YGS-LYS UZAKTAN EĞİTİM PROJESİ - EĞİTİMDE GÖRME ENGELLİLER DERNEĞİ Hazırlayan-Sunan: Pınar GÖCEN - Eğitimde Görme Engelliler Derneği.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
KESİNLİK KAZANAN BİLGİLER TAHMİNİ DEĞERLENDİRMELER
Advertisements

ÖSYS’Yİ NE KADAR TANIYORUZ?
REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMA SERVİSİ ETKİNLİKLERİ
ORTAOKUL SONRASI EĞİTİM SEÇENEKLERİ
YGS NEDİR? LYS NEDİR?.
Okan Üniversitesi – İstanbul, 20 Şubat 2009 ÖSYS Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Sistemindeki Gelişmeler.
ÖSYS Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Sistemindeki Gelişmeler.
2010-ÖSYS Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Sistemi. 1.AŞAMA: Yükseköğretime Geçiş Sınavı (YGS) 2.AŞAMA: Lisans Yerleştirme Sınavları (LYS)
KARİYER SAYFASI 12. SINIF-MEZUN PROGRAMLARI 11. SINIF PROGRAMLARI 10. SINIF PROGRAMLARI 9. SINIF PROGRAMLARI.
AYDIN DALAMA ÇOK PROGRAMLI LİSESİ 2014
TOPLUM HİZMETLERİ PROGRAMI
Yeni Sınav Sistemi  Genel Amaçlar:  Adayların Sosyal Bilimler, Fen Bilimleri gibi ders grupları başarısı yerine Tarih, Coğrafya, Fizik, Kimya,..gibi.
Yerleştirme Sistemindeki
ÖSS Portalınız - # Gelecek Rehberiniz, 20 Şubat 2009 Yeni Sınav Sistemi  Genel Amaçlar:  Adayların Sosyal Bilimler, Fen Bilimleri.
YGS LYS BAŞVURULARI. Yükseköğretime Geçiş Sınavı (YGS) Başvuru Tarihleri : 2-15 Ocak 2013 Yükseköğretime Geçiş Sınavı (YGS) Tarihi, Saati ve Süresi :
SALİHLİ KIZ TEKNİK VE MESLEK LİSESİ
Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Şubat, 2012
FESKOM AKADEMİ CANLI ONLINE EĞİTİM
Sait Gürsoy’la Başarıya Doğru. Bakış Açısı 1950’li yıllar: “Ne bulursam onu alırım.” 1970’li yıllar: “Neyi alabilirsem onu alayım.” 2010’lu yıllar: “Ne.
Projeler için okulda 3 defa öğretmenler kurulu toplanmıştır. 1. Kurulda stratejik eylem planı ve projeler ana hatlarıyla değerlendirilmiştir. 2. Kurulda.
Üniversite Seçerken... Akademik/ Profesyonel Kadro Burslar (OSYM/ Başarı Bursları) Kent/ Kampüs Üniversitesi Yabancı Dil Eğitimi Akademik Olanaklar o Bölüm.
2013- ÖĞRENCİ SEÇME VE YERLEŞTİRME SİSTEMİ (ÖSYS)
ORTAK SINAVLAR ÖĞRENCİ ANKETİ DEĞERLENDİRME RAPORU SINAV YÖNETİMİ, MORAL MOTİVASYON VE REHBERLİK DAİRE BAŞKANLIĞI OCAK 2015.
KİTLE İLETİŞİM ARAÇLARI VE MESLEKİ AMAÇLAR
Ahmet SARI Rehber Öğretmen
D.Ö1 YÜKSEKÖĞRETİME SINAVSIZ GEÇİŞ. D.Ö2 Bilişim Teknolojisi Mezunları Sınavsız Geçiş yapacakları programlar Yükseköğretim Ön lisans Programları Süre.
1. D.G.S. nedir? Meslek Yüksekokullarından mezun olanların, lisans eğitimine devam edebilmeleri için, yılda bir defa ÖSYM tarafından tek oturumda yapılan.
Yeni YGS - LYS Sınav Sistemi. Özetle yeni sınav sistemi 1- Geçmiş yılların ÖSS'si ve ÖYS'si gibi bu sınav sistemi de temelde 2 aşamada gerçekleşiyor.
MESLEK LİSESİ ÖĞRENCİLERİ KATSAYI ENGELİ KALKTI
MESLEKLER.
2013 ÖSYS Ö Ğ RENC İ SEÇME VE YERLEŞT İ RME S İ STEM İ.
2013 YGS-LYS SINAV SİSTEMİ Testler ve Soru Sayıları Türkçe testi: 40 soru Temel Matematik:40 Soru Sosyal Bilimler:40 Soru Fen Bilimleri:40 Soru TOPLAM:
BEYŞEHİR ANADOLU ÖĞRETMEN LİSESİ
FINDIKLI MESLEKİ ve TEKNİK EĞİTİM MERKEZİ
1 Ö ğrenci Se ç me ve Yerleştirme Sistemi (ÖSYS) Tanıtım Sunumu Haydar Akın Mesleki Ve Teknik Anadolu Lisesi Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Servisi.
1 Ö ğrenci Se ç me ve Yerleştirme Sistemi (ÖSYS) Tanıtım Sunumu.
SINAV SİSTEMİ & BÖLÜMLER.
Araklı Anadolu Öğretmen Lisesi Rehberlik Servisi.
2010-ÖSYS Sunum, İstanbul 29 Ağustos 2009 Üniversiteye Girişte İki Aşamalı Yeni Sistem.
KOCAELİ ANADOLU LİSESİ YETİŞTİRME KURSLARI (12
ÖSYS Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Sistemi.
ÖSYS ÖĞRENCİ SEÇME VE YERLEŞTİRME SİSTEMİ YGS YÜKSEKÖĞRETİME GEÇİŞ SINAVI LYS LİSANS YERLEŞTİRME SINAVI.
EŞİT BİR EĞİTİM İÇİN ENGELSİZ KAMPÜS
FEHMİ GÜR MÜDÜR YARDIMCISI (Öğrenci İşleri). MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI ÖRGÜN VE YAYGIN EĞİTİMİ DESTEKLEME VE YETİŞTİRME KURSLARI YÖNERGESİ Amaç MADDE 1-
Yusuf URHAN-Uzm.Psikolojik Danışman
Öğretmenin öğrenme üzerindeki etkisi Pek çok deneysel çalışma, öğretmenin öğrenci başarısı üzerinde büyük bir etkiye sahip olduğunu göstermektedir.(Bkz.
Hazırlayan: Ufuk ŞENSOY ZAİM Giresun Mimar Sinan Anadolu Lisesi Rehber Öğretmeni ÖSYS SINAV S İ STEM İ (YGS – LYS)
Üniversite Yolunda N asıl Üniversiteli Olurum. LYS.
2013 ÖSYS Ö Ğ RENC İ SEÇME VE YERLEŞT İ RME S İ STEM İ.
2016 ÖSYS TERCİH DANIŞMANLIĞI YGS-LYS
2016 – ÖSYS Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Sınavı 13 Mart 2016 YGS Sınavı Başvurular Ocak 2016 tarihleri arası Başvuru Ücreti 55TL tarihleri.
1 YÜKSEKÖĞRETİME GEÇİŞ SINAVI (YGS) LİSANS YERLEŞTİRME SINAVI (LYS)
Her Noktada Maviokul.com YGS - LYS YGS - LYS Üniversiteye Giriş Sistemi Birikim Eğitim Kurumları 2009.
Her Noktada Gölge Okul… Birikim Dersaneleri YGS - LYS YGS - LYS Üniversiteye Giriş Sistemi Birikim Eğitim Kurumları 2009.
Okula neden devam ediyorsunuz? “Eğitim görmek için.”… Okul bizi hayata hazırlamada laboratuvar görevi görür. Sorunlara uygun çözüm yolları geliştirmemize.
05 Kasım 2010, Muş BOLOGNA SÜRECİ ve MUŞ ALPARSLAN ÜNİVERSİTESİ DENEYİMİ.
ÖĞRENCİ SEÇME VE YERLEŞTİRME SİSTEMİ (ÖSYS) 1. AŞAMA2. AŞAMA YGS LYS.
Lisans Yerleştirme Sınavları (LYS) GÖLCÜK RAM REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMA BÖLÜMÜ 2016.
Sınav Tarihi: Nisan ayının ilk yarısında Testler ve Soru Sayları Türkçe testi: 40 soru Temel Matematik Testi : 40 Soru Sosyal Bilimler Testi : 40 Soru.
TÜRKİYE’DE YÜKSEKÖĞRETİME GEÇİŞ SİSTEMİ VE SON DEĞİŞİKLİKLER
İÇ SINAVI.
ULUDERBNET SABANCI ÇOK PROGRAMLI ANADOLU LİSESİ REHBERLİK SERVİSİ 2016
2016/2017 ÖSYS TERCİH HAZIRLIK SUNUMU
2016 ÖĞRENCİ SEÇME VE YERLEŞTİRME SİSTEMİ (ÖSYS)
YÜKSEKÖĞRETİM KURUMLARI SINAVI
Teknik Bilimler Meslek Yüksekokulu Bilgisayar Programcılığı
EFSANE BİLİM…. EFSANE BİLİM EFSANE BİLİM..
Yükseköğretim Kurumları Sınavı Tanıtım Sunusu
YÜKSEKÖĞRETİM KURUMLARI SINAVI (YKS2018). TEMEL YETERLİLİK TESTİ (ZORUNLU) ALAN YETERLİLİK TESTİ.
Yükseköğretim Kurumları Sınavı (YKS)
Sunum transkripti:

