EVRENSEL AHLAKİ DEĞERLERE SAHİP BİR ÖĞRETMEN

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
AİLE İÇİ İLETİŞİM VE OKUL BAŞARISI SEMİNERİNE
Advertisements

TED ANTALYA KOLEJİ REHBERLİK HİZMETLERİ.
ETKİLİ VE ÖZEL BİR ÖĞRETMEN NEDEN SİZ DE OLMAYASINIZ WONDERFUL.
İLETİŞİM BECERİLERİ ve DANIŞMANLIK.
REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMA SERVİSİ ETKİNLİKLERİ
ÇOCUKLA İLETİŞİM.
SORUN ÇÖZME ve DİNLEME BECERİLERİ.
öğretmen-öğrencİ İletİşİmİ ve etkİn dinleme
ETKİLİ ÖĞRETMENLİK TEKNİKLERİ SEMİNERİNE HOŞ GELDİNİZ.
ETKİLİ ÖĞRETMENLİK ETKİLİ VE ÖZEL BİR ÖĞRETMEN.
İLETİŞİM ve ÇATIŞMA ÇÖZME BECERİLERİ
EĞİTİM SİSTEMİNİN ÖZELLİKLERİ VE SİSTEM İÇİNDE ÖĞRETMENİN YERİ Eğitim sistemi, açık sosyal bir sistemdir. Eğitim Sisteminin Ögeleri: Girdi: Bilgi, insan,
EVRENSEL AHLAKİ DEĞERLERE SAHİP BİR ÖĞRETMEN
ETKİLİ VE ÖZEL BİR ÖĞRETMEN Türkiyenin rehberlik servisi Şükrü AKKAYA.
ETKİLİ ÖĞRETMENLİK ETKİLİ VE ÖZEL BİR ÖĞRETMEN.
Konu:Öğrenci-Öğretmen iletişimi ve Etkin Dinleme
ANNE-BABA ÇOCUK İLETİŞİMİ
REHBERLİK.
Yönetimde stres kaynakları ve başa çıkma Dr. Alper Engeler
Öfke, insanı inciten ya da yararına dokunan bir olay karşısında içinde duyduğu, kendisini sert davranışlara zorlayan durumdur. ÖFKE NEDİR?
Etkili Öğretmenlik.
MERHABA.
“Her Öğretmen Rehberdir”
OLUMLU DAVRANIŞ GELİŞTİRMEDE
MERHABA.
ÖZEL TERCÜMAN LİSESİ ANAOKULUNDAN İLKÖĞRETİME SEMİNER PROGRAMI
Ailelere Ergen Gelişimi Hakkında Dipnotlar
İŞ HAYATINDA ETKİLİ İLETİŞİM TEKNİKLERİ
4.ÜNİTE C.ETKİLİ İLETİŞİM.
UZAKTAN EĞİTİMDE AKADEMİK DANIŞMANLIK VE REHBERLİK
Uzm.Psk.Dan.Sinem TARHAN
İYİ ANTRENÖR OLMANIN SIRLARI (BAŞARILI ANTRENÖRLÜK İÇİN 50 İPUCU)
Sözlükte "iletişim" ne demek?
AİLENİN OKUL BAŞARISINA KATKISI
Etkili İletişim Teknikleri: İletişim Becerileri ve Yapılan Hatalar
ETKİLİ ÖĞRETMENLİK NEDİR
ETKİLİ ÖĞRETMENLİK SEMİNERİNE HOŞGELDİNİZ.
ÇAĞDAŞ EĞİTİMDE ÖĞRETMEN-ÖĞRENCİ İLİŞKİLERİ EĞİTİMİ
T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük İLETİŞİM VE İNSANİ İLİŞKİLER
SINIF YÖNETİMİNDE BAZI İP UÇLARI
AİLE TUTUMLARI.
Özgüvenli Çocuk Yetiştirme Seminerini
ETKİLİ İLETİŞİM.
ÖĞRETMEN NİTELİKLERİ.
REHBERLİK HAZIRLAYAN Uzm. Psk. Dan. Elif ÇORUHLU
Mustafa kemal Akbay İlköğretim Okulu Veli Toplantısına Hoş Geldiniz.
Güce Çok Programlı Anadolu Lisesi
Kaygı Nedir? Nedeni belirsiz korkuya kaygı denir. Kaygıda korkudan farklı olarak fiziksel açıdan tehdit eden bir uyaran söz konusu değildir. Kaygı.
AİLE İÇİ ETKİLİ İLETİŞİM
Sosyal Bilgiler İletişim
DERS PROGRAMI OLUŞTURMA
ETKİLİ ÖĞRETMENLİK EĞİTİMİ -THOMAS GORDON
2. OTURUM İLETİŞİM KURMAK.
1 Rehberlik; Bireyin kendini anlaması, çevredeki imkanları bilmesi, doğru tercihler yaparak kendini gerçekleştirebilmesi için bireye yapılan sistematik.
ETKİLİ ÖĞRETMENLİK VE SINIF YÖNETİMİ
ÖĞRENCİ VELİLERİNE ÖNERİLER
Eğitim Sisteminde Öğretmenin Rolü
Telefon ç alar. Y ö netici, “ Bir saat i ç inde odama gelin, manzaraya bakacağız. ” der. Kapı a ç ıktır. Işıklar yanmaktadır. Y ö netici “ Manzara karanlık.
1 ŞÜKRÜ AKKAYA PSİKOLOJİK DANIŞMAN
HOŞ GELDİNİZ En mühim en esaslı nokta eğitim meselesidir. Eğitimdir ki bir milleti ya hür, müstakil, şanlı yüksek bir cemiyet hâlinde yaşatır, ya da bir.
Öğrenciyi Tanıma Yrd. Doç. Dr. İhsan Sarı.
Dr. Tuncay Ergene Eğitim Fakültesi Hacettepe Üniversitesi
İLETİŞİM.
ILETISIM BECERILERININ GELISIMI Banu Hueck. ÖGRETMEN-ÖGRENCI ILISKISI Ögretme bir kisi tarafindan gerceklestirilirken ögrenme bir baskasinda olusur Bu.
ETKİLİ ÖĞRETMENLİK TEKNİKLERİ SEMİNERİNE HOŞ GELDİNİZ.
OKUL AİLE İŞ BİRLİĞİ TANIM-KAPSAM-ÖNEM.
F.NURSEN YILMAZ ANNE-BABA OLMAK REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMA HİZMETLERİ SUNAR.....
F.NURSEN YILMAZ ANNE-BABA OLMAK REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMA HİZMETLERİ SUNAR.....
Sunum transkripti:

