PROJE YÖNETİM DÖNGÜSÜ.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Stratejik Planlama.
Advertisements

Eğitimde Karşılaşacağımız Bazı Terimler
PROJE HAZIRLARKEN DİKKAT EDİLECEK ADIMLAR
PROJE DÖNGÜSÜ YÖNETİMİ ve Mantıksal Çerçeve Yaklaşımı
Proje Döngüsü ve Proje Yönetimi
NİĞDE ÜNİVERSİTESİ Hedefler, Faaliyetler, Performans Kriterleri
Proje BaşlaNGICI Doç.Dr. Şirin Karadeniz.
Stratejik yönetim işletmenin dış çevresini (rakipler, pazar-piyasa, ürünler, müşteriler, aracılar, tedarikçiler) analiz eder. İşletmenin geleceği ile.
Meslek Yüksekokulu, 25 kasım 2010
Stratejik planlama sürecinde dikkat edilecek hususlar
PROJE DÖNGÜSÜ YÖNETİMİ EĞİTİMİ
PROJE GELİŞTİRME VE PROJE YÖNETİMİ Proje Geliştirme
PROJE OLUŞTURMA VE YÖNETİMİ
PROJE NEDİR? Proje; Proje; belirli bir yerde, belirli süre içinde, belirli bir bütçe ile, net olarak tanımlanan amaçların gerçekleştirilmesine yönelik.
STRATEJİK YÖNLENDİRME
PROGRAM – PROJE YÖNETİMİ YÖNETİŞİM
Stratejik Analiz (SWOT Analizi)
Mantıksal Çerçeve Temmuz 2012.
K alkınma Planlarının Uygulanması ve İzlenmesi Devlet Planlama Teşkilatı Çalışma Grubu
PROJE GENEL BİLGİ.
Proje Fişi Hazırlama Eğitimi
Sistem Geliştirme Sistemin tanımı. Sistemin Temel özellikleri
STRATEJİK PLANLAMA SABEK A.Ş.
PROJE DÖNGÜSÜ YÖNETİMİ M.T ahir DADAK
Çalıştay: Başbakanlık Uzmanları için DEA 13 Ekim 2009 EuropeAid/125317/D/SER/TR Oturum 3 DEA’lerin İncelenmesi Problem Tanımı ve Amaçlar.
(KatılımcıYöntemleri) (Katılımcı Yöntemleri) Hazırlayan: Remzi Canfer ÜLVAN
KONTROL FAALİYETLERİ Defterdarlık İç Kontrol Eğitimi 10 Mart-27 Nisan 2013 Strateji Geliştirme Başkanlığı.
PROJE DÖNGÜSÜ YÖNETİMİ VE MANTIKSAL ÇERÇEVE YAKLAŞIMI EĞİTİMİ
Mantıksal Çerçeve Yaklaşımı (MÇY)
PROJE HAZIRLAMA EĞİTİMİ
Yrd.Doç.Dr. Arzu ÜLGEN AYDINLIK
PROJE DÖNGÜSÜ YÖNETİMİ EĞİTİMİ
Avrupa Birliği Eşgüdüm Merkezi Proje Döngüsü Yönetimi
PROJE NEDİR? Proje; Proje; belirli bir yerde, belirli süre içinde, belirli bir bütçe ile, net olarak tanımlanan amaçların gerçekleştirilmesine yönelik.
Düzenleyici Etki Analizinin Türk Hukuk Sistemine Tanıtılması DEA’ların Şeffaflık, Konsültasyon ve İletişim Unsurlarının Artırılması Mart 2009 Oturum.
T.C. MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI PROJELER KOORDİNASYON MERKEZİ BAŞKANLIĞI
T. C. ÇEVRE VE ORMAN BAKANLIĞI ÇED VE PLANLAMA GENEL MÜDÜRLÜĞÜ Y
