BBY 253 Bilgi Kullanımı (2014-2015).  Google kullanarak aynı tarihte, aynı anda iki farklı bilgisayardan herhangi bir kullanıcı girişi yapmadan arama.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Alptekin GÖKÇEYREK | Teknik Satış Danışmanı
Advertisements

Burkay Yapağcıoğlu.
VOTED THE BEST OF THIS YEAR
Google Görüntülü Ağ’da Video Reklamları
Pazarlamanızı sosyalleştirin.Bir + ekleyin Pazarlama faaliyetlerinizi Google’ın sosyal ağına dahil etmek için bir + ekleyin.
Copyright 2007 Thomson Corporation 1 ISI Web of Knowledge EndNote ® Web 2.0.
Çevik Kurumlar Oluşturabilmek İçin Bulutta İş Uygulamaları Kutlay E. Şimşek Genel Müdür İstanbul, 12 Şubat 2013.
HAVVA ÜNAL TÜRKÇE ÖĞRETMENLİĞİ (İ.Ö)
Sosyal Medya.
LEYLA BALIK TÜRKÇE ÖĞRETMENLİĞİ 2.SINIF (İ.Ö.)
BİLGİ PAYLAŞIM ARAÇLARI
Dijital Dünya Verilerine Genel Bakış Dünya Nüfusu : Dünyadaki İnternet Kullanıcıları : Dünyadaki Domain Sayısı:
Yeni Medya Turgut Gürsoy TÜBİSAD Bilişim Sanayicileri Derneği Yönetim Kurulu Başkanı.
SOSYAL MEDYA.
Slide 1 Web 2.0 Teknolojileri ve Uygulamaları Çalıştayı, 4 Aralık 2009, Ankara Web 2.0, Semantik Web ve Kütüphanelerin Geleceği Yaşar Tonta ve Umut Al.
Web Tasarımı Nedir?.
Web 2.0 Yeni nesil Internet.
VOTED THE BEST OF THIS YEAR (Rivayete göre 2009 yılının en iyi e- postası seçilmiş)
Oturum aç butonuna tıklayın.
CANSU ALTIN TÜRKÇE ÖĞRETMENLİĞİ 2. SINIF 1. ÖĞRETİM
Adnan TUTCAN Web 2.0 Nedir ? Toplulukları bir araya getiren, standart tasarım anlayışına yepyeni bir boyut kazandıran, daha dinamik özelliklere.
SOSYAL PAYLAŞIM SİTELERİ
Copyright © The OWASP Foundation Permission is granted to copy, distribute and/or modify this document under the terms of the OWASP License. The OWASP.
Web 2.0 Araçlarının Tanıtımı
İşletme Doktora Programı Bilgi Teknolojileri ve Yönetim (IYO 713)
Copyright © The OWASP Foundation Permission is granted to copy, distribute and/or modify this document under the terms of the OWASP License. The OWASP.
BBY208 / KÜT242 Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri II
BBY 207: Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri I Y.T. SPSS (Statistical Package for the.
SLIDE 1BBY208 – Bahar 2005 KÜT242 / BBY208 Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri II Yaşar Tonta H.Ü. BBY yunus.hacettepe.edu.tr/~tonta/courses/spring2005/bby208/
ZEHRAŞAHİN AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ TÜRKÇE ÖĞRETMENLİĞİ
GÜVENLİ İNTERNET KULLANIMI
Türkçe Öğretmenliği 2.Sınıf
İMRAN YÜCEL TÜRKÇE ÖĞRETMENLİĞİ
TUĞBA ŞAHAN TÜRKÇE ÖĞRETMENLİĞİ 2. SINIF ÖRGÜN ÖĞRETİM
SOSYAL PAYLAŞIM SİTELERİ
Web 2.0 Araçlarının Tanıtımı ÖZGE AKMAN TÜRKÇE ÖĞRETMENLİĞİ 2. SINIF 1. ÖĞRETİM
BBY 156 Bilgi Erişim İrem Soydal
#TweetCar Autoshow – İÇERİK 01 – Kampanya Yapısı 01 / İletişim Hedefi 02 / Hedef Kitle 03 / Yaratıcı Fikir 04 / Fikrin Nasıl.
I-coni-con Yazılım Mühendisliği 1 Bölüm 1 Projeler Neden Başarısız Olur.
Modül 5 FACEBOOK. Arkadaşlık ilişkilerinin yönetimi.
Sosyal medya pazarlamasında adımlar: – Müşterileri dinlemek – Uygun sosyal medya platformuna üye olmak – Sektörle ilgili topluluklara katılmak – Kendi.
Sosyal Medya Kişilerin internet üzerinde birbirleriyle yaptığı diyaloglar ve paylaşımlar bütünüdür.  Zaman ve mekân sınırlaması olmadan (mobil tabanlı),
SOSYAL MEDYA İLE PAZARLAMA
Sosyal Medya ve Türleri
SOSYAL MEDYA Sosyal Medya Nedir? Sosyal Medya Araçları Nelerdir?
Office ile ilgili diğer bilgiler Yrd. Doç. Dr. Altan MESUT.
TEOG SINAVINA BU KELİMELERİ BİLMEDEN GİRMEYİN UNIT 5.
Video Kurgulama. Video Dünyasına YouTube ile Bakış ●1 Milyar’dan fazla kullanıcı ●Her gün milyarlarca video gösterimi ●İnsanların izledikleri video saatinde.
Yaparak yaşayarak öğrenme. Motivasyon ve yöneltme Learning to Learn Training Öğrenmede yetişkinleri ne güdüler? Developed with the support of the EU Leonardo.
AVRUPA BİRLİĞİ GUNDTVİG ÖĞRENME ORTAKLIĞI ‘ALTIN ÇOCUKLAR ALTIN EBEVEYNLER’ PROJESİ EUROPEAN UNION GRUNDTVIG LEARN PARTNERSHIP GOLDEN PARENTS FOR GOLDEN.
Teknolojinin BAD etkisi Nazan Özenç Uçak.  Tek bir alanda davranışların izlenmesi kolay  Bilgi kullanımı, içselleştirme, bilgi yönetiminin araştırılması.
Temel Bilgiler İlgili Çalışmalar Araştırmanın Yöntemi Bulgu ve Sonuçlar Araştırmanın Kısıtları ve Gelecek Çalışmalar.
SOSYAL MEDYA VURGUSU TEKSTİL ENDÜSTRİSİNDE
SOSYAL MEDYA.
Sosyal Medya Araçları Tanıtımı
Web Tarayıcıları ve Arama Motorları
EBSCOhost ile Tam Metin Makaleler
4nd Transnational Meeting
AYDIN ARIDURU TÜRKÇE ÖĞRETMENLİĞİ
BİLGİ PAYLAŞIM ARAÇLARI
BİLGİ PAYLAŞIM ARAÇLARI
Web Tarayıcıları ve Arama Motorları
Numarabiz nedir? Nasıl Kazandırır?. 3 BASİT ADIMDA BAŞLA! 2 Üye Ol Numar a Talep Et Reklam Yap & Kazan.
Uluslararası Üniversite Sıralama Sistemleri Genel Bir Değerlendirme
Imagine that you are a teacher and you are taking your 20 students to England for the summer school.
Elektronik-Ticaret’te Arama Motoru Optimizasyonu ve Sosyal Medya
BBY208 Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri II
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Web Tasarımı Nedir?.
KODLAMA ÖĞRETİMİ Hayal Et– YARAT - PAYLAŞ
Sunum transkripti:

BBY 253 Bilgi Kullanımı ( )

 Google kullanarak aynı tarihte, aynı anda iki farklı bilgisayardan herhangi bir kullanıcı girişi yapmadan arama yapın. Aranacak kelimeler: kişiselleştirme bilgi yönetimi (aynen yukarıdaki şekilde yazın)  Her iki bilgisayarda da görüntülenen ilk 20 sonucu karşılaştırın. Fark var mı? Yoksa sonuç listesi aynı mı?  Aynı aramayı (varsa) gmail hesaplarınızdan girerek deneyin.  Yine ilk 20 sonucu karşılaştırın. İki farklı gmail hesabından aynı anda yapılan arama aynı sonucu veriyor mu?  Peki gmail hesabınızdan girerek yaptığınız arama sonuçları hesaptan çıkmışken yaptığınız arama ile aynı mı (aynı bilgisayarda denemiş olmalısınız).

 Sosyal ağ tasarımları, fonksiyonları ve düzenleri değişiyor  İnsanların bu ağlardan yararlanma şekilleri değişiyor  Sosyal ağların taşıdığı önem değişiyor  Kurumların, firmaların, iş verenlerin ya da çalışanların bu ağları kullanma amaçları değişiyor

 Bol ve erişilebilir teknoloji  Artan müşteri seçenekleri  Gelir, servet, iş “gelir geçer”liği  Davranış özgürlüğü ve serbest çalışanların artışı  Aile oluşumu, rolleri ve sorumluluklarındaki değişimler  Emeklilik ve sağlık yönetimi yönünde gözlenen yeni eğilimler  “Do it yourself” politika ve din anlayışı

Is privacy really for wrong-doers?

“Real life happens between blog posts and e- mails. And now, there is a way to share!...”

 Twitter’da dakikada tweet atılıyor (Temmuz 2013) (günde 400 milyon +)  Aylık aktif kullanıcı: 271 milyon (Haziran 2014) (önceki yıla kıyasla artış %24)  İnsanların görüşlerini, şikayetlerini, eğilimlerini, beğeni ya da nefretlerinin dile getirebildiği bu ortamda, bu potansiyel “müşteri/kullanıcı” görüşlerinin hizmet ya da ürün sunan kuruluşlara etkisi büyük.

Ortak çalışma Yaratıcılık Üretkenlik

 Çalışma arkadaşlarınızla ortak bir hikaye, roman ya da herhangi bir bilgilendirici metin yazmak için  Hiç/sık bir araya gel(e)mediğiniz “e-kanka”nız ile ortak ilgi alanlarınıza yönelik projeler (yazı, müzik, vb.) üretmek için  Grup ödevleri/projeleri planlamak ve yürütmek için  Yazı değerlendirmesi (örn. hakemlik), editörlük, vb. yapmak için  İçeriği topluluklar (diğer insanlar) tarafından oluşturulması hedeflenen web sayfaları için  Uzaktan öğrenim platformlarının bir parçası olan e-öğrenme forumlarını yaratabilmek için  Araştırma bulgularını diğer araştırmacılarla paylaşmak ve birlikte yorumlamak için  Belli konularda belli gruplarla (okullar, öğrenciler, ortak ilgi alanlarını paylaşan kişiler, vb.) bilgi paylaşımı yapabilmek için

 Kullanılan kaynaklar ve okuma listesi  Grown up Digital (D. Tapscott, 2009) A generation bathed in bits (s ; Kitabı benden alıp fotokopi çektirebilirsiniz)  Social Media (Comoncraft)  The new information ecology (Lee Rainie, 2009)  The role of public information in ecology and conservation: an emphasis on inadvertent social information (Blanchet, Clobert & Danchin, 2010) The role of public information in ecology and conservation: an emphasis on inadvertent social information  How to use Bing Maps for 'fun' geo-stalking (Ms. Smith, 2012)