1 Bölüm 9 İhtiyaçları Anlama (Understanding Requirements) Modified from Software Engineering: A Practitioner’s Approach by Roger S. Pressman For non-profit.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Do you know who I am? Kim olduğumu biliyor musun?.
Advertisements

Gerekli olduğunda insanlara ulaşın Yer Uzantıları Reach prospective customers at important moment with location extensions. Location Extentions.
Alakalı müşterileri hedefleyin. Google ile Yeniden Pazarlama Remarketing with Google. Target customers who are already showing interest in your business.
Microsoft Gelişim Atölyesi Kampı 2 Şubat 2010 – Microsoft Türkiye İstanbul Ofisi Mesut MERT Teknoloji Danışmanı Microsoft Corporation.
İÇERİK İhtiyaç Amaç Yazılım Emniyeti Yaşam Döngüsü Süreçleri Sonuç
Yazılım Sertifikasyonunda Karşılaşılan Zorluklar
TÜMLEŞİK MODELLEME DİLİ
END3061 SİSTEM ANALİZİ VE MÜHENDİSLİĞİ Güz Yarıyılı.
Yazılım Proje Yönetimi
I ASİMO I ASİMO PREPARED: CENGİZ MURAT TEKİNBÜĞRÜ English Course Presentation TURKEY Mechatronics Engineering at SAKARYA UNIVERSITY PREPARED: CENGİZ.
Logical Design Farid Rajabli.
ÖĞRENCİ İŞ BAŞVURU FORMU (STUDENT JOB APPLICATION FORM) FORMU DOLDURURKEN DİKKAT EDİLECEK HUSUSLAR / POINTS FOR CONSIDERATION WHEN FILLING OUT THIS FORM.
Chapter 1: Giriş.
Bir Problemin Programa Dönüştürülme Süreci
Hareket halindeki insanlara ulaşın.Mobil Arama Ağı Reklamları Reach customers with Mobile Search Network.
INQUIRY FROM A B2B SITE Dear Sir/Madam We are writing to enquire about your sunflower oil. Please send us your product specification and price. Best Regards.
SİSTEM ANALİZİ ve TASARIM
NOUN CLAUSES (İSİM CÜMLECİKLERİ).
/ 141 Yrd. Doç. Dr. Turan SET Atatürk University Medical Faculty, Erzurum QUALİTY CIRCLES
BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ
COMPANY Veritabanı Örneği (Gereksinimler)
Kampanyanızı optimize edin. Görüntülü Reklam Kampanyası Optimize Edici'yi Kullanma Display Ads Campaign Optimizer. Let Google technology manage your diplay.
Introduction to Business Process
1 Chapter 8 Tasarım Kavramları Modified from Software Engineering: A Practitioner’s Approach, by Roger S. Pressman For non-profit educational use only.
These courseware materials are to be used in conjunction with Software Engineering: A Practitioner’s Approach, 6/e and are provided with permission by.
Onur Görür Ürün Grubu Pazarlama Müdürü Microsoft Türkiye.
Bölüm 8 Proje Takvimi Hazırlama
ISE Senior Project Fall 2015.
These courseware materials are to be used in conjunction with Software Engineering: A Practitioner’s Approach, 6/e and are provided with permission by.
BM-305 Mikrodenetleyiciler Güz 2015 (6. Sunu) (Yrd. Doç. Dr. Deniz Dal)
Statistics, Data, and Statistical Thinking
Bolum 5 Süreç ve Proje Metrikleri modified from
Database for APED Büşra Bilgili | Emirhan Aydoğan | Meryem Şentürk | M. Arda Aydın COMPE 341.
Bölüm 7 Risk Analizi Software Engineering: A Practitioner’s Approach,