Proje Başarısı. Hangi Nedenler Projeleri başarısızlığa sürükler? Mevcut durumun yetersiz analizi Projelerin hedef gruplarla ilgili olmaması Doğru stratejilerin.
İÇ KONTROL UYUM EYLEM PLANI VE YOL HARİTASI. İÇ KONTROL İç kontrol genel olarak idarenin amaçlarına, belirlenmiş politikalara ve mevzuata uygun olarak;
Stratejik Yönetim.
STRATEJİK PLANLAMA.
Strateji Geliştirme Başkanlığı PERFORMANS PROGRAMI HAZIRLIKLARI VE İZLEME SÜRECİ 25 Kasım 2014 Antalya Coşkun KARAKOÇ İl Planlama Uzmanı.
MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI KAMU İDARELERİ İÇİN STRATEJİK PLANLAMA KILAVUZU GELECEĞE YÖNELİM 2 1 Mehmet ÇİÇEK Millî Eğitim Uzman Yardımcısı.
T.C. MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI PROJELER KOORDİNASYON MERKEZİ BAŞKANLIĞI T.C. MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI Projeler Koordinasyon Merkezi Başkanlığı.
MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI
Strateji Geliştirme Başkanlığı
PROJE GELİŞTİRME yorum, araş.gör.levent yılmaz gençlik grubu KOLAY SİSTEM YÖNTEMİ.
KIRKLARELİ İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ AR-GE BİRİMİ İZLEME VE DEĞERLENDİRME Esra ERARSLAN.
AYDIN ÇEVRE VE ŞEHİRCİLİK İL MÜDÜRLÜĞÜ
ISO ÇEVRE YÖNETİM SİSTEMİ TEMEL EĞİTİMİ
PROJE HAZIRLAMA TEKNİKLERİ Sivil Toplum Geliştirme Merkezi
PROJE YÖNETİMİ EĞİTİMİ
1 MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI FAALİYET PLANI HAZIRLAMA Mesleki ve Teknik Eğitim Genel Müdürlüğü Sosyal Ortaklar ve Projeler Daire Başkanlığı.
ISO 9001:2015 KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ ŞARTLAR
Hedef Analizi Strateji Analizi Paydaş Analizi
Proje Yönetim Döngüsü: -Aşamaları -Rol ve Sorumluluklar
MANTIKSAL ÇERÇEVE MATRİSİNİN HAZIRLANMASI
İZLEME ve DEĞERLENDİRME
 Bir projeyi yönetmek üzere görevlendirilen ve projeyi, mümkün olan en yüksek üretkenlik, en düşük belirsizlik ve risk ile yürütmekten sorumlu kişidir.
MANTIKSAL ÇERÇEVE MATRİSİ ÖĞR.GÖR.İBRAHİM GÜLTEKİN 2016.
Sorumlu Mahalleler Projesi Proje Döngüsü Yönetimi ve Mantıksal Çerçeve Yaklaşımı Eğitimi Bu proje T.C. İçişleri Bakanlığı Dernekler Dairesi Başkanlığı.
ISO 9001:2015 standardı – Maddelerinin Tanıtımı
YÖNETİM FONKSİYONLARI
Proje Yönetimi.
ISO 9001:2015 standardı – Maddelerinin Tanıtımı
BİLSEK Gençlik Kulübü Derneği 1 PROJE DÖNGÜSÜ YÖNETİMİ VE MANTIKSAL ÇERÇEVE YAKLAŞIMI.
Meslek Yüksekokulu, 25 kasım 2010
Sunum transkripti:

