AİLEYE VERİLECEK GENEL ÖNERİLER 1.Çocuğunuzla normal çocuklarla nasıl iletişime giriyorsanız aynı şekilde sözlü iletişime girin. 2.Çocuğunuzla sözlü iletişime.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
BATIKENT İLKYERLEŞİM ANAOKULU
Advertisements

YILLIK PLAN; Sütunlar; Satırlar;
T.C. Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığı KATILIMCILARA YÖNELİK MATERYALLER.
MATERYAL VE ETKİNLİK HAZIRLAMA
Öğretim Tasarımı (Instructional Design)
KASIM AYI BÜLTENİMİZDE NELER VAR?
EĞİTİM SETİ TANITIMI.
SELAMLAŞMA Amaç : Görgü kurallarını geliştirme.
Okul öncesİ Eğİtİmde Günlük Program AkIşI
MESLEK TANITIMLARI.
KONUŞMAYI BAŞLATMA VE SÜRDÜRME AMAÇ: Sözel İletişimi başlatabilme ve sürdürebilme DÜZEY: 2. Sınıf ve üstü SÜRE: 45 Dakika MATERYAL:
Çocuğumuzu tanımanın önemi:
Farklı Yaşlarda İletişim Özellikleri ve Çocukla İletişim Doç. Dr. Alev Önder.
3-6 Yaş Çocuğunun Gelişim Özellikleri ve Çocukla Etkili İletişim
EĞİTİM ORTAMLARININ DÜZENLENMESİ
ÖZEL TERCÜMAN LİSESİ ANAOKULUNDAN İLKÖĞRETİME SEMİNER PROGRAMI
3-4 Yaş Gelişim Özellikleri
‘Eğiticilerin Eğitimi’ Hepsini bir araya getirmek 4. Gün 1. Oturum Nisan 2010 AB Eşleştirme Projesi TR 07-FI-02.
ZİHİNSEL YETERSİZLİĞİ OLAN ÇOCUKLARIN AİLELERİ İÇİN ÖNERİLER
İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
AYŞEGÜL ÖÇAL NASREDDİN HOCA İLKÖĞRETİM OKULU ANKARA 2006
TÜBİTAK ‘’ Bilim Fuarları ‘’ öğrencilere kendi ilgileri doğrultusunda belirledikleri bir konu üzerine bilimsel araştırma projeleri yaparak sonuçlarını.
3-4 YAŞ ÇOCUĞU GELİŞİM ÖZELLİKLERİ.
4 YAS GELISIM ÖZELLIKLERI
İLKÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİNE DİL BECERİLERİNİN GELİŞTİRİLMESİNE YÖNELİK VELİLERE ÖNERİLER (KİTAP KULLANIMI) Yrd. Doç Dr. Ş. Dilek BELET.
GÖRSEL OKUMA GÖRSEL SUNU Yrd. Doç Dr. Özcan PALAVAN
OYUN ÖRNEKLERİ NAZAN ÜNAL.
KAYNAŞTIRMA YOLUYLA EĞİTİM UYGULAMLARINDA ÖĞRETMENLERE ÖNERİLER
OKUL BAŞARISINDA AİLENİN ROLÜ
KASIM AYI BÜLTENİMİZDE NELER VAR?
KEKEMELİK 1.
ZİHİNSEL ENGELLİLERİN EĞİTİMİNDE KULLANILANABİLECEK MATERYALLER
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA.
3-5 Yaş Çocuklarının Duygu Durumları ve Davranış Özellikleri
ÇOCUKLA KALİTELİ ZAMAN GEÇİRMEK
ÇOCUKLARDA İNTERNET BAĞIMLILIĞI
Okulunuzun Fotoğrafını ekleyiniz.
Çocukların Güvenli İnternet Kullanımı ile ilgili Ebeveynlere öneriler
PENGUENLER SINIFI KASIM AYI AİLE KATILIMI
Mehmet ŞAHİN Toprak Sanayi İ.Ö.O./ÇORUM
OKUL ÖNCESİ GELİŞİMİN ÖNEMİ
Hoş Geldiniz Hoş Geldiniz Sunum: Abdurrahman ÇIĞRIK İZMİR.
KONU : YAPABİLDİKLERİM,
Çocukların Zaman, Süreklilik ve Değişim Çalışması: Tarih BÖLÜM 7.
GÖKKUŞAĞI ÖZEL EĞİTİM UYGULAMA MERKEZİ (I. ve II. KADEME)
Her evde yapılması gereken pek çok iş vardır. Yemek pişirme,
Sağlıklı beslenme dengeyle ilgilidir; ne kadar hareketli olduğunuza bağlı olarak belirli miktarda yemek yiyerek ve farklı yiyeceklerin tadını çıkararak,
Bir kavramın uygulama düzeyinde kazandırılması ile ilgili kuralın “eğitim” kavramına uygulanması İçerik Türü: Kavram İçerik Türü: Kavram Davranış Düzeyi:
ERGENLİK DÖNEMİ YAŞ BİLİŞSEL GELİŞİM * * Soyut işlemler dönemidir. * Tartışmaları sever, düşüncelerini ifade etmek isterler. * Mantık üzerinde.
GÜNDEM 1.Açılış 2.Yeni müfredat programı 3.Öğrencilere evde yapılacak rehberlik çalışmaları 4.Eğitim öğretim çalışmalarının ailede de desteklenmesi 5.Ailede.
DUYUŞSAL GELİŞİME YÖNELİK ETKİNLİKLER PLANLAMA
ÇOCUKLARIN DİL GELİŞİMİNE YÖNELİK ETKİNLİKLER PLANLAMA
12. Ders Bilişsel becerilere hazırlık öğretimi
AZE216 KÜÇÜK ADIMLAR ERKEN EĞİTİM PROGRAMI
ADANA İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
OKUL ÖNCESİ DÖNEMİ ÇOCUKLARIN GELİŞİM ÖZELLİKLERİ
OKUL ÖNCESİ GELİŞİMİN ÖNEMİ
Ders 5 Kavram öğretiminde öğretim yöntemleri
OKUL ÖNCESİ GELİŞİMİN ÖNEMİ
OKULA İLK GİTTİĞİNİZ GÜNÜ HATIRLIYOR MUSUNUZ?
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM ROGRAMLARI-I
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM ROGRAMLARI-I
EBEVEYNLERİN ÇOCUKLA KALİTELİ ZAMAN GEÇİRMESİ
ÇOCUKLUK DÖNEMİNDE YARATICILIK VE SANAT EĞİTİMİ
Erken Çocukluk Döneminde Sağlık Bilimleri Fakültesi
AİLELER ÇOCUKLARINI NASIL DESTEKLEYEBİLİR?
RİTİM ÇALGISI İLE KISA VE UZUN SESLER
İlgili Kazanım: B.5. Duyduğu ince ve kalın sesleri ayırt eder
Resimli Başlık Düzeni Alt Başlık
RESİMLİ BAŞLIK DÜZENİ alt başlık
Sunum transkripti:

AİLEYE VERİLECEK GENEL ÖNERİLER 1.Çocuğunuzla normal çocuklarla nasıl iletişime giriyorsanız aynı şekilde sözlü iletişime girin. 2.Çocuğunuzla sözlü iletişime girerken sözel iletişim öğelerini de kullanın. 3.Çocuğunuzun oyununa katılın.

4.Çocuğunuzu kendi işinize katın. 5.Çocuğunuzla birlikte 30 dakikalık dil aktiviteleri düzenleyin. 6.Çocuğunuzla rutin işler hakkında konuşun.(el yıkama vb.) Bu 6 öneri önemli önerilerdir. Bu 6 öneri önemli önerilerdir.

ANA-BABALARIN YAPACAKLARI ve YAPMAYACAKLARI KURALLAR 1.Çocuklara özgü dili kullanarak çocuklarınızla konuşmayın.Hatalarına gülmeyin. 2.Çocukların kelime hazinesiyle sınırlı kalmayın,yeni isimler,sıfatlar,zamirler,zarflar öğretin.

3.Çocuklarınızın sorularına onların anlayacağı sözdizimi ve içeriğini kullanarak cevap verin. Anlayışlı ve sabırlı olun. 4.Çocukların sorularını cevaplarken düzgün sözdizimi kullanın.Evet-hayır gibi cevaplardan kaçının.Çocuklarınızın anlattıklarını anlamazsanız bile ilgiyle dinleyin. 5.Çocuklarınızın oyun oynamasına fırsat verin; arkadaş gruplarına katılmasını sağlayın.

AİLEYE VERİLECEK AKTİVİTE ÖNERİLERİ 1.Birlikte aile albümüne bakarak fotoğrafları ona anlatın. 2.Evdeki çatal-bıçak gibi nesnelerin isimlerini söyleyerek onları gruplayın. 3.Birlikte kağıttan oyuncaklar yapın.Yaparken onunla konuşun.

4.Giysi dolabını birlikte düzenleyin.Düzenlerken çocukla konuşun. 5.Gazete ve dergilerden hoşlandığı resimleri alarak bunun hakkında konuşun. 6.Birlikte sofrayı hazırlayın.Hazırlarken yaptığı iş hakkında konuşun. 7.Evdeki eşyaları temizlerken iş hakkında konuşun.

8.Buzdolabındaki meyve ve sebzeleri çıkartın,onunla konuşurken tekrar yerleştirin. 9.Birlikte bir komşunuza gidin selamlaşmayı öğretin. 10.Kitapçıdan resimli bir kitap alarak resimler hakkında konuşun. 11.Ona bir şarkı ya da tekerleme öğretin.

12.Birlikte kek yapın.Kekin içine koyduğunuz malzeme hakkında konuşun. 13.Birlikte bebeğini yıkayın, kurulayın, giydirin. 14.Alışveriş listesini birlikte hazırlayarak alışverişe gidin.

15.Yürüyüş yaparak çevrenizi gözlemleyin. 16.Evde yapılması gereken işlerden bir tanesinde onu görevlendirerek onun yapmasını sağlayın ve her gün anlattırın.

ÇOCUĞUN SOSYAL ETKİLEŞİME GİREBİLMESİ İÇİN ANNE-BABAYA VERİLECEK ÖNERİLER 1.Birlikte postaneye,bankaya gidin.(Faturayı onun yatırmasına izin verin) 2.Çocuğunuzla pazara gidin,alışveriş yapmasını sağlayın.

3.Her gün kitap-dergi gibi yazılı materyalleri okuması için onu ödüllendirin. 4.Bir yemeği sizin sözel yardımınızla pişirmesine izin verin. 5.Kuaföre kendi başına gitmesi için izin verin.

6.Bir gün arkadaşlarını eve çağırmasına ve hazırlık yapmasına izin verin. 7.Evdeki ayakkabıları boyamasına izin verin. 8.Evde bir işi onun sorumluluğuna vererek o sorumluluğu yerine getirmesini isteyin.

9.İlgi alanına göre koleksiyon yapmasını sağlayın. 10.Bir sosyal aktivite(spor-müzik vb.) ile uğraşmasına fırsat tanıyın, ortam hazırlayın.