KARAR DESTEK SİSTEMLERİ BİLEŞENLERİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Alptekin GÖKÇEYREK | Teknik Satış Danışmanı
Advertisements

AKILLI FAKS.
VERİ TABANI 1 DERS 1.
ALPER LAÇİN SERDAR TAŞAN
VERİ TABANI VE YÖNETİM SİSTEMLERİ
Sistem Analizi ve Planlama
BİLGİSAYAR KULLANIMI VE SAĞLIK
Bilgi Teknolojisinin Temel Kavramları
BİLGİSAYAR KULLANIMI VE SAĞLIK
Bilgi Teknolojisinin Temel Kavramları
Windows işletim sistemi ve sürümlerinin incelenmesi
Ders Adı: Bilgisayar Donanımına Giriş
Bölüm 1: Introductions (Tanıtım,Tanım)
Proje yönetiminde başarının yeni formülü. Daha başarılı projeler Daha ekonomik çözümler Daha özelleşmiş hizmetler için… Neden ?
BTP 108 BİLGİSAYAR AĞ SİSTEMLERİ AĞ KAVRAMI Birden çok bilgisayarın birbirine bağlı olarak kullanılmasıyla oluşturulan çalışma biçimine bilgisayar ağı.
Bilgisayara Giriş Dersi
BDEM 105.
ETKİ DEĞERLENDİRME ÇALIŞMALARI
BÖLÜM 2: BİLGİSAYAR SİSTEM YAPILARI
Gömülü ve Akıllı Sistemler Öğretimi ve Laboratuvarı
BİLİŞİM SİSTEMLERİNİN AMACI ve GELİŞİM SÜRECİ
ELEKTRONİK ORTAMDA DENETİME GENEL BAKIŞ Prof. Dr
SİSTEM ANALİZİ VE TASARIMI
Bilgi Teknolojileri Hafta 01. Bilgi Nedir???  Fikir  İlim  Malumat.
KARAR DESTEK SİSTEMLERİ-KDS
BİLGİSAYARIN MİMARİSİ, TEMEL BİLEŞENLERİ VE ÇALIŞMA MANTIĞI
PAZARLAMA ARAŞTIRMALARI Prof. Dr. İsmail Üstel.
VERİ TABANI VE VERİ TOPLAMA YÖNTEMLERİ
Bilişim Teknolojilerine Giriş
İŞLETİM SİSTEMLERİ Öğr. Gör. S.Serkan TAN.
Bilişim Sistemleri Mühendisliği nedir? Neden ihtiyaç vardır?
AĞ İŞLETİM SİSTEMLERİ Öğr. Gör. Mustafa SARIÖZ
Veri tabani nedir? Veritabanı basit olarak bilgi depolayan bir yazılımdır. Bir çok yazılım bilgi depolayabilir ama aradaki fark, veritabanın bu bilgiyi.
BTP102 VERİTABANI YÖNETİM SİSTEMLERİ 1
BİLGİSAYAR SİSTEMİ.
Quest Atlantis Dünya Üzerine Yayılmış Çok-Kullanıcılı Çevrim-İçi Eğitsel Bir Bilgisayar Oyununun Teknik Yapısı.
Proje Konuları.
KARAR DESTEK SİSTEMLERİ
Veri Tabanı Tasarım Süreci
Temel Bilgi Teknolojileri
B İ LG İ SAYAR DESTEKL İ Ö Ğ RET İ M GENEL BAKIŞ.
Bilgi Teknolojisinin Temel Kavramları
Karar Bilimi 1. Bölüm.
Ağlar ve Veri İletişimi
VERİ KAYNAKLARI YÖNETİMİ 5. ÜNİTE. GİRİŞ Bilgi sisteminin öğelerinden biride “veri yönetimidir”. Geleneksel yada çağdaş, birinci yada ikinci elden derlenen.
ISLD 514 YENİLİKÇİLİK VE DEĞİŞİM YÖNETİMİ ISLD514-Hafta14 : Bilişim Sistemleri ve Uygulamaları Prof. Dr. Atilla ELÇİ Aksaray Üniv., İ şletme Bölümü, ISLD.
İnsan Kaynakları Bilgi Sistemleri
İşletmelerde Bilişim Sistemleri
Bölümün Amacı Bu bölüm, bilişim teknolojisinin evrimini incelemektedir. Bölüm, örgütsel işlemlere uygulanan bilişim teknolojisi sistemlerine göz atarak.
1.1 © 2003 by Prentice Hall BÖLÜM 3 BİLİŞİM SİSTEMİ YAKLAŞIMLAR ve ORGANİZASYONA ETKİLERİ.
DONANIM VE YAZILIM Hazırlayan: Ad Soyad.
Bilgi Teknolojisinin Temel Kavramları
Bilgisayar Bileşenleri
UNV13107 TEMEL BİLGİ TEKNOLOJİSİ KULLANIMI. Veri tabanı Bilgisayar ortamında saklanan düzenli verilerdir. Bilgisayar ve ağ ortamındaki bilginin temel.
CEMİL ŞAHİN Bilişim Tek. Öğrt.
Coğrafi Bilgi Sistemi Coğrafi Bilgi Sistemi (CBS) : Dünya üzerindeki karmaşık sosyal, ekonomik, çevresel vb. sorunların çözümüne yönelik mekana/konuma.
Sistem Analizi ve Tasarımı
Living in a Digital World Discovering Computers 2010 Bilgisayarların Keşfi Veritabanı Yönetimi Hafta 9.
BİT’İN TEMEL KAVRAMLARI
BİLGİSAYAR NEDİR?.
CRM Mehmet Batuhan Ülper
Dijital kütüphane işlevleri
ERP (Kurumsal Kaynak Planlama) Nedir ? ERP Genel Olarak..... Madde Sıralayabiliriz.
Windows işletim sistemi ve sürümlerinin incelenmesi
BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Yazılım Mühendisliği Temel Süreçler – PLANLAMA II
Yapay Zeka Nadir Can KAVKAS
Dünya Üzerine Yayılmış Çok-Kullanıcılı Çevrim-İçi Eğitsel
Sunum transkripti:

KARAR DESTEK SİSTEMLERİ BİLEŞENLERİ 22.04.2017

KDS UYGULAMALARI Uygulamada KDS genel olarak: Mali işleri planlama Pazarlamayla ilgili karar verme Fabrika kapasitesini planlama Ortak yatırım analizi vb. işlevlerini kapsar. 22.04.2017

Bilgisayarla Karar Destek Yapısı Model oluşturma gerçek dünyaya ait bir sorunu standart bir yapıya dönüştürerek çözmeyi içerir. Yapısal olmayan yönetsel sorunlar standart modellerle çözülemezler. Böyle sorunlar için bir karar destek sistemi kullanmak gerekir. KDS daha çok karar verme işinin yapısal olmayan şekliyle ilgilidir. 22.04.2017

Karar Destek Sistemlerinin Teknoloji Düzlemleri Paralel işleme makineleri İstemci/sunucu (İ/S) teknolojisi İlişkisel veri tabanı Nesneye dayalı teknoloji Optik diskler 22.04.2017

Bilgi-tabanlı KDS (Akıllı KDS) Bilgi yönetimi bileşeni Bir veya daha fazla uzman sistemden oluşur. KDS bileşenlerinin işlemlerini zenginleştirecek bilgiyi sunar. Bilgi yönetim yazılımı, gerekli yürütme ve uzman sistem bütünlüğünü sağlar. 22.04.2017

Tekrarlı Tasarım KDS, geleneksel yığın veya çevrimiçi sistemlerden farklı bir tasarım ve geliştirme tekniği gerektirir. KDS tekrarlı geliştirme işlemine ihtiyaç duyar. Tekrarlı geliştirme sorun veya karar durumunun değişimleriyle sistemin genişlemesine ve değişimine izin verir. 22.04.2017

Örgütsel Çevre KDS için çoğunlukla sekiz değişik örgütsel çevreden sözedilmektedir. Sistem analistleri uygulama grubu, Sistem araçlarıyla ilgili bir grup, Yönetim bilimi ya da yöneylem araştırma grubu, Planlama Bölümü, Analiz destek grubu, Resmen tutulmuş KDS grupları, Bilgi merkezleri, Son kullanıcıya hizmet için bir KDS grubu. 22.04.2017

KDS Yazılım Bileşenleri 22.04.2017

Veri Tabanlı KDSS Bellekler için destek Veri eksiltme Veri miktarını değiştirme Ayrıntı seviyelerinde değiştirme Çoklu kaynaklar Dizili kaynaklar,veri kaynağı kataloğu Geniş zaman çerçevesi Herkese açık ve özel veri tabanları 22.04.2017

Doğruluk derecelerini değiştirme Küme işlemler Rasgele erişim İlişkiler ve gözlemler için destek Başarım  Diğer KDS bileşenleri için arabirim Son kullanıcı arabirimi 22.04.2017

