7.BÖLÜM MEYDAN IŞIKLARI Işıklar, Yükseltilmiş Yaklaşma Işıkları :

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Işık Dalgalarının Girişimi - Kırınım
Advertisements

3/A SINIFI.
PUSULA Doğa yürüyüşünde yolları ve patikaları izlemek istemiyorsan bir pusulaya ihtiyacın olacak. Pusula enerji hatlarından 55 metre, telefon hatlarından.
ÇİFT YARIKTA GİRİŞİM YOUNG DENEYİ.
Güvenlik ve Sağlık İşaretleri
Binanın her tarafından 45 cm saçak çıkacaktır
HARİTA OKUMA BİLGİSİ SORU 1: Haritaların alt kenar çizgisi hangi anayönü gösterir?    A. Doğu   B.  Batı  C.  Güney   D.  Kuzey   SORU 2: Haritanın sol.
Pasif Sistemler Uyarı Hattı Sistemleri
Görsel Tasarım İlkeleri
HARİTA BİLGİSİ.
Web Tasarımı Temelleri ve Teknikleri
B-B Kesiti Ö: 1/50 Verilmeyenler serbesttir.
PUSULA Doğa yürüyüşünde yolları ve patikaları izlemek istemiyorsan bir pusulaya ihtiyacın olacak. Pusula enerji hatlarından 55 metre, telefon hatlarından.
ÇEVRE.
ELLE TAŞIMA İŞLERİ TALİMATI
TRAFİK İŞARETLERİ Trafik Görevlisinin İşaretleri
RENK.
DHMİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ HAVA SEYRÜSEFER DAİRESİ BAŞKANLIĞI
PAMUK TASNİF ODASININ ÖZELLİKLERİ
Slayt (PowerPoint) Hazırlama
Etkili Sunular Oluşturmak
ÇOCUKLARIN UYMASI GEREKEN TRAFİK KURALLARI
BİLGİSAYAR KULLANIMINDA GÜVENLİK VE SAĞLIK
TRAFİK KURALLARI  .
Konu : Karayolu Yapısı ve Trafik İşaretleri
4NCÜ BÖLÜM HAVA KAİDELERİ (RULES OF THE AIR -ANNEX 2)
6. BÖLÜM HAVAALANLARI (ANNEX 14)
BASİT EĞİLME TESİRİNDEKİ TRAPEZ KESİTLER Betonarme Çalışma Grubu
12.BÖLÜM YAKLAŞMA KONTROL HİZMETİ Ayrılan Uçak ( Departing Aircraft ): Kalkış yapacak olan bir uçağa verilecek olan kleransta; a)Kalkış için serbest kılındığı.
8.BÖLÜM MANİALARIN BELİRTİLMESİ İÇİN GÖRSEL YARDIMCILAR İşaretlenecek ve / veya Işıklandırılacak Nesneler: Maniaların işaretlenmesi uçaklar için bir tehlike.
Basit Eğilme Tesirindeki Prof. Yük. Müh. Adil ALTUNDAL
3NCÜ BÖLÜM HAVA ARAÇLARININ UÇABİLİRLİĞİ - (ANNEX 8)
Konu : Araçların Işıkları – Bozuk Araçların Çekilmesi
AYNA ÇEŞİTLERİ.
BİTİRME ÖDEVİNİN BAŞLIĞI Öğrencinin Numarası, Adı Soyadı
CİSİMLERİ RENKLİ NASIL GÖRÜRÜZ.
PERSPEKTİF ÖMER ASKERDEN PİRİ MEHMET PAŞA ORTAOKULU
Acil Aydınlatma Sunumu. Acil Durum Aydınlatmasına Neden İhtiyaç Duyarız? - Acil bir durumda insanları binadan güvenle tahliye etmeye yardımcı olmak, -
SAĞLIK VE GÜVENLİK İŞARETLERİ
TRAFİK İŞARET LEVHALARI VE GÖREVLERİ
ÜNİTE -5 IŞIK.
Konu : Araçların Manevraları (Dönüşler)
GEOMETRİK OPTİK.
Rastgele Değişkenlerin Dağılımları
Konu : Geçiş Hakkı – Geçiş Kolaylığı – Geçiş Üstünlüğü
BÖLÜM 2 ARAÇ SINIFLANDIRMA
PERSPEKTİF.
HAYAT BİLGİSİ DEĞERLENDİRME SORULARI HAYAT BİLGİSİ DEĞERLENDİRME SORULARI.
Bilgisiyar Karşısında Nasıl Oturmalıyız?
Trafik Polisi Nedir? Trafik Polisi, trafiği yöneten veya trafik kurallarının uygulanmasını sağlayan polis memuru.trafiğipolis memuru.
AZAMİ UZUNLUKLAR -Otobüs dışındaki motorlu araçlarda: 12.00m -Römorklarda : m. -İki dingilli otobüslerde : m.
TRAFİK VE ÇEVRE DERS NOTLARI
TASARIM NEDİR? Tasarım, anlamlı sıralama için bilinçli şekilde harcanan çabadır. Herhangi bir öğretim materyalinde kullanılan her türlü yazı, resim, grafik,
SORULAR FEN VE TEKNOLOJİ.
DURMA DURAKLAM VE PARK ETME KURALLARI DURMA: Görevli kişilerce verilen dur emrinde, sesli, işaretli dur emrinde, kırmızı ışıkta,işaret.
BİTİRME ÖDEVİNİN BAŞLIĞI Öğrencinin Numarası, Adı Soyadı
TRAFIC SINGS.
PERSPEKTİF NEDİR ? Perspektif, doğadaki iki boyutlu ya da üç boyutlu cisimlerin bizden uzaklaştıkça küçülmüş ve renklerinin solmuş gibi görünmesine denir.
Pergel Yardımıyla Dik Doğru Çizmek
Etkili Sunular Hazırlama
BASİT EĞİLME TESİRİNDEKİ TRAPEZ KESİTLER
GEREKSİZ YERE YAVAŞ SÜRME VE YAVAŞLAMA YASAĞI
İşaretleyiciler
KAYSERİ İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ BİRİMİ
COŞKUNLAR SÜRÜCÜ KURSLARI Trafik ve Çevre Bilgisi
COŞKUNLAR SÜRÜCÜ KURSLARI Trafik ve Çevre Bilgisi
Objektif Çekilecek nesneden gelen ışıkları toplayarak film ya da sensör üzerine net düşmelerini sağlayan mercekler topluluğudur. Objektif seçerken şunlara.
COŞKUNLAR SÜRÜCÜ KURSLARI Trafik ve Çevre Bilgisi
Kural – 1 Oyun Alanı.
İŞ SAĞLIĞI ve GÜVENLİĞİ EĞİTİMİ
Sunum transkripti:

7.BÖLÜM MEYDAN IŞIKLARI Işıklar, Yükseltilmiş Yaklaşma Işıkları : Eşikten 300 m. veya pist sonunda yaklaşma ışıklarının, duramayarak pistten çıkan uçaklar için tehlikeli olamayacağı mesafeye kadar, veya havadaki uçağın çarpamayacağı mesafeye kadar, hangi mesafe daha az ise, bu mesafeler içerisindeki yükseltilmiş yaklaşma ışıkları İle taşıyıcıları, hafif yapıda kırılabilir cinsten olacaktır. Pist ışıklarının şiddetleri, en az görüş şartlarında kullanıldıkları pistin tipine elverişli ve varsa yaklaşma ışık sisteminin en yakın bölümüne uyumlu durumda olacaktır. Yüksek şiddette yaklaşma ışıklarının mevcut olması halinde, ışık şiddetinin mevcut şartlara göre ayarlanabilmesi için, sistem bir şiddet kontrol cihazı ile donatılacaktır.

Pist merkez hattı ışıkları Pist konma noktası ışıkları Yaklaşma ışıklandırma sistemi; Pist kenar ışıkları, Pist eşik ışıkları, Pist sonu ışıkları, Pist merkez hattı ışıkları Pist konma noktası ışıkları Taksi yolu merkez hattı ışıkları.

Meydan Bikını : Çevredeki tesis ve görsel yardımcıların, hava trafiğinin meydanın yerini kolayca tanınmasına elverişli olduğu için lüzumlu görülmemesi hali dışında, gece kullanılması amaçlanan her meydan için bir meydan bikını temin edilecektir. Meydan bikını, renkli - beyaz çakan veya dakikada 12 - 30 defa, tercihen 20 defa çakan yalnız beyaz ışık gösterecektir. Renkli bıkın kullanılan kara meydanlarında yeşil - beyaz, Deniz meydanlarındaki bikınlar yalnız sarı renkli olmalıdır.  

