
AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ ÜST DÜZEY YÖNETİCİ SEMİNERİ 1-2 MART 2003 ANTALYA.
FMEA Failure Mode and Effects Analysis-Hata Türü ve Etkileri Analizi
ÜÇÜNCÜ BÖLÜM İÇ DENETİM VE İÇ KONTROL SİSTEMİ
ISO 9001:2008 KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ & İÇ TETKİKÇİ EĞİTİMİ
AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ İİBF TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ DERS NOTLARI
MODERN YÖNETİM VE ORGANİZASYON
Kalite Temsilcisi Handan KUZPINARI
Yetkinlikler Yetkinlikler belirli bir görevi başarıyla yerine getirebilmek için beklenen ortak kurumsal davranış ve tutumları tanımlanmaktadırlar.
Kalite Kültürüne Dönüşüm Stratejileri
İÇ KONTROL UYUM EYLEM PLANI VE YOL HARİTASI. İÇ KONTROL İç kontrol genel olarak idarenin amaçlarına, belirlenmiş politikalara ve mevzuata uygun olarak;
İŞ KALİTESİ ve MALİYET İLİŞKİLERİ
İDARİ VE MALİ İŞLER DAİRESİ BAŞKANLIĞI KALİTE YÖNETİMİ.
Kalite Nedir? Furkan LEVENTOĞLU.
EĞİTİMDE KALİTE ÖDÜLÜ EKİP RAPORU
TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ NEDİR?
TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ
TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ VE GELENEKSEL YÖNETİM
Eğitimde Yeni Yaklaşımlar Eğitimi
T.C. SAĞLIK BAKANLIĞI ERZURUM NUMUNE HASTANESİ TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ
AYDIN ÇEVRE VE ŞEHİRCİLİK İL MÜDÜRLÜĞÜ
 1993 ’ de 10 kişi ile kurulan temizlik ve ilaçlama firması; bugün 2000 kişiden oluşan ve 5 firmayı barındıran bir grup şirketi…  Türkiye genelinde.
Eğitimde Yeni Yaklaşımlar Eğitici Eğitimi
BBY373 İnsan Kaynakları Yönetimi
TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ
Kalite Yönetimi Genel Tanımlar.
Kalite Nedir? Kalite, kullanıma uygunluktur
KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ
Kamuda İnsan Kaynakları Yönetimine Giriş
TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ NEDİR?
YENİKENT AHMET ÇİÇEK TEKNİK VE ENDÜSTRİ MESLEK LİSESİ TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ ÜST DÜZEY YÖNETİCİ SEMİNERİ 2010 ANKARA Nihat BÜLBÜL.
Ki ş inin ya ş amı boyunca edindi ğ i i ş e yönelik deneyim ve faaliyetlerle ilgili algıladı ğ ı tutum ve davranı ş lar dizisidir.
HİZMET İÇİ EĞİTİM VE YÜKSEK YÖNETİCİLERİN YETİŞTİRİLMESİ.
Toplam Kalite Yönetimi
SINIF YÖNETİMİ.
TKY PROGRAMINI UYGULAMA TKY FELSEFESİ TKY UYGULAMASINDAKİ TEMEL İLKELER TKY.
TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ
Bilgisayar Mühendisliğindeki Yeri
TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ
Klasik Yönetim ve Organizasyon Teorisi
KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ
YONT221 KAMU YÖNETİMİ DÜŞÜNCESİNİ GELİŞİMİ VE DEVLETİN ETKİNLEŞTİRİLMESİ YÖNETİŞİM.
EKİP ÇALIŞMASI Ekip çalışmasının önemini gözeterek meslekler arası işbirliği yapabileceksiniz.
Program Geliştirmenin Felsefi Temelleri
Performans değerlendirme
İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ
YETERSİZLİĞİ OLAN BİREYLERE İLİŞKİN ULUSLARARASI YASAL DÜZENLEMELER
EĞİTİMDE TOPLAM KALİTE NEDİR?
Yrd.Doç.Dr. Çağdaş Erkan AKYÜREK
TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ
TKY UYGULAMASI.
İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ
NETİM- ÖRGÜT TEORİLERİ NEO-KLASİK EKOL (DEVAM)
GRUP İLETİŞİMİ.
KALİTE GÜVENCESİ VE STANDARTLARI
Sunum transkripti:

E ğ itimde Kalite nedir? *Kalite, ko ş ullara uygunluktur. *Kalite, ko ş ullara uygunluktur. *Kalite, ögrencilerin ihtiyaçlarıdır. *Kalite, amaçlara uygunluktur. *Kalite, sürekli basarı demektir. *Kalite, isin eksikligini bulmak degil, onu eksiksiz olusturmaktır. *Kalite ölçülebilir. *Kalite, kullanıma uygunluktur

Kalite : Sorunlar ortaya çıkmadan önce çözümlerini oluşturur, hizmetlerin yapısına tasarım yoluyla üstünlük ve kusursuzluk katar. Kalite, Öğrencinin, Öğretmenin, Yöneticinin ve hizmetlinin Tatminidir : Eğitim hizmetinin ne kadar iyi olduğu konusundaki son kararın verdiği memnunluktur.

Kalite Verimliliktir : İşlerini iyi yapabilmek için gerekli eğitimden geçen, ihtiyaç duyduğu araç gereç ve talimatlarla desteklenen personelden elde edilir. Kalite Etkili Olmaktır : İşleri en kısa sürede ve doğru yapmaktır. Kalite Bir Programa Uymaktır : İşleri zamanın- da yapmaktır.

Kalite Bir Süreçtir : Süregelen bir gelişmeyi kapsar. Kalite Bir Yatırımdır : Uzun dönemde bir işi ilk defada doğru olarak yapmak, hatayı sonradan düzeltmekten daha ucuzdur.

 Toplam Kalite Yönetimi, çevre ile iletişim ve etkileşim içerisinde, çevrenin ihtiyaçlarını takip eden, okulu etkileyen unsurları dengede tutan, değişime açık, okul içerisinde öğretmen, öğrenci ve personel arasında ahengi sağlayan, iyi ilişkiler kuran, demokratik, hoşgörülü, anlayışlı, geniş görüş açısına sahip, eldeki kaynakları rasyonel kullanan bir yönetim felsefesidir.

Çağın getirdiği değişim ve gelişmeleri doğru algılayıp değerlendirmek,Çağın getirdiği değişim ve gelişmeleri doğru algılayıp değerlendirmek, Eğitim çalışanlarının sürekli eğitimi ile niteliklerini yükseltmek, Eğitim çalışanlarının sürekli eğitimi ile niteliklerini yükseltmek, Eğitim hizmetinden yararlananların memnuniyetini sağlamak,Eğitim hizmetinden yararlananların memnuniyetini sağlamak, Problemlerin çözümünde ve eğitim yönetiminde karar alma süreçlerine ilgililerin katılımını gerçekleştirmek, Problemlerin çözümünde ve eğitim yönetiminde karar alma süreçlerine ilgililerin katılımını gerçekleştirmek, Aynı zamanda karar almada veri kullanmayı yaygın hale getirerek verilerle yönetim anlayışını hakim kılmak. Aynı zamanda karar almada veri kullanmayı yaygın hale getirerek verilerle yönetim anlayışını hakim kılmak. EĞİTİMDE TKY NİN AMAÇLARI

TKY’nin eğitime uygulanmasının öğretmen üzerinde yaratacağı değişim: öğrenci ile öğretmen arasındaki resmi ilişki yerine ; öğrenci ile diyalog kuran,öğrenci ile diyalog kuran, öğrenci üzerine odaklaşan,öğrenci üzerine odaklaşan, ona rehberlik eden,ona rehberlik eden,

