KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ UYGULAMALARI

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
OKUL ÖNCESİ DÖNEMDE KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ
Advertisements

Bireyselleştirilmiş Eğitim Programı (BEP) Nedir?
Özel eğitim hizmetleri yönetmeliği
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİN ÖNEMİ
KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ VE REHBERLİK HİZMETLERİ
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI VE KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ
2.Hafta. Kaynaştırma ve Destek Özel Eğitim Hizmetleri
KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ NEDİR ?
573 Sayılı Kanun Hükmünde Kararname
OKULLARDA UYGULANAN KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ uygulamaları
KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ
KAYNAŞTIRMA öğrencileri Ölçme ve Değerlendirme Esasları
BEP GELİŞTİRME BİRİMİ VE GÖREVLERİ
KAYNAŞTIRMA NEDİR?.
Patnos Rehberlik ve Araştırma Merkezi Özel Eğitim Hizmetleri Bölüm Başkanlığı KAYNAŞTIRMA BEP.
Kaynaştırma eğitimi Bireyselleştirilmiş Eğitim Programının Geliştirilmesi ve Uygulanması
DESTEK EĞİTİM ODASI VE ÖZEL EĞİTİM SINIFLARI AÇILMA SÜRECİ VE BU SINIFLARDA DERSE GİRECEK ÖĞRETMENLER Destek eğitim odası: Kaynaştırma uygulamaları yoluyla.
FIRINLI İLKÖĞRETİM OKULU Okullarda görev yapan Öğretmenlerimizin en büyük sıkıntılarından biri de bireysel eğitim gerektiren ve “Kaynaştırma” eğitimine.
KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ Özel eğitim gerektiren bireylerin,yetersizliği olmayan akranlarıyla birlikte eğitim-öğretimlerini resmi okullarda sürdürmesi esasına.
KAYNAŞTIRMA UYGULAMALARI
ÖZEL EĞİTİM DÜZENLEMELERİ
HER EĞİTİM ÖZELDİR: Özel Eğitim Hizmetleri ve BEP Hazırlama
KAYNAŞTIRMA UYGULAMALARI A- Tam zamanlı kaynaştırma
KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ VE BEP HAZIRLAMA
KAYNAŞTIRMA.
2012/07 özel eğitim yönetmeliği değişiklikleri
KONULARIMIZ BEP Tanımı Amacı BEP nedir? \ ne değildir?
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI
KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ.
ÖZEL EĞİTİM UYGULAMALARI
KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİNDE DİKKAT EDİLECEK HUSUSLAR
BEP NEDİR?. Akdeniz Rehberlik ve Araştırma Merkezi Bireyselleştirilmiş Eğitim Planı.
ÖZEL EĞİTİM OKUL VE SINIFLARI MALTEPE RAM
Ş AH İ NBEY REHBERL İ K VE ARA Ş TIRMA MERKEZ İ. KAYNAŞTIRMA Kaynaştırma yoluyla eğitim nedir? Kaynaştırma yoluyla eğitim; özel eğitime ihtiyacı olan.