Tanımlanmış Meydan Bikını Döner bikının yaydığı ışık hüzmesi 1 ile 3 derece arasında değişir. Dakikada 12-30 defa dönen bikınlar havaalanlarını, dakikada 30-60 defa dönen bikınlar yalnız helikopter meydanlarını gösterir.    Beyaz - yeşil : Işıklandırılmış sivil havaalanları Beyaz - Sarı : Işıklandırılmış su üzeri havaalanları Sadece Beyaz : Aydınlatma sistemi olmayan havaalanları İki beyaz - Bir yeşil : Askeri havaalanlarını gösterir.

T- VASIS ve AT-VASIS T – VASİS ' ler pistin iki yanında, merkez hattına simetrik durumda, her biri 4 ışık üniteli iki kanat barı ve uzunlama hat teşkil ederek bu barlarla kesişen 6 ışık ünitesi ile birlikte, toplam 20 ışık ünitesinden oluşacaktır. AT – VASİS 'ler pistin yalnız bir yanına yerleştirirler. 4 ışık üniteli bir kanat barı ve uzunlamasına hat teşkil ederek bu kanat barını kesen 6 ışık ünitesi ile birlikte toplam 10 ışık ünitesinden oluşacaktır.

PAPI ve APAPI PAPI sistemi, 4 keskin geçişli çok lambadan veya eşit aralıklarla yerleştirilmiş çift ünitelerden oluşacaktır.

   Bir kanat barı, yaklaşma yapan pilotun, aşağıdaki renkleri görmesini sağlayabilecek şekilde tertip ve inşaa edilecektir;   Yaklaşma hattında veya yakınında iken, piste en yakın olan iki ünite, kırmızı ve pistten en uzaktaki iki ünite beyaz görülecek, Yaklaşma hattının üzerinde iken, piste en yakın bir ünite kırmızı ve pistten en uzaktaki üç ünite beyaz görülecek, yaklaşma hattının çok üzerinde iken bütün üniteler beyaz görülecek ve Yaklaşma hattının altında İken, piste en yakın üç ünite kırmızı ve pistten en uzak ünite beyaz görülecek ve yaklaşma hattından daha aşağıda iken, bütün ışıklar kırmızı görülecektir.

Taksi Yolu Işıkları Taksi yolu Merkez Hattı Işıkları Taksi yolu Kenar Işıkları Durma Barları Müsaade Barı Taksi Bekleme Yeri Işıkları

İşaretler (Signs) İşaretler, pilota bilgi sağlamak için düzenlenmişlerdir. İşaretlerin yazıları (harf, rakam ve okların şekli), aydınlatma metodları, yerleri, meydanlardaki sahalar için kullanılan kısaltmalar ve işaretlerin kırılabilirliklerine ait rehber bilgiler Meydan Tasarım El Kitabında verilmiştir. Bir işaret, pilot tarafından kolay görülebilmesi için yapısının imkan verdiği oranda kaplama kenarına yakın yere konulmalıdır. İşaretler 'hafif olacaklar ve kırılabilir şekilde monte edileceklerdir. İşaretlerin savrulma nedeniyle monte edildikleri yerden kopmalarını önlemek için, bazı hallerde bağlayıcı demir veya zincir kullanılmıştır. İşaretler dikdörtgen şeklinde ve uzun kenarları yatay durumda olmalıdır. Harekat sahasında yalnız KIRMIZI ışık, emir niteliğinde olacaktır . 

Mecburi Talimat İşaretleri Yazı Kullanılış amacı : DUR Durmak gerektiğini belirtir GİRMEK YASAKTIR Bir sahaya girişin yasak oldu ğunu belirtir CA T I Kategori I bekleme yerini belirtir CA T II Kategori II bekleme yerini CA T III Kategori III bekleme yerini

