Programlamaya Giriş 1. Verileri İşleyerek Özet bilgiler şekline sokabilen, bu veri ve bilgileri yüksek kapasitelerde saklayıp başka ortamlara iletebilen.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
“nereden başlamalı ?” PROBLEM ÇÖZME (PROBLEM SOLVING)
Advertisements

Algoritma ve Akış Diyagramları
Algoritma ve Akış Diyagramları
Problemi Çözme Adımları
TEMEL BİLGİSAYAR BİLİMLERİ
BPR151 ALGORİTMA VE PROGRAMLAMA - I
ALGORİTMA VE AKIŞ ŞEMALARI.
Soru 1: Klavyeden girilen 2 tamsayının toplamını bularak ekrana yazdıran bir program yazınız. Problemin tanımı Klavyeden girilen 2 tamsayının toplamı bulunacak.
Bölüm 3 – Yapısal Programlama
PROBLEM ÇÖZME (PROBLEM SOLVING) “nereden başlamalı ?”
Algoritma ve Akış Diyagramları
Yapısal Program Geliştirme – if, if-else
ALGORİTMA ve PROGRAMLAMA
PROGRAMLAMA DİLLERİNE GİRİŞ Ders 5: Fonksiyonlar
Görsel C# ile Windows Programlama
Bilgisayar Programlama
Programlama (Hatırlamalar) Yard.Doç.Dr. Cihad DEM İ RL İ Sunu İ çeri ğ i Kayna ğ ı: Vatansever, F. (2010). Algoritma Geliştirme ve Programlamaya Giriş,
Bilgisayar Programlama Güz 2011
Algoritmalar (Algoritms)
Temel tanımlar ve işleyiş
Bölüm 2 – Kontrol Yapıları
Algoritmalar (Algoritms)
ALGORİTMA VE AKIŞ ŞEMASI
Temel Kavramlar, İşlemler, Operatörler
FIZ 275 Bilgisayar Uygulamaları Ders Notu
ENF 204 Bilgisayar Programlama Algoritma ve Akış Diyagramları
TEK Mİ ÇİFT Mİ? TOPLA YA DA ÇIKAR.
Problem Yaklaşım Temelleri, Algoritma ve Akış Şeması
Algoritmalar (Algoritms)
BİL 102 BİLGİSAYAR PROGRAMLAMA DERS 1. PROGRAM GELİŞTİRME AŞAMALARI 1- Probleme ilişkin veriler nelerdir? 2- Çözüm yöntemi nasıl olacaktır? 3- Çözüm sonucunda.
PROGRAMLAMA NEDİR?. Genel olarak programlama : Kulanıcıların isteklerinin karşılayacak muhasebe, stok, oyun işletim sistemi gibi programlamaya oluşturacak.
PROGRAMLAMA 2. Hafta TEMEL KAVRAMLAR.
PROGRAMLAMA NEDİR? GENEL OLARAK PROGRAMLAMA ;. Kullanıcıların isteklerini karşılayacak muhasebe, Stok, oyun, işletim sistemi gibi programları oluşturacak.
Algoritmalar (Algoritms)
ALGORİTMA VE AKIŞ ÇİZELGELERİ
Algoritma Mantığı ve Akış Diyagramları
BİLGİSAYAR NEDİR? ? ? ? ?
Adım Adım Algoritma.
BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ DERS KİTAPLARI
Bilgisayar Programlamaya Giriş - 1
Bilgisayar Programlama
Genel Kavramlar Bölüm - 1. YAZILIM Bilgisayara işlemler yaptırabilmek ve karar verdirtebilmek için yazılan kalıplara denir. Yazılım, genel olarak donanım.
Bilgisayar Programlama Dersi KTÜ Harita Müh. Böl. 2015/2016Bahar Dönemi Doç. Dr. Oğuz Güngör Yrd. Doç. Dr. Emine Tanır Kayıkçı Yrd. Doç. Dr. Esra TUNÇ.
Akış Diyagramları - 1. Akış Diyagramı  Algoritmalar doğal dille yazıldıklarında herkes tarafından aynı biçimde anlaşılmayabilir.  Ancak, akış diyagramlarında.
PROGRAMLAMAYA GİRİŞ VE ALGORİTMA
O R T L G İ M A A Ve Akış şemaları.
Algoritma ve Akış Şemaları
Bilişim Teknolojileri ve Yazılım Dersi
T.C. ÖMER HALİSDEMİR ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ BİLGİSAYAR VE ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ ÖĞRETMENLİĞİ EĞİTİMDE BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ – 2 DERSİ ALGORİTMALAR.
Programlamaya Giriş.
HÜDAVEND HATUN MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ
ALGORİTMA VE AKIŞ ŞEMASI
ANKARA ÜNİVERSİTESİ SAĞLIK BİLİMLERİ FAKÜLTESİ SOSYAL HİZMET BÖLÜMÜ
PROGRAMLAMAYA GİRİŞ VE ALGORİTMA
ALGORİTMA NEDİR? İlkokul öğrencileri için Programlamanın temel kavramları ŞEYDA Topaktaş.
PROGRAMLAMAYA GİRİŞ VE ALGORİTMA
BİLGİSAYAR NEDİR?.
PROGRAMLAMAYA GİRİŞ VE ALGORİTMA
PROGRAMLAMA VE KODLAMAYA GİRİŞ
PROGRAMLAMAYA GİRİŞ VE ALGORİTMALAR
PROGRAMLAMAYA GİRİŞ VE ALGORİTMA
Problem Çözme Yaklaşımları
Algoritmanın Hazırlanması
PROGRAMLAMAYA GİRİŞ FORTRAN 77.
Algoritma Nedir? Algoritmayı, herhangi bir problemin çözümü için izlenecek yolun adımlar halinde yazılması olarak tanımlayabiliriz. Algoritma, bir problemin.
Problemi Çözme Adımları
ALGORİTMALAR VE PROGRAMLAMAYA GİRİŞ
Algoritma ve Akış Diyagramları
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Sunum transkripti:

Programlamaya Giriş 1

Verileri İşleyerek Özet bilgiler şekline sokabilen, bu veri ve bilgileri yüksek kapasitelerde saklayıp başka ortamlara iletebilen elektronik cihazlar. 2

Yukarıdaki Çizimde görülen her bir adımı gerçekleştiren Yazılımdır. 3

Aritmetik ve Mantık birimi tüm işlemleri yapan ana birimdir. 4

Problem Nedir? Bir işlemin, otomasyonun yada bilimsel hesaplamanın bilgisayarla çözülmesi fikrinin ortaya çıkmasına problem denir. 5

Problem Çözümü Problemi Çözebilmek için öncelikle sorunun çok net olarak programcı tarafından anlaşılmış olması gerekir. Tüm ihtiyaçlar ve istekler belirlenmelidir. 6

Oluşturulan çözüm algoritma dediğimiz adımlarla ifade edilmelidir.Bu algoritmanın daha anlaşılabilir olması için Akış Çizgesi oluşturulmalıdır. Uygun bir programlama dili seçilmeli ve oluşturulan algoritma ve akış çizgesi bu programlama dili aracılığı ile bilgisayar ortamına aktarılmalıdır. 7

Program Nedir? Problem Çözümü kısmında anlatılan adımlar uygulandıktan sonra ortaya çıkan ve sorunumuzu bilgisayar ortamında çözen ürüne Program denir. 8

ProgramlamaNedir? Problem Çözümünde anlatılan adımların tümüne birden programlama denilebilir 9

Algoritma Nedir? Bir sorunu çözebilmek için gerekli olan sıralı mantıksal adımların tümüne denir. Doğal dille yazılabileceği için fazlaca formal değildir. 10

ALGORTİTMA ÖRNEĞİMİZ BAŞLA 2. A sayısını oku 3. B sayısını oku 4. TOPLAM=A +B işlemini yap 5. TOPLAM değerini ekrana yaz 6. SON

Akış Çizgesi Nedir? Bir algoritmanın daha görsel gösterimidir. Çizgiler, Dörtgen, daire vb.geometrik şekillerle algoritmanın gösterilmesini sağlar. 12

AKIŞ ÇİZELGESİ ÖRNEĞİMİZ 13

Programlama Dili Nedir? Bir Problemin Algoritmik çözümünün Bilgisayara anlatılmasını sağlayan,son derece sıkı-sıkıya kuralları bulunan kurallar dizisidir. 14

15 Programlama dillerini öğrenmek uzun bir süreçtir. Programlamayla tanışmak için kullanacağımız programın adı: Scratch web ortamında çalışabiliriz. adresinden programı indirip bilgisayarlarımıza kurabiliriz.

16

17