RUTH CLARK’IN E-ÖĞRENME İLKELERİNİ ÖĞRENMEYE NE DERSİN ?

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
EĞİTİMDE FATİH PROJESİ
Advertisements

BİÇEM ETKİSİ (Modality Effect)
 Doç.Dr. Şirin Karadeniz. Hedefler, görev analizine dayanır.
ÖĞRETİM YAZILIMI GELİŞTİRME
Araştırma Görevlisi Turgay BAŞ
ÖĞRETİM MATERYALLERİNİN SEÇİMİ ve GELİŞTİRİLMESİ
Öğretim Tasarımı (Instructional Design)
Resimlerin Kullanımı.
Duran Uygur
Öğretİm Materyallerİ Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
Powerpoint 2003 – Uzantısı .ppt Powerpoint 2010 – Uzantısı .pptx
Bilişsel Yük Araştırmalarının Öğretim Teknolojilerinde Kullanımı
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Görsel Materyalleri Tasarlama Süreci 4.Görsel Tasarımın Unsurları: Görsel Unsurlar.
Ders Etkinlikleri Hazırlama
BİTİRME TASARIM VE YILİÇİ PROJELERİ SUNUM STANDARTLARI
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Görsel Materyalleri Tasarlama Süreci Görsel Tasarımın Unsurları: Görsel Unsurlar Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU.
3.
ARAÇ GEREÇLERİN EĞİTİMDEKİ YERİ VE ÖNEMİ
Çoklu ortam mesajları hazırlanırken “zihin nasıl çalışır?” kavramı neden önemlidir ?
Çoklu Ortam Kuramları Embiya ÇELİK
Yansıtıcılar (Projektörler)
EĞİTİMDE FATİH PROJESİ
ÖĞRETİMSEL MESAJ TASARIMI
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
Öğretim İlke ve Yöntemleri
Öğretim Materyalleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
Öğretim Materyallerinin Değerlendirilmesi
Etkili Sunum Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
Uzaktan Eğitim Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık. Uzaktan eğitim, öğrenme ve öğretme süreçlerinin farklı yerlerde gerçekleştiği, öğrenenle öğretenin çoğu zaman.
Çoklu Ortamda Öğrenme Modeli
Çoklu Ortam Tasarımı Ve Üretimi
Teste Başla Nasıl OynanırKonu Anlatımı. İnsanlar görsel ve işitsel bilgileri işlemek için iki ayrı kanalı kullanırlar. Bu kanallardan biri, metin ve seslendirilmiş.
ÇOKLU ORTAM TASARIM İLKELERİ
Abant İzzet Baysal ünİverSİtesİ EğİTİM FaKülTeSİ
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
HAZIRLAYANLAR: Nida GÖNÜLAL Seda BENLİ
A.İ.B.Ü BÖTE Çoklu Ortam Tasarımı Dersi Final Uygulama Sınavı
HEDEF KİTLE Üniversite Öğrencileri
ABANT İ ZZET BAYSAL ÜN İ VERS İ TES İ B İ LG İ SAYAR VE Ö Ğ RET İ M TEKNOLOJ İ LER İ Ö Ğ RETMENL İĞİ  EMRULLAH TURHAN  FATMA İ ME  SERVET GÖKÇEK.
KISIM 4 Sınıfta Biliş. KISIM 4 Sınıfta Biliş BÖLÜM 12 Öğrenmek İçin Okuma.
KISIM 3 Bilişsel Gelişimi Arttırma
EBA (Eğitim Bilişim Ağı) Portalının Tanıtım Semineri
GÖRSEL TASARIM.
Bilişşsel Yük Kuramı Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
Ahmet Keleşoğlu Eğitim Fakültesi
MÜZE BİLİNCİ VE MÜZELERLE EĞİTİM
POWERPOINT 2010 KULLANIMI TEMEL SUNUM İŞLEMLERİ
SLAYT GEÇİŞLERİ İÇİN… LÜTFEN TIKLAYINIZ… SLAYTI MUTLAKA SESLİ İZLEYİNİZ… İYİ SEYİRLER… Sesli İzleyiniz.
ABANT İZZET BAYSAL ÜNİVERSİTESİ
EBA nedir? Eğitim Bilişim Ağı (EBA) sınıf seviyelerine uygun, güvenilir ve incelemeden geçmiş doğru e-içerikleri bulabileceğiniz sosyal bir platformdur. 
Öğretimde Materyal Kullanımı
ABANT İ ZZET BAYSAL ÜN İ VERS İ TES İ ZIYA GÜNEŞ – SAFA SEZEN – KEREM UZUN – Bilgisayar ve Ö ğ retim Teknolojileri Ö ğ retmenli.
ABANT İ ZZET BAYSAL ÜN İ VERS İ TES İ ZIYA GÜNEŞ – SAFA SEZEN – KEREM UZUN – Bilgisayar ve Ö ğ retim Teknolojileri Ö ğ retmenli.
ÇOKLU ORTAM TASARIMI İLKELERİ
BÖLÜM 5 ARAÇ-GEREÇLERİN ÖĞRETİMDEKİ YERİ VE ÖNEMİ.
Öğretim Yazılımları Hiper metin Hiper ortam Zeki Öğretim Sistemleri Yapay ZekaBenzetişim Sanal Gerçeklik.
MEDYA & MATERYAL VE GÖRSELLİK
YAZILIM DEĞERLENDİRME
ARAÇ - GEREÇLERİNİN SEÇİMİ ve HAZIRLANMASI
Eğitmen için not; Modül konu itibarı ile yoğun bilgi aktarımı gerektiren bir modül olarak gözükmektedir. Uygulamaya ağırlık vermek için teorik bilgiye.
Materyal Geliştirme Aracı Olarak Bilgisayarlar
ARAÇ GEREÇLERİN EĞİTİMDEKİ YERİ VE ÖNEMİ
HEDEF KİTLE Üniversite Öğrencileri
Abant İzzet Baysal Üniversitesi
Öğretimde Araç-Gereçlerin Yeri ve Önemi
ARAÇ GEREÇLERİN EĞİTİMDEKİ YERİ VE ÖNEMİ
EĞİTİMDE BİLGİSAYAR KULLANIMI
Sunum transkripti:

