ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ BAYRAM KILIÇARSLAN 20103175
ALT ÖĞRENME ALANI:ÜSTEL FONKSİYONLAR 11.SINIF ÖĞRENME ALANI: CEBİR BÖLÜM:LOGARİTMA ALT ÖĞRENME ALANI:ÜSTEL FONKSİYONLAR
KAZANIMLAR
KAZANIM-1: Üstel fonksiyonu açıklar ve olmak üzere , üstel fonksiyonun bire bir ve örten olduğunu göstererek grafiğini çizer
ETKİNLİK ÖRNEKLERİ
ÖĞRETİM STRATEJİLERİ: BULUŞ SUNUŞ STRATEJİSİ ÖĞRETİM YÖNTEMİ:ANLATIM,SORU CEVAP,PROBLEM ÇÖZME,TARTIŞMA YÖNTEMİ ÖĞRETİM TEKNİĞİ:SORU CEVAP TEKNİĞİ
KAZANIM-2: Logaritma fonksiyonunun tanımına göre, özdeşliğinin yazılacağını belirtir ve uygulamalar yapar.
ETKİNLİK ÖRNEKLERİ:
KAZANIM-3: Onluk logaritma fonksiyonunu ve doğal logaritma fonksiyonunu açıklar.
ETKİNLİK ÖRNEKLERİ
Okyanus coğrafyası (oşinografi) alanında yapılan araştırmalar, plajın eğimi ile üzerindeki kum taneciklerinin büyüklüğü arasında bir ilişki olduğunu göstermiştir. Plajın eğimi m ve kum taneciklerinin ortalama çapı, d (mm cinsinden) olmak üzere bu ilişki, m = 0,159 + 0,118.logd biçiminde modellenmiştir. Örneğin; kum taneciklerinin ortalama çapı d = 0,25mm olan bir plajın eğimi hesap makinesi kullanılarak m=0,159+0,118.log(0,25) m=0,159+(0,118)(-0,602) =0,088 bulunur.
Buna göre aşağıdaki tablonun doldurulması istenir. Çap (d) Kum Türü Plaj Eğimi (m) 4 mm Çakıl …………. 2 mm Granül (Tanecik) ………….. 1 mm Çok iri taneli kum ………….. 0,5 mm İri taneli kum …………… 0,125 mm İnce kum …………….. 0,0625 mm Çok ince kum ………………
KAZANIM-4: Logaritma fonksiyonunun özelliklerini gösterir ve uygulamalar yapar.
AÇIKLAMALAR
BAZI ETKİNLİKLER
KAZANIM-5: Bir gerçek sayının logaritmasının hangi iki ardışık tam sayı arasında olduğunu bulur.
AÇIKLAMALAR:
BAZI ETKİNLİKLER:
TEŞEKKÜRLER