PROJE YÖNETİM DÖNGÜSÜ

Proje Nedir? Belirli bir yerde, belirli bir zaman ve bütçe çerçevesinde, bir başlama ve bitiş noktasına sahip, hedeflenen belirli amaçlara ulaşılmasını sağlayacak olan faaliyetler topluluğudur. Proje ve Program Farkı?

Projelerde 3 Kısıt Üç Kısıtlama (Triple Constraints) + 2 Yeni Projelerde 3 ana kısıt, Triple Constraints: Belirlenen hedeflere ve şartnamaye uygun sonuçlara Hedeflenen zaman aralığında Öngörülen bütçe çerçevesinde ulaşarak faaliyetlerin tamamlanması Kalite (yeni) Risk (yeni) 1. Kapsam 2. Bütçe 3. Zaman

Proje Yönetim Döngüsü Nedir? Mantıksal çerçeve yaklaşımı temeline dayanan, proje ve programların hazırlanması, uygulanması ve değerlendirilmesinde kullanılan bir yöntem ve sistematik bütünüdür.

Proje Yönetim Döngüsü

Neden Proje Yönetim Döngüsü? Mevcut durumun yetersiz analizi Projelerin hedef gruplarla ilgili olmaması Stratejik çerçevenin belirsizliği Risklerin yeterince dikkate alınmaması Kısa vadeli bakış açısı Geçmiş deneyimlerin yeni projelerde dikkate alınmaması Faaliyet tabanlı uygulama ve planlama Doğrulanabilir olmayan proje çıktıları Yetersiz proje dokümanları

Mantıksal Çerçeve Yaklaşımı Proje analiz, planlama ve uygulama aracı: Farklı seviyelerdeki hedefler arasındaki sebepsel ilişkiyi kurar Hedeflere ulaşılıp ulaşılmadığının kontrol eder Proje kontrolü dışında kalan ve başarıyı etkileyecek riskleri dikkate alır

Mantıksal Çerçeve Yaklaşımı Projenin neden gerçekleştirildiği (Projenin Kapsamı) Projenin neyi başarmasının beklendiği (Projenin Kapsamı ve Göstergeler) Projenin bunu nasıl başaracağı (Faaliyetler ve Araçlar) Projenin başarısı için hangi dışsal faktörlerin önemli olduğu (Varsayımlar) Projenin başarısının değerlendirilmesi için gerekli bilginin nereden bulunacağı (Doğrulama Kaynakları) Hangi araçların gerekli olduğu (Girdiler) Projenin maliyetinin ne olacağı (Bütçe) Projenin başlayabilmesi için hangi unsurların yada şartların gerçekleştirilmesinin gerektiği(Ön koşullar)

Mantıksal Çerçeve Matrisi ANALİZ EVRESİ PLANLAMA EVRESİ Paydaş Analizi Sorun Analizi Hedef Analizi Strateji Analizi Mantıksal Çerçeve Matrisi Faaliyet Planı Bütçe

Adım 1: Paydaş (İlgili Taraflar) Analizi Niçin Yapılır? Şahısları, grupları ve organizasyonları projeyle ilgilerine göre belirlemek Bunların proje için önemli olan beklentilerini, katkılarını, risk unsurlarını tanımlamak Paydaşlar Kimlerdir? Proje ile ilişkisi olan kişiler, gruplar, kurumlar ya da işletmeler. Paydaşlar, doğrudan ya da dolaylı biçimde proje sürecinden ve sonuçlarından olumlu ya da olumsuz biçimde etkilenecek olanlardır. Birincil ve İkincil Paydaşlar Kimlerdir?

Paydaş Analizi Paydaşlar Analizi Proje ile bir bağı olan kişileri, grupları, örgütsel yapıları tanımlar, Proje açısından önemli olabilecek grupların ve kişilerin çıkarlarını ve beklentilerini tanımlar. Paydaşlar Analizi için yapılması gerekenler Temel grupları/kişileri tanımla Sınıflandır (yararlanıcılar, uygulayıcılar, vs) Karakteristik özelliklerini belirle ve analiz et Proje açısından sonuçları tanımla

Adım 2: Sorun Analizi Niçin Yapılır? Ana sorunun ve buna neden olan sorunlar ile sebep olduğu sonuçların tarafların üzerinde uzlaşabileceği bir netlikte ortaya çıkarılması için yapılır. Nasıl Yapılır? Katılımcıların bakış açılarından sorunlar formüle edilir, Konuyla ilgili tüm sorunların ortaya çıkıp çıkmadığı incelenir, Ortaya çıkanların önemli sorunlar olduğu konusunda görüş birliği oluşturulur, Bir başlangıç sorunu seçilerek, sorunlar sebep-sonuç ilişkisine göre hazırlanan sorun ağacıyla gösterilir.