S ÜLEYMAN Ş AH ÜN İ VERS İ TES İ DERS KAYIT İŞ LEMLER İ / COURSE REGISTRATION PROCESS.
Environmental pollution Traffic Infrastructural problems Unconscious employee Urbanization and industrialization Lack of financial sources.
Yaparak yaşayarak öğrenme. Motivasyon ve yöneltme Learning to Learn Training Öğrenmede yetişkinleri ne güdüler? Developed with the support of the EU Leonardo.
Doğrusal Programlama Linear Programming
Determination of uncertainties in energy and exergy analysis of a power plant Prof. Dr. H. Mehmet Şahin Gazi Üniversitesi Enerji Sistemleri Mühendisliği.
Gereksinim Mühendisliği (requirement engineering) (Kaynak: Pressman, R. Software Engineering: A Practitioner’s Approach. McGraw-Hill, 2005)
Bölüm10 İteratif İyileştirme Copyright © 2007 Pearson Addison-Wesley. All rights reserved.
AVRUPA BİRLİĞİ GUNDTVİG ÖĞRENME ORTAKLIĞI ‘ALTIN ÇOCUKLAR ALTIN EBEVEYNLER’ PROJESİ EUROPEAN UNION GRUNDTVIG LEARN PARTNERSHIP GOLDEN PARENTS FOR GOLDEN.
LITERARY TRANSLATION 2 Week 5. In-class translation workshop.
Practice your writing skills
Bilgi Sistemlerinde Veri Transferi ve Aktarımı. Bilgi ve otomasyon sistemleri İçerik: veri tabanında bulunan veriler Metadata: veri tabanında bulunan.
BUGRAHAN PRESENT. Eagle is a common name for many large birds of prey of the family Accipitridae; it belongs to several groups of genera that are not.
DISCUSSION
CHILD PORNOGRAPHY IŞIK ÜNİVERSİTESİ
Students social life and join the social clubs. BARIŞ KILIÇ - EGE DÖVENCİ IŞIK ÜNİVERSİTESİ
Dr. Adil AKINCI Bankacılık ve Finans Bölümü
İleri Muhasebe ve Denetim Düzenleme Programı Modül 24: UFRS’lerin Bankacılık Sektöründe Kabul Edilmesi (Bölüm II) 2. Denetçi Perspektifi Reinhard Klemmer,
BİLİMSEL ÇALIŞMA BASAMAKLARI SCIENTIFIC WORKING STEPS MHD BASHAR ALREFAEI Y
LEFM and EPFM LEFM In LEFM, the crack tip stress and displacement field can be uniquely characterized by K, the stress intensity factor. It is neither.
Algoritmalar II Ders 17 İteratif İyileştirme Yöntemi.
Transforming Signals in Time-Domain into Signals in Frequency-Domain
Ac POWER ANALYSIS Part III..
Bir Problemin Programa Dönüştürülme Süreci
taşınabilir Akilli Tahta Kullanım kılavuzu
AE= COS (Phi_e) *Cos (Lambda_e)
Bölüm 6 Yazılım Planlama
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
MAKİNA TEORİSİ II GİRİŞ Prof.Dr. Fatih M. Botsalı.
Turkish cuisine is very popular around the world. It has a very wide options for everyone. The variety of the recipes and the ingredients which are grown.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Feminism, unlike the idea of ​​ mankind, is a trend that is prioritized to bring gender inequality to the agenda. The notion of feminism, which is not.
Imagine that you are a teacher and you are taking your 20 students to England for the summer school.
İLERİ VERİ TABANI UYGULAMALARI
AE= COS (Phi_e) *Cos (Lambda_e)
People with an entrepreneurial mindset are always brave.
Sunum transkripti:

