Ş AH İ NBEY REHBERL İ K VE ARA Ş TIRMA MERKEZ İ. KAYNAŞTIRMA Kaynaştırma yoluyla eğitim nedir? Kaynaştırma yoluyla eğitim; özel eğitime ihtiyacı olan.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
EĞİTSEL DEĞERLENDİRME VE BEP
Advertisements

ÖZEL EĞİTİM VE REHBERLİK HİZMETLERİ
OKUL ÖNCESİ DÖNEMDE KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ
Özel eğitim hizmetleri yönetmeliği
TIBBİ TANILAMA EĞİTSEL TANILAMA
ÖZEL EĞİTİM HİZMETLERİ
ÖZEL EĞİTİM VE KAYNAŞTIRMA UYGULAMALARI
573 Sayılı Kanun Hükmünde Kararname
OKULLARDA UYGULANAN KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ uygulamaları
Sunuyu Hazırlayan:Belgin Topal
KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ
ÖZEL EĞİTİMDE TANILAMA
KAYNAŞTIRMA öğrencileri Ölçme ve Değerlendirme Esasları
POLATLI REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ MÜDÜRLÜĞÜ
ÖZEL EĞİTİM HİZMETLERİNDE EĞİTSEL DEĞERLENDİRME VE TANILAMA SÜRECİ
VE BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ
TEKİRDAĞ REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
ÖZEL EĞİTİM NEDİR? Çoğunluktan farklı ve özel gereksinimli çocuklara sunulan, üstün özellikleri olanları yetenekleri doğrultusunda kapasitelerinin en üst.
Patnos Rehberlik ve Araştırma Merkezi Özel Eğitim Hizmetleri Bölüm Başkanlığı KAYNAŞTIRMA BEP.
DESTEK EĞİTİM ODASI VE ÖZEL EĞİTİM SINIFLARI AÇILMA SÜRECİ VE BU SINIFLARDA DERSE GİRECEK ÖĞRETMENLER Destek eğitim odası: Kaynaştırma uygulamaları yoluyla.
FIRINLI İLKÖĞRETİM OKULU Okullarda görev yapan Öğretmenlerimizin en büyük sıkıntılarından biri de bireysel eğitim gerektiren ve “Kaynaştırma” eğitimine.
KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ Özel eğitim gerektiren bireylerin,yetersizliği olmayan akranlarıyla birlikte eğitim-öğretimlerini resmi okullarda sürdürmesi esasına.
ÖZEL EĞİTİM VE REHBERLİK HİZMETLERİ
KONU BAŞLIKLARI Özel eğitimin tanımı ve önemi
ÖZEL EĞİTİM DÜZENLEMELERİ
BEP MERZİFON REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ BEP HAZIRLAMA SEMİNER PROGRAMI PSK. DAN. PSK. DAN. SELÇUK ALKOÇ YASEMİN KABAL.
KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ VE BEP HAZIRLAMA
Kaynaştırma ve bep bilgilendirme toplantısı
KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ.
OKULDAN RAM’a ÖĞRENCİ YÖNLENDİRME SÜRECİ
KARESİ REHBERLİK ARAŞTIRMA MERKEZİ MÜDÜRLÜĞÜ
KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ UYGULAMALARI
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI (BEP)
BEP NEDİR?. Akdeniz Rehberlik ve Araştırma Merkezi Bireyselleştirilmiş Eğitim Planı.
YÜKSEKOVA REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ VE BEP HAZIRLAMA.
«Okulöncesi ve İlköğretim Dönemi Öğrencilerinin Tanılanması Öncesinde Okulları Tarafından Yapılan Çalışmaların Değerlendirilmesi» Mustafa AYRAL, Şadan.
T.C MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI MALATYA REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
KUMLUCA REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
ÖZEL EĞİTİM SINIFI VE KAYNAŞTIRMA UYGULAMALARI
ELAZIĞ İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ 2016 – 2017 EĞİTİM VE ÖĞRETİM YILI ÖZEL YETENEKLİ ÖĞRENCİLERİN TANILAMA SÜRECİ EKİM 2015.
BİLİM VE SANAT MERKEZİ ÖĞRENCİ SEÇME SÜRECİ TANITIM TOPLANTISI NİĞDE REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ.
KAYNAŞTIRMA VE DESTEK ÖZEL EĞİTİM HİZMETLERİ
BİLİM Sanat Merkezine Öğrenci Seçimi
ÖZEL EĞİTİMDE TANILAMA
BİLSEM TANILAMA SÜRECİ
ÖZEL EĞİTİM SINIFI VELİ TOPLANTISI
EĞİTİM ÖĞRETİM YILI ÖĞRENCİ TANILAMA SÜRECİ
Yöneltme/Yerleştirme
DİĞER TUTUMLAR.
Destek Eğitim Odaları.
KAYNAŞTIRMA/BÜTÜNLEŞTİRME UYGULAMALARI VE BEP SEMİNERİ
Bandırma Rehberlik ve Araştırma Merkezi
Özel eğitim hizmetleri kurulu, özel eğitim değerlendirme kurul raporu doğrultusunda özel eğitime ihtiyacı olan bireyi uygun resmî okul veya kuruma yerleştirir.
ÖZEL EĞİTİM VE KAYNAŞTIRMA UYGULAMALARI - 2
Bireyselleştirilmiş Eğitim Planı Hazırlama Kılavuzu
KAYNAŞTIRMA UYGULAMALARI
EĞİTSEL VE DAVRANIŞSAL DEĞERLENDİRME- ASSESSMENT Ders 2: Yasal Düzenlemeler Prof. Dr. Tevhide Kargın.
TANILAMA.
3. ÜNİTE TÜRKİYE’DE ÖZEL GEREKSİNİMLİ ÇOCUKLARIN EĞİTİMİ İLE İLGİLİ ÖRGÜTLENME VE MEVZUAT.
KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ Hazırlayan:.
Türkiye'deki Yasal Düzenlemeler
BİLİM Sanat Merkezine Öğrenci Seçimi
ÖZEL EĞİTİM Özel eğitime ihtiyacı olan bireylerin eğitim ve sosyal ihtiyaçlarını karşılamak için özel olarak yetiştirilmiş personel, geliştirilmiş eğitim.
ÖZEL EĞİTİMDE TANILAMA
KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ KAYNAŞTIRMA.
BİLİM SANAT MERKEZİ TANILAMA SÜRECİ
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI (BEP)
AHMET KELEŞOĞLU İLKOKULU
BİLİM SANAT MERKEZİ TANILAMA SÜRECİ
Sunum transkripti:

Ş AH İ NBEY REHBERL İ K VE ARA Ş TIRMA MERKEZ İ

KAYNAŞTIRMA Kaynaştırma yoluyla eğitim nedir? Kaynaştırma yoluyla eğitim; özel eğitime ihtiyacı olan bireylerin eğitimlerini, destek eğitim hizmetleri de sağlanarak yetersizliği olmayan akranları ile birlikte resmî ve özel; okul öncesi, ilköğretim, orta öğretim ve yaygın eğitim kurumlarında sürdürmeleri esasına dayanan özel eğitim uygulamalarıdır. (özel eğitim hizmetleri madde 23)

KAYNAŞTIRMANIN AMACI Özel eğitime ihtiyacı olan bireylerin, eğitimlerini öncelikle yetersizliği olmayan akranları ile birlikte aynı kurumda sürdürmeleri sağlanır. Çocuğu normal hale getirmek değil, onun ilgi ve yeteneklerini en iyi şekilde kullanmasını sağlamak ve toplum içinde yaşayabilmesini kolaylaştırmaktır.

KAYANAŞTIRMA TÜRLERİ Tam Zamanlı Kaynaştırma: Özel eğitime ihtiyacı olan öğrencin kaydı normal sınıftadır; öğrenci tam gün boyunca normal sınıfta eğitim almaktadır. Yarı Zamanlı Kaynaştırma: Özel eğitime ihtiyacı olan öğrencinin kaydı özel eğitim sınıfındadır; özel eğitim sınıfı öğrencisi başarılı olabileceği derslerde kaynaştırma sınıfında eğitim almaktadır. Tersine Kaynaştırma: Yetersizlikleri olmayan bireyler istekleri doğrultusunda özellikle okul öncesi eğitimde, çevrelerindeki kaynaştırma uygulaması yapan özel eğitim okullarında açılacak sınıflara kayıt yaptırabilirler.

KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİNİN İLKELERİ Özel eğitime ihtiyacı olan bireyin akranlarıyla aynı kurumda eğitim görme hakkı vardır. Kaynaştırma, özel ve genel eğitimin ayrılmaz bir parçasıdır. Hizmetler yetersizliğe göre değil, eğitim ihtiyaçlarına göre planlanır. Karar verme süreci aile-okul-eğitsel tanılama sürecine göre gerçekleşir. Kaynaştırmaya erken başlamak esastır. Kaynaştırmada bireysel farklılıklar esastır. Duyu kalıntısından yararlanmak esastır. Gönüllülük,sevgi,sabır,gayret gerekmektedir. Eğitim normal insanlarla ve doğal ortamlar da verilmelidir. Eğitim, bireyi toplumun bir parçası haline getirmeyi amaçlar.

OKUL SÜRECİ Farkına varma (Öğretmenin bilgi toplaması, ilk değerlendirmeyi yapması) Okul yönetimi, rehber öğretmen, öğretmen, anne-baba ve öğrencinin sorunu değerlendirmeleri Uygulanmakta olan eğitim programına devam edilmesi Program uygulanırken düzenlemeler yapılarak öğrencinin kaydettiği ilerlemelerin izlenmesi ve incelenmesi Özel yardım ve destek sağlanması

REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİNE GÖNDERME SÜRECİ Sağlanan her türlü yardım ve destek hizmetlerine karşın öğrencinin verilen eğitim hizmetleri ve uygulanan eğitim programından yararlanamaması durumunda, yapılan tüm çalışmalar ve verilen destek hizmetleri raporlaştırılarak, eğitim gereksinimlerinin belirlenmesi amacıyla öğrencinin Gönderme Öncesi Bilgi Formu´na konularak RAM’a gönderme RAM’dan öğrenci için randevu alınması Öğrenci velisinden inceleme ve yerleştirme izninin alınması Veli görüşme formunun doldurulması, gönderme öncesi bilgi formunun ve (varsa) tıbbı tanılama ile ilgili raporun incelenmesi Öğrencinin Oyun ve gözlem odasında gözlemlenmesi ve uygun olduğunda teste alınması

Velilerin Getirmesi Gereken Evraklar Eğitsel tanılama (test ve inceleme) için merkezimize gelecek öğrencilerin velilerinin getirmeleri gereken evraklar: HERHANGİ BİR OKULA DEVAM EDİYORSA 1-ÜST YAZI (halen devam ettiği okul tarafından gönderilecek) 2-Eğitsel Değerlendirme İsteği Formu (Sınıf öğretmeni ve okul rehber öğretmeni tarafından doldurulacak) 3- TC Kimlik Numaralı Nüfus Cüzdanı Fotokopisi 4- 4 Adet Vesikalık Fotoğraf HERHANGİ BİR OKULA DEVAM ETMİYORSA (Okul dışı) 1- TC Kimlik Numaralı Nüfus Cüzdanı Fotokopisi 2- 4 Adet Vesikalık Fotoğraf Üstte yazan belgelerin haricinde öğrenci herhangi bir rehabilitasyon merkezine devam ediyorsa "BİREYSEL GELİŞİM RAPORU" (gittiği rehabilitasyon merkezi tarafından doldurulacak) getirilecektir.