İKS OKUL RAPORLARI NASIL ALINIR? ADIM ADIM RAPORLAMA İl/İlçe İlsis Yöneticileri İçin
Milli Eğitim Bakanlığı web sayfasından MEBBİS sistemine giriş yapınız. ADIM: 1 Milli Eğitim Bakanlığı web sayfasından MEBBİS sistemine giriş yapınız.
Devlet Kurumları Modülünü tıklayınız. ADIM:2 Devlet Kurumları Modülünü tıklayınız.
ADIM:3 Sayfada çıkan işlem sonucunu yazdıktan sonra İlçe İlsis Yöneticisince kullanılan kullanıcı adı ve şifresi ile giriş yapınız.
Sol üstteki İKS Modülüne giriş yapınız. ADIM:4 Sol üstteki İKS Modülüne giriş yapınız.
ADIM:5 Açılan menüden en alttaki “İKS Raporlar” kısmını tıklayınız.
ADIM: 6 Soldaki açılan menüden “Okul Raporları”nı tıklayınız, Öğretim yılı olarak 2011-2012’yi seçiniz, Dönem bilgisi olarak 2011-2012 II. Dönem’i seçiniz, İlinizi seçiniz, Okulun bulunduğu ilçeyi seçiniz, Kurum butonundan raporunu hazırlamak istediğiniz okulu seçiniz, “Rapor Hazırla” butonuna basınız. Mavi renkli “Dikkat” yazını okuyunuz.
ADIM: 7 Bilgiler girildikten sonra kırmızı yazı ile “Rapor Data Aktarımı Başarıyla Tamamlanmıştır. Yazdır Butonundan Raporlarınızı Alabilirsiniz” yazısı çıkacaktır. Yazdır butonunu tıklayınız.
ADIM: 8 Yeni ekranda raporların isimleri çıkacaktır. Sırayla almak istediğiniz raporun ismini tıklayınız.
ADIM: 9 Çıkan ekranda İlinizi seçiniz, Raporunu hazırladığınız ve almak istediğiniz okulun ilçesini seçiniz, “Kurum” kısmından okulu seçiniz, Dönem bilgisinin “2011-2012 II. Dönem” olduğunu kontrol ediniz, “Tamam” butonuna basınız.
ADIM: 10 İlk rapor olan “Algılanan Yarar Düzeyleri-Okul” raporu hazırlanarak ekrana gelecektir. “Yazıcı” butonundan raporun çıktısını alabilirsiniz. Diğer raporları da alabilmek için 8. Adım’daki raporların isimlerinin olduğu ekrana dönünüz.
Rapor aktarımı yapılmayan kurumların tespit ve takibi için; İlçe Raporları ekranı üzerinden; "Rapor Durum Kontol" butonu kullanılabilir.
Hatırlatılır!!!! Öncelikli olarak “Okul Raporları” sisteme tam olarak atılmış olup sağlıklı olarak çalışmaktadır. İlçe ve İl Raporlarının sistem üzerindeki testleri henüz tamamlanmadığından bu raporların alım işlemlerinde sistem hata verecektir. Bazı rapor sayfaları alınamayabilir. İlçe ve İl Raporlarının testi tamamlandığında ve tam olarak alınması mümkün olduğunda duyurusu yapılacaktır. Raporlar, ancak İl/İlçe İlsis Yöneticilerince kendi kullanıcı adı ve şifreleri girilerek alınmaktadır. AR-GE Birimlerince sadece okulların, ilçelerin ve ilin rapor alım işlemleri takip edilecektir.
KOLAYLIKLAR DİLEĞİMİZLE… TEŞEKKÜRLER ve KOLAYLIKLAR DİLEĞİMİZLE… İrtibat Kişisi: Kamil TOPÇU MEB Temel Eğitim Genel Müdürlüğü Tel: 0312 413 16 08 E-mail: kmltopcu@mynet.com Mehmet ŞENLİGİL MEB Bilgi İşlem Grup Başkanlığı E-mail: msenligil@meb.gov.tr