Çoklu Ortam Tasarımı Ve Üretimi

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
EĞİTİMDE FATİH PROJESİ
Advertisements

BİÇEM ETKİSİ (Modality Effect)
Öğretim Tasarımı (Instructional Design)
Resimlerin Kullanımı.
PowerPoint Slayt Hazırlama
ASSURE MODELİ Öğrenenlerin Analizi A Grup Üyeleri Gökhan Kerim Güler
EĞİTİMDE İLETİŞİM VE EĞİTİM ARAÇLARI
Eğitmen için not; Modül konu itibarı ile yoğun bilgi aktarımı gerektiren bir modül olarak gözükmektedir. Uygulamaya ağırlık vermek için teorik bilgiye.
Eğitim Öğretimde Planlama
GÖRSEL MATERYAL TASARIMI
Öğretim İlkeleri.
T.C. Erciyes Üniversitesi Ziya Eren Eğitim Fakültesi
“Sunum Tuzaklarını Önleme”
POWERPOINT SUNUM İLKELERİ
Ders Etkinlikleri Hazırlama
MERHABA.
Slayt (PowerPoint) Hazırlama
Bilgisayar Destekli Öğretim
ARAÇ GEREÇLERİN EĞİTİMDEKİ YERİ VE ÖNEMİ
Çoklu ortam mesajları hazırlanırken “zihin nasıl çalışır?” kavramı neden önemlidir ?
Çoklu Ortam Kuramları Embiya ÇELİK
-İLETİŞİM- SUNUSU.
ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ VE MATERYAL GELİŞTİRME
EĞİTİMDE FATİH PROJESİ
Öğretim Teknikleri - III
Genel Öğretim İlkeleri Yasemin ÇELİK Elif ALTINEL
Öğrenme Öğretme Süreci
ÖĞRETİMİN MATERYALLERLE DESTEKLENMESİ
Etkili Sunum Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
Çoklu Ortamda Öğrenme Modeli
Teste Başla Nasıl OynanırKonu Anlatımı. İnsanlar görsel ve işitsel bilgileri işlemek için iki ayrı kanalı kullanırlar. Bu kanallardan biri, metin ve seslendirilmiş.
ÇOKLU ORTAM TASARIM İLKELERİ
Abant İzzet Baysal ünİverSİtesİ EğİTİM FaKülTeSİ
RUTH CLARK’IN E-ÖĞRENME İLKELERİNİ ÖĞRENMEYE NE DERSİN ?
İkili Kodlama Kuramı Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyı.
HAZIRLAYANLAR: Nida GÖNÜLAL Seda BENLİ
A.İ.B.Ü BÖTE Çoklu Ortam Tasarımı Dersi Final Uygulama Sınavı
HEDEF KİTLE Üniversite Öğrencileri
ABANT İ ZZET BAYSAL ÜN İ VERS İ TES İ B İ LG İ SAYAR VE Ö Ğ RET İ M TEKNOLOJ İ LER İ Ö Ğ RETMENL İĞİ  EMRULLAH TURHAN  FATMA İ ME  SERVET GÖKÇEK.
ÖĞRETİM TEKNOLOJİSİ VE İLETİŞİM
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı
Bilişşsel Yük Kuramı Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
POWERPOINT 2010 KULLANIMI TEMEL SUNUM İŞLEMLERİ
SLAYT GEÇİŞLERİ İÇİN… LÜTFEN TIKLAYINIZ… SLAYTI MUTLAKA SESLİ İZLEYİNİZ… İYİ SEYİRLER… Sesli İzleyiniz.
ABANT İZZET BAYSAL ÜNİVERSİTESİ
ABANT İ ZZET BAYSAL ÜN İ VERS İ TES İ ZIYA GÜNEŞ – SAFA SEZEN – KEREM UZUN – Bilgisayar ve Ö ğ retim Teknolojileri Ö ğ retmenli.
ABANT İ ZZET BAYSAL ÜN İ VERS İ TES İ ZIYA GÜNEŞ – SAFA SEZEN – KEREM UZUN – Bilgisayar ve Ö ğ retim Teknolojileri Ö ğ retmenli.
ÇOKLU ORTAM TASARIMI İLKELERİ
BÖLÜM 5 ARAÇ-GEREÇLERİN ÖĞRETİMDEKİ YERİ VE ÖNEMİ.
Öğretim Yazılımları Hiper metin Hiper ortam Zeki Öğretim Sistemleri Yapay ZekaBenzetişim Sanal Gerçeklik.
YAZILIM DEĞERLENDİRME
Öğretim Teknolojisi & Materyal Geliştirme
12. Ders Bilişsel becerilere hazırlık öğretimi
ARAÇ - GEREÇLERİNİN SEÇİMİ ve HAZIRLANMASI
Eğitmen için not; Modül konu itibarı ile yoğun bilgi aktarımı gerektiren bir modül olarak gözükmektedir. Uygulamaya ağırlık vermek için teorik bilgiye.
Materyal Geliştirme Aracı Olarak Bilgisayarlar
BİLGİSAYAR DESTEKLİ ÖĞRETİM
Ders 5 Kavram öğretiminde öğretim yöntemleri
ARAÇ GEREÇLERİN EĞİTİMDEKİ YERİ VE ÖNEMİ
EĞiTiMDE iLETiŞİM VE EĞiTiM ARAÇLARI
GÖSTERİ (DEMONSTRASYON) YÖNTEMİ
HEDEF KİTLE Üniversite Öğrencileri
Abant İzzet Baysal Üniversitesi
Bölüm 5 İLETİŞİM VE EĞİTİM
ARAÇ GEREÇLERİN EĞİTİMDEKİ YERİ VE ÖNEMİ
“Sunum Tuzaklarını Önleme”
EĞİTİMDE BİLGİSAYAR KULLANIMI
“Sunum Tuzaklarını Önleme”
Sunum transkripti:

Çoklu Ortam Tasarımı Ve Üretimi Enver ŞAHİN Ferhat GÜRBÜZ Mücahit KARAKAYA

Konuyu Öğrenmek İstiyorum Ben Zaten Bunları Biliyorum Derse Gerek Yok Oyun Gelsin  Ön Giriş

Giriş Bölümü Hedef Kitlemiz * Üniversite öğrencileri Hedeflerimiz * Ruth Clark’ın e-öğrenme ilkelerini tanımlayabilme, * Ruth Clark’ın e-öğrenme ilkelerini kavrayabilme, * Ruth Clark’ın e-öğrenme ilkelerini örneklerle ve değerlendirme sorularıyla pekiştirebilme.

Konular Bölümleme ve Ön Çalışma İlkesi Çoklu Ortam İlkesi Yakınlık İlkesi Yöntem İlkesi Gereksizlik İlkesi Kişileştirme İlkesi Tutarlılık İlkesi Bölümleme ve Ön Çalışma İlkesi

Çoklu Ortam İlkesi Çoklu ortam ilkesinde ana düşünce, metinlere görseller eklemenin öğrenmeyi geliştirmesidir. Burada önemli olan nokta, görselin öğretimsel mesajla tutarlı olmasıdır. Konu hakkında verilen görsel ve işitsel, 2li algıyı (dual coding) çalıştırır. 2 tane bilgiyi uzun dönemli hafızaya işlemeye çalışmak da öğrenmeyi arttırır. Aktif öğrenmenin önemli bir kısmı zihinsel olarak materyalin görsel ve sözel olarak ifadelerini oluşturmak ve zihinde materyalin görsel ve sözel ifadelerini ilişkilendirmektir.

Çoklu Ortam İlkesi Çoklu Ortam İlkesine göre bu trafik levhası uygun değildir. Eğer trafik levhasını metinle destekleseydik Çoklu Ortam İlkesine uygun bir kullanım olurdu. İki Yönlü Yol

Yakınlık İlkesi Kelimeleri tanımladıkları görsellerin hemen yanına yerleştirmek veya sözleri buna karşılık gelen bir görselle aynı anda sunmak. Kelimeler ve resimler ekranda veya zaman içinde birbirinden ayrılırsa, öğrenciler kısıtlı zihinsel kaynaklarını sadece bunları eşleştirmek için kullanmaları gerekir. Bu bahsettiğimiz gereksiz bilişsel işlemleri oluşturur ve eğitici hedef ile ilgisi yoktur. Zihinsel olarak ilgili kelime ve resimlerin bağlanması, anlamlı öğrenme duygusu sürecinin önemli bir parçasıdır. Ekranda veya zaman içinde ayrılan ilgili kelimeler ve görsel bileşenler, sınırlı kapasitesi olan belleğin bilişsel olarak aşırı yüklenmesine neden olur.

