SUBAPAÇILIMININ AYARI İLE PERFORMANSIN DÜZENLENMESİ.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Bölüm 9 GAZ AKIŞKANLI GÜÇ ÇEVRİMLERİ
Advertisements

Sıcaklık ve Termodinamiğin Sıfırıncı Kanunu
MOTORLAR-10 HAFTA VURUNTU
Atmosferik Kirleticiler
HAVA KOMPRESÖRLERİ Doç.Dr.Adnan Parlak.
MOTORLAR-5 HAFTA GERÇEK MOTOR ÇEVRİMİ
MOTOR PERFORMANSINA ETKİLERİ
Yakıtlar ve Yanma 7.Hafta
Verim ve Açık Devre Gerilimi
5. Sınıf Fen Ve Teknoloji Dersi
YAKITLAR VE YANMA GAZLAR
TC ÇEVRE VE ORMAN BAKANLIĞI ÇEVRE YÖNETİMİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ TC ÇEVRE VE ORMAN BAKANLIĞI ÇEVRE YÖNETİMİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ Ece TOK Hava Yönetimi Daire Başkanlığı.
İlk hareket ve kontrol sistemleri
AnahtarlamalI GÜÇ KAYNAKLARI SWİTCH MODE POWER SUPPLY(SMPS)
YENİLENEBİLİR ENERJİ KAYNAKLARI: RÜZGAR ENERJİSİ
DİZEL MOTORLARINDA YANMA
OTOMOTİV MÜHENDİSLİĞİ DERSİ 6. GRUP SUNUMU
Yıldız Teknik Üniversitesi Makina Müh. Bölümü
ATEŞLEME SİSTEMİ OM07B2_06 T.C. Eskısehir Osmangazi Üniversitesi
Petrolden elde edilen sıvı yakıtların sınırlı rezervlerine rağmen, dünyada otomotiv sektörü hızla gelişmektedir. Bu gelişmeye paralel olarak oto yakıtlarının.
GAZLAR.
 Abradable hareketli halindeki çok aşınan bölgelerde kullanılan ve ana metali aşınmalardan korumak için kullanılan kompozit malzemedir.  Hareket halindeki.
Diesel Motor Karakteristikleri
Yıldız Teknik Üniversitesi Makina Müh. Bölümü
Yıldız Teknik Üniversitesi Makina Müh. Bölümü
YAKITLAR VE YANMA OKTAN benzin içinde bulunur. Tutuşma sıcaklığı heptandan yüksek setandan düşüktür. (BENZİNLİ MOTORLAR) SETAN motorin içinde bulunur.
MOTORLAR-7 HAFTA İYM YANMA
Elektrik Enerjisi Üretimi
ENERJİ VERİMLİLİĞİNİ NASIL SAĞLAYABİLİRİZ?
ME 199 ENGINE COURSE Asist. Prof. Dr. Fuat YILMAZ
FEN ve TEKNOLOJİ / MADDE DÖNGÜLERİ
Termodinamiğin İkinci Kanunu
Yıldız Teknik Üniversitesi Makina Müh. Bölümü
Sıralı Gaz Enjeksiyon Sistemiyle Gaz Yakıt Kullanımına Dönüştürülmüş
ENERJİ VE YAKMA TESİSLERİNİN SKHKKY KAPSAMINDA DEĞERLENDİRİLMESİ
SEİLİNGER ÇEVRİMİ TERMODİNAMİĞİ
Zaman ,ortam, hız, ısı geçişi
Hava Dünyamızda ki hava karışımı; % 78 Azot % 21 Oksijen
Yakıtlar ve Yanma 10.Hafta
Dört stroklu diesel motor
Teknik Eğitim SSH Teknik Müdürlük Hakan Aydoğan Son Bakılan Sayfa 1 İçindekiler 01/05 Egzoz gazı türbini Egzoz borusuna Egzoz gazı türbini kompresöre hareket.
Yakıtlar nelerdir ve nasıl oluşur?
Coğrafya Konuları Türkiye’de İklim İç Anadolu Bölgesi İç Kuvvetler
YAKITLAR Bulunduğumuz ortamların ısınmasını sağlamak için soba, kalorifer gibi araçlar kullanırız. Bu araçlar yakıtların yanmasıyla ısı verir. Yakıtların.
GAZ AKIŞKANLI GÜÇ ÇEVRİMLERİ
ÇEVRE FAKTÖRLERİNİN İŞ YAŞAMINA ETKİSİ 1-İklim 2-Gürültü 3-Mekanik Titreşimler 4-Aydınlatma 5-zararlı Maddeler 1.
Sensörler - Algılayıcılar
Yarıiletken Elemanların ve
Yrd. Doç. Dr. Nesrin ADIGÜZEL. Yakıtlar Günlük hayatımızda ve sanayide enerji; mekanik iş, ısı ve aydınlatma şeklinde kullanılmaktadır. Bu üç enerji şekline.
Hidrojenin motorlarda yakıt olarak kullanılması durumunda petrol kökenli motor yakıtlara oranla birçok önemli avantaj saglanmaktadır. Yüksek alev.
Yücel KILIÇKAPLAN MAKİNA EĞİTİM ŞUBE MÜDÜRLÜĞÜ MAKİNA İMALAT VE DONATIM DAİRESİ BAŞKANLIĞI.
BÖLÜM 2 MOTOR KARAKTERİSTİKLERİ. BÖLÜM 2 MOTOR KARAKTERİSTİKLERİ.
UCK 474 UÇAK MOTOR TASARIMI Yrd.Doç.Dr. Onur Tunçer İstanbul Teknik Üniversitesi PERFORMANS ÇEVRİMİ ANALİZİ.
ERTUĞRUL EKŞİ MUHAMMET SAİT KARMA
ALTERNATİF VE GELENEKSEL YAKITLARIN KARŞILAŞTIRILMASI
11. BİYOLOJİK YAKIT ÜRETİMİ
Bölüm 9 GAZ AKIŞKANLI GÜÇ ÇEVRİMLERİ
Diesel Motor Karakteristikleri
EGZOST GAZLARININ ÇEVREYİ ETKİSİ VE ALINAN ÖNLEMLER SERKAN ÖZKAN
İçten Yanmalı Motorlar (Internal Combustion Engines) Motor Sistemleri
Motorlarda Termodinamik Çevrimler
İçten Yanmalı Motorlar Motor Yanma Odaları Yakıt Püskürtme Sistemleri
İçten Yanmalı Motorlar (Internal Combustion Engines)
5) Emme ve Eksoz Sistemleri
Motor Yakıtlarının Genel Özellikleri Yanma için gerekli hava miktarı
HAVA K İ RL İ L İĞİ. BGHKJ GTÖYJÖF.
Euro1, Euro2, Euro3, Euro4 motorlarının konstrüktif açıdan incelenmesi
Isı Pompaları ve Uygulamaları
GAZ TÜRBİNLERİ TERMODİNAMİĞİ
Sunum transkripti:

