VERİMLİ DERS ÇALIŞMA TEKNİKLERİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Fen Bilimleri Merkezi.
Advertisements

ÇOCUĞUMUN VERİMLİ DERS ÇALIŞMASINA NASIL YARDIMCI OLABİLİRİM?
NİZİP HÜSEYİN YALÇIN ÇAPAN ANADOLU LİSESİ
Verimli Ders Çalışma F.N.Ç.A.L. REHBERLİK SERVİSİ
İLETİŞİM BECERİLERİ SEMİNERİ
VERİMDEN KASTEDİLEN NE?
BAŞARILI OLMAK İÇİN NELER YAPILMALI?
ÜNAL GÜLMEZ REHBERLİK SERVİSİ
Verimli Ders Çalışma Yöntemleri
Verimli Ders Çalışma Teknikleri 1.
‘VERİMLİ ÇALIŞMA’.
Güce Çok Programlı Lisesi Onur ÖZDEMİR Okul Psikolojik Danışmanı
Etkin Çalışma Yöntemleri.
Verimli Ders Çalışma Teknikleri OSMAN ATİLA.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA ALIŞKANLIKLARI GELİŞTİRME SEMİNERİNE HOŞ GELDİNİZ
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA TEKNİKLERİ.
EĞİTİMDE KALİTE VE BAŞARI
BUGÜN NELERDEN BAHSEDECEĞİZ?
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA TEKNİKLERİ
ETKİLİ ÇALIŞMA VE ETKİN DİNLEME
Verimli Ders Çalışmayı öğrenmek istiyor musunuz?
Verimli Ders Çalışma Semineri
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA VE ETKİN ÖĞRENME YOLLARI
Psi.Danışman Uğur DENİZ
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
UĞUR DERSHANELERİ REHBERLİK BİRİMİ EYLÜL 2004
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEM VE TEKNİKLERİ HOŞGELDİNİZ.
ETKİLİ ve VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
Verimlilik: Doğru olan işleri, doğru bir biçimde ve ekonomik bir çalışma ile gerçekleştirmeyi amaçlayan akılcı bir yaşam biçimidir.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
Rehber Öğretmen Kaan KARAKAYA
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA TEKNİKLERİ
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA TEKNİKLERİ
OKUL BAŞARISINI ARTIRMADA VELİYE DÜŞEN GÖREVLER
VERIMLI DERS. İ N S A N I N 1.MESLEĞİNİ, 2.ÖZEL HAYATINI 3.AİLESİNE SAĞLAYACAĞI İMKANLARI 4.TOPLUMDAKİ YERİNİ B ELİRLER.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA VE ETKİN ÖĞRENME YOLLARI
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA TEKNİKLERİ
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA TEKNİKLERİ
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA.
AYAZMA İLKOKULU Rehberlik Servisi
© Hayat Rehberiniz DURSUN KORKMAZ PSİKOLOJİK DANIŞMAN.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA TEKNİKLERİ
Verimli Ders Çalışma Teknikleri MEHMET EKİCİ
BAŞARININ SIRLARI.
Ders Çalışma Teknikleri.
KENDİMİ GERÇEKLEŞTİRİYORUM
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
HOŞGELDİNİZ 2 3 Ders Çalı ş ma İ le İ lgili Yakınmalar Ders Çalışmaya Başlayamıyorum Ders Çalışmayı Sürdüremiyorum Çalıştığım Halde Başarılı Olamıyorum…
2 MEHMET AZEM BAYKAL SEMİNER BAŞLIYOR… 3 V E R İ M L İ D E R S Ç A L I Ş M A N E D İ R ? P L A N L I Ç A L I Ş M A N E D E N G E R E K L İ ? Y A N.
EĞİTİMDE KALİTE VE BAŞARI SEMİNERİNE Hazırlayan ve Sunan: NİLAY KARAKUŞ Psikolojik Danışman ve Rehber Öğretmen HOŞGELDİNİZ.
ŞEHİT ALBAY İBRAHİM KARAOĞLANOĞLU ORTAOKULU
1 2 NİÇİN BU SEMİNER... ACABA NELER ANLATILACAK “En İyi Tamir Bakımdır.”
PROFİLO İLKOKULU REHBERLİK SERVİSİ
VER İ ML İ DERS ÇALI Ş MA TEKN İ KLER İ Zeynep Esin IŞIKLAR Rehber Öğretmen.
VER İ ML İ DERS ÇALI Ş MA TEKN İ KLER İ HAZIRLAYAN ŞULE NUR ÇAKIR.
Öğretim Görevlisi, öğrencilerine yaşlanmanın psikolojik belirtilerini öğretirken onlara yatağa mahkum bir hastasının şu olayını daha önce yayınlanan dergiden.
VERİMLİ VE ETKİLİ DERS ÇALIŞMA TEKNİKLERİ SUNUMU
DERS ÇALIŞMA TEKNİKLERİ SEMİNERİNE ESRA ÖZDEMİR Psikolojik Danışman ve Rehber Öğretmen HOŞGELDİNİZ.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA TEKNİKLERİ
Verimli Ders Çalışma Semineri
2. YANLIŞ ÇALIŞMA ALIŞKANLIKLARI
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ GAP Anadolu Lisesi Rehberlik Servisi
Öğretim Görevlisi, öğrencilerine yaşlanmanın psikolojik belirtilerini öğretirken onlara yatağa mahkum bir hastasının şu olayını daha önce yayınlanan dergiden.
VERİMLİ VE ETKİLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ CUMHURİYET İLKOKULU REHBERLİK SERVİSİ.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
BAŞARIYA GİDEN YOLDA “VERİMLİ ÇALIŞMA”
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA, MOTİVASYON VE BAŞARILI OLMA
SINAVLARDA BAŞARILI OLMA YOLLARI
MALAZGİRT MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ
Sunum transkripti:

