İDARE HUKUKU BİRİNCİ BÖLÜM Öğr. Gör. A. Çağlar ERKAN.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Özel eğitim nedir? Özel eğitimin farklı açılardan farklı tanımları yapılmaktadır. Özel eğitim büyük ölçüde öğretimle ilgilidir. O halde; Özel eğitimi özel.
Advertisements

İDARİ VESAYET.
Siyaset Bilimine Giriş
1.3 DEVLET ŞEKİLLERİ.
C)CUMHURİYET'İN BEKÇİLERİNE...
AVRUPA BİRLİĞİ HUKUKUNUN İLKELERİ
Yerel Yönetimler Maliyesi
Yerel Yönetimlerde Yeniden Yapılanma Perspektifi
Devlet Teşkilatı Devletin Ortaya Çıkışı Konusunda Teoriler
DEVLETİN GENEL TANIMI Devlet bir ulusun sahip olduğu ve coğrafi sınırları belirli ülke toprakları üzerinde, yasama, yürütme ve yargı işlevlerini yerine.
Öğr. Gör. Anıl Çağlar ERKAN
İDARE HUKUKU İDARİ İŞLEM ÖĞR. GÖR. ANIL ÇAĞLAR ERKAN.
Anayasal Vergilendirme İlkeleri
MERKEZDEN YÖNETİM TEŞKİLATI
İDARE HUKUKU YEREL YÖNETİMLER Öğr. Gör. Anıl Çağlar ERKAN.
KAMU İDARESİ VE ÖZEL İDARE
E.Ü. PERSONEL DAİRESİ BAŞKANLIĞI
YARGI BAĞIMSIZLIĞI & YASAMA VE YÜRÜTME İLE İLİŞKİLER
Kamu personel rejımı Öğr. Gör. A. Çağlar ERKAN.
1924 ANAYASASI.
HUKUKUN DALLARI Doç. Dr. Mustafa ÇEKER.
olarak tanımlanmıştır.
KESİN HESAP.
HUKUK KURALLARI HUKUK KURALLARI HUKUKUN MÜEYYİDESİ HUKUK TÜRLERİ
2.HUKUKUN BÖLÜMLERİ “Hukukun dokusunda iki çeşit ilişki vardır. Bunlardan biri, yönetenlerle yönetilenler arasındaki ilişkilerdir. Öbürü ise, kişilerin.
T.C İDARİ TEŞKİLATI MERKEZİ İDARE.
MUT MAHALLİ İDARELER SEÇİMİ OY İSTATİSTİKLERİ
Avrupa Birliği Ekonomisi Tezsiz Yüksek Lisans Programı
5/A MERKEZİ YÖNETİM HARUN DOLMA.
Mustafa ÖZÜNLÜ Kamu Yönetimi Bilim Uzmanı Mart 2015 Ürgüp/NEVŞEHİR
HUKUKTA BİLGİ YÖNETİMİ BBY Türk Yargı Sistemi
Rabia BORAZANCI.
METEOROLOJİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
2. Ders Sendika Kavramı, Kuruluş, Organlar Yönetici Güvencesi
8. H AFTA İdari Sözleşmeler. H EDEFLER İdari sözleşmelerin tanımını yapacak. İdari sözleşmeleri, idarenin özel hukuk sözleşmelerinden ayıracak İdarenin.
1. HAFTA İ DARE KAVRAMI VE İ DARE HUKUKU. HEDEFLER  İ dare kavramı ö ğ renilecek, idare organı ve idari fonksiyon hakkında bilgi sahibi olunacak.  İ.
Kamu Yönetiminin Denetim Sorunları. Kamu yönetimi sisteminin; planlanan çıktıların üretilebilmesi, hukuk devleti ilkesinin uygulanması, yönetsel yozlaşmanın.
Analitik Bütçe Sınıflandırması
9. Hafta KAMU HİZMETİ. HEDEFLER Kamu hizmeti kavramını tanımlayacak Kamu hizmeti türlerini öğrenecek Kamu hizmetine hakim olan ilkeleri öğrenecek Kamu.
Öğr. Gör. Erkan ÇAKIR erkancakir.net
Süleyman Demirel Üniversitesi Aday Memur Temel Eğitimi
DEVLET PLANLAMA TEŞKİLATI
Temel HUKUK DERS NOTLARI SON HAFTA
VETERİNER HEKİMLİĞİ MEVZUATI
YASALAR VE ÖZEL EĞİTİM.
Öğr.Gör.İdil YILDIRIM ARI
DENETİM YÖNTEMLERİ Kamu yönetiminin denetlenmesinde ya da hesap verilebilirliğinde çeşitli yöntemler kullanılmaktadır.Bunlar ,siyasi denetim,idari denetim,
MEVZUATLA İLGİLİ KAVRAMLAR
Merkezi Yönetim ile Yerel Yönetim İlişkileri
Hukukun TEMEL kavamları
Öğr.Gör.İDİL YILDIRIM ARI
TRAVNİK ÜNİVERSİTESİ HUKUK FAKÜLTESİ KASIM, 2017.
Öğr.gör.idil yıldırım arı
Anayasa normlar hiyerarşisinin en üstünde yer alan ve yasama, yürütme ve yargı organlarını bağlayan temel hukuk kurallarını içerir. ANAYASA.
YARARLANILABİLECEK KİTAPLAR
HUKUKUN KAYNAKLARI Hukukun kaynakları, asıl kaynaklar ve yardımcı kaynaklar olarak ikiye ayrılır. Asıl kaynaklar: Yazılı ve yazısız kaynaklar Yardımcı.
Demokrasinin Temel İlkeleri Hazırlayanlar:M.Kerem GÜNGÖR Deniz ÇAPAR Kaan CANLI.
Kişiler Hukuku-15. Hafta.
T.C. ANKARA ÜNİVERSİTESİ AYAŞ MESLEK YÜKSEKOKULU
SİGORTA HUKUKU GENEL KAVRAMLAR Güliz Evren KIRBAŞ Hazine Uzmanı
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
VIII. Kabul Edilebilirlik İncelemesi
VII. Yasama yetkisi Yasama yetkisi Türk Milleti adına Türkiye Büyük Millet Meclisinindir. Bu yetki devredilemez.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
III. Bireysel Başvurunun Kapsamı ve Nitelikleri
Sunum transkripti:

İDARE HUKUKU BİRİNCİ BÖLÜM Öğr. Gör. A. Çağlar ERKAN

giriş Bir devlette belli başlı üç fonksiyon vardır; yasama, yürütme ve yargı. Bu fonksiyonları yerine getirmek için devlet, üç tür yetkiye sahiptir; yasama yetkisi, yürütme yetkisi ve yargı yetkisi. Bu yetkileri kullanabilmek için de organlara gereksinimi vardır; yasama organı, yürütme organı ve yargı organı. Bu yetkilerinden denetimine gereksinim vardır. Bu gereksinim de idare hukuku ile karşılanmaktadır. Öğr. Gör. A. Çağlar ERKAN

İdare Hukukunun Tanımı İdare hukuku, idarenin kuruluşuna ve idari fonksiyon kapsamındaki faaliyetlerine uygulanan hukuk kurallarının bütünüdür. Öğr. Gör. A. Çağlar ERKAN

İdare hukuku, en geniş anlamıyla İdarenin hukukudur İdare hukuku, en geniş anlamıyla İdarenin hukukudur. İdare hukukunun konusunu devlet idaresi (=kamu idaresi, amme idaresi) oluşturur. O halde, İdare hukukunun konusunu belirlerken, öncelikle idare kavramından hareket etmeliyiz. Öğr. Gör. A. Çağlar ERKAN

İDARE NEDİR? İdare, iki anlamda kullanılmaktadır. İlk olarak (=organik anlamda), devletin belli bir tür organlarını, kuruluşlarını ifade etmektedir. İkinci olarak (=fonksiyonel anlamda) ise, devletin belli bir tür faaliyetlerini ifade etmek için kullanılmaktadır. Öğr. Gör. A. Çağlar ERKAN

İDARE İdare hukukunun tanımındaki idare kavramı ile kast edilen kamu idaresidir. Kamu idaresi, devlet tüzel kişisi ile diğer kamu tüzel kişilerinin toplamından ibarettir. Burada, kamu idaresinin Devlet ile sınırlı olmadığına dikkat çekmek gereklidir. Bu kapsama, Belediyeler, köy, üniversite gibi kamu tüzel kişilerini eklemek gerekmektedir. Öğr. Gör. A. Çağlar ERKAN

İdare hukuku tanımındaki idare kavramına ilişkin olarak şu huşulara dikkat çekmek gerekmektedir. *İdare hukuku kamu idaresine uygulanır. Özel yarar sağlamak amacıyla kurulan şirketler veya dernekler gibi özel hukuk tüzel kişileri kural olarak idare hukukunun kapsamının dışındadır. *Kamu idaresi, devletle sınırlı değildir. Devletin yanı sıra başka kamu tüzel kişileri de vardır. Dolayısıyla; kamu idaresi devlet ve diğer kamu tüzel kişilerinden oluşur. Öğr. Gör. A. Çağlar ERKAN

Kamu idaresi ile özel idareler arasındaki farklılıklar: – Amaçları farklıdır : Kamu yararı-özel yarar – Kamu idareleri kamu gücü ile donatılmıştır. Buna karşılık özel idarelerin böyle bir ayrıcalığı yoktur. – Kamu idareleri özel kişiler karşısında üstün konumdadır. Özel kuruluşlar ile diğer özel kişi ve kuruluşlar arasında eşitlik ilkesi geçerlidir. – Kamu idaresinin kuruluş ve faaliyeti kanunlarla düzenlenmiştir. Özel idarelerin kuruluş v e faaliyetlerinde ise serbestlik ilkesi geçerlidir. Öğr. Gör. A. Çağlar ERKAN

Organik / Yapısal / Şekli anlamda İdare (İdare Organı) •Organik anlamda idare/ Örgüt Yasama organı TBMM, yargı organı ise bağımsız mahkemelerdir. Anayasanın sistematiğine göre, idare yürütme organının bir parçasıdır. İdare, yürütme organının Cumhurbaşkanı, Başbakan ve Bakanlıklar dışında kalan kısmı ile devlet dışındaki diğer kamu tüzel kişileridir. Öğr. Gör. A. Çağlar ERKAN

İdare Organın Tanımı İdare hukukunun konusu kamu idaresidir. İdare, devletin bir organıdır. Ancak idare organı, devletin yasama ve yargı organlarının tamamıyla dışında kalır ve devletin yürütme organının bir parçasıdır. Yürütme organının içinde yer alan idare, yürütme organının Bakanlar Kurulu, Başbakan ve bakanlar dışında kalan kısmıdır. Ancak, Cumhurbaşkanı, Bakanlar Kurulu, Başbakan ve Bakanlar, idare kavramıyla yakın ilişki içindedir. Öğr. Gör. A. Çağlar ERKAN

Öğr. Gör. A. Çağlar ERKAN

Öğr. Gör. A. Çağlar ERKAN

Öğr. Gör. A. Çağlar ERKAN

Öğr. Gör. A. Çağlar ERKAN

Öğr. Gör. A. Çağlar ERKAN

Öğr. Gör. A. Çağlar ERKAN

Öğr. Gör. A. Çağlar ERKAN