EVRENSEL AHLAKİ DEĞERLERE SAHİP BİR ÖĞRETMEN   EVRENSEL AHLAKİ DEĞERLERE SAHİP BİR ÖĞRETMEN İyi bir dinleyici Hoşgörülü Dürüst, açık ve güvenilir Özür dileyebilen Yüreklendirici ve yardımcı İşini büyük bir heyecanla yapan Kendisine güvenen, kendisiyle barışık olan Sempatik ve esprili Sevgi dolu bir insan

MESLEKİ BİLGİYE HAKİM BİR ÖĞRETMEN  BRANŞ FORMASYON AKTÜEL FORMASYON

İMAJI DÜZGÜN DAKİK BİR ÖĞRETMEN ZAMANIN KIYMETİNİ BİLEN    BEDENSEL BAKIM     KIYAFET BAKIMI ZAMANIN KIYMETİNİ BİLEN

PARADİGMASI GENİŞ ÇOK YÖNLÜ BİR ÖĞRETMEN   PARADİGMASI GENİŞ ÇOK YÖNLÜ BİR ÖĞRETMEN Günlük Gazeteleri Takip Edebilme İyi Bir Gözlemci Olma TV, Radyo Takip Edebilme Aylık ve Haftalık Dergileri Takip Edebilme Sinema ve Tiyatroyu Takip Edebilme

MUTLULUĞU ÖĞRETEN BİR ÖĞRETMEN   MUTLULUĞU ÖĞRETEN BİR ÖĞRETMEN     İNSANLARI SADECE GELECEĞE HAZIRLAMA DEĞİL, GÜNLÜK YAŞANTILARINDA DA ETKİLİ OLABİLME.

ÖĞRETMENLİK VE İŞLEVLERİ ÖĞRETME GÖREVİ ÖĞRENME SÜRECİNE REHBERLİK ETME YARDIMCI OLMA ÖĞRENME HEDEFLERİNİ AÇIKLAMA GERÇEKÇİ ÖĞRENME AMAÇLARI OLUŞTURMA

MESLEKİ / KONU ALANI UZMANLIK GÖREVİ YAŞAM BOYU ÖĞRENMEYE KATILMA MESLEKİ YENİLİKLERE AYAK UYDURMA GELİŞMELERİ YAKINDAN TAKİP ETME YAŞANILAN ANIN ÖTESİNE GEÇME GELİŞEN TEKNOLOJİ

ÖĞRENCİ DANIŞMANLIK GÖREVİ. ÖĞRENCİ FAALİYETLERİNİ YÖNETİN VE İYİ YAPILAN İŞİ ÖDÜLLENDİRİN ÖĞRENCİLERE GÜLÜMSEYİN VE GEREKİRSE ONLARLA BİRLİKTE GÜLÜN ÖĞRENCİLERLE OLAN İLİŞKİLERİNİZDE DOSTÇA VE NAZİK DAVRANIN

