DİSİPLİNDE MOLA (düşündürme) YÖNTEMİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Sınav ve Test Tekniği Her işin bir tekniği vardır.
Advertisements

İLETİŞİM NEDİR? İletişim,nesnel kriterlere dayalı aktaranın ve algılayanın,algısından bağımsız olan bilginin ve kişilerin özelliklerinin ifadesi olan duygu.
TEST ÇÖZME TEKNİKLERİ VE SINAV İPUÇLARI.
TED ANTALYA KOLEJİ PDR SERVİSİ
VER İ ML İ DERS ÇALI Ş MA YOLLARI. Önce kendinize güvenin. Önce kendinize güvenin. Başarılı olacağım diyerek başlayın. Unutmayın ki kendine güven başarının.
İnternet ve BİT Kullanım Kuralları
ÇOCUKLARDA DAVRANIŞ YÖNETİMİ
DİKKAT SÜRESİNİ UZATMA
4-5 YAŞ ÇOCUĞUNUN GELİŞİM ÖZELLİKLERİ
Kendimizi evlenince, bir bebek sahibi olunca, sonra bir tane daha olunca yaşamın daha güzel olacağına inandırmışızdır. Sonra çocuklarımızın yeterince yetişkin.
Test 1. Kod numarasını kontrol ediniz. Cihaz ekranındaki kod numarası ile strip kutusu üzerindeki kod numarası aynı olmalıdır. 2. Test stribini yerleştiriniz.Cihaz.
İngilizceden çeviri : Orkideler İngilizceden çeviri : Müzik: Autumn Rose.
İPUÇLARI VE KULLANIMI Hülya KAYGISIZ
ÇOCUK EĞİTİMİNİN ANAHTARI: ÖZGÜVEN
ANNE-BABA ÇOCUK İLETİŞİMİ
ÇOCUKLARDA OLUMLU DAVRANIŞ GELİŞTİRME
Çanakkale Rehberlik ve Araştırma Merkezi Müdürlüğü www. canakkaleram
ÇOCUKLARIMIZI NASIL KORURUZ
TEST ÇÖZME TEKNİKLERİ VE PARAGRAF SORULARI HAKKINDA İPUÇLARI
MATRIX memory REIMPRINTING
ÇOCUKLA İLETİŞİM VE ETKİLİ DİSİPLİN
OLUMLU DAVRANIŞ GELİŞTİRMEDE
GEVŞEME EGZERSİZLERİ.
HOŞGELDİNİZ.
ÖNYARGI Hazırlayan : F.Büşra ÖZGÜN Değerler Eğitimi Merkezi.
SINAV KAYGISI. Sınav Kaygısı  Bir sınav öncesinde, sırasında ya da sonrasında duyulan endişe, korku ve rahatsızlıktır.
SINAV KAYGISI.
OYUN ÖRNEKLERİ NAZAN ÜNAL.
ANNE BABA TUTUMLARI Karatay Rehberlik ve Araştırma Merkezi.
EFT TEKNİĞİ UYGULAMASI GEÇMİŞİ YENİDEN YAZMAK
ÇOCUKLARDA DAVRANIŞ DEĞİŞTİRME TEKNİKLERİ.
OLUMLU DİSİPLİN YÖNTEMLERİ
OKULDA ŞİDDET VE AKRAN ZORBALIĞI İlk-Ortaokul Öğrenci Semineri
ANNELER İÇİN EVDE DİSİPLİNİ SAĞLAMA YOLLARI
Çocuk ve Yas.
Mola, çocuk bakımından her türlü etkinliğin kısa bir süreliğine durdurulmasıdır.
Şenay ERTÜRK Psikolojik Danışman ve Rehber Öğretmen.
ÇATIŞMA NEDİR?.
AİLE İÇİ ŞİDDET.
AİLE EĞİTİMİ PROGRAMI.
Ç OCUĞUNUZ YEMEK YEMIYORSA ALTINKAYA ANAOKULU REHBERLİK SERVİSİ.
OLUMLU DİSİPLİN YÖNTEMLERİ
ÇOCUĞUMUN DAVRANIŞLARINI KONTROL ETMESİNİ NASIL SAĞLAYABİLİRİM?
SINIF SINIF YÖNETİMİ YÖNETİMİ
ÇOCUKLA KALİTELİ ZAMAN GEÇİRMEK
SINAV KAYGISI. Sınav Kaygısı  Bir sınav öncesinde, sırasında ya da sonrasında duyulan endişe, korku ve rahatsızlıktır.
ÇOCUKLARDA OLUMSUZ DAVRANIŞLARI AZALTMA YÖNTEMLERİ
BAŞARIYI ETK İ LEYEN ETMENLER Burcu PEZÜK Psikolojik Danışman.
ÖFKE VE ŞİDDET SEMİNERİ
BİLGİSAYAR ve SAĞLIK. BT ve Sağlık Siber Zorbalık İnternet Etiği İnternet Kullanılırken Dikkat Edilecek Hususlar.
Kişisel Rehberlik Uygulamaları
Bu derste, Sınıfta istenmeyen davranışların önlenmesi
Adım Adım Başarıya.... Çalıştığınız masada başka bir işle uğraşmayın Evde kendinize bir köşe, mümkünse bir oda hazırlayın. Ders çalışırken kesinlikle.
ŞİDDET eğilimi olan ve SUÇA itilen çocuk ve gençler
EĞİTİM BAŞARISINI ARTIRMADA AİLENİN ROLÜ
OLUMLU DİSİPLİN YÖNTEMLERİ
AİLE(FARKINDALIK) EĞİTİMLERİ. Kişilik Oluşumunu Etkileyen Faktörler 2 ÇERKEZKÖY İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ5 ANNE, BABA, KARDEŞ ARKADAŞ, KOMŞU, AKRABA.
OKUL ÖNCESİ DÖNEMDE GELİŞİM
OKULDA ŞİDDET VE AKRAN ZORBALIĞI Ortaokul Öğrenci Semineri
İŞ SAĞLIĞI ve GÜVENLİĞİ EĞİTİMİ
TEOG VE VERİMLİ ÇALIŞMA TEKNİKLERİ
Kendimizi evlenince, bir bebek sahibi olunca, sonra bir tane daha olunca yaşamın daha güzel olacağına inandırmışızdır. Sonra çocuklarımızın yeterince yetişkin.
EBEVEYNLERİN ÇOCUKLA KALİTELİ ZAMAN GEÇİRMESİ
AKÇAĞLAYAN ORTAOKULU HOŞGELDİNİZ.
Herkese Açık Okul Adı Tarih.
ZEE 307 – OTİZM SPEKTRUM BOZUKLUĞU Arş. Gör. Ahmet FİDAN
ORTAOKUL BEŞİNCİ SINIF OKULA UYUM PROGRAMI
OKULDA ŞİDDET VE AKRAN ZORBALIĞI İlk-Ortaokul Öğrenci Semineri.
Sunum transkripti:

DİSİPLİNDE MOLA (düşündürme) YÖNTEMİ NAZAN ÜNAL

Mola yöntemi çocuğu kabul edilemez davranışlarından caydırmaya yardım eden bir tekniktir. Mola bir ceza değildir, olumsuz davranışa yol açan güç duruma bir süre “ara verilmesidir”. Mola çocukların yeniden kendi kontrolünü kazanmasına yardımcı olur.

MOLA YÖNTEMİNİN UYGULANIŞI

Mola için kullanacağınız sessiz, dikkat dağıtmayan bir yer belirleyin. Çocuğunuzun oyuncak ve kitaplarla dolu odasını kullanmayın. Evdeki hareketten uzak, ancak çocuğunuzun kendisi olmadan olan bitenleri rahatça işitebileceği bir yer olsun. Mola yerine bir sandalye veya tabura yerleştirin.

Hangi davranışlarda molanın uygulanacağına önceden karar verin ve bunları çocuğunuza söyleyin. Mola yöntemi en fazla, görmezden gelinmesi mümkün olmayan saldırgan, zarar verici veya yıkıcı davranışlarda faydalı olmaktadır. Mola yöntemini kullanmaya başlamadan önce çocuğunuzla alıştırmalar yapın.

Çocuğunuz molaya yol açacağını bildiği bir davranışta bulunduğunda sakince “bir molaya ihtiyacı olduğunu” söyleyin ve sandalyeye oturtun. Küçük çocuklara mola bölgesinde yol gösterilmesi gerekebilir. Molayı davranışın hemen sonrasında uygulamaya özen gösterin ki çocuğunuz neden-sonuç ilişkisini anlayabilsin.

Mola süresi her bir yaş için yaklaşık bir dakika olmalıdır. Örneğin 2 yaşındaki bir çocuk için 2 dakika. Süreyi ölçmek için saat kurabilirsiniz

Mola sırasında çocuğunuz sandalyeden kalkmamalıdır. Bazı çocuklar mola boyunca sandalyede kalmayacaktır. Bu durumda sandalyenin arkasında durabilir ve çocuğun omuzlarını dikkatle ancak sıkı bir şekilde tutarak sandalyede oturmasını sağlayabilirsiniz. Ya da kendiniz sandalyeye oturup mola süresi boyunca çocuğu kucağınızda oturtabilirsiniz.

Mola sırasında olumsuz davranışla ilgili hiçbir konuşma yapılmamalıdır. Gerekirse çocuğunuz sakinleştikten ve mola süresini tamamladıktan sonra olan biten hakkında konuşabilirsiniz

Çocuklar hareketin parçası olmak istediklerinden molalar işe yaramaktadır. Çocuğunuzu dikkat merkezinden uzaklaştırmak davranışının ne kadar uygunsuz olduğunu anlamasını ve aynı davranışı tekrar ederse yine uzaklaştırılacağını anlamasını sağlar.

Mola yönteminin uygulamasında en sık rastlanan hata, çok sık olarak molaya başvurulmasıdır. Bu hataya düşmeyerek, molayı sadece çocuğunuzun en sorunlu olan (ısırma, vurma, tekmeleme gibi) davranışlarında uygulayın.

Mızıldanma ve paylaşmama gibi süreklilik gösteren davranış sorunlarında mola uygulaması pek fayda sağlamamaktadır.

Öfke nöbetlerinde de mola uygulamayın. Öfke nöbetlerinin sadece görmezden gelinmesi yeterlidir (başka bir çocuğa veya kendisine zarar vermediği sürece).

Çocuğu bir gün içinde sık sık molaya göndermeniz etkisini kaybetmesine ve artık işe yaramamasına neden olacaktır.

Mola bittiğinde konuyu kapatın. Çoğu durumda yanlış davranış hakkında daha fazla konuşulmasına gerek olmaz. Çocuğunuzun aktivitelerine geri dönmesine yardımcı olun ve olumlu bir davranışını takdir etmek amacıyla ilk fırsatı kollayın.