ÇOCUKLA KALİTELİ ZAMAN GEÇİRMEK

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ÖZEL ENVAR ilköğretim okulu
Advertisements

ÖĞRENCİ VE YAŞAM KOÇLUĞU PROGRAMI
ÖFKEYLE BAŞ ETME.
YARINA KALMAK ADINA SORUMLULUK EĞİTİMİ
GENÇLERDE ÖZGÜVEN GELİŞİMİ.
DİNLEME KONUŞMA VE ELEŞTRİ ADABI
Psikolojik Danışman Ayçin YILMAZ
AİLE EĞİTİM SUNUSU 5.
Okul öncesİ Eğİtİmde Günlük Program AkIşI
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİN ÖNEMİ
İLETİŞİM.
İLETİŞİM & HASTA MEMNUNİYETİ
İletişim Kaynak Mesaj Kanal Alıcı Kim Ne Söyledi Hangi Yolla Kime
ÇOCUK EĞİTİMİNİN ANAHTARI: ÖZGÜVEN
ANNE-BABA ÇOCUK İLETİŞİMİ
Hasta Memnuniyeti-İletişim
SINIF YÖNETİMİ ÇOCUK EĞİTİMİ “ÇOCUĞUN RUHSAL GELİŞİMİ”
DUYGU KUMBARAMDA DOSTLUK BİRİKİYOR!
HOŞGELDİNİZ.
ANNELER BABALAR/ÇOCUĞUNUZ SINAVA GİRİYOR …. Çocuklarımızı çok severken kişisel isteklerimizin, beklentilerimizin onlar için belki de aşırı bir yük olacağını.
EĞİTİM AİLEDE BAŞLAR Davranışlarımızla çocuğumuza model olmalıyız.
ÖZGÜVEN GELİŞTİRME EĞİTİMİ
ÇOCUKLARDA DİKKAT EKSİKLİĞİ VE VELİLERE ÖNERİLER
ÖZGÜVEN GELİŞTİRME EĞİTİMİ
0-6 YAŞ GELİŞİM DÖNEMİ ÖZELLİKLERİ
HOŞGELDİNİZ.
ÇOCUKLA KALİTELİ ZAMAN GEÇİRMEK
Okul Rehberlik Servisi
Sevgili Öğrencilerimiz ;
ÇOCUKTA İSTENMEYEN DAVRANIŞLARIN DEĞİŞTİRİLMESİ
ANNELER BABALAR/ÇOCUĞUNUZ SINAVA GİRİYOR …
ÇOCUĞUMLA EVDE NELER YAPABİLİRİM?
İLETİŞİM BECERİLERİ KARATAY REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ.
ANNE BABA TUTUMLARI Karatay Rehberlik ve Araştırma Merkezi.
Engelli Çocukların Ailelerine Öneriler
ÖZGÜVEN GELİŞTİRME EĞİTİMİ
EĞİTİMDE AİLENİN ÖNEMİ
Çocuk ve Yas.
Şenay ERTÜRK Psikolojik Danışman ve Rehber Öğretmen.
Engelli Çocuk Ailelerine Önemli Uyarılar
OKULÖNCESİNİN ÖNEMİ.
ANNE BABALAR EV ÖDEVLERİNE NASIL YARDIMCI OLABİLİRLER?
AİLELERİN KABUL SÜRECİNDE GEÇİRDİĞİ EVRELER
HASAN TÜREK ANADOLU LİSESİ Uzman Psikolojik Danışman Murat AYDOĞDU Kasım, 2013.
ERGENLİK DÖNEMİ VE GENÇLERLE İLİŞKİLER
HOŞGELDİNİZ.
SEVGİLİ ANNE-BABALAR. Gençlerimizin sorumluluk sahibi, başarılı, mutlu,olumlu,kendilerini ve yaşamayı seven insanlar olarak yetişmelerini istiyorsak;onlara.
YARINA KALMAK ADINA SORUMLULUK EĞİTİMİ
AİLEYE VERİLECEK GENEL ÖNERİLER 1.Çocuğunuzla normal çocuklarla nasıl iletişime giriyorsanız aynı şekilde sözlü iletişime girin. 2.Çocuğunuzla sözlü iletişime.
ANNE BABA TUTUMLARI VE OKUL BAŞARISINDA AİLENİN ÖNEMİ
ÇOCUKLA KALITELI ZAMAN GEÇIRMEK
Pozitif psikoloji İletişim becerileri.
HASTA-SAĞLIK ÇALIŞANI İLETİŞİMİ
ÖĞRENCİ VELİLERİNE ÖNERİLER
KENDİNİ TANIMA Ses tonumuzun ve davranışlarımızın, yani iletişimde mesajlarımızın % 90'ının kontrolünü elimizde tutabilmemiz ancak kendimizi tanımamızla.
BAŞKALARINI TANIMA VE EMPATİ
KİŞİSEL GELİŞİM & İKY.
VE ÇOCUGUN GELİŞİMİNE ETKİLERİ
ETKİN DİNLEME BEN DİLİ VE SEN DİLİ
İLETİŞİM.
İnsanın Sınırları sınırları zorlamak sınırları zorlamak olabilecek şeylerden en zorunu istemek: - acaba bir de tam havaya zıplarken.
SInIf ÖĞretmenleri Sibel Elmas Ülfet Özten
Anne Baba Tutumları ve Çocuğun Kişilik Gelişimine Etkileri.
Gökçe Erinç Büyükşengür
EBEVEYNLERİN ÇOCUKLA KALİTELİ ZAMAN GEÇİRMESİ
İLETİŞİM İLETİŞİM NEDİR İletişim, gönderici ve alıcı konumundaki iki insan ya da insan grubu arasında gerçekleşen duygu, düşünce, davranış ve bilgi alışverişidir.
ERGENLİK DÖNEMİ ANNE-BABA SORUMLULUKLARI
Bireysel Çalışma Yöntemi
EMPATİ-YARDIM ETME PROSOSYAL DAVRANIŞ
EMPATİ-YARDIM ETME PROSOSYAL DAVRANIŞ
Sunum transkripti:

ÇOCUKLA KALİTELİ ZAMAN GEÇİRMEK

Çocukların da anne-babalarıyla vakit geçirmeye, oynamaya ihtiyaçları var. Üstelik bu ihtiyacı yeterince karşılanan çocuklar, anne-babalarıyla geçirdikleri oyun dışı vakitlerde de istenmeyen davranışlar göstermiyor, anlaşıldıklarını hissederek daha olumlu davranışlar sergiliyorlar. Çocuklarla birlikte geçirilen zamanın süresinden çok kalitesi önemlidir. Çocuklarla evde baş başa geçirilen anlarda bazı noktalara dikkat edilmesi birlikte geçirilen zamanın kalitesini etkiler. K.MARAŞ ÖZEL EĞİTİM UYG. 2015

KALİTELİ ZAMAN NE DEMEKTİR ? Çocuklarla sadece aynı ortamda olmak onlarla kaliteli zaman geçirebileceğiniz anlamına gelmiyor. Tüm sosyal ilişkilerinizde yaşadığımız paylaşım, etkileşim, iletişim ve duygu alışverişini çocuğunuzla da yaşamanız gerekir. Birlikte geçen zaman içinde çocuğu yeterince dinlemek ve en önemlisi onun duygularını, düşüncelerini anlamaya çalışmak gerekir. K.MARAŞ ÖZEL EĞİTİM UYG. 2015

KALİTELİ ZAMAN GEÇİRMEK İÇİN NELER YAPILMALIDIR ? K.MARAŞ ÖZEL EĞİTİM UYG. 2015

1) ÇOCUĞUNUZU TANIYIN. Çocuğunuzla kaliteli zaman geçirebilmek için öncelikle onu tanımaya çalışmalısınız. Anne baba çocuğuyla yapmak isteyeceği aktiviteleri belirlemeli. Bunları yapabilmek için önce çocuğun hem bireysel özelliklerine uygun olarak hem de genel psikolojik gelişimine dayalı olarak hangi dönemlerden geçtiğini fark etmek gerekir. K.MARAŞ ÖZEL EĞİTİM UYG. 2015

2) ÇOCUĞUNUZLA OYNAYIN, ONUN DÜNYASINA GİRİN… Çocuğun dünyasını anlayabilmenin; onun dilinden konuşmanın ve ona bir şeyler aktarmanın en kolay yollarından biridir oyun. Oyun, çocuklara ulaşabilmenin en etkili yoludur. Onlar dünyayı oyunla tanır, öğrenir ve eğlenirler. Oyun içerisinde çocuk, hem anne-babasıyla geçirdiği vakte doyar hem de anne-babalara çocuklarını oyun yoluyla tanıma fırsatı sağlar. K.MARAŞ ÖZEL EĞİTİM UYG. 2015

3) ÇOCUĞUNUZU GÖZLEMLEYİN Oyun çocukların sıkıntılarını ve sorunlarını ifade etmesi açısından da önemli bir araçtır. Dolayısıyla oyun bu açıdan anne-babalara bir fırsat verir. Ebeveynler çocuklarını oyun sırasında gözlemlemeli, bu açıdan onları anlama fırsatını değerlendirmelidir. K.MARAŞ ÖZEL EĞİTİM UYG. 2015