VERİMLİ DERS ÇALIŞMA TEKNİKLERİ GAMZE DEMİR Psikolojik Danışman ve Rehber Öğretmen

SEMİNER BAŞLIYOR…

BUGÜN NELERDEN BAHSEDECEĞİZ? VERİMLİ DERS ÇALIŞMA NEDİR? PLANLI ÇALIŞMA NEDEN GEREKLİ? YANLIŞ ÇALIŞMA DAVRANIŞLARIMIZ NELER? NASIL DERS ÇALIŞILMAZ? KENDİNE GÜVEN NASIL SAĞLANIR? VEEE… VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ NELERDİR?

Ders Çalışma İle İlgili Yakınmalar Ders Çalışmaya Başlayamıyorum Ders Çalışmayı Sürdüremiyorum Çalıştığım Halde Başarılı Olamıyorum…

ÖNCE ŞU DÜŞÜNCELERİNİZİ YENELİM, “Bu gün, günümde değilim.” “Moral bozucu bir gün.” “Hiç şansım yok.” “Şu matematiği nasıl halledeceğim ?” “Keşke hiç doğmasaydım.” “Her şey kötü gidiyor.” “Neden çalışayım ki nasıl olsa işe yaramayacak.” “Sosyal çalışmaktan nefret ediyorum.” “Fen ile aram ne zaman düzelecek?” “Yaaa gene mi ders?”

Verimli Çalışmanın ne olduğu konusunda düşünelim mi? 1. Çok çalışma, 2. Okul dışı zamanlarımızın çoğunu derse ayırma, 3. Yapmaktan hoşlandığın şeylerden tatile kadar vazgeçme, 4. Kendini sadece derslere ve sınavlara odaklama, 5. Eğlenmek ve oyundan uzaklaşma, 6. başarılı arkadaşlarının çalışma sistemlerini uygulama

Anne, baba ve öğretmenlerin öğrenciden genel beklentisi, onların “Derslerine çok çalışıp, başarılı olmaları" yönündedir. Beklenti böyle olunca başarısızlığın nedeni, "yeterince çalışmamak" olarak görülmekte ve öğrenciden sürekli daha çok çalışması istenmektedir. Oysa gerekli olan "Bilinçsizce çok çalışmak" değil; Verimli ders çalışma yollarını iyi bilerek ve bunlardan gereğince yararlanarak etkili çalışmaktır.

Oysa gerekli olan "Bilinçsizce çok çalışmak" değil Verimli ders çalışma yollarını iyi bilerek ve bunlardan gereğince yararlanarak etkili çalışmaktır.

VERİMLİ DERS ÇALIŞMA NEDİR?

BELİRLENEN AMAÇLAR VE ÖNCELİKLER İÇİN; VERİMLİ DERS ÇALIŞMAK ZAMANI, BELİRLENEN AMAÇLAR VE ÖNCELİKLER İÇİN; PROGRAMLI ve VERİMLİ OLARAK KULLANMAKTIR.