Yakınlık İlkesi

Yöntem İlkesi Görselleri ses ile açıklamak öğrenmeyi arttırır ve kolaylaştırır. Eğer görsel oldukça karışıksa veya öğrenciye yeni bir konu öğretilmek isteniyorsa görseli ses ile açıklamak daha fazla işe yaramaktadır. Aynı konu hakkında verilen görsel ve metin ikili algıyı çalıştıracağı için kalıcılığı artırır.

Yöntem İlkesi Yöntem İlkesine göre bu kullanım yanlıştır. Doğru kullanım ise aşağıdaki gibi sesle desteklenmelidir.

Yöntem İlkesi Yöntem İlkesine göre bu kullanım yanlıştır. Doğru kullanım ise aşağıdaki gibi sesle desteklenmelidir. (Sesi,ses simgesi üzerine çift Tıklayarak çalıştırabilirsiniz.)

Gereksizlik İlkesi Bu ilkenin ana düşüncesi görselleri sesli veya metinle açıklanır. İkisiyle birlikte değil. Genel olarak anlatılan bir görsele yazılı metin eklenmez.Sözcükleri yalnız sesli olarak sunmanın psikolojik avantajı çalışan belleğin görsel kanalının aşırı yüklenmesini önlemektir. (Grafik ve metin, işitsel kanal sesli anlatım).

Doğru kullanımı ise aşağıdaki gibi metini kaldırarak ulaşabiliriz. Gereksizlik İlkesi Gereksizlik İlkesine göre bu kullanım yanlıştır. Çünkü hem görsel hem metinsel hemde sesli materyal var. Park Alanı Doğru kullanımı ise aşağıdaki gibi metini kaldırarak ulaşabiliriz.

Doğru kullanımı ise aşağıdaki gibi metini kaldırarak ulaşabiliriz. Gereksizlik İlkesi Gereksizlik İlkesine göre bu kullanım yanlıştır. Çünkü hem görsel hem metinsel hemde sesli materyal var. Park Alanı Doğru kullanımı ise aşağıdaki gibi metini kaldırarak ulaşabiliriz. (Ses simgesi üzerine çift Tıklayarak çalıştırabilirsiniz.)

Kişiselleştirme İlkesi Kişiselleştirme ilkesinde en önemli faktör karşılıklı konuşma dilinin ve sanal rehberlerinin kullanılmasıdır. Önemli noktalar şunlardır vardır; Resmi bir dil yerine konuşma dilinin kullanılması Kişiselleştirmeyi samimi konuşma dili ile desteklemeliyiz. Öğrenmeyi desteklemek için yazarın görünür yapılması. Öğrenmeyi geliştirmek için ekrandaki antrenörün etkili kullanılmasıdır

Tutarlılık İlkesi Materyal ekleme öğrenmeyi zedeleyebilir. Öğretim hedefini desteklemeyen herhangi bir materyali eklemekten kaçınmalısınız. Eklenen sesler, grafikler ve kelimeler baştan çıkarıcı detayların örnekleridir, bu ilginç ama konuyla ilgisiz materyaller multimedya sunumuna heyecan katmak için kullanılır.

Doğru kullanımı ise şu şekildedir. Tutarlılık İlkesi Tutarsızlık ilkesine göre bu kullanım yanlıştır. Çünkü sesli materyalin sunumunda arkadan alakasız bir müzik duyulmaktadır. Doğru kullanımı ise şu şekildedir.

Doğru kullanımı ise şu şekildedir. Tutarlılık İlkesi Tutarsızlık ilkesine göre bu kullanım yanlıştır. Çünkü sesli materyalin sunumunda arkadan alakasız bir müzik duyulmaktadır. Doğru kullanımı ise şu şekildedir. (Ses simgesi üzerine çift Tıklayarak çalıştırabilirsiniz.)

