MESLEK LİSELERİ Ç ARESİZLİK SONUCU VARILAN BİR DURAK DEĞİL, YAŞAMA A Ç ILAN BİR PENCEREDİR`
İNANMAK VE BAŞARMAK
BAZEN GERÇEKLER O KADAR NETTİR, O KADAR GÖZÜMÜZE GİRER Kİ, ANCAK BİZ DAHA ÖNYARGIMIZI AŞAMAMIŞIZDIR VE FIRSAT KAÇMIŞTIR..... BAZEN GERÇEKLER O KADAR NETTİR, O KADAR GÖZÜMÜZE GİRER Kİ, ANCAK BİZ DAHA ÖNYARGIMIZI AŞAMAMIŞIZDIR VE FIRSAT KAÇMIŞTIR.....
POLİTİKACI
MESLEKİ EĞİTİM NEDİR ? Toplumsal hayatın her alanında ihtiyaç duyulan mesleklerde kalifiye teknik elemanlar yetiştirilmesi için gerekli bilgi ve becerilerin verildiği eğitimdir. TÜRKİYE’DE MESLEKİ VE TEKNİK EĞİTİM MEGEP / SVET PROJESİ MESLEKİ VE TEKNİK EĞİTİM EYLEM PLANI
TEKNİK LİSE VE ANADOLU TEKNİK LİSELERİNİN DURUMU
–Kişisel- Sosyal Gelişi Eğitsel Gelişim Eğitsel Gelişim –Mesleki Gelişim
“Gençlerin çeşitli meslekleri tanımaları ve kendi özelliklerine uygun olan meslekleri seçmeleri, seçtikleri mesleklere hazırlanmaları ve mesleki yönden gelişmeleri amacıyla yapılan yardım hizmetleridir”.
1-Bireyi tanıma 1-Bireyi tanıma 2-Meslek Alanlarını Tanıma 2-Meslek Alanlarını Tanıma 3-Kişisel özellikler İle Meleklerin Gerektirdiği Özellikler Arasında Bağlantı Kurma
MESLEK: Bir kimsenin hayatını kazanmak için yaptığı, kuralları toplumca belirlenmiş ve belli bir eğitimle kazanılan bilgi ve becerilere dayalı etkinlikler bütünü” olarak tanımlanabilir (Kuzgun 1994). MESLEK: Bir kimsenin hayatını kazanmak için yaptığı, kuralları toplumca belirlenmiş ve belli bir eğitimle kazanılan bilgi ve becerilere dayalı etkinlikler bütünü” olarak tanımlanabilir (Kuzgun 1994). Meslek para kazanmak amaçlı yürütülen faaliyetler olarak tanımlansa da Para kazanmak tek amaç değildir, Çünkü insanlara mesleğinizden kazandığınız para size hibe olarak verilse yine de çalışırımsınız? Meslek para kazanmak amaçlı yürütülen faaliyetler olarak tanımlansa da Para kazanmak tek amaç değildir, Çünkü insanlara mesleğinizden kazandığınız para size hibe olarak verilse yine de çalışırımsınız? o/o 80EVET cevabı vermektedir. o/o 80EVET cevabı vermektedir.
ÇÜNKÜ: ÇÜNKÜ: Yaşamımızın ortalama 40 yılı, 10 bin günü, 80 bin saati mesleğimizle ilgili etkinliklerle geçmektedir Başarımızı, Mutluluğumuzu Evlilik kararımızı, Sosyal çevremizi Sosyal ve ekonomik statümüzü Kısacası her şeyimizi ETKİLEMEKTEDİR
Çocuklukta bir meslek fikrinin oluşmaya başlamasından itibaren, yetişkinlikte bir meslek sahibi oluncaya kadar geçen gelişim evrelerini kapsayan karmaşık bir süreçtir. Çocuklukta bir meslek fikrinin oluşmaya başlamasından itibaren, yetişkinlikte bir meslek sahibi oluncaya kadar geçen gelişim evrelerini kapsayan karmaşık bir süreçtir. Bu süreçte en önemli görev ve sorumluluk ÖĞRETMENLERE düşmektedir. Bu süreçte en önemli görev ve sorumluluk ÖĞRETMENLERE düşmektedir.
Okul Rehber Öğretmenleri KİŞİLİK MESLEK ENVANTERİ KUDER İLGİ ALANLARI SEÇİMİ ENVANTERİ MESLEKİ YÖNELİM ENVANTERİ MESLEKİ EĞİLİM BELİRLEME CETVELİ AİLE REHBERLİĞİ SINIF REHBER ÖĞRETMENLERİNE MESLEKİ REHBERLİK KONUSUNDA YARDIMCI OLMAK
SINIF REHBER ÖĞRETMENLERİ Özellikle 8.sınıf rehber öğretmenleri mesleki yönlendirmeye önem vermeli Özellikle 8.sınıf rehber öğretmenleri mesleki yönlendirmeye önem vermeli Bu için okul rehber öğretmeni veya RAM la işbirliği yapmalı Bu için okul rehber öğretmeni veya RAM la işbirliği yapmalı Öğrencilerine Mesleki test ve envanterleri uygulatmalı Öğrencilerine Mesleki test ve envanterleri uygulatmalı
Meslek seçimi; şansa bağlı, anlık bir olgu değil, bir süreçtir
BAŞARI ŞANS DEĞİLDİR! ŞANS, DOĞRU ZAMANDA DOĞRU AÇIDA DURMAKTIR!
Birey kendi özellikleri ile mesleğin özelliklerini eşleştirerek kararlarını oluşturabilir
MMMM eeee ssss llll eeee kkkkseçimi, belli bir süreç içerisinde gerçekleşir, yani m m m m m eeee ssss llll eeee kkkkseçimi anlık bir karar değildir.