Adım 2: Sorun Analizi Bu aşamada kendimize sormamız gereken sorular: Değiştirmek istediğimiz, istemediğimiz ya da sorun olarak gördüğümüz şey nedir? Bu sorunun kaynağı nedir? Sorunlar arasında neden-sonuç analizi yapıldı mı?

Adım 2: Sorun Analizi Konu ile ilgili görünen sorunları ve varlığı istenmeyen durumları gelişigüzel sıralayın. Ana sorunu en üst seviyede tutarak, onu doğrudan etkileyen sorunları sıralayın. Sorun ağacında yer alan sorunların hepsinin gerçek olmasına ve gelecekte ortaya çıkması beklenen sorunların belirtilmemesine dikkat edin. Sorun ağacı içerisindeki genel sorunları sorun ağacından ayıklayın.

Sorun Ağacı ile Sorun Analizi ANA SORUN SONUÇ ALT SORUN 1 ALT SORUN 2 NEDEN KÖK SORUNLAR

Sorun Ağacı - Örnek Yüksek Oranlı Bebek ve Çocuk Ölümleri SONUÇ Bebek ve Çocuklarda Görülen Yüksek Enfeksiyon Oranı Salgın Hastalıklar Bebeklerin Yetersiz Beslenme Durumu Aşılanmış Bebek ve Çocuk Sayısının Azlığı İçme Suyu Hijyen Değil Sağlık Hizmetlerine Sınırlı Erişim Annelerin Beslenme Konusundaki Bilgisizliği Sağlık Kurumlarının Yetersizliği Kanalizasyon İçme Suyuna Karışıyor Ailelilerin Düşük Gelir Düzeyi SONUÇ NEDEN

Grup Çalışması I Sorun Analizi: Dağıtılan sorunlar arasında neden-sonuç ilişkisi kurarak bir sorun ağacı oluşturun. Paydaş Analizi: Ana sorunu çözmek üzere bir proje yapmanız durumunda paydaşlarınız kimlerden oluşacaktır, bir liste oluşturun.

Sorun Ağacı – Nehir Kirlenmesi Özellikle yoksul aileler ile 5 yaş altı çocuklar arasında suyla bulaşan hastalıkların sık görülmesi Nehir suyu kalitesinin bozulması Nehire çok miktarda katı atık atılıyor Birçok konut ve fabrika atık sularını doğrudan nehre bırakıyor Fabrikalarda arıtılan atık su çevre standartlarına uymuyor Nehri kirletenler kontrol edilmiyor Yerel halk, atık dökmenin tehlikesinin bilincinde değil Mevcut yasal düzenlemeler, atık suyun doğrudan deşarjını önlemek için yetersiz kalıyor Konutların %40’ı ve fabrikaların %20’si kanalizasyon şebekesine bağlı değil İl Çevre Müdürlüğü etkili değil ve sanayicilerle yakın bağlantı içinde Halkı bilgilendirme / eğitim programları yetersiz Çevre kirliliği siyasi ve sosyal öncelikler arasında değil Yerel yönetimde kötü planlama ve yetersiz düzeyde yatırım

Adım 3: Hedef Analizi Gelecekte olması istenen durumun gerçekleştirilmesi için potansiyel çözümlerin analiz edilmesidir. Nasıl Yapılır ? Sorun ağacındaki sorunlar pozitif olarak yeniden ifade edilir Sorun ağacıyla karşılaştırılır ve yapılması gerekenler veya başarılması gerekenler yeniden ifade edilir Gerçekçi bir şekilde revize edilmesi gereken ve/veya ekleme/çıkarma yapılması gereken hususlar tamamlanır Bağlantıların tutarlı olmasına dikkat edilerek Hedef Ağacı oluşturulur

