“Her öğretmenden bir oyun” ÖRNEK PROJE AD SOYAD: TC KİMLİK NO: OKUL ADI: BRANŞ: MAIL: TELEFON:
ETKİNLİĞİN ADI SAÇMA MİMLER
YAŞ GRUBU 9-14 İngilizce UYGULANDIĞI DERS
HEDEFLER A) Psikomotor Alan Bedensel koordinasyon gerektiren hareketleri yapabilme Yazılı yönergeye uygun olarak jest, mimik yapma Pantomimle belirlenen davranışı sergileyebilme
B- Sosyal-Duygusal Alan Başkalarının jestlerinin, mimiklerinin farkına varma Sırasının gelmesini bekleme, sabırlı olma, Başkalarının ne yaptığının farkında olma, onları izleme
C-Bilişsel Alan ve Dil Alanı Pantomimle anlatılan bir durumu çözebilme, farkına varma Belirtilen durumu anlatabilmek için yaratıcı çözümler bulma
ARAÇ-GEREÇ Tahta, kalem, kağıt, kutu.
ISINMA Öğretmen tahtanın bir kısmına eylem cümleleri yazar. Diğer tarafa da zarflar yazar. Örnek olarak bir eylemi ve bir zarfı seçerek canlandırır, öğrencilerin hangi eylemi hangi zarfla yaptığını tahmin etmesini sağlar. EYLEMLER: çay içmek, pizza yapmak, araba sürmek, bilgisayar kullanmak, bulaşık yıkmak, saçlarını yıkamak, hamburger yemek, otobüs beklemek, makyaj yapmak … ZARFLAR: üzgünce, kibarca, utangaçça, çılgınca, sabırsızca, kızgınca, rahatça, sessizce, mutluca, kızgınca, yavaşça, hızlıca, ciddice, sevgiyle, dikkatlice, sakarca…..
DOĞAÇLAMA Sınıf 2 gruba ayrılır. Her gruptan sırayla bir kişi tahtadan bir eylem bir zarf seçer ve onu pantomimle ikinci gruba sergiler. İkinci gurubun eylemi ve zarfı tahmin etmesi beklenir. Sonra sıra 2. gruba geçer. Tüm eylemler ve zarflar sergileninceye kadar oyun devam eder.
DEĞERLENDİRME Öğrenciler etkinliğe alıştıktan sonra tahtaya eylem cümleleri ve zarfları yazmaya gerek kalmadığı görüldü. Öğrenciler sergileyecekleri eylemi ve zarfı kendisi belirlemeyi istediler. Bu durum zarfın tahmin edilmesini zorlaştırdı. Öğrenciler yaratıcılıklarını sergilediler değişik eylemler ve zarflar sergilendi. Sonuç olarak sınıfta heyecan ortamı yaşandı.
UYGULAMA NOTLARI: Uygulamanın değişik şekli şudur: Eylemler ve zarflar küçük kağıtlara yazılıp iki ayrı kutu hazırlanabilir. Öğrencilerin bunları hazırlaması sağlanabilir. Böylece etkinliğin en başından dahil olarak sorumluluk alırlar. Her gruptan bir öğrenci gelir eylem kutusundan ve zarf kutusunda birer kağıt çeker ve çıkan eylemi zarfıyla pantomim yapar. Bu etkinliği İngilizce dersinde İngilizce olarak uyguladım çok olumlu sonuçlar aldım. Türkçe derslerinde ve diğer derslerde de etkili olacağını düşünüyorum.