Emrah KÜÇÜK Mete MAZLUM

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
İstanbul Üniversitesi Siyasal Bilgiler Fakültesi
Advertisements

2012
Stratejik yönetim işletmenin dış çevresini (rakipler, pazar-piyasa, ürünler, müşteriler, aracılar, tedarikçiler) analiz eder. İşletmenin geleceği ile.
Veri Tabanına Dayalı Doğrudan Pazarlama
BRS, Türkiye’de bir ilki başlatarak birçok firmadan alınacak hizmetleri tek bir kuruluştan alınmasını sağlayacak profesyonel bir kadroyla iyi bir hizmeti.
Google Analytics Nedir?
Strateji Tasarımı İlker acar.
PAZARLAMAYA GİRİŞ PAZARLAMANIN TANIMI
ELEKTRONİK TİCARET VE LOJİSTİK HİZMETLERİ
ELEKTRONİK ORTAMLARDA PAZARLAMA
C R M.
ELEKTRONİK DEVLET 1. E-DEVLET? Kamu kuruluşları, vatandaşlar ve ticari kurumlar arasındaki bilgi, hizmet ve mal alışverişlerinde bilgi teknolojilerinin.
REKLAMCILIK Hafta 5.
REKLAM KAMPANYALARI VE UYGULAMALARI
Sektöründe 10 Yıllık deneyimle ispatlanmış olsa gerek ki Telekomünikasyon sektörü sonu olmayan, yıl geçtikçe kendisini yenileyen yapısı ile ticari anlamda.
TÜKETİCİ DAVRANIŞI KAVRAMI VE ÖZELLİKLERİ
Yeni Pazarlama Teknikleri
Tübider Crm Ana Menü Kontak (Çağrı)Yönetimi – Çağrı Listesi.
PROMOSYON  Kökeni Latince promotio kelimesinden gelen promosyonun anlamı fikir,öne çıkarmak olarak tercüme edilir.  Bir firmanın ya da bir arzın tanıtılması.
MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİNİN ORTAYA ÇIKIŞ NEDENLERİ
HAFTA I.
BÖLÜM 7 MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİ
Öğr. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU
BLOGLAR ARACILIĞIYLA Pazarlama SEDAT BAŞDAĞ. Kelimenin ilk oluşumu, "Web" ve "Log" kelimelerinin birleşmesinden oluşmuş, “Weblog” olarak isimlendirilmiştir.
Ekonomik Sistemler Pazar EkonomisiPazar Ekonomisi: Kaynaklar fiyat mekanizmasına göre tahsis edilir. Pazar fiyatı talep ve arzın güçlerine göre belirlenir.
Yrd. Doç. Dr. Doğan AYDOĞAN
PAZARLAMA BİLGİ YÖNETİMİ
MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİ
Bölüm 5 Satış Süreci.
Fonksiyonel Bakış Açısıyla Sistemler
CUSTOMER RELATIONSHIP MANAGEMENT
Ö.Yavuz KARAGÖZ Mevlüt BALTA Hasan AKKOÇ
İŞLETME İLKELERİ Küresel Ortamda İşletmecilik ve Rekabet
BİLGİSAYAR DESTEKLİ TASARIM VE ANİMASYON GİZEM TANIŞ
İşletmeyi neden kurarız ?
Özgür Kayaş Müzeyyen Tekinşen
İşletme Doktora Programı Bilgi Teknolojileri ve Yönetim (IYO 713)
CRM’in Enerjisi Create. Sell. Monetize. Now!
E-Ticaret Yrd.Doç.Dr.Emin BORANDAĞ
Tedarikçi Firma Sunumu
BİRAZ DÜŞÜNELİM! PAZARLAMA NE DEĞİLDİR? PAZARLAMA NEREDE BAŞLAR?
Pazarlama Denetimi ve Performans Değerleme
MÜŞTERİ İLİŞKİLER YÖNETİMİVE İLİŞKİLİ KONULAR
Pazarlama Bilgi Sistemi (PBS)
Mobil Pazar Çevresi ve Pazar Fırsatları
Müşteri Odaklı Mobil Pazarlama ve Mobil Reklam
Yenilik ve Yeni Ürün Altunışık-Özdemir-Torlak.
Yrd. Doç. Dr. Şule AYDIN TURAN
MÜŞTERİ İLİŞKİLERİNİN YENİ BOYUTLARI
TURİZM PAZARLAMASINA GİRİŞ
CRM SOFTWARE YIĞIT TAKA CRM Tarihçesi 1980’ lerde database marketing. Neydi bu marketlerin amacı? Sayılamayan müşterilerle bire bir etkileşime.
2 Pazarlama Strateji ve Planlarının Geliştirilmesi
ÖRGÜTLERDE BİLGİ YÖNETİMİ, KARAR VERME VE BİLİŞİM SİSTEMLERİNDEKİ HİYERARŞİK YAPININ MİMARİSİ Kısım 2.
MyORTAK Satış Ortaklığı Eğitimi Daha fazla detay için tıkla : “ internetten para kazanma “internetten para kazanma Daha fazla detay için tıkla : “ internetten.
KURUMSAL BİLİŞİM SİSTEMLERİ
CRM İÇIN STRATEJIK BIR YAKLAŞıM Hafta 5 – Adrian Payne Chapter 1 Prof. Dr. Remzi ALTUNIŞIK.
1. “turizm işletmesinin ya da turizm bölgesi yönetiminin gelecek dönemlerde yapılacaklarla ilgili konularda bugünden karar vermeleri” 2.
PAZARLAMA ARAŞTIRMALARI
Bir çok girişimci, yeni bir iş kurarken çoğu zaman hazırlık yapmaz. Yani bir iş planı yapmaz, bir iş modeli oluşturmaz. Ülkemizde yeni kurulan işlerin.
KAMU KURUMLARINDA SÜREÇ YÖNETİMİ ve
WEB TABANLI DESTEK.
LOJİSTİKTE KURULUŞ YERİ SEÇİMİ
PAZARLAMA ARAŞTIRMALARI
Bölüm 2 ÖRGÜTLERDE BİLGİ YÖNETİMİ, KARAR VERME VE BİLİŞİM SİSTEMLERİNDEKİ HİYERARŞİK YAPININ MİMARİSİ Kısım 2.
ULUSLARARASI TURİZM PAZARLAMASI
PROJE PLAN VE YÖNETİMİ ELİF ŞEKER SEHER EBRU DENİZER
MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİNİN ORTAYA ÇIKIŞ NEDENLERİ
PAZARLAMA BİLGİ YÖNETİMİ
Stratejik Gıda Hizmetleri Danışmanlığı/Tasarımı Amacımız; Hizmet Standardını sağlamak; Zincir mağaza olarak tüketicilerin gideceği diğer AUM mağazalarında.
Sunum transkripti:

Emrah KÜÇÜK Mete MAZLUM Müşteri İlişkileri Yönetimi – CRM (Customer Relationship Management) 0 0 E-Pazarlama Emrah KÜÇÜK Mete MAZLUM

Müşteri İlişkileri Yönetimi - CRM Nedir? Müşteri İlişkileri Yönetimi (CRM - Customer Relationship Management) şirketlerin kendilerini tam anlamıyla müşteri odaklı organizasyonlara dönüştürdüğü temel bir iş stratejisidir.

Üreticiler CRM Uygulamalarını Nasıl Kullanır? Saha satış yetkililerini bir laptop veya palm (hand computers) vasıtasıyla şirketin web sitesine bağlayan CRM yazılımı, satış elemanının görüşmede bulunduğu müşterisinin geçmişi, yaptığı satın almalar v.b. bilgilere real time ulaşmasını sağlar. Web uygulamaları gibi teknolojiler vasıtasıyla CRM'yi kullanan şirketlerin temel amacı müşterilerine daha iyi ve etkin hizmet verebilmek, daha fazla satış gerçekleştirebilmek ve müşteri ile sıkı bir ilişki kurabilmektir.

Şirket Bünyesinde CRM Uygulamalarını Kim Destekler? CRM tüm şirketin temel varoluş biçimini belirleyen, genel bir stratejidir ve genellikle bir çok farklı teknolojinin kullanımını gerekli kılmaktadır. CRM uygulamalarının sürdürülmesi ve desteklenmesi görevi IT, Web Sitesi üreticileri veya tasarımcıları gibi bir kaç departmanın işi olabilir.

CRM Uygulamaları Saha satış teşkilatını Web sitesine bağlayan özelleştirilmiş paket uygulamalar. Bir web sitesini contact merkezine bağlayan software ve hardware. Bu tür yazılım ve donanımlar sayesinde şirket yetkilisi görüntüsü müşterinin önceki bilgilerine anında Web sitesinden ulaşabilir ve müşteri yetkili ile görüşürken, Şirketin Web sitesinde gezinti yapabilir.

