PERFORMANS G Ö STERGELERİNİN OLUŞTURULMASI. D Ö RT ANA SORU: Şu an neredeyiz? = Proje BaşlangıçVerileri Nerede olmak istiyoruz? = Amaçlar Oraya ulaşmak.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
PROJE HAZIRLARKEN DİKKAT EDİLECEK ADIMLAR
Advertisements

Mantıksal Çerçeve Tablosu
Performans Göstergeleri
KALİTE SİSTEMİ KURMA AŞAMALARI
Meslek Yüksekokulu, 25 kasım 2010
KİŞİSEL SATIŞ Müşteri istek ve ihtiyaçları doğrultusunda gösterim ve ikna etmeye dayalı tutundurma çabalarına kişisel satış denir.
FESKOM AKADEMİ CANLI ONLINE EĞİTİM
EĞİTSEL DEĞERLENDİRME VE BEP
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME Temel Kavramlar
Stratejik Planlama Doç. Dr. Mehmet İ. YAĞCI Mersin Üniversitesi
Neden ve Nasıl Kullanılır?
Mantıksal Çerçeve Temmuz 2012.
İlköğretim Kurumları Standartları’nın İçeriği “ÇOCUKLARLA ÇOCUKLAR İÇİN”
Newton’un Hareket Kanunları
PROJEYE DAYALI FEN DERSİ Proje tabanlı öğrenme yöntemi, öğrencilere problem çözmeyi, karar vermeyi ve araştırmayı öğretir. Ayrıca öğrencilere belirlenen.
Proje Fişi Hazırlama Eğitimi
PERFORMANS BÜTÇE HAZIRLIK SÜRECİ
5018 Kapsamında Stratejik Planlama
ARTVİN İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
POZANTI ATATÜRK ORTAOKULU
EĞİTİMDE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
T.C. MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI PROJELER KOORDİNASYON MERKEZİ BAŞKANLIĞI
EĞİTİMDE OKUL VELİ İŞBİRLİĞİ
Denetim ve Rehberlik Sistemi ile İKS İlişkisi “ÇOCUKLARLA ÇOCUKLAR İÇİN”
ARTVİN İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ STRATEJİK PLANLAMA.
AİLE EĞİTİMİ GÜZ DÖNEMİ SEMİNERLERİ…
Presented By Harry Mills / PRESENTATIONPRO Intel Öğretmen Programı Yeni içerik ve Eğitimlerin Standartlaştırılması Çalıştayı 15 Ocak Mersin Kıdemli.
İKS İLÇE-İL-MERKEZ DÜZEYLERDEKİ RAPORLARI. İLÇE DÜZEYİ RAPORLARI.
KISA DÖNEMLİ HEDEFLER.
AKREDİTASYON VE EĞİTİM STANDARTLARI NURCAY KURU EĞİTİM BİLİMLERİ.
T.C. MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI PROJELER KOORDİNASYON MERKEZİ BAŞKANLIĞI T.C. MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI Projeler Koordinasyon Merkezi Başkanlığı.
İnsan Kaynakları Yönetiminin
ÖLÇME TÜRLERİ Feyza DEREKÖY. Ölçme doğa bilimlerinde çok eskiden beri yapılmakta, fakat sosyal bilimlerde bu oldukça yenidir Ölçme doğa bilimlerinde çok.