Bilgi İşaretleri Bir bilgi işaretinin yazısı, sarı zemin üzerinde siyah veya siyah zemin üzerinde sarı renkte olmalıdır. Taksi yolu üzerinde, yer belirleyen bir işaret, mümkün olursa taksi yolunun sol tarafına konulmalıdır. İki taksi yolunun kesiştiği yerde işaret, kavşaktan önce yerleştirilmelidir. Meydan VOR kontrol işareti, işaretleme üzerinde uygun şekilde yer almış bir uçağın kokpitinden, işaret yazısının görülebileceği şekilde ve mümkün olduğu kadar işaretlemeye yakın mesafede olacaktır

Meydan VOR Kontrol Noktası İşareti

Meydan Tanıtma İşareti Meydan tanıtma işareti bir meydanda, yatay düzlem üzerinde mümkün olduğu kadar her istikametten okunabilecek bir yere konulmalıdır. Meydanın ismini kapsayacaktır. İşaret için seçilen renk, zemine karşı bakıldığında yeter derecede net görünüm sağlayabilmelidir. Harflerin boyu 3 m. den daha az olmamalıdır. Uçak Park Yeri Tanıtma İşaretleri :Park yerine girişten önce, görülebilecek şekilde yerleştirilmelidir. Uçak park yeri işaretinin yazısı, siyah zemin üzerinde sarı veya sarı üzerinde siyah renkte olmalıdır. Gece veya kötü görüş şartlarında kullanılacak bir işaret, içten veya dıştan aydınlatılmalıdır.

İşaretleyiciler ( Markers ):İşaretleyiciler çok hafif ve kırılabilir olmalıdır.Uçak pervanesi ve jet uçağı motor hava alığının emniyetini sağlamak amacıyla, pist ve taksi yoluna yakın olarak tesis edilmiş işaretler, yeterince aşağıda tutulmalıdır. Kaplamasız Pist Kenar İşaretleyicileri: Pist ışıklarının mevcut olduğu yerlerde, işaretleyiciler ışık konumu ile uyumlu olmalıdır. Işıklandırma olmayan yerlerde, düz dikdörtgen veya konik şekildedir. Durma Uzantısı Kenar İşaretleyicileri : İki tip işaretleyicinin şaşırtıcılığını önleyebilmek için, pist işaretleyicilerden farklı olmalıdırlar .

Karla Örtülü Pistler için Kenar İşaretleyiciler : Kenar işaretleyiciler karla örtülü pistlerin kenarlarına 100m. yi geçmeyen aralıklarla yerleştirilmelidir. İşaretleyiciler, merkez hattına simetrik durumda, kanat uçlarına ve uçak motorlarına yeterli mesafede olmalıdır. Pist sonuna ve eşik boyunca yan yana, yeteri kadar işaretleyici yerleştirilmelidir. Taksi yolu Kenar İşaretleyicileri : Taksi yolu kenar ışıkları için seçilmesi gereken yerlere konulmalıdır. Reflektör kaplamalı olmalıdır.

Kaplamasız Taksi yolu Kenar İşaretleyicileri :Taksi yolu ışıklarının mevcut olduğu yerlerde, işaretleyiciler ışıklarla aynı yerde olmalıdır.Işık bulunmayan yerlerde konik şekildeki işaretleyiciler, taksi yolunu iyice belirIemelidirIer. Taksi yolu Merkez Hattı İşareti :İşaret, taksi yolunun düz kısmı boyunca merkez hattına yerleştirilmelidir. Taksi yolu kavisinde, merkez hattı işaretinin, düz kısmından kenara olan mesafesi, eğrinin dış kenarına olan mesafesine eşit şekilde devam etmelidir. Taksi yolu merkez hattı işaretinin eni 15 cm. olacak ve bir taksi bekleme noktasını kesmedikçe devamlı çizgi olacaktır.

Sınır (Hudut) İşaretleyicileri :İniş sahasında pisti bulunmayan meydanlar için sınır işaretleyicileri temin edilecektir. Sınır işaretleyiciler yukarıdaki şekildeki gibi uygulandığı zaman iniş sahası boyunca 200 m.den çok olmayan aralıklarla veya eğer konik tip kullanılırsa her köşede bir işaretleyici ve yaklaşık 90 m. aralıklarla yerleştirileceklerdir. Sınır işaretleyiciler tabanda 75 cm. çapında 50 cm.den az olmayan yükseklikte konik şekilde , turuncu renkte veya kırmızıdan tek bir renk veyahut turuncu ile kırmızı veya kırmızı -beyaz sıralı iki zıt renk kullanılmalıdır.