ZEYNEP YILMAZ PSİKOLOJİK DANIŞMAN

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
OKULA BAŞLAMA SÜRECİNDE ÇOCUK VE AİLE
Advertisements

BİRİNCİ SINIF ÖĞRENCİ VELİLERİNE ÖNERİLER
TANIŞMA TOPLANTISINA HOŞGELDİNİZ
SINAVLARA HAZIRLIKTA AİLELERİN DİKKAT ETMESİ GEREKEN HUSUSLAR.
BENİM EŞŞİZ YUVAM Çevremizdeki canlıların yuvaları nelerdir?
ANA BABA VE ERGENLİK.
AİLE EĞİTİM SUNUSU 5.
OKUL KORKUSU NEDİR? Uzm. Psikolog Arzu YILDIRIM
ANAOKULUNA UYUM SÜRECİ
OKULA BAŞLAMA SÜRECİNDE ÇOCUK VE AİLE
ÇOCUKLARDA OKUL FOBİSİ
TANIŞMA TOPLANTISINA HOŞGELDİNİZ
okul öncesİ dönemde temel alişkanliklarin kazandirilmasi
DÜNYADA ÖZÜRLÜLERİN DURUMU BOLU İL SAĞLIK MÜDÜRLÜĞÜ EĞİTİM ŞUBESİ İL EĞİTİMCİLERİ HÜMEYRA ERTOK NAGİHAN KARAL.
ANAOKULUNA UYUM SÜRECİNDE ANNE ÇOCUK İLİŞKİSİ
UYUMSUZ ÇOCUKLARIN TANINMASI VE TEŞHİSİ
AİLENİN OKUL BAŞARISINA KATKISI
OKULA UYUM SÜRECİ.
Sınav Başarısında Ailenin Rolü
Tutum Kişinin herhangi bir olaya ve kişiye karşı olan tutumu onun kişiliği doğrultusunda gerçekleşir. Genellikle ev dışındaki ortamlarda yaşıtları tarafından.
ANASINIFINA UYUM İÇİN VELİLER NELER YAPMALI ?
Erken Eğitim Şeyda Altuntaş
ENGELLİLER AİLE VE ÇEVRE
OKUL BAŞARISIZLIĞI.
Okul Öncesi Eğitimden İlköğretime Geçiş.
ALKOL ve MADDE KULLANAN ÇOCUĞUN AİLESİNE YAKLAŞIM ALKOL ve MADDE KULLANAN ÇOCUĞUN AİLESİNE YAKLAŞIM ALİAĞA REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ Rehberlik ve.
OKUL BAŞARISINDA AİLENİN ROLÜ
O ŞİMDİ OKULLU Miyase ERİKÇİ.
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİN ÖNEMİ VE OKULA UYUM
OKULÖNCESİNİN ÖNEMİ.
İLKOKULA BAŞLAMA Denizli Rehberlik ve Araştırma Merkezi
İSTENMEYEN DAVRANIŞLAR
VİLAYETLER HİZMET BİRLİĞİ PROĞRAMINA HOŞGELDİNİZ
ANASINIFINA UYUM İÇİN VELİLER NELER YAPMALI ?
ANAOKULUNA UYUM İÇİN VELİLER NELER YAPMALI ?
OKUL REHBERLİK SERVİSİ
OKULA UYUM SÜRECİ.
ÇOCUĞUM OKULA BAŞLIYOR
“OKUL KORKUSU” SEMİNERİ
Psikososyal Gelişim Erik Erikson, Freud’un kuramını ergenlikten sonra yaşlılığa kadar genişleterek sekiz psikososyal gelişim dönemini tanımlamıştır. Gelişimde.
MURAT İLKOKULU REHBERLİK SERVİSİ OKULA YENİ BAŞLAYAN ÇOCUKLAR.
ANAOKULUNA UYUM SÜRECİ
MAREŞAL ÇAKMAK İLK OKULU
EMİRDAĞ ANADOLU LİSESİ EĞİTİM ÖĞRETİM YILI VELİ TOPLANTISI
VE ÇOCUGUN GELİŞİMİNE ETKİLERİ
ANAOKULUNA UYUM SÜRECİ
Mehmet Akif Ersoy İlkokulu Sunar. ÇOCUĞUN GELİŞİM DÖNEMLERİ 0 – 2 YAŞ BEBEKLİK DÖNEMİ 2 – 6 OYUN DÖNEMİ 6 – 12 OKUL DÖNEMİ 12 – 18 ERGENLİK.
DUYGUSAL VE SOSYAL GELİŞİM
OKUL KORKUSU VE BAŞ ETME YOLLARI
DİĞER TUTUMLAR.
Öğrenciyi Tanıma Yrd. Doç. Dr. İhsan Sarı.
ATA İLKOKULU 1/A SINIFI BİRİNCİ DÖNEM 1. VELİ TOPLANTISI
BİRİNCİ SINIF ÖĞRENCİ VELİLERİNE ÖNERİLER ……………….. İlköğretim Okulu.
OKUL ÖNCESİ DÖNEMDE GELİŞİM
OKUL BAŞARISINDA AİLENİN ROLÜ
Aile Katılımı Nedir? Çocuğun gelişimi hakkında anne babaları bilgilendirme. Anne babalara duygusal destek sağlama. Çocuklarına öğretmenlik ve rehberlik.
ÇOCUKLARDA OKUL FOBİSİ
Rehberlik Servisi.
ANA BABA VE ERGENLİK.
OKULA İLK GİTTİĞİNİZ GÜNÜ HATIRLIYOR MUSUNUZ?
ORTAOKUL BEŞİNCİ SINIF OKULA UYUM PROGRAMI
OKUL BAŞARISINDA AİLENİN ROLÜ Psikolojik Danışman Serpil KARACA
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİN ÖNEMİ VE OKULA UYUM
SAĞLIKLI BİR YAŞAM İÇİN ZİHİNSEL,DUYGUSAL VE SOSYAL SAĞLIĞIN ERGEN BİREYLER AÇISINDAN ÖNEMİ.
ANAOKULUNA UYUM SÜRECİ
BİRİNCİ SINIF ÖĞRENCİ VELİLERİNE ÖNERİLER BİRİNCİ SINIF ÖĞRENCİ VELİLERİNE ÖNERİLER REHBER ÖĞRETMENREHBER ÖĞRETMEN TEKBİR GÜRPINARTEKBİR GÜRPINAR.
Sunum transkripti:

ZEYNEP YILMAZ PSİKOLOJİK DANIŞMAN OKULA UYUM VE ADAPTASYON ZEYNEP YILMAZ PSİKOLOJİK DANIŞMAN

UYUM NEDİR? Uyum,bireyin sahip oldukları özelliklerle, kendi benliği ve içinde bulunduğu çevresi arasında dengeli bir ilişki kurmasına denir. Yani insanın kendisi ve çevresi ile barışık olması, sağlıklı ilişkiler kurup devam ettirebilmesidir.

UYUMSUZLUK NEDİR? Uyumsuzluk ise bireyin kendisi ve çevresi ile sağlıklı ve dengeli ilişkiler kurma ve devam ettirmede zorluk çekmesi şeklinde açıklanabilir.

OKULA BAŞLAMADA VE UYUMDA AİLENİN ÖNEMİ Anaokuluna başlama hem aile için, hem de çocuk için çok önemli bir adımdır. İlk üç yıl içinde çocuk model olarak gördüğü anne ve babasından alabileceğini alır ve kendisine tanınan fırsatlar ölçüsünde bir psiko-sosyal olgunluğa varır; ancak bu gelişim sınırlıdır. İşte bu dönemde okul öncesi eğitim devreye girerek çocuğun gelişim alanlarını destekleyici çalışmalar yapar.

Anaokuluna başlama olayı çocuğun toplumsallaşma sürecinde çok önemli bir basamaktır. Okul öncesi eğitim, bir anlamda çocuğun aile dışına attığı ilk adım olarak düşünülmelidir. Çocuk, anaokuluna başladığı zaman tüm kurallarını bildiği aile ortamından henüz hiçbir kuralını bilmediği, tanımadığı kişilerin bulunduğu bir ortama girmektedir. Bu yeni durum, tabii ki çocuklarda uyum sorunu yaratabilir.  

Aileler, okula başlama döneminde çocuklarının yaşayabilecekleri olası uyum güçlüklerini olabildiğince azaltmak için, çocuklarının farklı bireylerle beraber olmalarını ve ilişki kurabilmelerini sağlayacak fırsatlar yaratabilmelidirler.