Hedef Ağacı ile Hedef Analizi ANA AMAÇ AMAÇ ALT AMAÇ 1 ALT AMAÇ 2 ARAÇ

Hedef Ağacı - Örnek sorun Hedef Yüksek Oranlı Bebek ve Çocuk Ölümleri Bebek ve Çocuk Ölümleri Azaltıldı Bebek ve Çocuklarda Görülen Yüksek Enfeksiyon Oranı Azaltıldı Salgın Hastalıklar Azaldı Bebeklerin Beslenme Durumu İyileştirildi Aşılanmış Bebek ve Çocuk Sayısı Arttı İçme Suyu Temizlendi Sağlık Hizmetlerine Erişim Arttı AMAÇ ARAÇLAR Annelerin Beslenme Konusundaki Bilinçlendi Sağlık Kurumları İyileştirildi Kanalizasyon Sistemi Düzeltidi Ailelilerin Gelir Düzeyi Arttı sorun Hedef Yüksek Oranlı Bebek ve Çocuk Ölümleri Bebek ve Çocuklarda Görülen Yüksek Enfeksiyon Oranı Görülen Yüksek Enfeksiyon Oranı Azaltıldı Bebek ve Çocuk Ölümleri Azaltıldı

Grup Çalışması II Hedef Analizi: Oluşturduğunuz sorun ağacını hedef ağacına dönüştürün. Strateji Analizi: Hedef ağacından kendi proje stratejinizi seçin ve proje kapsamını belirleyin.

Hedef Ağacı – Nehir Kirlenmesi Özellikle yoksul aileler ile 5 yaş altı çocuklar arasında suyla bulaşan hastalıkların azalması Nehir suyu kalitesinin iyileşmesi Nehre atılan katı atık miktarının azalması Atık suyu doğrudan nehre bırakan konut ve fabrika sayısının azalması Atık su arıtımı çevre standartlarına uygun Kirleticiler etkili biçimde kontrol ediliyor Halk, atık dökmenin tehlikeleri konusunda daha bilinçli Atık suyun direkt deşarjını önlemekte etkili yeni yasal düzenlemeler oluşturulması Konutların ve Fabrikaların daha büyük bir yüzdesi kanalizasyon şebekesine bağlı Çevre Koruma Kurumu, daha etkili ve geniş bir paydaşlar kitlesinin çıkarlarına daha duyarlı Halkı bilgilendirme / eğitme programları oluşturulması Kirleticiler etkili biçimde kontrol ediliyor Yerel yönetimde daha iyi planlama oluşturulması. Maliyet geri kazanım mekanizmaları

Adım 4: Strateji Analizi Hedef ağacındaki aynı türden hedef kümelerine stratejiler denir. Nasıl Yapılır? Hedef ağacından arzu edilmeyen hedefler elenir Bir proje oluşturacak olası alternatif stratejiler ortaya konur Bir veya birden fazla strateji seçilir Belirlenen kriterlere (maliyet, aciliyet, politik durum vb.) göre optimum stratejinin hangisi olduğunu konusunda değerlendirme yapılır Projeyi oluşturacak stratejiye karar verilir Proje Genel Amacı ve Proje Amacı net olarak ifade edilerek, projenin kapsamı belirlenir

Adım 4: Strateji Analizi Strateji Seçiminde Dikkate Alınacak Kriterler: Aciliyet Maliyetler Mevcut Kaynaklar, Potansiyel ve Kapasiteler Diğer Projeleri Tamamlayıcılık Farklı Paydaşların Bakış Açıları Verimlilik ve Etkinlik Eşitsizliklerin (Kadın-Erkek) Giderilmesine Katkısı Politik ve Sosyal Kabul Edilebilirlik / Yapılabilirlik Faydaların Gerçekleşme Zamanı

Strateji Ağacı ile Strateji Analizi Belirlenen Strateji

Strateji Ağacı - Örnek SEÇİLEN STRATEJİ PROJE DIŞI HEDEFLER Bebek ve Çocuk Ölümleri Azaltıldı Bebek ve Çocuklarda Görülen Yüksek Enfeksiyon Oranı Azaltıldı Salgın Hastalıklar Azaldı Bebeklerin Beslenme Durumu İyileştirildi Aşılanmış Bebek ve Çocuk Sayısı Arttı Sağlık Hizmetlerine Erişim Arttı İçme Suyu Temizlendi Anneler Beslenme Konusundaki Bilinçlendi Sağlık Kurumları İyileştirildi Ailelilerin Gelir Düzeyi Arttı Kanalizasyon Sistemi Düzeltidi SEÇİLEN STRATEJİ PROJE DIŞI HEDEFLER