YGS-LYS UZAKTAN EĞİTİM PROJESİ - EĞİTİMDE GÖRME ENGELLİLER DERNEĞİ Hazırlayan-Sunan: Pınar GÖCEN - Eğitimde Görme Engelliler Derneği

EGED'in edindiği ÖSYM verileri Yılında Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Sistemi'ne (ÖSYS) başvuran toplam kişi sayısı ve engelli adayların durumu:  Toplam:  Engelli adaylar:  Görme engelli adaylar: 1.587

EGED'in edindiği ÖSYM verileri Yılında Lisans Yerleştirme Sınavı'na (LYS) başvuran toplam kişi sayısı ve engelli adayların durumu:  Toplam:  Engelli adaylar:  Görme engelli: 510

EGED'in YÖK'ten edindiği veriler Kasım dönemi toplam ve engelli üniversite öğrenci sayıları:  Toplam:  Engelli:  Görme engelli: 4975

Mevcut durum:  Teknolojinin gelişimi bilgiye erişim yöntemlerini hızla arttırsa da, halen görme engelli bireylerin eğitim süreçleri ve kaynak temininde güçlükler yaşanmakta. Eğitim kademeleri ilerledikçe görme engelli öğrencilerin mevcudu da düşmekte.

Çıkış noktamız:  Büyük şehirdekiler kısmen daha şanslı da olsa; ülkemizde üniversite sınavlarına hazırlanan görme engelli adaylar mevcut dershanelerden yeterince yararlanamamakta, yeterli yönlendirme alamamakta ve güncel ve erişilebilir kaynak sorunu yaşamakta.

Amaç:  YGS-LYS Uzaktan Eğitim Projesi, internet imkanına sahip olan ve üniversiteye hazırlanan görme engelli öğrencilerin derslerine katkıda bulunmak ve hazırlık sürecini kolaylaştırmak amacıyla geliştirildi.

Projenin arka planı:  YGS-LYS Uzaktan Eğitim Projesi, henüz derneğimiz kurulmadan önce, Görme Engelli Öğrenciler Platformu olarak örgütlendiğimiz dönemde, eğitim-öğretim döneminin 2. yarısında pilot bir çalışma olarak başladı.

 Projemiz sonraki dönemlerde daha fazla öğrenci ve öğretmenle yoluna devam etti eğitim-öğretim yılında projeye başvuru yapan öğrenci sayısı 70'e yaklaştı. Tamamen gönüllülük esasına göre yapılan bu çalışma için derslere katılan öğrencilerden ücret alınmıyor.

Ne oldu?  Kursiyerlerimiz, herhangi bir ek masrafa gerek duymadan, bulundukları ev ortamında, destekleyici olarak canlı derslere katıldılar, aynı sınava hazırlanan arkadaşlarıyla paylaşım ortamı oluşturdular.

Öğreticiler:  Şu ana kadar, projemizde ders veren öğreticilerin çoğunluğunu görme engelli üniversite öğrencileri ya da mezunlarıyla öğretmenlik yapan kişiler oluşturdu. Ancak gören kişiler de matematik ve coğrafya gibi alanlarda dersler verdiler. Bu faaliyetlere katılan öğreticilerimiz tamamen gönüllülük esasına göre çalıştılar.

Birden fazla öğretici:  Olası teknik sorun ya da başka aksilikler nedeniyle derslerin aksamaması açısından her dersten tek öğretmen yerine birkaç öğretmenle çalıştık.

Başvuru formları:  Projeye kursiyer veya öğretici olarak katılmak isteyenler, internet sitesinde bulunan başvuru formlarını doldurdular. Bu formlar Uzaktan Eğitim Komisyonunca değerlendirildi. Gerektiğinde mülakat yapmak suretiyle projeye dahil edildiler.