Anaokuluna yeni başlayan çocukta, başlangıçta belirsizlik ve terk edilme (ayrılma) kaygısı yaşanabilir.Ancak çocuk ortama alıştıktan ve öğretmenlerini tanıdıktan sonra kaygılar ortadan kalkar.  

Çocuklar Okula Başladıkları İlk Günlerde Neler Düşünürler? Burası ne kadar kalabalık! Ne kadar büyük bir bina, ya kaybolursam! Okul servisi ya benim evimi bulamazsa! Annem, babam, kardeşim neredeler? Ne zaman eve gideceğim? Tuvaletim gelince ne yapacağım? Yemek yemek zorunda mıyım?

Çocuklarını Okula Bıraktıkları İlk Günlerde Aileler Ne Düşünürler? Acaba ağladı mı? Beni aradı mı? Kendisine arkadaş buldu mu? Yemeğini yedi mi? Tuvaleti kullanabildi mi? Okulu sevdi mi? Öğretmenini sevdi mi? Öğretmen yeterince ilgilendi mi?

Bu süreç içinde aileler de bir çok kaygı yaşamaktadır Bu süreç içinde aileler de bir çok kaygı yaşamaktadır. Bazen aileler çocuklarından ayrıldıkları için kendileriyle ilgili suçluluk ve kaygı duyguları  yaşarlar ki bu sinyaller çocuğun okul korkusunu arttırıcı bir faktör olabilmektedir. Bu nedenle annenin kararlılığı ve iç rahatlığı çocuğun uyum süreci için çok önemlidir. Yani çocuğun anaokulu başlama sürecinde anne-babanın da duygusal olarak hazır olması gereklidir. Çocuğun ayrılırken duygusal olarak anne-babanın üzüntü ve kaygısını hissetmesi uyum sürecini zorlaştırmaktadır.  

BUNLARI HEP HATIRLAYALIM… Çocuğumuzu takdir etmemiz ve yapamadıklarını değil başarabildiklerini vurgulamamız, onun kendine güveni, uyumu ve gelişimi açısından çok önemlidir. Çocuğunuzun okula başlaması hem onun için hem de sizin için yeni bir deneyim… Yaşadığınız kaygıları ona hissettirmek ya da anlatmak yerine okula ve ona güvendiğimizi onunla paylaşalım. Ailenin göstereceği kararlılık, sabır, okul öncesi eğitime ve başladığı eğitim kurumuna gösterdiği inanç ve güven çocuğun uyumunu kolaylaştırır.    Sizin öğretmeni ile olumlu ilişkiler kurmanız onun kendini rahat ve güvende hissetmesini sağlayacaktır.

Başka çocukların tepkileri ile çocuğumuzun tepkilerini kıyaslamayalım; tıpkı onun bizi başka aileler ile kıyaslamasını istemeyeceğiniz gibi… Okulda yaşadığı olaylar, deneyimler içinde onu sevindiren, mutlu eden olayları paylaşmak, konuşmak için çaba sarf edelim.çocuğunuzun okulda yaşadığı olumlu deneyimleri vurgulayalım ve onu takdir edelim. Anaokulu hakkında çocuğa açıklama yapmak ve anaokulunu tanıtmak uyumu kolaylaştırır. Özellikle ilk günlerde çocuk kapıdan teslim edilip kapıdan teslim alınmalı, vedalaşma mümkün olduğunca kısa tutulmalı. Vedalaşmada çocuk ağlamaya başlasa bile ayrılma konusunda kararlı davranılmalı.

Anaokulunun sadece çocukların bulunduğu bir yer olduğu söylenip anne ve babaların bulunmadığı, işe gittiği açıklanmalıdır. Aile çocukla okula geliş gidiş saatleri ile ilgili konuşmalı, sadece belli bir zaman dilimi içinde anaokulunda kalacağı söylemeli, onu alabileceği süreyi onun anlayacağı terimlerle anlatıp, o süreyi geçirmeden almaya dikkat etmelidir.

Çocuk anaokuluna birlikte geldiği ebeveyni yanında ağlıyor, onun gitmesine izin vermiyorsa okula bağımlı olmadığı bir kişi tarafından getirilmeli ve okula düzenli devam etmesi konusunda ısrarlı olunmalıdır.  Yakınmaya devam etse bile sakin ve kararlı davranılmalıdır.

DİNLEDİĞİNİZ İÇİN TEŞEKKÜR EDERİM…