Düzenli çalışmayan daha çok çalışır ! UNUTMA!!! Düzenli çalışmayan daha çok çalışır !

• Verimli Ders Çalışma Yolları Nelerdir? • Amaçlarınızı Belirleyiniz • Planlı Çalışınız • Zamanı Verimli Kullanınız • Verimi Azaltıcı Etkenleri Ortadan Kaldırınız • Uygun Bir Çalışma Ortamı Seçiniz • Dikkatinizi Uyanık Tutunuz • Derse Hazırlıklı Geliniz

• Verimli Ders Çalışma Yolları Nelerdir? • Not Tutunuz • Araç - Gereç Ve Kaynaklardan Yararlanınız • Verimli Okuyunuz • Aralıklı Tekrarlar Yaparak Unutmayı Önleyiniz • Zaman Düzenleme Ve Planlı Çalışma • Etkin Dinleme

1.HEDEFİNİZ BELLİ Mİ ? Hedefi belli olmayan gemiye hiçbir rüzgar yardım etmez.

Hedefinizi Belirleyin. Bir şeyin hedef olabilmesi için; Hedefinizi Belirleyin! Bir şeyin hedef olabilmesi için; * Ulaşılabilir olması, * Başka bir insana bağlı olmaması, * Somut ve net olması gerekir. Daha çok çalışmalıyım ......................... Hedef değildir Mat. dersinin sayılar konusunu çalışacağım..... Hedef Sınav sonucumu 10 puan yükselteceğim........... Hedef

AMAÇLARIN VE ÖNCELİKLERİN BELİRLENMESİ SOKAKLAR ÖNCELİKLİ HEDEFLERİNİZİ BELİRLEYİN… ÜNİVERSİTE LİSE

BELİRLENEN AMACA ULAŞMAK İÇİN PLANLI ÇALIŞMA

2. PLÂNLI ÇALIŞMA Hangi konuların çalışılacağı belirlenir. Çalışılması gereken dersler belirlenir. Hangi konuların çalışılacağı belirlenir. Kaynaklar belirlenir. Ne kadar çalışılacağı belirlenir. Hangi sürede çalışılacağı belirlenir.

Bir Taban Standardınız Olsun PLANLI ÇALIŞIN PLAN AYLIK GÜNLÜK HAFTALIK Bir Taban Standardınız Olsun

PLANSIZLIK Dikkatsizliğe, İsteksizliğe, Yorgunluğa, Bitkinliğe, Ve dalgınlığa neden olur.

SİZE EN YÜKSEK VERİMİ SAĞLAR? NASIL BİR ZAMANLAMA, DERS ÇALIŞIRKEN SİZE EN YÜKSEK VERİMİ SAĞLAR? 40’ + 10’ + 10’ = 60’ Çalışma Tekrar Dinlenme

PLAN YAPMAK! Planlamanın bize kazandırdıkları… Bir planda neler bulunmalı? Plan hazırlarken nelere dikkat edilmeli?

İYİ BİR PROGRAM NASIL OLMALIDIR ? Ağır değil, esnek bir yapıda olmalıdır. Aynı güne ait aynı dersler üst üste konmamalıdır. Bir derse ait süre 4-5 saat gibi uzun bir zamanı almamalıdır. Mantık içeren dersler sabah saatlerinde, yorum içeren dersler akşam saatlerinde yer almalıdır. Programda dersin zorluk derecesine göre 10 veya 15 dakikalık dinlenmelere yer verilmelidir. Ancak bu dinlenmelerde tv, bilgisayar ya da cep tlf ile ilgilenilmemelidir.

İYİ BİR PROGRAM NASIL OLMALIDIR ? 6. Hazırlanan program zorunluluktan değil bir amaç için isteyerek uygulanmalıdır. 7. Programın içeriği öncelikle konu tekrarına çoğunlukla ise ders çalışmaya ayrılmalıdır. 8. Günlük, haftalık ve aylık tekrarlar programa yansıtılmalıdır. 9. Sene başındaki program yapısı ile sene ortası ve sene sonundaki program yapısı birbirinden farklı olmalıdır.