Kullanılan yazılım ve donanımlar:  Dersler TeamTalk adlı ücretsiz bir sesli konferans yazılımı aracılığıyla gerçekleşiyor. Derslerin yürütülmesinde şu ana kadar Akdeniz Üniversitesi tarafından tahsis edilen sunucudan yararlanıldı.

Gereksinimler:  Derslere katılmak isteyen öğrenci ve öğretmenlerin yalnızca güçlü bir internet bağlantısına, bir hoparlöre ve mikrofona gereksinimi var.

Erişilebilen işletim sistemleri:  İlgili yazılım Windows işletim sisteminin yanı sıra artık Android ve Mac üzerinden de kullanılabiliyor. Böylece mobil ortamda da derslere katılım mümkün olabiliyor.

Uygulama:  İlgili yazılımda, öğretmenler canlı olarak ders verebiliyor. Öğrenciler sesli ya da yazılı olarak derse katılım sağlayabiliyor. Online olarak sınıf ortamı sağlanabiliyor. Aynı anda birden çok ders işlenebiliyor.

Verilen dersler:  Coğrafya  Felsefe Grubu  Fen Bilimleri  Matematik  Tarih  Türkçe  Türk Dili ve Edebiyatı  Yabancı Dil - İngilizce (talep olursa)

Ders kaynakları:  YGS ve LYS müfredatının baştan sona okutulduğu proje kapsamında, son sınav sistemine göre hazırlanmış metin halinde ya da sesli deneme sınavlarıyla eğitim süreci desteklenmekte. Yardımcı kaynaklar ve soru bankaları açısından, hem eldeki veriler değerlendirilmekte, hem de bunlara yenileri eklenmekte.

Kaynak çokluğu değil, erişilebilir ve nitelikli kaynak:  Görme engelli öğrenciler taranmış ya da online ortamda bulunan erişilebilir olmayan kaynakları erişilebilir hale getirmek için çabalamakta. Bu nedenle, kaynak çokluğunun değil, nitelikli kaynakların başarıyı artırdığını bildiğimizden, öğrencinin herhangi bir düzeltmede bulunmadan, alıp çözeceği tarzda kaynakları paylaşmayı uygun görüyoruz.

Deneme sınavları:  Belli aralıklarda, canlı olarak deneme sınavları gerçekleştirilerek öğrencilerin mevcut durumlarını görmeleri sağlanmakta. Bunun için özellikle gören gönüllülerimizin desteğine başvurulmakta.

Kursiyerlerimizden beklentilerimiz:  Kurslarımızdan yararlanmak isteyen öğrencilerimizden, derslere devamlı olarak katılmalarını ve dersin huzurunu bozacak davranışlardan kaçınmalarını bekliyoruz.

Öğreticilerden beklentilerimiz:  Gönüllü öğretici olarak projemize katılmak isteyen kişilerde; ders verecekleri alana hakim bulunmak, üniversite öğrencisi, mezunu veya öğretmenlik mesleğini yapıyor olmak ve mümkün olduğunca sürekli katılım sağlamak özelliklerini arıyoruz.

YGS-LYS Uzaktan Eğitim Projesi İşleyiş Yönergesi:  Bu yönergenin amacı, YGS-LYS Uzaktan Eğitim Projesi'ndeki derslerin daha etkin ve verimli sürdürülmesini sağlamaktır. Komisyonumuz bu yönerge esaslarına göre daha disiplinli bir süreç yürütmeyi amaçlıyor.

Başarılarımız:  Proje kapsamında kurs alan yaklaşık 20 öğrenci, üniversitelerimizin çeşitli örgün ve açık öğretim fakültelerine yerleşti.

Ne durumdayız?  Projemiz halen gönüllü öğretici ve kursiyer kayıtlarını almaya devam ediyor. Derslerin ise okulların açılmasıyla beraber başlaması planlanıyor.

Neye ihtiyaç duyuyoruz?  Projenin yaygınlaştırılarak daha fazla öğrenciye ulaşmasına,

Neye ihtiyaç duyuyoruz?  Ders kaynakları seslendirilmesi, deneme sınavları yapılması veya ders anlatımı gibi hususlarda gönüllü desteğine,

Neye ihtiyaç duyuyoruz?  Ders kaynağı seslendirilebilmesi için gerekli yazılım, donanım ya da ortamlara,

Neye ihtiyaç duyuyoruz?  Projenin geliştirilebilmesi için her türlü görüş, öneri ve eleştiriye...

 Hazırlayan-Sunan: Pınar GÖCEN - Eğitimde Görme Engelliler Derneği üyesi (EGED)  İletişim :  Ayrıntılı Bilgi :