ETKİLİ BİR ÖĞRETMEN GEREKTİĞİ ZAMAN ÖĞRENCİYE ARKADAŞTIR HARİKA ETKİLİ BİR ÖĞRETMEN GEREKTİĞİ ZAMAN ÖĞRENCİYE ARKADAŞTIR ETKİN DİNLEME BECERİLERİ GELİŞTİRİN ÖĞRENCİLERİN YAPABİLECEKLERİNİN EN İYİSİNİ YAPMAYA TEŞVİK EDİN

ÖĞRETMENİN KENDİSİNİ HATALI GÖRMESİNE NEDEN OLAN YAYGIN İNANÇLAR İYİ ÖĞRETMEN SAKİNDİR, TELAŞLANMAZ, SİNİRLENMEZ, SOĞUK KANLIDIR. İYİ ÖĞRETMEN ÖNYARGILI VE YANLI DEĞİLDİR, ÖĞRENCİLERE EŞİT DAVRANIR. İYİ ÖĞRETMEN HER ŞEYDEN ÖNCE TUTARLIDIR. DEĞİŞMEZ, UNUTULMAZ, HATA YAPMAZ. İYİ ÖĞRETMEN HER SORUNUN CEVABINI BİLİR.

ÖĞRETMEN ÖĞRENCİ İLİŞKİSİNDE ÖNEMLİ NOKTALAR AÇIKLIK ÖNEMSENMEK BİRBİRİNE İHTİYAÇ DUYMAK İHTİYAÇLARINI KARŞILIKLI OLARAK GİDEREBİLMEK

İLETİŞİMİN ON İKİ ENGELİ, "12 ENGEL" KABUL ETMEME DİLİ İLETİŞİMİN ON İKİ ENGELİ, Öğrencinin öğrenmeyi engelleyen sorunları çözmesinde, gerekli olan iki yönlü iletişimi yavaşlatır, engeller ya da bütünüyle yok eder. 1.EMİR VERMEK YÖNLENDİRMEK, 2.UYARMAK GÖZDAĞI VERMEK, 3.AHLAK DERSİ VERMEK, 4.KENDİNCE ÇÖZÜM VE ÖNERİ GETİRMEK, 5. NUTUK ÇEKMEK, KENDİNCE MANTIKLI DÜŞÜNCELER ÖNERMEK,

ha ha ha çok komik 6.YARGILAMAK, ELEŞTİRMEK, SUÇLAMAK, 7.AD TAKMAK, ALAY ETMEK, 8.YORUMLAMAK, ANALİZ ETMEK, TANI KOYMAK, 9.YERMEK, AYNI DÜŞÜNCEDE OLMAMAK, 10. GÜVEN VERMEMEK, DUYGULARINI PAYLAŞMAMAK 11. SINAMAK, SORGUYA ÇEKMEK 12. SÖZÜNDEN DÖNMEK, OYALAMAK, ALAY ETMEK, ha ha ha çok komik

KABUL DİLİ KABUL, ÖĞRENCİYİ AÇAR, ONLARI, DUYGULARINI VE SORUNLARINI PAYLAŞMAK İÇİN YÜREKLENDİRİR. TEBRİKLER KABUL, KÜÇÜCÜK TOHUMLARI BİLE EN GÜZEL ÇİÇEĞE DÖNÜŞTÜREBİLECEK VERİMLİ BİR TOPRAK GİBİDİR.

"İLGİNÇ, DEVAM ETMEK İSTER MİSİN?" EDİLGEN DİNLEME (SESSİZLİK) . KABUL ETTİĞİNİ GÖSTEREN TEPKİLER "HI-HI", "EVET", "ANLIYORUM“ KAPI ARALAYICI İLETİLER VE KONUŞMAYA ÇAĞRI "İLGİNÇ, DEVAM ETMEK İSTER MİSİN?" ETKİN DİNLEME

ETKİN DİNLEME İÇİN NELER GEREKLİDİR? ÖĞRETMEN, ÖĞRENCİNİN KENDİ SORUNLARINI ÇÖZEBİLECEĞİNE KESİNLİKLE İNANMALIDIR. ÖĞRETMENLER, ÖĞRENCİYE SORUNLARINDA YARDIMCI OLMAYI İSTEMELİ VE BUNUN İÇİN ZAMAN AYIRMALI. ÖĞRETMEN, DUYGULARIN GENELDE GEÇİCİ VE ANLIK OLDUĞUNU BİLMELİDİR. ÖĞRETMEN, SORUNU OLAN ÖĞRENCİ İLE BİRLİKTE OLMALI AMA KENDİ KİMLİĞİNİ KORUMALIDIR.