Hedef Ağacı’ndan Strateji Analizi’ne Özellikle yoksul aileler ile 5 yaş altı çocuklar arasında suyla bulaşan hastalıkların azalması Nehir suyu kalitesinin iyileşmesi Nehre atılan katı atık miktarının azalması Atık suyu doğrudan nehre bırakan konut ve fabrika sayısının azalması Atık su arıtımı çevre standartlarına uygun Atık suyun direkt deşarjını önlemekte etkili yeni yasal düzenlemeler oluşturulması Konutların ve Fabrikaların daha büyük bir yüzdesi kanalizasyon şebekesine bağlı Kirleticiler etkili biçimde kontrol ediliyor Halk, atık dökmenin tehlikeleri konusunda daha bilinçli Çevre Koruma Kurumu, daha etkili ve geniş bir paydaşlar kitlesinin çıkarlarına daha duyarlı Halkı bilgilendirme / eğitme programları oluşturulması Kirleticiler etkili biçimde kontrol ediliyor Yerel yönetimde daha iyi planlama oluşturulması. Maliyet geri kazanım mekanizmaları PROJE DIŞI SEÇİLEN STRATEJİ

Strateji’den Mantıksal Çerçeve’ye... Özellikle yoksul aileler ile 5 yaş altı çocuklar arasında suyla bulaşan hastalıkların azalması GENEL HEDEF Nehir suyu kalitesinin iyileşmesi PROJE AMACI Nehre atılan katı atık miktarının azalması Atık suyu doğrudan nehre bırakan konut ve fabrika sayısının azalması SONUÇLAR Atık su arıtımı çevre standartlarına uygun FAALİYETLER Atık suyun direkt deşarjını önlemekte etkili yeni yasal düzenlemeler oluşturulması Konutların ve Fabrikaların daha büyük bir yüzdesi kanalizasyon şebekesine bağlı Kirleticiler etkili biçimde kontrol ediliyor Halk, atık dökmenin tehlikeleri konusunda daha bilinçli Çevre Koruma Kurumu, daha etkili ve geniş bir paydaşlar kitlesinin çıkarlarına daha duyarlı Halkı bilgilendirme / eğitme programları oluşturulması Kirleticiler etkili biçimde kontrol ediliyor Yerel yönetimde daha iyi planlama oluşturulması. Maliyet geri kazanım mekanizmaları PROJE DIŞI SEÇİLEN STRATEJİ

Adım 5: Mantıksal Çerçeve Matrisi

Adım 5: Mantıksal Çerçeve Matrisi

Hedef Seviyeleri Projenin katkıda bulunacağı yüksek seviyedeki hedefler Hedef gruplar için sürdürülebilir yarar sağlama açısından projenin ana amacı Gerçekleştirilecek faaliyetlerin ürünleri Projenin sonuçlarını üretmek için projenin parçası olarak uygulanacak görevler İdeal durum- uzun dönemde gerçekleşir FAALİYETLER SONUÇLAR PROJENİN AMACI GENEL HEDEFLER Projenin sonucunda ulaşılır. Özgün, ölçülebilir, ulaşılabilir, gerçekçi olan ve belli bir zaman ve yere bağlı olarak tanımlanmalıdır. Projenin amacına ulaşılması için yerine getirilmesi gereken alt hedefler - ölçülebilir, gerçekleştirilebilir olarak tanımlanmalıdır. Belirli bir zamana ve bütçeye dayalı olarak kaynakların kullanılması ve proje amacına ulaşmayı sağlayacak sonuçların üretilmesi

MÇ: Varsayımlar Riskler: Projenin başarısı için önemli olan ve dışsal faktörler olarak ifade ettiğimiz olumsuz etkilerin tümüdür. Varsayımlar: Projenin başarısını etkileyen veya belirleyen dışsal faktörlerin olumlu olarak ifade edilmesidir. Önkoşullar: Faaliyetler başlamadan önce aşılması gereken koşullardır.