Tutarlılık İlkesi Videolu Anlatım Ve Örnek

Bölümleme Ve Ön Çalışma İlkesi Karmaşık bir dersi bölümlere ayırarak yönetmektir. Bölümlere ayırma ilkesi: Sürekli bir dersi küçük parçalara ayırarak işlenmesine bölümlere ayırma ilkesi diyoruz. Bölümlere ayırma ilkesinin kullanılma gerekçesi, öğrenenin bilişsel sistemine aşırı yükleme olmadan gerekli işlemleri yapabilmesine olanak sağlanmasıdır. Ön Çalışma İlkesi: Öğrenciler anahtar kavramların isimlerini ve özelliklerini bilmeleri gerekmektedir. Ön çalışma ilkesi, öğrenenlerin sunum sırasında yaptıkları temel işlem miktarını azaltarak sunulan karmaşık içeriği kendi öğrenme modellerine göre uyarlayabilmelerine olanak sağlar.

NE KADAR ÖĞRENDİN BAKALIM HAYDİ OYUNA NE KADAR ÖĞRENDİN BAKALIM Oyuna Başla Anasayfa Konular

1. Aşağıdakilerden hangisi öğrenmede daha etkilidir? Resimler B. Sözlü Sunumlar C. Metin ve Bağlantılı Resimler D. Birbirine Yakın Metin ve Resimler

TEBRİKLER DOĞRU CEVAP ! 1. Aşağıdakilerden hangisi öğrenmede daha etkilidir? A. Resimler B. Sözlü Sunumlar C. Metin ve Bağlantılı Resimler D. Birbirine Yakın Metin ve Resimler

MAALESEF YANLIŞ CEVAP TESTE BAŞTAN BAŞLA YAKINLIK İLKESİNDE SORUN YAŞADINIZ. İSTERSENİZ BİR GÖZ ATIN. TESTE BAŞTAN BAŞLA

2. Aşağıdakilerden hangisi yöntem ilkesi için doğrudur ? Öğrenme çok yavaş olur. B. Metinlere animasyon ekleyerek öğrenme sağlanır. Birden fazla duyu organımıza hitap ettiği için kafamız karışır Yöntem ilkesi ile yapılan öğrenmeler daha kalıcı olur. C. D.

TEBRİKLER DOĞRU CEVAP ! 2. Aşağıdakilerden hangisi yöntem ilkesi için doğrudur ? A. Öğrenme çok yavaş olur. B. Metinlere animasyon ekleyerek öğrenme sağlanır. Birden fazla duyu organımıza hitap ettiği için kafamız karışır Yöntem ilkesi ile yapılan öğrenmeler daha kalıcı olur. C. D.

MAALESEF YANLIŞ CEVAP TESTE BAŞTAN BAŞLA YÖNTEM İLKESİNDE SORUN YAŞADINIZ. İSTERSENİZ BİR GÖZ ATIN. TESTE BAŞTAN BAŞLA

3. Aşağıdakilerden hangisi gereksizlik ilkesini en iyi şekilde tanımlamaktadır? Grafik,yazı ve metin birlikte sunulması öğrenmeyi engeller. A. B. Metin ve seslendirme öğrenmeyi engeller. Animasyon ve seslendirmenin birlikte verilmesi öğrenmeyi engeller. Gereksizlik ilkesi ile yapılan öğrenmeler daha kalıcı olur. C. D.

TEBRİKLER DOĞRU CEVAP ! 3. Aşağıdakilerden hangisi gereksizlik ilkesini en iyi şekilde tanımlamaktadır? Grafik,yazı ve metin birlikte sunulması öğrenmeyi engeller. A. B. Metin ve seslendirme öğrenmeyi engeller. Animasyon ve seslendirmenin birlikte verilmesi öğrenmeyi engeller. Gereksizlik ilkesi ile yapılan öğrenmeler daha kalıcı olur. C. D.