RUTH CLARK’IN E-ÖĞRENME İLKELERİNİ ÖĞRENMEYE NE DERSİN ? ABANT İZZET BAYSAL ÜNİVERSİTESİ

RUTH CLARK’IN E-ÖĞRENME İLKELERİNDEN ÇOKLU ORTAM İLKESİ VİDEOSU İÇİN TIKLAYIN

Çoklu Ortam ilkesi İnsanlar görsel ve işitsel bilgileri işlemek için iki ayrı kanalı kullanırlar. Bu kanallardan biri, metin ve seslendirilmiş kelimeler gibi sözel bilgileri işlerken, diğeri de görsel sunum ya da ses gibi sözel olmayan bilgileri işlemektedir. Duyular yoluyla algılanan bilginin, bu iki kanalda beraberce işlenmesi durumunda, hatırlama daha kolay olur. Yani; öğrenenler, resim ve sözcüklerin birlikte sunulduğu öğrenme ortamlarında, sadece sözcüklerden oluşan öğrenme ortamlarına göre daha iyi öğrenirler. 

Yakınlık İlkesi Kelimeleri tanımladıkları görsellerin hemen yanına yerleştirmek veya sözleri buna karşılık gelen bir görselle aynı anda sunmak yakınlık prensibinin temel kuralıdır. Görsel bir ekranda, görselle ilgili metin farklı ekranda gelmemelidir. Görselle ilgili yapılan açıklamalar, görselin altında liste halinde vermek yerinde üzerinde gösterilmelidir. Seslendirilen grafikte, anlatılan grafik parçaları anlatımla senkronize olmalıdır.

Yöntem İlkesi Görselleri ses ile açıklamak öğrenmeyi arttırır. Eğer görsel oldukça karışıksa veya öğrenciye yeni bir konu ise görseli ses ile açıklamak daha çok işe yaramaktadır. Hafıza oldukça sınırlı ve bu yüzden bir kısmı öğrenme aktivitesi için ayrılmalıdır.

Gereksizlik ilkesi Öğrenme açısından resimlerin ve sözlü anlatımın birlikte kullanıldığı durumlar, resim, sözlü anlatım ve metinin birlikte kullanıldığı durumlara göre daha iyi sonuçlar vermektedir. Aynı anda birçok ögenin verilmesi bilişsel kanala yükleme yapacağından dolayı iyi bir öğrenme söz konusu olmayacaktır. Ekrandaki görseli ses ve gereksiz metinle açıklamaya çalışmak öğrenmeyi köreltir.

Kişiselleştirme İlkesi Öğrenmeyi arttırmak için etkileşimli bir ses tonu ve eğitsel ajan kullanılmalıdır.  Çalışmalar göstermiştir ki; öğrenci bir dersle etkileşimli bir dil ve resmi olmayan bir yardımcı ile sosyal olarak iletişime geçtiğinde daha iyi öğrenme gerçekleşmiştir.  Öğretim içeriği "siz", "sizin", "ben", "bizim" ve "biz” kullanarak karşılıklı konuşma dilinde sunulmalıdır."