PROGRAMLI ÇALIŞMA İLE ; Daha az zamanda daha çok bilgiye ulaşabilirsiniz. Ders dışındaki faaliyetlere daha fazla zaman ayırabilirsiniz.

DİKKAT HIRSIZ VAR! Günlük hayatınıza baktığınızda zamanınızı çalan yada zamanınızı iyi değerlendirmenizi engelleyen pek çok şey bulabilirsiniz. Bunlar her geçen gün artmaktadır. Öncelikle zamanınızı çalan hırsızları belirleyin ve onlara karşı uyanık olun. Zamanınızı sizden çalmalarına hiçbir şekilde izin vermeyin.

III- ZAMANI VERİMLİ KULLANINIZ Her öğrencinin ders çalışma alışkanlığı farklıdır.Bu nedenle bir ders yada konu için ayrılacak süre öğrenciden öğrenciye değişir. Her öğrenci zamanı kendine göre ayarlamalıdır. Bir saat çalıştıktan sonra araya 5-10 dakikalık dinlenme koymak yararlı olur. Bu sayede bir saatlik çalışma sonunda dağılan dikkat ve azalan verim tekrar kazanılır. Ders çalışmak için gerekli gücün toplanabilmesi bakımından eğlenmeye ve spora da zaman ayrılmalıdır. Ancak bu süre gereğinden fazla olmamalıdır.

3. ÇALIŞMA ORTAMI Televizyon Bilgisayar Telefon Düzen Müzik Havalandırma “Gömleğin ilk düğmesi yanlış iliklenince öbürleri de yanlış gider.”

Çalışma masamı bundan sonra sadece ders çalışmak için kullanacağım Çalışma ortamında dikkati dağıtacak radyo, teyp, tv, resim, poster, afiş olmamalıdır. Çalışma masası ve odası sadece ders çalışmak için kullanılmalıdır.

Öyle televizyon seyrederken ders tekrar edilmez...Kalk bakalım doğru masanın başına... Gürültülü Ortamda Çalışma Müzik dinlenen, radyo ve televizyonun açık bulunduğu veya çevreden çok gürültünün geldiği bir ortamda ders çalışmak çalışmadan alınacak verimi düşürür. Öğrenmenin en önemli koşulu dikkattir.

bizim sessiz olmamız lazım. Ahmet Ders çalışıyor bizim sessiz olmamız lazım. Çalışma odanız yeterince sıcak ve soğuk olmalı,iyi aydınlatılmalı,ışık gözlerinizi yormamalı. Çalışma ortamında aile bireyleri ile birlikte olma zorunluluğunuz varsa onlardan sessiz olmalarını istemelisiniz.(televizyon ,radyoyu açmamak,yüksek sesle konuşmamak gibi)Yada siz bu ortamda çalışmaya kendinizi alıştırmalısınız.

Dağınık Ortamda Çalışma Çalışma odanızın havadar, masanızın temiz ve düzenli olması çalışma veriminizi yükseltecektir. Çalışma masanızın üzerini çalışmaya başlamadan önce toparlar ve sadece çalışacağınız ders ile ilgili materyali bırakırsanız çalışma sırasında dikkatiniz dağılmaz. Yalnızca dersle ilgilenebilirsiniz.

4. MOTİVASYON Çalışmaları ertelemeyin. Olumlu düşünün. Hedefi hayal edin. Anlarsanız seversiniz…

ÖNYARGILARINIZI KIRIN BAŞARISIZ OLMAKTAN KORKMAYIN UNUTMAYIN YAPABİLECEĞİNİZ ŞEYLERİ YAPMAYA BAŞLARSANIZ KENDİNİZİ HAYRETLER İÇİNDE BIRAKACAK SONUÇLARA ULAŞABİLİRSİNİZ

Bir işe yada eyleme başlarken bir çok şey zor görünebilir Bir işe yada eyleme başlarken bir çok şey zor görünebilir. Zor olan yapmanız gereken faaliyet mi yoksa onu başarma konusundaki ön yargılarınız mı? Kendinizi bu anlamda denediniz mi Olaylara karşı ne kadar ön yargılısınız Dilerseniz ön yargılarımızı ölçelim

. Bir Hikaye Hasta ne konuşuyor, ne de söylenenleri anlıyor. Bazen saatlerce anlaşılmaz şeyler geveliyor.Zaman yer ya da kişi kavramı yok. Yalnız nasıl oluyorsa, kendi adı söylendiğinde tepki veriyor. Son altı aydır onun yanındayım, ne görünüşü için bir çaba sarf ediyor, ne de bakım yapılırken yardımcı oluyor.