KAĞITHANE REHBERLİK ARAŞTIRMA MERKEZİ Sevgi SERT Özel Eğitim Öğretmeni
YÜKSEKOVA REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
Mentör Öğretmenlik.
KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ VE BEP HAZIRLAMA.
eğitim programı ve özel eğitim hizmetleri 2015
ÖZEL EĞİTİM SINIFI VE KAYNAŞTIRMA UYGULAMALARI
BÜTÜNLEŞTİRME EĞİTİCİ EĞİTMENİ İHSAN KESİK
KAYNAŞTIRMA VE DESTEK ÖZEL EĞİTİM HİZMETLERİ
1. Destek Eğitim Odası nedir? Okul ve kurumlarda, yetersizliği olmayan akranlarıyla birlikte aynı sınıfta eğitimlerine devam eden özel eğitime ihtiyacı.
DESTEK EĞİTİM ODASI İŞLEYİŞ USUL VE ESASLARI
BİTLİS REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ/Özel Eğitim Hizmetleri Bölümü, Adres: Taş.
KAYNAŞTIRMA.
KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ.
DİĞER TUTUMLAR.
Destek Eğitim Odaları.
KAYNAŞTIRMA/BÜTÜNLEŞTİRME UYGULAMALARI VE BEP SEMİNERİ
EYYÜBİYE REHBERLİK ARAŞTIRMA MERKEZİ
Özel eğitim hizmetleri kurulu, özel eğitim değerlendirme kurul raporu doğrultusunda özel eğitime ihtiyacı olan bireyi uygun resmî okul veya kuruma yerleştirir.
BELEVİ İLKÖĞRETİM OKULU Özel Eğitime Gereksinim Duyan Çocuklara Yönelik Eğitim Programları Hazırlayan: Yalçın ÖNAL Türkçe Öğretmeni.
ÖZEL EĞİTİM VE KAYNAŞTIRMA UYGULAMALARI - 2
Bireyselleştirilmiş Eğitim Planı Hazırlama Kılavuzu
BEP GELİŞTİRME BİRİMİ Aralık 2005-Ankara. BEP Geliştirme Birimi Başkan Aile Sınıf Öğretmeni Gezerek Özel Eğitim Görevi Verilen Öğretmen Özel Eğitim.
TANILAMA.
DESTEK EĞİTİM ODASI UYGULAMA KILAVUZU
KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ Özel eğitim gerektiren bireylerin, yetersizliği olmayan akranlarıyla birlikte eğitim ve öğretimlerini resmi ve özel okul öncesi, ilköğretim,
3. ÜNİTE TÜRKİYE’DE ÖZEL GEREKSİNİMLİ ÇOCUKLARIN EĞİTİMİ İLE İLGİLİ ÖRGÜTLENME VE MEVZUAT.
KOCASİNAN REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
ROLLER ve SORUMLULUKLAR
ÖZEL EĞİTİM Özel eğitime ihtiyacı olan bireylerin eğitim ve sosyal ihtiyaçlarını karşılamak için özel olarak yetiştirilmiş personel, geliştirilmiş eğitim.
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM ROGRAMLARI-I
KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ KAYNAŞTIRMA.
… Sınıf Öğretmeni.
BE BEP NEDİR ?.
YAYGIN EĞİTİM Yaygın Eğitim: Örgün eğitim sistemine hiç girmemiş
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Sunum transkripti:

KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ UYGULAMALARI

KAYNAŞTIRMA ; Özel eğitime ihtiyacı olan bireylerin Akranları ile birlikte Eğitim ve öğretimlerini Bütün kademelerde sürdürme esasına dayanan, Destek hizmetlerinin sağlandığı özel eğitim uygulamalarıdır.

Kaynaştırma Eğitimi Uygulamaları Özel eğitime ihtiyacı olan öğrencinin, akranlarının devam ettiği eğitim ortamlarında (anaokulu,ilkokul, ortaokul lise) eğitilmesidir.

KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİNİN AMAÇLARI Sayıları azımsamayacak ölçüde olan özel eğitime ihtiyacı olan çocukların eğitim imkanına kavuşturulması Bireyin ilgi ve yeteneklerini en iyi şekilde kullanmasını sağlamak Toplum içinde yaşayabilmesini kolaylaştırmak Öğrencinin akranlarıyla iletişim kurmasına ortam yaratmak Öğrencinin ihtiyaç duyduğu özel eğitim ve rehberliğin verilmesi

KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİNİN YARARLARI ** Özel Eğitime İhtiyacı Olan Bireylere, ** Diğer Çocuklara, ** Ailelere, ** Öğretmenlere ** Topluma yararları vardır.

Özel Eğitime İhtiyacı Olan Çocuğa Yararları; BEP sayesinde kapasite ve öğrenme hızına uygun eğitim alır. Kendine güven, takdir edilme, cesaret, sorumluluk, bir işe yarama duygusu gibi sosyal değerler gelişir. Uygun ortam ve eğitim programı ile olumsuzdan çok, olumlu davranış kazanarak uyum ve başarısı artar. Eğitim programlarına ek olarak aile eğitimi, sosyal, kültürel, serbest zaman etkinlikleri sayesinde bütünsel gelişimleri kolaylaşır.

Diğer Çocuklara Yararları Engelli bireye karşı kabul, hoşgörü, yardımlaşma, demokrasi ve ahlaki anlayışları gelişir. Bireysel farklılıkları doğal karşılar ve saygı gösterir. Kendi yetersizliklerini görme , bunları kabul etme ve giderme davranışları gelişir. Liderlik ,model olma ve sorumluluk duygusu gelişir.

Ailelere Yararları Çocuk üzerindeki beklentileri çocuklarının kapasiteleriyle uygunluk göstermeye başlar. Okula bakış açıları değişir. Çocukların ilgi ve ihtiyaçları konusunda daha sağlıklı bilgi edinirler. Aile içi çatışmalar azalır ve aile sağlığı artar. Çocuklarına nasıl yardım edecekleri konusunda yeni yollar öğrenirler.

Öğretmenlere Yararları Şartsız kabul, sabır, hoşgörü, bireysel özelliklere saygı davranışları gelişir. B.E.P hazırlama ve uygulamada daha başarılı olurlar. Kaynaştırma öğrencisi ile yapılan çalışmalar sayesinde söz konusu öğrencilere ilişkin öğretim becerileri gelişir ve deneyimleri artar.

Kaynaştırma Uygulamalarında Görev ve Sorumluluklar a)Müdür- Müdür Yardımcısı; kaynaştırma uygulamaları için kurumda gerekli düzenlemeleri plânlar ve uygulanmasını sağlar, özel eğitim hizmetleri kurulu ile iş birliği yapar. b)Gezerek özel eğitim görevi verilen öğretmen; bireyselleştirilmiş eğitim programlarını uygular, değerlendirir, gerektiğinde bireye, aileye, öğretmene ve kuruma bilgi verir. c)Sınıf- branş öğretmenleri; özel eğitim gerektiren öğrencilerin sınıf tarafından sosyal kabulü için önlemler alır, bireysel ve gelişim özelliklerini dikkate alarak değerlendirme yapar, programını bireyselleştirerek uygular. Bu çerçevede aileler, ilgili kurum ve kuruluşlar ile iş birliği içinde çalışır.

d)Rehber öğretmen-psikolojik danışman; kaynaştırma uygulaması kararı ile gelen öğrenciler için, uygun eğitim ortamının düzenlenmesinde ve uygulamada yer alan öğretmenlere, öğrencilerin gelişimlerini izleme ve aile eğitimi konularında rehberlik eder. e)Veli; programın uygulanması sırasında çalışmalara etkin bir şekilde katılır, gerektiğinde eğitim araç-gereç desteği sağlayabilir. f)Öğrenci; değerlendirme sonrasında çıkan eğitim önlemi ve yöneltme kararında isteğini belirtir.

Başarının Değerlendirilmesi MADDE 24 – a) Bulunduğu okulun eğitim programını veya denkliği olan bir programı izleyen öğrencilerin başarıları, devam ettikleri okulun sınıf geçme ve sınavlarla ilgili hükümlerine göre değerlendirilir. Ancak, değerlendirmelerde öğrencilerin BEP’leri dikkate alınır. c) Öğrencilerin başarılarının değerlendirilmesinde kullanılacak yöntem, teknik, ölçme araçları ve değerlendirme süresi, değerlendirme zamanı, değerlendirme aralıkları, değerlendirmeden sorumlu kişiler ve değerlendirmenin yapılacağı ortam, BEP geliştirme biriminin görüş ve önerileri doğrultusunda belirlenir. Başarının Değerlendirilmesi (Özel Eğitim Hizmetleri Yönetmeliği)

Başarının Değerlendirilmesi (İlköğretim Kurumları Yönetmeliği) Madde 31 (3) Kaynaştırma ve özel eğitim sınıflarında eğitimlerine devam eden öğrencilere başarısızlıklarından dolayı sınıf tekrarı yaptırılmaz. Ancak; a) Velinin yazılı talebi ve Bireyselleştirilmiş Eğitim Programı Geliştirme Biriminin kararı doğrultusunda, ilkokulda kaynaştırma öğrencilerine bir defaya mahsus olmak üzere sınıf tekrarı yaptırılabilir.

KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİNE ALINACAK ÖĞRENCİLER Zihinsel Öğrenme Yetersizliği Olan Öğrenciler İşitme Yetersizliği Olan Öğrenciler Görme Yetersizliği Olan Öğrenciler Ortopedik Yetersizliği Olan Öğrenciler Dikkat Eksikliği ve Hiperaktivite Bozukluğu Olan Öğrenciler Özel Öğrenme Güçlüğü Olan Öğrenciler

Yaygın Gelişimsel Bozukluğu Olan Öğrenciler ( Otizm ) Konuşma Bozukluğu Olan Öğrenciler Süreğen Hastalığı Olan Öğrenciler Üstün veya Özel Yetenekli Öğrenciler

KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİNDE AİLE EĞİTİMİ HİZMETLERİ Aileye kazandırılacak bilgi, beceri, tutum, alışkanlık öğeleri bir bütün halinde yürütülmelidir. Aile eğitimi yapılırken, doğruluk,güvenilirlik, tutarlılık, şartsız kabul, özelliklere saygı, gizlilik ilkelerine uygun davranışlar gösterilmelidir. Hizmetler ailenin ihtiyaç duyduğu konularda yoğunlaştırılmalıdır.

Eğitimin her aşamasında çocuğun gösterdiği aşamalar, yeterli ve yetersiz özellikleri v.b konularda aileye bilgi verilmelidir. Öğrencilerin okul dışı ortamlarda da sağlıklı gelişimine yönelik olarak, okul sonrası yaşam, karşılaşılabilecek sorunlar, üst eğitim ve yardım imkanları, çalışma yaşamı v.b. konularda bilgilendirici etkinlikler düzenlenmelidir. Aile eğitiminde insan davranışlarını değiştirmek için uzun vadeli, istekli, sabırlı, tutarlı çalışmak gerektiği bilinmelidir.

AİLELERE ÖNERİLER… Çocuğunuzun yetersizlik alanı ne olursa olsun onu olduğu gibi kabul edin Onlara başarabilecekleri görevler verin Çocuğun güvenini,ilgisini, kişiliğini sarsacak söz ve davranışlardan kaçının Yaşayarak, deneyerek öğrenmesine fırsat verin Okul dışı ortamlarda da eğitimlerini devam ettirin

Sosyal,kültürel,iş ve meslek eğitimi çalışmalarına ağırlık verin Çocuğunuzu diğer çocuklar gibi olmaya zorlamak yerine yeteneklerini en iyi şekilde kullanmaları konusuna odaklanın Çocuğunuza olan sevginizi gösterin

ÖZEL EĞİTİM REHABİLİTASYON MERKEZLERİ ÖZEL EĞİTİM REHABİLİTASYON MERKEZLERİ ** Destek eğitim vermek amaçlı faaliyette bulunurlar ** Uygun eğitim programı alan çocukların gelişim gösterdikleri izlenmektedir

DİKKAT..! **Öğrencisi Rehabilitasyon merkezlerinden yararlanan velilerimiz kimler? **Eğitimin yararı hakkındaki düşünceleriniz neler? **Rehabilitasyon merkezinden memnun olmadığımız durumlarda yapabileceklerimiz…

FEDA EDİLECEK FERT YOKTUR.” “EĞİTİMDE FEDA EDİLECEK FERT YOKTUR.” MUSTAFA KEMAL ATATÜRK