1 Bölüm 9 İhtiyaçları Anlama (Understanding Requirements) Modified from Software Engineering: A Practitioner’s Approach by Roger S. Pressman For non-profit educational use only May be reproduced ONLY for student use at the university level when used in conjunction with Software Engineering: A Practitioner's Approach, 7/e. Any other reproduction or use is prohibited without the express written permission of the author. All copyright information MUST appear if these slides are posted on a website for student use.

2 İhtiyaç Mühendisliği-I Başlangıç—aşağıdakilerin anlaşılması için soruların sorulması  problemin temel olarak anlaşılması  çözüm isteyen kişi  istenen çözümün yapısı  müşteri ve geliştirici arasında etkili iletişimin ve işbirliğinin sağlanması Ortaya çıkarma/ öğreme—bütün paydaşlardan ihtiyaçları al/öğren Detaylandırma—veri, fonksiyonel ve davranışlar ihtiyaçları ortaya koyan bir analiz modeli oluştur. Müzakere /Görüşme Negotiation—müşteri ve geliştirici için gerçekçi olan teslim edilebilir sistem üzerinde anlaş.

3 İhtiyaç Mühendisliği-II Tanımlama /Şartname hazırlama—aşağıdakilerden herhangi birisi olabilir  yazılı bir doküman  çeşitli modeller  matematiksel ifade  çeşitli kullanıcı senaryoları (use cases)  prototip Doğrulama / Onaylama—aşağıdakileri gözden geçirme mekanizması  kapsam veya yorumlamadaki hatalar  açıklığa kavuşturulması gereken alanlar  eksik bilgi  tutarsızlıklar  çatışan veya gerçekçi olmayan ihtiyaçlar İhtiyaç Yönetimi

4 Başlangıç Paydaşları belirler  “başka kimle konuşmalıyım?” Farklı görişleri belirle İşbirliğini oluşturmaya çalış İlk sorular  Bu işin olmasını isteyen kim?  Çözümü kim kullanacak?  Başarılı bir çözümün ekonomik faydası ne olacak?  İhtiyacınız olan başka bir çözüm kaynağı var?

5 İhtiyaçların Ortaya Çıkarılması yazılım mühendisleri ve müşterilerin katıldığı ve toplantılar yapılır hazırlık ve katılım kuralları belirlenir bir ajanda önerilir bir “hakem” veya yönetici toplantıyı yönlendirir. Bu kişi müşteri, geliştirici veya dışarıdan birisi olabilir. bir tanımlama mekanizması kullanılır (çalışma tabloları, post it, elektronik ilan tablosu, chat odası veya sanal forum gibi) Amaç  problemi tanımlamak  çözüm parçalarını sunmak  farklı yaklaşımları tartışmak  ön çözüm ihtiyaçlarının belirlenmesi

6 İhtiyaçların Ortaya Çıkarılması

7 Kalite Fonksiyon Konuşlandırılma Fonksiyon konuşlandırma; sistem için gereken herbir fonksiyonun değerinin (müşteri tarafından algılanan) belirlenmesi Bilgi konuşlandırma veri nesne ve olaylarını tanımlar Görev konuşlandırma sistemin davranışını inceler Değer analizi ihtiyaçların bağıl önceliğini belirler

8 İş Ürünlerini Ortaya Çıkarma fizibilite ve ihtiyacın ifade edilmesi. sistem veya ürün için kasamın sınırlarının ifade edilmesi ihtiyaçların belirlenmesine katılım sağlayacak müşterilerin, kullanıcıların ve paydaşların listesi sistemin teknik ortamının tanımlanması ihtiyaç listesi ve her bir ihtiyaca uygulanacak alan şartları farklı yönetim şartlarında sistemin veya ürünün kullanımı hakkında fikir verebilecek kullanım senaryoları ihtiyaçların daha iyi tanımlanması için bir prototipin geliştirilmesi.

9 Analiz Modelinin İnşa Edilmesi Analiz modelinin elemanları  Senaryo-tabanlı elemanlar Fonksiyonel—yazılım fonksiyonlarının gelişen açıklaması Kullanım-durumları (Use-case)—bir aktör ve sistem arasındaki etkileşimin tanımlanması  Sınıf-tabanlı elemanlar Senaryolar tarafından ima edilen /kastedilen  Davranışsal elemanlar Durum diyagramları  Akış-yönelimli elemanlar Veri akış diyagramı