Onu hep başkaları besliyor, yıkıyor ve giydiriyor Onu hep başkaları besliyor, yıkıyor ve giydiriyor. Dişleri yok, yiyeceklerin hep püre biçiminde verilmesi gerekiyor. Üstü hep salyalar içinde. Yürüyemiyor. Uykusu sürekli düzensiz. Gece yarısı uyanıp çığlıklarıyla herkesi uyandırıyor. Çoğu zaman mutlu ve sevecen, fakat bazen ortada sebep yokken sinirleniyor. Biri gelip onu yatıştırıncaya kadar feryat figan bağırıyor.”

Böyle bir hastaya bakmak zorunda olan biri olmak istermiydiniz Biraz düşünüp ondan sonra karar veriniz

YETERİ KADAR DÜŞÜNDÜNÜZ MÜ? CEVABINIZ EVET İSE ŞİMDİ HASTAYLA TANIŞALIM

TANIŞTIRALIM

1 2 3 İNANCIN GÜCÜNÜ GELİŞTİRMEK Daima başarıyı düşünün Kendinize hep düşündüğünüzden Daha iyi olduğunuzu anımsatın 2 3 Büyük düşünün

ENDİŞELERİ DÜŞÜNÜRSEN BAŞARISIZ OLURSUN ENDİŞELERİ DÜŞÜNÜRSEN BAŞARILI OLURSUN ZAFERİ DÜŞÜNÜRSEN

İNSANLAR İNANDIKLARI İLE YAŞARLAR KENDİNİZİ NASIL GÖRÜYORSANIZ ÖYLESİNİZ

5. KONSANTRASYON Eşiğin aşılması Sağlık sorunları Hayal kurma Çalışma ortamı Uykusuzluk

6. VERİMLİ ÇALIŞMA ÖN HAZIRLIK NOT TUTMA DİNLEME TEKRAR OKUMA TEST TEKNİĞİ

ÖN HAZIRLIK Bir gün sonra derslerde işlenecek konuların 15 - 20 dakikalık periyotlarla gözden geçirilmesi , Konunun okunup anlaşılmayan yerlerin işaretlenmesidir.

DİNLEME Dinlemek için iyi bir nedeniniz olsun. O zaman daha doğru ve tam duyarız. Dersi aksatmayın. Dersi kaynatmayın. Soru sorun. Notlar alın.

OKUMA Hedef belirleyin. Metni gözden geçirin. Not alın. Altını çizin. Anlaşılamayan yerleri belirleyin.

NOT TUTMA Dersi aksatmayın. Önce dinleyip sonra yazın. Anlaşılamayan yerleri sorun. Kısaltmalar yapın.

TEKRAR Zihinden tekrar yapın. Yazarak tekrar yapın. Karşılaştırma yapın. Dersten sonra tekrar edin. Yatmadan önce ve kalkınca tekrar edin.

Tekrar Yapmanın Önemini Biliyor muyuz? İlk tekrar 40 dakikalık çalışmanın sonunda yapılmalıdır. Bu tekrar öğrenilen konunun 24 saat hafızada kalmasını sağlar. Okuldan sonra evde yapılacak ikinci bir on dakikalık tekrar bilginin bir hafta süreyle hafızada kalmasını sağlar. Hafta sonu konunun 10 dakikalık üçüncü kere tekrarı bilginin bir ay süreyle hafızada kalmasını sağlar. Bir ay sonra aynı konunun 4. Kere 10 dakikalık tekrarı o bilginin uzun süreli hafızaya kaydedilmesinden dolayı çok uzun saklanmasını sağlar.

Bir insan ; Okuduklarının % 10 unu İşittiklerinin % 20 sini Gördüklerinin % 30 unu Hem görüp hem işittiklerinin % 50 sini Söylediklerinin % 70 ini Yapıp söylediklerinin % 90 ını hatırlar..