Tutarlık İlkesi Konu dışı materyaller tasarımın dışında tutulursa öğrenme daha iyi olur. Konu ile alakası olmayan, birbirinden farklı materyallerin kullanılması öğrenenler üzerinde farklı anlamalara, kavram karmaşasına ve konunun dışına sapmaya neden olabilir. Öğrencilerin önemli noktaları kaçırmasına neden olur.

Bölümleme ve Ön Çalışma İlkesi Karmaşık bir dersi bölümlere ayırarak yönetmektir. Bölümlere ilkesi: Sürekli bir dersi küçük parçalara ayırarak işlenmesine bölümlere ayırma ilkesi diyoruz. Bölümlere ayırma ilkesinin kullanılma gerekçesi, öğrenenin bilişsel sistemine aşırı yükleme olmadan gerekli işlemleri yapabilmesine olanak sağlanmasıdır. Ön Çalışma İlkesi: Öğrenciler anahtar kavramların isimlerini ve özelliklerini bilmeleri gerekmektedir. Ön çalışma ilkesi, öğrenenlerin sunum sırasında yaptıkları temel işlem miktarını azaltarak sunulan karmaşık içeriği kendi öğrenme modellerine göre uyarlayabilmelerine olanak sağlar.

ŞİMDİ KENDİMİZİ DEĞERLENDİRELİM…

Soru-1 Aşağıdakilerden hangisi “Karmaşık ve zor bir dersi daha rahat anlayabilmek için daha küçük parçalara ayırmada ……… kullanılır.” cümlesindeki noktalı yere uygun olur? A. Yakınlık İlkesi B. Bölümleme ve Ön Çalışma İlkesi C. Çoklu Ortam İlkesi D. Kişiselleştirme İlkesi

Soru-2 Öğrenme ortamlarında alakası olmayan ses ve resimlerin kullanılması hangi ilkeye ters düşmektedir ? A. Çoklu Ortam İlkesi B. Kişiselleştirme İlkesi C. Tutarlık İlkesi D. Yöntem İlkesi

Soru-3 Aşağıdakilerden hangisi yöntem ilkesinin temel amacıdır ? A. Metinlere görsel ekleyerek öğrenmeyi geliştirmek B. Sebepsiz görsel, metin ve ses kullanmak C. Görseli ses ile açıklayarak öğrenmeyi arttırmak D. Görseli ses ve metinle açıklamayı önlemek

Soru-4 Aşağıdakilerden hangisi çoklu ortam ilkesine göre öğrenmede daha etkilidir ? A. Sözlü sunumlar B. Resimler C. Metin ve ses D. Metin ve bağlantılı resimler i

Soru-5 Aşağıdakilerden hangisi gereksizlik ilkesini en iyi şekilde tanımlamaktadır? A. Grafik, yazı ve metnin birlikte kullanılması öğrenmeyi engeller B. Metin ve ses öğrenmeyi engeller C. Animasyon ve seslendirmenin birlikte verilmesi öğrenmeyi engeller D. Metin ve grafiklerin birlikte verilmesi öğrenmeyi engeller

Soru-6 Aşağıdakilerden hangisi yakınlık ilkesine uygun bir kullanımdır ? C Sayfa 1 Sayfa 1 Sayfa 2 Üçgen Daire Kare Üçgen B Sayfa 1 Kare Daire Üçgen

Soru-7 Aşağıdakilerden hangisi kişiselleştirme ilkesine uygundur ? A. Metinlere görseller eklemek öğrenmeyi geliştirebilir B. Görsel bir ekranda, görselle ilgili metin farklı bir ekranda gelmemelidir C. Ekrandaki görseli ses ve gereksiz metinle açıklamaya çalışmak öğrenmeyi köreltir D. Öğrenmeyi arttırmak için etkileşimli bir ses tonu ve eğitsel ajan kullanılmalıdır

Diğer Soruya Geçmek İçin Tıklatın

Soruya Geri Dönmek İçin Tıklatın

Diğer Soruya Geçmek İçin Tıklatın

Soruya Geri Dönmek İçin Tıklatın

Diğer Soruya Geçmek İçin Tıklatın

Soruya Geri Dönmek İçin Tıklatın

Diğer Soruya Geçmek İçin Tıklatın

Soruya Geri Dönmek İçin Tıklatın

Diğer Soruya Geçmek İçin Tıklatın

Soruya Geri Dönmek İçin Tıklatın

Diğer Soruya Geçmek İçin Tıklatın

Soruya Geri Dönmek İçin Tıklatın

Game Over

HAZIRLAYANLAR 120122048---FATMA ÜNAL 120122076---ŞERİFE TÜRKER Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü ABANT İZZET BAYSAL ÜNİVERSİTESİ

Soruya Geri Dönmek İçin Tıklatın