10 Kullanım Durumları (Use-Cases) sistemin parçalarını tanımlayan kullanıcı senaryolarının toplamıdır. Herbir senaryo bir aktörün (kullanıcı veya aygıt) Herbir senaryo aşağıdaki sorulara cevap verir:  Ana aktör, ikinci aktör kimdir?  Aktörün amacı nedir?  Hikaye başlamadan önce hangi önşartlar belli olmalıdır?  Aktör tarafından hangi ana görev ve fonksiyonlar işlenir?  Hikaye tanımlanıyorken hangi eklentiler düşünülmelidir?  Aktörün etkileşiminin türevleri nelerdir?  Aktör hangi sistem bilgisini alacak, üretecek veya değiştirecek?  Aktör, dış ortamdaki değişiklikleri sisteme bildirmek zorundamıdır?  Aktör sistemden hangi bilgileri beklemektedir.  Aktör beklenmeyen değişikliler hakkında bilgi sahibi olacak mı?

11 Kullanım-Durumu Diyagramı

12 Sınıf Diyagramı SafeHome sistemi için …

13 Durum Diyagramı Reading Commands System status = “ready” Display msg = “enter cmd” Display status = steady Entry/subsystems ready Do: poll user input panel Do: read user input Do: interpret user input State name State variables State activities

14 Analiz Örüntüleri Pattern name: A descriptor that captures the essence of the pattern. Intent: Describes what the pattern accomplishes or represents Motivation: A scenario that illustrates how the pattern can be used to address the problem. Forces and context: A description of external issues (forces) that can affect how the pattern is used and also the external issues that will be resolved when the pattern is applied. Solution: A description of how the pattern is applied to solve the problem with an emphasis on structural and behavioral issues. Consequences: Addresses what happens when the pattern is applied and what trade-offs exist during its application. Design: Discusses how the analysis pattern can be achieved through the use of known design patterns. Known uses: Examples of uses within actual systems. s commonly used with the named pattern; (2) it is structurally similar to the named pattern; (3) it is a variation of the named pattern. Related patterns: On e or more analysis patterns that are related to the named pattern because (1) it is commonly used with the named pattern; (2) it is structurally similar to the named pattern; (3) it is a variation of the named pattern.

15 Tartışma / Müzakere İhtiyaçları Ana paydaşları belirle  Tartışmaya dahil olacak kişiler bu kişilerdir Herbir paydaşın “kazandığı durumları” belirle  Bazen açık olmayabilir Müzakere et /Tartış  “kazan-kazan” “win-win” durumuna yol açacak ihtiyaçları belirlemek için çalış.

16 İhtiyaçları Onaylama - I Herbir ihtiyaç sistemin amaçlarıyla tutarlı mı? Bütün ihtiyaçlar uygun bir soyutlama seviyesinde belirtildimi? Yani, Bu aşamada uygun olmayan derecede teknik detay sağlıyormu? İhtiyaç gerçekten tereklimi veya sistemin amacına uygun olmayan eklenebilir bir yapıyı mı içeriyor. Herbir ihtiyacın sınırları bellimi ve kesin mi? Herbir ihtiyacın özellikleri var mı? Yani, her bir ihtiyacın özellikleri, kaynağı kaydedildi mi? Herhangi bir ihtiyaç diğer bir ihtiyaçla çatışıyormu?

17 İhtiyaçları Onaylama - II Herbir ihtiyaç sistemin çalışacağı teknik ortam için temin edilebilir mi? Herbir ihtiyaç test edilebilir mi, daha önce uygulandıvmı? İhtiyaçlar, inşa edilecek sistemin bilgi, fonksiyon ve davranışlarını uygun bir şekilde yansıtıyor mu? Herbir ihtiyaç sistemin detaylı bir şekilde bölmelendi mi? Is each requirement achievable in the technical environment that will house the system or product? İhtiyaç örüntüleri ihtiyaç modelini basitleştirmek için kullanıldımı Heribr örüntü onandımı? Bütün örüntüler müşteri ihtiyaçlarıyla tutarlımı?