DİNLENME ARALARININ ÖNEMİ NEDİR ? 100% Planlanmış aralar verildiği zamanki Hatırlama Eğrileri 75% İki saat hiç ara verilmediği zaman Hatırlama Eğrisi 50% İki saatten fazla hiç ara verilmeden çalışılan Hatırlama Eğrisi 25% 0% 2 saat 1 saat öğrenmenin başladığı nokta

TEST TEKNİĞİ-1 MUTLAKA KONU İLE İLGİLİ BİLGİNİZ OLSUN. BİLGİSİ OLMAYAN SORU ÇÖZEMEZ! YORUM GÜCÜNÜZÜ, GELİŞTİRİN. SÜREYİ İYİ KULLANIN. ÖĞRENİLEN KONULARLA İLGİLİ, TEST ÇÖZÜN. FARKLI KAYNAKLARDAN DA YARARLANIN.

TEST TEKNİĞİ-2 BİLMEDİĞİNİZ SORULARI, BOŞ BIRAKIN. AYNI DERSE AİT EN KOLAY VE EN ZOR SORU AYNI PUAN DEĞERİNE SAHİPTİR. KENDİ GÖRÜŞÜNÜZÜ DEĞİL, SORUDA İSTENEN NE İSE ONUN CEVABINI BULUN. BÜTÜN SEÇENEKLERİ OKUMADAN, CEVABI İŞARETLEMEYİN. ÖNCE SORUYU, SONRA PARAGRAFI OKUYUN.

TEST TEKNİĞİ-3 SİZİ UĞRAŞTIRACAK SORULARA TAKILIP KALMAYIN. TEST HIZINIZI, KONU TEKRAR EDEREK DEĞİL; TEST SORUSU ÇÖZEREK ARTIRABİLİRSİNİZ. ÇOK SORUYA CEVAP VERMEK, ÇOK NET ÇIKARMAK ANLAMINA GELMEZ.

DERS NASIL ÇALIŞILMAZ

1. AMAÇSIZ ÇALIŞMAK

2. PLANSIZ VE PROGRAMSIZ ÇALIŞMAK

3. EVİN DEĞİŞİK YERLERİNDE ÇALIŞMAK

4. YATARAK VE UZANARAK ÇALIŞMAK

5. TELEVİZYON KARŞISINDA ÇALIŞMAK

6. MÜZİK DİNLEYEREK ÇALIŞMAK

7. EZBERLEYEREK ÖĞRENMEYE ÇALIŞMAK

8. KAYNAKLARDAN YARARLANMAMAK

9. DERSLERDEN KORKMAK, 9.ANLAYAMADIĞI DERSİ BIRAKMAK

10. DERSLERLE İLGİLİ ÖNYARGILAR

11. DÜZENLİ DERS TEKRARI YAPMAMAK

12. ÇALIŞMA ANINDA UYGUN DİNLENME ARALIKLARI VERMEMEK

ASLA VAZGEÇMEYİN Edison’ un Asistanı: “700. denemede de başarısız olduk” dediğinde, Edison: “Hayır, başarısız olmadık , yapmamamız gereken 700 şey öğrendik.” diye cevap veriyor.

Çalışmadan başarılı olabilir miyim? Yatarak BAŞARIYA ULAŞANLAR Sadece tavuklardır…

YAPTIĞIMIZ ŞEYLER İÇİN PİŞMANLIK ZAMANLA GEÇER, NE VAR Kİ; YAPMADIĞIMIZ ŞEYLERE PİŞMANLIĞIN ÇARESİ YOKTUR. SYDNEY J. HARRIS

Büyük insanların ulaştığı ve koruduğu yükseklik, âni bir sıçrayışla erişilmiş değildir. Onlar diğerleri uyurken geceleri azimle yukarıya tırmanmaya çalışıyorlardı. Henry W. Longfellow

Düşündüğün yeter;haydi şimdi düşündüklerini uygula. UNUTMAYINIZ Kİ. Üşüyen insan,ateşi düşünerek ısınmaz. Acıkan insan nefis yemekleri düşünerek açlığını gidermez. Sen de sadece çalışmak gerektiğini düşünerek başarılı olamazsın. Düşündüğün yeter;haydi şimdi düşündüklerini uygula.

BAŞARACAĞIM!!!

BUGÜN NELER ÖĞRENDİK Verimli ders çalışmanın ne olduğunu Nasıl Çalışma Planı Hazırlayacağımızı Başarının Sırrını Nasıl Ders Çalışılmayacağını Verimli Ders Çalışma Yöntemlerini

Dinlemek bir beceridir, Dinlediğiniz için, Teşekkürler …