öğrenci ile koordineli çalışan, eleştiren değil yol gösteren, bilgi vermekten çok bilgiyi paylaşan, bilgiyi sınıf içerisinde değil, dış ortamlarda da arayan, bilim ve teknolojideki değişmeleri takip eden, öğrencileri araştırmaya iten, öğrencinin her türlü ihtiyacını bilen, başarısızlığı yargılayan değil, nedenini araştırıcı bir öğretmen profili çizilir, başarısızlığı yargılayan değil, nedenini araştırıcı bir öğretmen profili çizilir,

TKY’nin eğitime uygulanmasının öğrenci üzerinde yaratacağı değişim: öğrenci artık derslerde sıkılmayacaktır, düşüncelerini sınıf ortamında rahatça ifade edebilecek. araştırma ve incelemeye yönelecektir. Eğitim olgusunu sadece okulda değil, okul dışı yapılacak aktivitelerle kendini sürekli geliştirebilecek.

EĞİTİMDE TKY İLKELERİ 1. Toplumun beklentilerine uygun hedeflerin belirlenmesi, 2. Belirlenen hedefe ilk seferde ulaşılması, 3. Hedeflere ulaşma düzeyinin ölçülmesi, 4. Gelişmeleri takip etmenin ilke edinilmesi, 5. Nitelikli eğitime önem verilmesi, 6. Etkin bir iletişim ağının kurulması, 7. Yönetimde takım çalışmasına önem verilmesi, 8. Yönetimde motivasyonun sağlanması, 9. Demokratik bir yönetim sisteminin kurulması.

Yönetim Yaklaşımları Klasik Kalite Yönetim Yaklaşımları Klasik Kalite Hata bulmaya dayalı anlayışHata bulmaya dayalı anlayış Problem olunca çözüm geliştirmeProblem olunca çözüm geliştirme Statükoyu korumak ve gerekli oldukça iyileştirmekStatükoyu korumak ve gerekli oldukça iyileştirmek Sonuç odaklıSonuç odaklı Önlemeye dayalı anlayışÖnlemeye dayalı anlayış Olası sorunlar yönünden çözüm ve yenilikOlası sorunlar yönünden çözüm ve yenilik Sürekli iyileştirme ve gelişmeSürekli iyileştirme ve gelişme Yapı-süreç-sonuç olarak sistem odaklıYapı-süreç-sonuç olarak sistem odaklı

Yönetim Yaklaşımları Klasik TKY Yönetim Yaklaşımları Klasik TKY Bireye dayalı Bireye dayalı Cezalandırma ileCezalandırma ile Otokrat patron yöneticiOtokrat patron yönetici Gerekli oldukçaGerekli oldukça Gözlem ve tecrübeye dayalıGözlem ve tecrübeye dayalı Kar odaklıKar odaklı Mali kaynakMali kaynak Takım çalışmasıTakım çalışması Ödüllendirmeye dayalıÖdüllendirmeye dayalı Lider, yönlendiren yöneticiLider, yönlendiren yönetici SürekliSürekli Veri-bilgi-öneri ile karar almaVeri-bilgi-öneri ile karar alma ÖğrenciÖğrenci Bilgi-İnsanBilgi-İnsan

1.Eski köye yeni adet, 2.Yabancı özentiliği, 3.Bunlar zaten var. Biz zaten bunları uyguluyoruz, 4.Bilgisizlik, 5.Bu fabrikalarda geçerlidir.Diğer alanlarda uygulanamaz, 6.Birileri yine puan yarışında !... 7.Yetkilerim ya elden giderse ne olacak?! 8.İşimizi mi yapalım, Toplam Kalite Yönetimi ile mi uğraşalım, 9.Daha hazır değiliz !... * Önce ücretlerimiz düşünülsün TKY UYGULAMASININ ÖNÜNDEKİ ENGELLER