BBY 253 Bilgi Kullanımı ( )
Google kullanarak aynı tarihte, aynı anda iki farklı bilgisayardan herhangi bir kullanıcı girişi yapmadan arama yapın. Aranacak kelimeler: kişiselleştirme bilgi yönetimi (aynen yukarıdaki şekilde yazın) Her iki bilgisayarda da görüntülenen ilk 20 sonucu karşılaştırın. Fark var mı? Yoksa sonuç listesi aynı mı? Aynı aramayı (varsa) gmail hesaplarınızdan girerek deneyin. Yine ilk 20 sonucu karşılaştırın. İki farklı gmail hesabından aynı anda yapılan arama aynı sonucu veriyor mu? Peki gmail hesabınızdan girerek yaptığınız arama sonuçları hesaptan çıkmışken yaptığınız arama ile aynı mı (aynı bilgisayarda denemiş olmalısınız).
Sosyal ağ tasarımları, fonksiyonları ve düzenleri değişiyor İnsanların bu ağlardan yararlanma şekilleri değişiyor Sosyal ağların taşıdığı önem değişiyor Kurumların, firmaların, iş verenlerin ya da çalışanların bu ağları kullanma amaçları değişiyor
Bol ve erişilebilir teknoloji Artan müşteri seçenekleri Gelir, servet, iş “gelir geçer”liği Davranış özgürlüğü ve serbest çalışanların artışı Aile oluşumu, rolleri ve sorumluluklarındaki değişimler Emeklilik ve sağlık yönetimi yönünde gözlenen yeni eğilimler “Do it yourself” politika ve din anlayışı
Is privacy really for wrong-doers?
“Real life happens between blog posts and e- mails. And now, there is a way to share!...”
Twitter’da dakikada tweet atılıyor (Temmuz 2013) (günde 400 milyon +) Aylık aktif kullanıcı: 271 milyon (Haziran 2014) (önceki yıla kıyasla artış %24) İnsanların görüşlerini, şikayetlerini, eğilimlerini, beğeni ya da nefretlerinin dile getirebildiği bu ortamda, bu potansiyel “müşteri/kullanıcı” görüşlerinin hizmet ya da ürün sunan kuruluşlara etkisi büyük.
Ortak çalışma Yaratıcılık Üretkenlik
Çalışma arkadaşlarınızla ortak bir hikaye, roman ya da herhangi bir bilgilendirici metin yazmak için Hiç/sık bir araya gel(e)mediğiniz “e-kanka”nız ile ortak ilgi alanlarınıza yönelik projeler (yazı, müzik, vb.) üretmek için Grup ödevleri/projeleri planlamak ve yürütmek için Yazı değerlendirmesi (örn. hakemlik), editörlük, vb. yapmak için İçeriği topluluklar (diğer insanlar) tarafından oluşturulması hedeflenen web sayfaları için Uzaktan öğrenim platformlarının bir parçası olan e-öğrenme forumlarını yaratabilmek için Araştırma bulgularını diğer araştırmacılarla paylaşmak ve birlikte yorumlamak için Belli konularda belli gruplarla (okullar, öğrenciler, ortak ilgi alanlarını paylaşan kişiler, vb.) bilgi paylaşımı yapabilmek için
Kullanılan kaynaklar ve okuma listesi Grown up Digital (D. Tapscott, 2009) A generation bathed in bits (s ; Kitabı benden alıp fotokopi çektirebilirsiniz) Social Media (Comoncraft) The new information ecology (Lee Rainie, 2009) The role of public information in ecology and conservation: an emphasis on inadvertent social information (Blanchet, Clobert & Danchin, 2010) The role of public information in ecology and conservation: an emphasis on inadvertent social information How to use Bing Maps for 'fun' geo-stalking (Ms. Smith, 2012)