Öğretimdeki unsurlar. Planlanacak Altı Unsur Bir kimse bir şeyler öğretiyorsa,..........belli bir niyeti vardır...bu düşüncesini bir örtü ile bezendirmiştir...bunu.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
EĞİTİMDE FATİH PROJESİ
Advertisements

DERS SEÇİMİ NEVİM DEMİRCİ DANIŞIK.
“Proje Adı” “Müşteri Kurum” “Yürütücü Kuruluşlar”.
ASSURE MODELİ Öğrenenlerin Analizi A Grup Üyeleri Gökhan Kerim Güler
Öğrenen Kişi ve Bağlam Analizi
END3061 SİSTEM ANALİZİ VE MÜHENDİSLİĞİ
ÖĞRENME STİLLERİ.
Eğitim Öğretimde Planlama
MERHABA.
Doç.Dr. Şirin Karadeniz ÖĞRETİM MESAJI TASARIMI. ÖĞRETİM TASARIMI MODELİ.
AkçanSA Fatih Sultan Mehmet İlköğretim Okulu
ASSURE Modeli Hayrettin Binzet.
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Görsel Materyalleri Tasarlama Süreci 6.Görsel Tasarımın Unsurları: Destekleyici Unsurlar.
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Görsel Materyalleri Tasarlama Süreci 4.Görsel Tasarımın Unsurları: Görsel Unsurlar.
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı 1.Temel Kavramlar
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı 2
Oguzhanhoca.com /oguzhanhocam /oguzhan_hoca.
KAYNAŞTIRMA öğrencileri Ölçme ve Değerlendirme Esasları
Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
Öğretim Durumlarını Planlama
EĞİTİMDE MATERYALİN YERİ VE ÖNEMİ
 bireyin gelişimi ve olgunlaşma düzeyi  bireylerin yetenek düzeylerindeki farklılıklar  Güdülenme  yetişilen sosyo- kültürel çevre  alınan eğitim.
Eğitimde Program Geliştirme Temel Kavramlar
Pazarlama Araştırması
EĞİTİMİN TOPLUMSAL TEMELLERİ
SIFATLARIN ÜSTÜNLÜK DERECELERİ
ÖĞRETİM STRATEJİLERİ Murad TİRYAKİOĞLU.
-İLETİŞİM- SUNUSU.
EĞİTİMDE FATİH PROJESİ
EĞİTİM TEKNOLOJİSİ VE İLETİŞİM
Okul Öncesi ve İlkokullarda Meb Okul Öncesi Eğitim ve İlköğretim Kurumları Yönergesi gereği Çocuk Kulüpleri açılacaktır.
Genel Öğretim Yöntemleri [Öğretim Stratejileri]
Okul Öncesi Eğitimden İlköğretime Geçiş.
Etkili Öğretim Modeli.
6.SINIF 2.ÜNİTE ADRES DEFTERİM
BULUŞ YOLUYLA ÖĞRETİM.
ÖĞRETİM TEKNOLOJİSİ VE İLETİŞİM
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı
KISIM I Matematik Öğretme: Temeller ve Perspektifler BÖLÜM 4 Öğretimin Değerlendirme ile Yapılandırılması.
SINIF YÖNETİMİ.
Bu bölümün sonunda şu amaçlara ulaşmanız beklenmektedir: Hayat bilgisi dersinde öğrencilerin özelliklerini tanıyabilme,
ZAMANIN ETKİLİ KULLANIMI
EĞİTİM / ÖĞRETİM DURUMLARI (ÖĞRETME)
Yenilik ve Yeni Ürün Altunışık-Özdemir-Torlak.
EĞİTİM TEKNOLOJİSİ.
Ö.T.M.T Öğr. Gör. Özlem BAĞCI.
Ö.T.M.T Öğr. Gör. Özlem BAĞCI.
Betimsel içerik Normatif içerik
BBY469 Öğretim Yönetim Sistemleri Eğitim Bilimine Giriş Turgay Baş 1.
ENGELLİLERİN EĞİTİMİNDE KULLANILAN MATERYALLER
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı
ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ
Temel Eğitim Genel Müdürlüğü
Öğretim Teknolojisi & Materyal Geliştirme
ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ VE MATERYAL TASARIMI
ENGELLERİ KALDIRAN TEKNOLOJİLER
TANITIM - KARŞILAŞTIRMA
Teknoloji Nedir?.
Öğretimin Planlanması
SAĞLIK ENFORMASYON YÖNETİMİ 1 DERSİ 1. DERS : TANIMLAR
BE BEP NEDİR ?.
Meslek Yüksekokulu, 25 kasım 2010
MBT-303 özel öğretim yöntemleri-ı
Eğitim programında ders kitabının yeri. Planlı, programlı olmayan hiçbir öğrenme etkinliği eğitim programının kapsam alanına giremez. Planlı, programlı.
GELİŞİM VE ÖĞRENME PSİKOLOJİSİNE GİRİŞ.
ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ TEMEL KAVRAMLAR
PROGRAM ve PROGRAM ÇEŞİTLERİ
GELİŞİM DÖNEMLERİ İÇİNDE RUH SAĞLIĞI İLKELERİ
ÖĞRETİMİN PLANLANMASI
Sunum transkripti:

Öğretimdeki unsurlar

Planlanacak Altı Unsur Bir kimse bir şeyler öğretiyorsa, belli bir niyeti vardır...bu düşüncesini bir örtü ile bezendirmiştir...bunu bir gruba açıklamaya çalışır....bu işlevini belli bir biçim ve şekilde yapacaktır....uygulamada belli araçları kullanacaktır....bu işlevini belli bir durumda yapacaktır Dersin yapısal elementleri Hedef / kasıt Konu / içerik / öğrenilecek materyal İnsanlarca oluşturulan önşartlar / bilgi durumu/ her bir öğrencinin öğrenme davranışları Yöntem / işlev türleri, sosyal türler, konuşma biçimleri Medya / kara tahta, asetat, P.C v.b. öğretim araç ve gereçleri Sosyo kültürel önkoşullar / okul türü, yaş, cihaz ve alan donanımı, ders süresi gibi faktörleri dikkate alan global eğitim hedefleri (normlar)

Temel Sorular 1.Ne maksatla bir şeyler yapacağım ? 2.Öğrencinin ufkuna ne getireceğim ? 3.Bunu nasıl yapacağım ? 4.Hangi araçlarla bunu gerçekleştireceğim ? 5.Bunları kime ileteceğim ? 6.Hangi şartlar altında bunları ileteceğim? “Neyi”, “kime” ileteceğim ?

Bu soru bunu takip eden sorularla somutlaştırılır: Hangi somut hedeflere erişilecektir ? Ne, önemlidir ? İmkanlar dahilinde kullanılabilir, hangi medyalar bulunmaktadır? Zamansal bir çerçeve önceden verilmiş midir ? Hangi hazır bulunuşluk düzeyi ve hangi öğrenme önkoşulları bulunmaktadır ? İlgili alanın bakış açısından hangi yöntemler uygun olacaktır ? Öğrencinin en iyi şekilde gelişimi için hangi bilgi dizileri verilecektir ?

Neye erişilmesi gerekmektedir (İçerikselBileşenler) Nasıl erişilmesi gerekmektedir (Yöntemsel Bileşenler)

Hedefe Dayalı İki Öge