STRATEJİK PLANLAMA.
AMAÇ BELİRLEME.
FESKOM AKADEMİ CANLI ONLINE EĞİTİM
Ek:2 İlköğretim Kurumları Standartları Kavramlar-1 Standart Alanı: İlköğretim kurumlarındaki temel hizmet süreçlerine göre, ilişkili ve kategorik standart.
1. 02 En önemli ve feyizli görevlerimiz, milli eğitim işleridir. Milli eğitim işlerinde mutlaka muzaffer olmak lazımdır. Bir milletin gerçek kurtuluşu.
TEMEL EĞİTİM GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
KURUM STANDARTLARI İLÇE-İL-MERKEZ DÜZEYLERDEKİ RAPORLARI
Performans Değerlendirme
KIRKLARELİ İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ AR-GE BİRİMİ İZLEME VE DEĞERLENDİRME Esra ERARSLAN.
Çocuk Dostu Okul.
T.C. TOROSLAR KAYMAKAMLIĞI HALKKENT İLKOKULU/ KURUMU MÜDÜRLÜĞÜ BRİFİNG DOSYASI
OKUL/KURUMDA STRATEJİK PLANLAMA SÜRECİ “GELECEĞE YÖNELİM” MİSYON BİLDİRİSİ MANAVGAT İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ Ar-Ge BİRİMİ Mart 2012.
Okul Eğitimi Personeline Yönelik Hareketlilik Projesi
EDA ARSLAN Eylül 2014.
Bilimsel Araştırma ve Proje Yönetimi
Adnan Menderes Ortaokulu Rehberlik Servisi Eylül 2013.
EĞİTİMİN EKONOMİK TEMELLERİ
YÖNETİM SÜRECİ VE ÖZELLİKLERİ
MANTIKSAL ÇERÇEVE MATRİSİNİN HAZIRLANMASI
İZLEME ve DEĞERLENDİRME
BÖLÜM 1 BAŞLANGIÇ NOKTASI: TEMEL VARSAYIMLAR BEKLENTİLER Beklentiler hem öğrenciler hem de öğretmenler için geçerlidir ve beklentilerin çok yüksek ya.
MEB İLKÖĞRETİM GENEL MÜDÜRLÜĞÜ Okul Gelişim ve Rehberlik Şubesi İKS Proje Sorumlusu Program Geliştirme Uzm: Bahar KÜÇÜKTEPE Haziran 2010 İLKÖĞRETİM KURUMLARI.
Kütahya Siteler Yurdu Talebeleri Sınıf Aşağı yön tuşu ile ilerleyiniz.
 Bir projeyi yönetmek üzere görevlendirilen ve projeyi, mümkün olan en yüksek üretkenlik, en düşük belirsizlik ve risk ile yürütmekten sorumlu kişidir.
Tedarik ziNCİRLERİ yÖNETİmi
AKREDİTASYON SÜRECİ: ANA KONULAR VE İŞLEYİŞ
Eğitimde ve Psikolojide ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
İnsan Kaynakları Yönetiminin
ÖĞRETMENİM ÖĞRETMENLER GÜNÜNÜZ KUTLU OLSUN.
İnsan Kaynakları Yönetiminin
Meslek Yüksekokulu, 25 kasım 2010
Sağlık Bilimleri Fakültesi
DENKKEM SİSTEMLERİ Mat. Öğrt. Oğuz BESLE.
Yükseköğretim Kalite Kurulu DIŞ DEĞERLENDİRME SÜRECİ
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Sunum transkripti:

PERFORMANS G Ö STERGELERİNİN OLUŞTURULMASI

D Ö RT ANA SORU: Şu an neredeyiz? = Proje BaşlangıçVerileri Nerede olmak istiyoruz? = Amaçlar Oraya ulaşmak için ne yapmamız lazım? = Faaliyetler Oraya ulaştığımız zaman bunu nasıl anlayacağız? = Performans Göstergeleri

PERFORMANS G Ö STERGELERİ NEDİR? Performans göstergeleri bir proje hedeflerinin ne kadar gerçekleştirildiğini açıklayan ölçütlerdir. Göstergeler, hedefin gerçekleştirilip gerçekleştirilmediğini saptamak üzere özellikle neyin ölçülmesi gerektiğini belirtirler.

PERFORMANS G Ö STERGELERİ NEDEN Ö NEMLİDİR? Performans göstergeleri: İlerlemeyi ölçmek için kullanılacak verileri tanımlarlar. Bunlar,karar-vermede kullanılan vazgeçilmez araçtır. Sonuçlara ulaşmada proje personelini yönlendirirler ve motive ederler. İlerlemelerden diğerlerini bilgilendirirler. İlerlemenin raporlamasını sağlarlar.

G Ö STERGELERİN NİTELİKLERİ: Etkin bir gösterge, hem projeyi destekleyenlerin hem de proje ile ilgili şüphesi olanların, projenin mevcut durumu hakkında anlaşmasına imkan sağlar. Etkin bir gösterge aşağıdaki özel terminolojilerdeki ilerlemeyi tanımlamalıdır: –Ne kadar? (Nicel) –Ne kadar iyi? (Nitel) –Ne zamana kadar? (Zaman)

G Ö STERGELERİN OLUŞTURULMASI Ne tür bir değişim beklendiği konusunda açık olunuz. Örneğin: Durumda bir değişiklik; Koşulda bir değişiklik; Bilgi seviyesinde bir değişiklik; Tutumda bir değişiklik; Davranışta bir değişiklik.

G Ö STERGELERİN OLUŞTURULMASI Değişikliğin nasıl olacağını açıkça belirtin: “kesin bir değişiklik”; “nisbi bir değişiklik”; “hiçbir değişiklik olmaması”.

G Ö STERGELERİN OLUŞTURULMASI Değişikliğin nerede olacağı hakkında açık olun. Örneğin: Bireyler arasında; Kuruluşların işlevselliğinde; Belli coğrafi bölgelerde.

G Ö STERGELERİN OLUŞTURULMASI D Ö RT PRATİK ADIM ( Ö RNEK 1): Adım 1: Temel Gösterge –Öğretmenler eğitildi. Adım 2: Miktar ekleyin –100 öğretmen eğitildi. Adım 3: Kalite ekleyin –100 öğretmen sınıfta grup eğitimi tekniklerinde eğitildi. Adım 4: Zaman ekleyin –Aralık 2008’e kadar 100 öğretmen sınıfta grup eğitimi tekniklerinde eğitildi.

G Ö STERGELERİN OLUŞTURULMASI D Ö RT PRATİK ADIM ( Ö RNEK 2): Adım 1: Temel Gösterge –Devamlılık artırıldı. Adım 2: Miktar ekleyin –Devamlılık projenin başlangıcından beri asgari olarak %5 oranında artırıldı. Adım 3: Kalite ekleyin –İlköğretim okullarındaki kız ve erkek öğrencilerin devamlılığı projenin başlangıcından beri asgari olarak %5 oranında artırıldı. Adım 4: Zaman ekleyin –Eylül 2009 itibariyle ilköğretim okullarındaki kız ve erkek öğrencilerin devamlılığı projenin başlangıcından beri asgari olarak %5 oranında artırıldı.

G Ö STERGLERİN OLUŞTURULMASI D Ö RT PRATİK ADIM ( Ö RNEK 3): Adım 1: Temel Gösterge –Anneler başarıyla okuma yazma programlarını tamamladı. Adım 2: Miktar ekleyin –600 anne başarıyla okuma yazma programlarını tamamladı. Adım 3: Kalite ekleyin –35 yaşın altındaki 600 anne, Mersin il merkezinde yeni açılmış olan okuma yazma merkezinde başarıyla okuma yazma programlarını tamamladı. Adım 4: Zaman ekleyin – Eylül 2009 itibariyle,35 yaşın altındaki 600 anne, Mersin il merkezinde yeni açılmış olan okuma yazma merkezinde başarıyla okuma yazma programlarını tamamladı.

Doğrulama Kaynakları

DK ’ nın belirtmesi gerekenler şunlardır: Bilgi nasıl toplanmalıdır Bilgiyi kim sağlamalıdır/toplamalıdır Ne zaman/Ne kadar sıklıkla bu sağlanmalıdır