Veri Tabanlı KDSS 22.04.2017 İkincil veri kaynakları Veri Kaynakları Birincil veri İşletme içi İşletme kayıtları, İşletme içi ağ sistemi, Raporlar, Pazarlama Bilgi Sistemi, İnsanlar, Satışlar,Maliyetler dışı Internet, Kütüphaneler, Hükümetler, Ticari Birlikler, Üniversiteler, Özel araştırma işletmeleri Gözlem Sorgulamaa Derinlemesine ve odak grup görüşmeleri, delphi tekniği, online, mail, telefon, yüzyüze anketler, deney yöntemi Araçlar (Video, Scanner, vb.); websitesi analizi; kişisel yaklaşımlar 22.04.2017

KDS İşlevleri 1-KDS teknik temeli olmayan karar vericilerin sistemle tam etkileşimli çalışabilmelerini sağlamak için kullanım kolaylığı sunmalıdır. 2-Geniş ve çeşitli veriye erişimi olmalıdır. 3-Değişik tipte analiz ve model sağlamalıdır. 22.04.2017

KDS Bileşenleri 22.04.2017

Diyalog+Veri+Model= KDS mimarisi KDS teknolojisi her zaman iyi işlev gören bu üç parçadan oluşmalıdır. 22.04.2017

DVM-Diyalog, Veri, Model Üçlüsü 22.04.2017

Diyalog Yönetim Bileşeni Kullanıcı kolaylığı: . Tutarlı, doğal dil komutları, . “Yardım” komutu ve hata uyarıları, . Çırak ve usta metodu, Donanım ve işletim sistemi öğeleri: . Yazıcı ve çizici desteği, . Değişik girdi cihazlarını destekleme, 22.04.2017

Değişik diyalog tarzları:. Seçenekler ekranı,. Komut dili, Değişik diyalog tarzları: . Seçenekler ekranı, . Komut dili, . Nesneye dayalı, . Soru/cevap, Grafikler: . Temel çizimler ve çizgeler, . Çok renk desteği, . Çıktıyı önceden görebilme. 22.04.2017

Veri Yönetim Bileşeni-I Veri İşleme Fonksiyonları: . Sözlük, . Yaratma, silme, güncelleme ve sorgulama. İç ve Dış Veri Tabanlarının Yönetimi: . Özetleme, . Yakalama, . Veri kaynaklarını bütünleştirme. 22.04.2017

Veri Yönetim Bileşeni-II Mantıksal Veri Görünümleri: . Tutanak, . İlişkisel, hiyerarşik ve ağ veri tabanı yönetim sistemi, . Kural. 22.04.2017

Model Yönetim Bileşeni Analiz: . Ya-ise, . Hedef bulma, . Monte Carlo, . Matematik olarak en iyiyi elde etme. Tahminler ve İstatistikler: . Temel istatistik fonksiyonlar, . Mevsimlik ayarlı zaman serileri, . Çok değişkenli istatistikler. 22.04.2017

Belge Nedir? Bilginin her depolanmış şekli “belge” olarak adlandırılmaktadır. Genellikle göreceli olarak sınırlı başlık veya konu sahasıyla ilişkilidir. Sayılar içerebilir, ancak numerik olmayanlar yani metin, grafik, görüntü, ses ve video içerenler çoğunluktadır. 22.04.2017

Belge-Tabanlı Karar Destek KDS veri bileşenlerini bir araya getirme, işleme, yönetme ve bu çeşit veriye erişimi sağlamak üzere genişletildiğinde “belge tabanlı KDS” olarak adlandırılır Yüzlerce hatta binlerce belge içinden aranılan bilgilere hızlı ve etkili erişim sağlanması öncelikle arzu edilir. 22.04.2017

Belge Tabanlı KDS’de Kullanılan Teknolojiler 1- İstemci/sunucu ağları, uziletişim, toplu bellek ve diğer teknolojiler bilgiye erişebilmek için araçlar sağlar. 2- Yapay zeka bilginin anlaşılması, kesilmesi ve kendi kendine sınıflandırılması için teknolojik yeterliliğin artmasına yardımcıdır. 22.04.2017

Belge Tabanlı KDS’de Kullanılan Teknolojiler 3- Nesneye dayalı veri tabanı yönetimi, bilgi düzeltme, elektronik posta ve sunuş standartlarının bütünleştirilmesi gerekmektedir. 22.04.2017

22.04.2017

22.04.2017

Kişisel Karar Destek Sistemi-KKDS 1980’lerde Karar desteğin farklı üç seviyeye ayırılması savunuldu : bireye destek gruba destek işletmeye destek 22.04.2017

Müşteri Hedefli Karar Destek SİSTEMLERİ Büyük ölçüde müşteriye uyarlanma belirli hizmet endüstrilerinde kaçınılmaz bir gerçek halini aldı. Yöneticiler elektronik olarak bütün hizmetleri sağlamak için “müşteri hedefli karar destek sistemleri” ne ihtiyaç duydular. Örneğin Federal Express 22.04.2017