MAALESEF YANLIŞ CEVAP TESTE BAŞTAN BAŞLA GEREKSİZLİK İLKESİNDE SORUN YAŞADINIZ. İSTERSENİZ BİR GÖZ ATIN. TESTE BAŞTAN BAŞLA

4. Clarck Mayer’in çoklu ortam ilkelerinden hangisinde karşılıklı konuşma dili ve sanal rehber kullanılır ? A. Yöntem ilkesi B. Yakınlık ilkesi C. Kişileştirme İlkesi D. Çoklu Ortam İlkesi

TEBRİKLER DOĞRU CEVAP ! 4. Clarck Mayer’in çoklu ortam ilkelerinden hangisinde karşılıklı konuşma dili ve sanal rehber kullanılır ? A. Yöntem ilkesi B. Yakınlık ilkesi C. Kişileştirme İlkesi D. Çoklu Ortam İlkesi

MAALESEF YANLIŞ CEVAP TESTE BAŞTAN BAŞLA KİŞİLEŞTİRME İLKESİNDE SORUN YAŞADINIZ. İSTERSENİZ BİR GÖZ ATIN. TESTE BAŞTAN BAŞLA

5. Aşağıdakilerden hangisi Clark’ın tutarlılık ilkesine uymayan bir tanımlamadır ? Öğrenmeyi güçleştiren sesler ışık kullanılmamalıdır. Görseli seslerle , kelimelerle ve müzikle destekleyerek sunma A. B. Anlatılan konu içeriği sade ve anlaşılır olmalıdır. Odaklanmayı sağlamak için içeriğin yanında ikinci seslerde kullanmak. C. D.

TEBRİKLER DOĞRU CEVAP ! 5. Aşağıdakilerden hangisi Clark’ın tutarlılık ilkesine uymayan bir tanımlamadır ? Öğrenmeyi güçleştiren sesler ışık kullanılmamalıdır. Görseli seslerle , kelimelerle ve müzikle destekleyerek sunma A. B. Anlatılan konu içeriği sade ve anlaşılır olmalıdır. Odaklanmayı sağlamak için içeriğin yanında ikinci seslerde kullanmak. C. D.

MAALESEF YANLIŞ CEVAP TESTE BAŞTAN BAŞLA GEREKSİZLİK İLKESİNDE SORUN YAŞADINIZ. İSTERSENİZ BİR GÖZ ATIN. TESTE BAŞTAN BAŞLA

Merve hoca matematik dersinde öğrencilerine çarpma işlemini öğretmek istemektedir. Fakat çarpma işlemini öğretmek istediği öğrencilerin toplama işlemini bilmeleri gerekmektedir. 6. Bu açıklamaya göre Merve hoca aşağıdaki ilkelerden hangisini kullanırsa amacına ulaşır? A. Tutarlılık ilkesi B. Gereksizlik ilkesi C. Kişileştirme ilkesi D. Bölümleme ve Ön Çalışma ilkesi

TEBRİKLER DOĞRU CEVAP ! 6. Bu açıklamaya göre Merve hoca aşağıdaki ilkelerden hangisini kullanırsa amacına ulaşır? A. Tutarlılık ilkesi B. Gereksizlik ilkesi C. Kişileştirme ilkesi D. Bölümleme ve Ön Çalışma ilkesi

MAALESEF YANLIŞ CEVAP TESTE BAŞTAN BAŞLA BÖLÜMLEME ve ÖN ÇALIŞMA İLKESİNDE SORUN YAŞADINIZ. İSTERSENİZ BİR GÖZ ATIN. TESTE BAŞTAN BAŞLA

7. Aşağıdakilerden hangisi yakınlık ilkesine daha iyi tanımlamaktadır? Zihinsel olarak ilgili kelime ve resimlerin bağlanması Görselleri ses ile açıklamak öğrenmeyi arttırır. A. B. C. Görselleri sesli veya metinle açıklanır. D. Sadece metinlerle ifade etme

7. Aşağıdakilerden hangisi yakınlık ilkesine daha iyi tanımlamaktadır? TEBRİKLER DOĞRU CEVAP ! 7. Aşağıdakilerden hangisi yakınlık ilkesine daha iyi tanımlamaktadır? Zihinsel olarak ilgili kelime ve resimlerin bağlanması Görselleri ses ile açıklamak öğrenmeyi arttırır. A. B. C. Görselleri sesli veya metinle açıklanır. D. Sadece metinlerle ifade etme

MAALESEF YANLIŞ CEVAP TESTE BAŞTAN BAŞLA YAKINLIK İLKESİNDE SORUN YAŞADINIZ. İSTERSENİZ BİR GÖZ ATIN. TESTE BAŞTAN BAŞLA

BİTTİ TEBRİKLER KONUYU İYİ ANLAMIŞSINIZ 