Varsayım Değerlendirme Algoritması Olabilme ihtimali nedir? Kesine Yakın Orta düzeyde İhtimal Dışı Varsayım olarak ekle Dışsal faktörü etkileyecek şekilde proje yeniden dizayn edilebilir mi? Evet Hayır Mantıksal çerçeveye dahil etme Dışsal faktör önemli mi? Faaliyetler ve sonuçlar ekleyerek projeyi yeniden dizayn et; eğer gerekiyor ise proje amacını yeniden formüle et Proje yapılabilir değil

Varsayımların MÇM’ne Yerleştirilmesi Objektif Olarak Doğrulanabilir Göstergeler Doğrulama Kaynakları Varsayımlar Projenin Genel Hedefi Sonuçlar Faaliyetler Araçlar / Kaynaklar (opsiyonel) Maliyet / Bütçe (opsiyonel) Ön-koşullar Projenin Amacı Müdahale Mantığı-Projenin Kapsamı

MÇ: Başarı Göstergeleri Nedir? Proje amaçlarını operasyonel olarak ölçebilen, performans ölçüm olanağı sağlayan ve projenin her aşamada izlenmesine olanak sağlayan araçlardır. Her bir gösterge kısaca müdahaleye ilişkin Nicelik, Nitelik, Zaman ve Yer konusunda bilgi içermelidir. Ne İşe Yararlar? Genel Hedefin, Proje Amacının ve Sonuçların karakteristiklerini açıklığa kavuştururlar Projeyi daha objektif bir şekilde yönetmeyi sağlarlar Performans ölçümü, izleme ve değerlendirme için bir baz oluştururlar

Tarafsız Doğrulanabilir Göstergelerin Temel Özellikleri Özel: Ölçmesi gereken şeyi ölçen Ölçülebilir: Kabul edilebilir maliyetler içerisinde tarafsız olarak doğrulanabilir olmalı Üzerinde Uzlaşılan: Bütün taraflar göstergenin özelikleri (güvenililirliği) konusunda uzlaşmış olmalı Gerçekçi ve Duyarlı: Proje hedefleri ile ilgili ve değişime duyarlı olmalı Süreli ve maliyet etkin

MÇ: Doğrulama Kaynakları Doğrulama Kaynakları, göstergelerin kontrol edilmesi için gerekli bilgiyi sağlayacak dokümanlar, raporlar ve diğer kaynaklardır. Göstergelerin belirlenmesiyle eş zamanlı olarak doğrulama kaynakları da belirtilmelidir. Doğrulama kaynakları şu bilgileri vermelidir: Bilginin sağlanacağı format (örn: İlerleme raporları, proje hesapları, proje kayıtları, resmi istatistikler vs.), Bilgiyi kimin sağlayacağı, Bilginin hangi sıklıkta sağlanacağı (örn: Aylık, üç aylık, yıllık vs.)

Mantıksal Çerçeve’ye Son Nitelik Kontrolü Göstergeler ve doğrulama kaynakları erişilebilir ve güvenilirdir, Ön koşullar gerçekçidir, Varsayımlar gerçekçi ve tamdır, Riskler kabul edilebilir seviyededir, Başarı olasılığı yeterince kuvvetlidir, Nitelik hususları dikkate alınmıştır ve uygun olan yerlerde faaliyetler, sonuçlar ve varsayımlar olarak ifade edilmiştir, Elde edilen faydalar, maliyete uygundur, İlave araştırmalara ihtiyaç vardır.

Faaliyet Planı ve Bütçe 5500 1750 4250 750 400 1100 3100 Bütçet Bütçe Maaşlar Yolluklar Araç Gid. Ofice Tel/Fax Tohum Gübre 5000 5500 1250 1750 3750 4250 750 750 400 400 850 1100 2300 3100 Faaliyet PLanı Faaliyet Planı ve Bütçe Mantıksal Çerçeve

Teşekkürler ve Başarılar!