TEMELLERİ NEYE DAYANMALI ? HANGİ ANLAYIŞA GÖRE ? HOŞGÖRÜ SAYGI SEVGİ

İSTENMEYEN ÖĞRETMEN DAVRANIŞLARI 1- NOTLA TEHDİT ETME 2- CEZA OLARAK ÖDEV VERME 3- SADECE ANLATIM YÖNTEMİNİ KULLANMA DERSE GÜDÜLEMEME, CESARETLENDİRMEME, ESPİRİTÜEL OLMAMA 4- ÖDEVLERİ KONTROL ETMEME 5- SINIFA SIRTINI DÖNME 6- SADECE BAŞARILI OLANLARA SÖZ HAKKI VERME, AYRIM YAPMA 7- YANLIŞ DAVRANIŞI VEYA YANITI AŞIRI ELEŞTİRME, OLUMSUZ SÖZLERLE ETİKETLEME

8- ÖĞRETMEDİĞİ KONULARDA SINAV YAPMA 9- DERSİ İYİ PLANLAYAMAMA, ÖĞRENCİLERİ BOŞ BIRAKMA 10- ZORLAMA İLE DİSİPLİN SAĞLAMA 11- ÖĞRENCİLERİN PSİKOLOJİK, SOSYAL, AKADEMİK YETERLİK VE GELİŞİM DÖNEMLERİ GİBİ ÖZELLİKLERİNİ TANIMAMA 12-ÖĞRETMENİN KENDİ VE DİĞER ÖĞRETMENLERİN DAVRANIŞLARI ARASINDAKİ TUTARSIZLIK 13- ÖĞRENCİNİN DAVRANIŞI YERİNE KİŞİLİĞİNİ ELEŞTİRME 14- DERSE GİRİP DERSİ İŞLEYİP DERSTEN ÇIKMA; KİTAP ÖĞRETMENİ OLMA, DERSİ SOĞUK ATMOSFERDE İŞLEME

15- ÖDÜL VE CEZAYI ADİL KULLANMAMA 16- KÖRÜ KÖRÜNE İTAATE ALIŞTIRMAK İÇİN DİSİPLİN CEZASI VERME, BAŞARISIZ OLARAK DEĞERLENDİRME 17-FİZİKSEL CEZA VERME

ÖĞRENCİLERİNİZLE DİYALOG EMPATİ (Karşılıklı Anlayış) DUYGUSAL BANKA HESABI

ÖĞRETMENLERE ÖNERİLER 1. ARA SIRA UFAK TEFEK DİSİPLİN OLAYLARINI ŞAKAYA DÖNÜŞTÜRÜN. 2. ÖĞRENCİNİN HİÇ BİR SORU SORMAKSIZIN İTAATKAR DAVRANMASININ ARZU EDİLİR BİR ŞEY OLMADIĞINI BİLİNİZ. 3. BİR ÖĞRENCİYİ UYARMANIZ GEREKİYORSA BUNU HERKESİN ÖNÜNDE YAPMAYINIZ. 4. BAZEN ÖĞRETMENLERİN TUTUMU YÜZÜNDEN ÖĞRENCİLERİN DİSİPLİN KURALLARINA UYMADIKLARINI AKLINIZDAN ÇIKARMAYINIZ. 5.ÖĞRENCİLERİNİZDE KENDİ KENDİNİ DİSİPLİNE EDEBİLME ALIŞKANLIĞI GELİŞTİRMEYE ÇALIŞINIZ. KÖTÜ BİR DAVRANIŞIN HER ŞEYDEN ÖNCE KENDİ KİŞİLİĞİNE KARŞI BİR SAYGISIZLIK OLDUĞUNU BELİRTİNİZ. 6. UNUTMAYINIZ Kİ ÖĞRETMENİN SINIFTA DİSİPLİN SAĞLAMAK İÇİN ÇOK SERT OLMASI GEREKMEZ.

7. SUÇLUYU BULAMADIĞINIZ ZAMAN TÜM SINIFI CEZALANDIRMAKTAN KAÇININIZ. 8. DİSİPLİN PROBLEMİ SİZİ AŞMADIKÇA BAŞKALARINA DUYURMAYINIZ. 9. SINIFTA DİSİPLİNİ BOZAN BİR DAVRANIŞ OLUŞTUĞUNDA TEPKİDE BULUNMADAN ÖNCE SONUÇLARINI DÜŞÜNÜNÜZ.

Ülkemizde eğitim ve öğretmenler ile ilgili sanal platformlar Eba http://www.eba.gov.tr/eicerikegitim Vitamin öğretmen http://www.vitaminogretmen.com/ etwinning http://desktop.etwinning.net/home

Dinlediğiniz için teşekkür ederim. Gökhan Kaçan Motorlu Araçlar Teknolojisi Öğretmeni