Oyunda resim yapmak da çocuğun sorunlarını ortaya çıkarmasında, kendini ifade etmesinde bir araç olabilir. Bu nedenle çocuk resim yaparken özgür bırakılmalı, kendini ifade etmesine olanak verilmelidir. K.MARAŞ ÖZEL EĞİTİM UYG. 2015

ÇOCUĞUNUZLA EMPATİ KURUN, ONU ANLAYIN. Çocuklar bir şey anlatırlarken yetişkinler gibi direkt anlatma yoluna gitmeyebilirler. Onun ne demek istediğini anlamak da bu yüzden kolay değildir, ama çok önemlidir. Dolayısıyla empati kurmak gerekir. Empati; karşınızdakinin duruşundan, bakışından, söylediklerinden, bazen söylemediklerinden ne hissettiğini anlamaya çalışmak ve bunu ona geri bildirmek anlamına gelir. K.MARAŞ ÖZEL EĞİTİM UYG. 2015

Çocukların da tıpkı yetişkinler gibi daha kolay ifade ettikleri duygular vardır. Örneğin; öfkeyi daha kolay ve çabuk ifade ederler. Ancak öfkenin neden ortaya çıktığını bulmak anne babaya düşer. Burada empati devreye girecektir, onun duygusunun nereden kaynaklandığını bulmaya çalışmak gerekir. K.MARAŞ ÖZEL EĞİTİM UYG. 2015

Empati, birçok kişide doğuştan var olabilen, ama aynı zamanda öğrenilebilen bir beceridir. Ancak üzerinde düşünmeyi ve çalışmayı gerektirir. Söylenen sözlerden direkt anlamlar çıkarmaya alışık olmanız durumunda, söylenenin altında yatan gerçek duyguyu anlama fırsatını da kaçırabilirsiniz. Bu nedenle, empati kurabilmek her anne-babanın öğrenmesi gereken bir beceridir. K.MARAŞ ÖZEL EĞİTİM UYG. 2015

İyi bir iletişim, çocuğun ilişkiden tatmin olması için çok önemlidir. Çocuk, empati kuran anne-baba karşısında anlaşıldığını fark eder ve böylece ona kendi ihtiyaçlarının karşılanması için fırsat yaratılmış olur. Bu da onun ev içerisinde bir birey olarak kabul edildiği duygusunu besler, kişiliğine olumlu bir kazanım sağlar. İyi bir iletişim, çocuğun ilişkiden tatmin olması için çok önemlidir. K.MARAŞ ÖZEL EĞİTİM UYG. 2015

Çocuk istediğiniz gibi davranıyorsa( oturup oyun oynuyor oyuncaklara ve çevreye zarar vermiyorsa ) onunla hiç ilgilenilmez farkına varılmaz. Çocuk kendinin de var olduğunu göstermek ister ve anne-babanın da varlığını hissetmesini bekler ve sonucunda gürültü yaparak dikkat çeker. Artık tüm ilgiler üzerindedir çocuk amacına ulaşmış dikkati çekmiştir, Bağırmak bile onun için ödül sayılır. K.MARAŞ ÖZEL EĞİTİM UYG. 2015

Böylece birlikte olunan zamanlara problem taşınmayacaktır. Bu şekilde onunla vakit geçirmediğiniz zamanlarda; bir ilgi çekme yolu olarak olumsuz, kabul görmeyen davranışlara başvuracaktır. Böylece birlikte olunan zamanlara problem taşınmayacaktır. Çocuk kaliteli zamandan tatmin olduğunda, anne-babası ile ilişkisi de sağlıklı olacaktır. K.MARAŞ ÖZEL EĞİTİM UYG. 2015

UNUTMAYIN ÇOCUĞUNUZLA GEÇİRDİĞİNİZ HER AN, ÇOK DEĞERLİDİR. K.MARAŞ ÖZEL EĞİTİM UYG. 2015

ÇOCUĞUNUZLA EVDE HOŞÇA VAKİT GEÇİREBİLECEĞİNİZ UCUZ VE KOLAY AKTİVİTELER K.MARAŞ ÖZEL EĞİTİM UYG. 2015

Parmak boyasıyla resimler yapın. Puzzle oynayın. Birlikte resimli kitaplara göz atın. Pizza-kek yapın. Leğene su koyup kâğıttan kayık yüzdürün. K.MARAŞ ÖZEL EĞİTİM UYG. 2015

Işığı arkanıza alarak gölge oyunu kurun. Evde oyuncak toplama oyunu oynayın. Kim daha çok eşya toplarsa ödül alsın. Mısır patlatın. Birlikte şarkı söyleyin. Sessiz sinema oynayın. Birbirinizi gıdıklayın. K.MARAŞ ÖZEL EĞİTİM UYG. 2015