Şirketler CRM'den Ne Kazanırlar? Müşterinin önceden satın aldığı ürünleri Web sitesinden gözlemleyerek ona yeni çıkan veya ilgilenebileceği bir ürün hakkında bilgi verebilir. Bu interaktif ilişki, iyi bir şekilde analiz edilmek ve stoklanmak kaydıyla, müşteri hakkında çok değerli bilgiler edinmemizi sağlayacaktır. Bu da şirketin gelecekteki ürün ve hizmetlerini etkiler. Böylelikle şirket hem müşterisini tatmin etmiş olur hem de büyük bir ihtimalle ek bir satış gerçekleştirir. Bu arada müşteri hakkında yeni bilgiler öğrenilmesi de şirket için en büyük kazançlardan biri olacaktır.

Neden Bütün Şirketler CRM Uygulamasına Geçmiyor? AMR'nin araştırması göstermektedir ki CRM pazarı 2002' yılını yaklaşık 11.5 milyar dolara yakın bir büyüklükle bitirecektir. Bazı şirketler CRM uygulamalarına çok uzak bulunmaktalar. Çünkü pek çok CRM uygulaması beraberinde çok büyük yatırım zorunluluğu getirmektedir. Ayrıca CRM şirketler için zorlu bir reorganizasyon, yeniden değerleme anlamına gelir. Bu pek çok şirket için oldukça zor bir iş gibi görünür

SORULAR 1. Bir işletme açısından başarılı bir CRM için aşağıdakilerden hangisi ile etkili bir temasın sağlanması birincil öncelik oluşturmaz? a. İşletmenin tedarikçileri b. İşletmenin çalışanları c. İşletmenin müşterileri d. Kamu kuruluşları e. Reklam ajansları

2. Aşağıdakilerden hangisi, CRM’in işletmeye sağlayabileceği temel katkılardan biri değildir.? a. İşletmenin hedef kitlesine yönelik etkili planlama ve uygulamaları destekleyebilir. b. Müşteri sadakatinde artış sağlanabilir. c. Ürün ya da hizmetlerin daha az maliyetle sağlanması mümkün olabilir. d. Yanlış promosyonların doğurabileceği gereksiz harcamaların önlenmesi mümkün olabilir. e. Ağızdan ağza iletişimle yeni iş/müşteri yaratmaya olanak sağlayabilir.

3. Aşağıdakilerden hangisi “Müşteri Temas Noktaları” arasında öncelikli olarak ele alınmaz? a. Mağaza b. Çağrı merkezleri c. İnternet d. Üretim merkezi e. Self servis (ATM, Kiosk vb. )

4. Aşağıdakilerden hangisi CRM’in kalbi (merkezi) olarak değerlendirilebilir? a. Tedarikçiler b. Müşteriler c. Çalışanlar d. İşletme sahipleri e. Kamu kuruluşları

5. Aşağıdakilerden hangisi CRM’de yer alan temel adımlar arasında değerlendirilmez? a. Müşteri seçimi b. Müşteri edinme c. Müşteri sınama d. Müşteri koruma e. Müşteri derinleştirme

6. Aşağıdakilerden hangisi CRM’deki temel adımlardan biri olan “Müşteri Seçimi” evresinin ana amacıdır? a. En karlı müşterilerin belirlenmesi b. Her bir müşteriye en karlı yoldan nasıl satış yapılabileceğinin belirlenmesi c. Müşterinin işletmeye (kuruma) bağlı hale getirilmesi d. Müşteriyle ilişkinin sürekliliğini sağlama e. Müşteri harcamalarındaki payı artıracak çabaların ne olduğunun belirlenmesi

7. Aşağıdakilerden hangisi CRM’deki temel adımlardan biri olan “Müşteri Seçimi” evresindeki temel çalışmalar arasında sayılmaz? a. Hedef kitlenin belirlenmesi b. Pazar bölümleme c. Konumlandırma d. Taleplerin organizasyonu e. Marka ve müşteri planlamaları

8. Aşağıdakilerden hangisi bir işletmede CRM’in uygulanmasındaki temel adımlardan biri arasında sayılmaz? a. Müşterilerin birey olarak tanımlanması b. Sunulan ürün ve servislerin müşteriye uyarlanması c. Çapraz satış kampanyalarının planlanması d. Etkin yöntemlerle iletişim çabalarının yürütülmesi e. Müşteri geri dönüşlerinin toplanarak gerekli düzeltmelerin planlanması

CEVAP ANAHTARI 1: E 2: C 3: D 4: B 5: C 6: C 7: D 8: C