SUBAPAÇILIMININ AYARI İLE PERFORMANSIN DÜZENLENMESİ

Motorla rın teknik bilgileri ve önemli eğrileri

MOTOR KAREKTERİSTİKLERİ ve ETKENLERİ

ÜRETİM SONRA SI BİR ARAÇIN DENEY SONUÇL ARI

GÜNÜMÜZ ENERJİ KAYNAKLARI VE ALT ISIL DEĞERLERİ

İdeal Yanmada Yakıtın (Benzin-mazot) Yanması

Şekil- Common rail enjeksiyon sisteminin MOTORDA genel görünüşü

Common rail, direk enjeksiyonlu dizel motorlara kolay adaptasyonu ve yüksek verimleri nedeniyle yüksek oranda dizel araçlarda kullanılmaya başlamıştır. Common rail, direk enjeksiyonlu dizel motorlara kolay adaptasyonu ve yüksek verimleri nedeniyle yüksek oranda dizel araçlarda kullanılmaya başlamıştır.

Yıllardır, tüketicilerin farklı isteklerinin çeşitliliği, dizel yakıt enjeksiyon sisteminde de çeşitliliğin artmasına yol açmıştır.

HER ÜÇ TİP POMPANIN PÜSKÜRTME BASINCININ MOTOR DEVİR SAYISINA BAĞLI DEĞİŞİMİ

Temel elemanları ile common rail sistemi

Ortak yakıt yolu sistemine has çok yüksek doğruluk oranına sahip bir beyin, motor sıcaklığı, atmosferik hava basıncı ve hatta gaz pedalının konumu da dahil bir çok parametreyi gözlemliyor.