“Her öğretmenden bir oyun” ÖRNEK PROJE

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
TED KAYSERİ KOLEJİ OKUL ÖNCESİ BÖLÜMÜ “ŞUBAT AYI BÜLTEN”
Advertisements

ALTI ŞAPKALI DÜŞÜNME TEKNİĞİ
YILLIK PLAN; Sütunlar; Satırlar;
5-6 YAŞ ÇOCUĞUNUN GELİŞİM ÖZELLİKLERİ
EDATLAR.
Bu ne ? Bu kitap. Bu kitap mı? Evet , bu kitap
DRAMA 1.HAFTA EĞİTİMDE DRAMA Hazırlayan: Dr. Uğur Altay MEMİŞ.
ORMAN HAFTASI AĞAÇLAR NASIL BÜYÜR ?.
ÖĞRENCİ GİRİŞİ ÖĞRETMEN GİRİŞİ.
TED KAYSERİ KOLEJİ OKUL ÖNCESİ BÖLÜMÜ “NİSAN AYI BÜLTEN”
(BELİRTEÇ) ZARF.
Okuma Oyunu Oyuna başlamak için herhangi bir yere tıklayınız.
ŞEYMA ÖZÇELİK 8-A 541 ÖZEL SEVGİ KOLEJİ SELMA ERASLAN
“a" sesinin verilmesi Canlandırma, tekerleme, şarkı, hikaye vb. etkinliklerle “a” sesi hissettirilmelidir. (Örneğin Karga ile Tilki adlı tekerlemeden yararlanılır,
ÖZEL AKDENİZ YÜKSELİŞ KOLEJİ ÖĞRENCİLERİNİN UYMASI GEREKEN KURALLAR.
THE PAST CONTINUOUS TENSE
İlk Öyküm.
UYGULAMALI GİRİŞİMCİLİK EĞİTİMİ
ZARF (BELİRTEÇ).
Polonya(Kurucu)-Türkiye(Kurucu)-Makedonya(Üye)
BİR TIKLA ELEKTRONİK POSTA
Mitat Zorlu 1 Adı ve Soyadı : …………………………………………. 13 Şubat 2009 Cuma Bana, 8 eklendiğinde 15 olurum. Beni bulmanı istiyorum. 7’ye 5 eklersen benim yaşımı.
ZARF (BELİRTEÇ).
Evrim Suna ARIKAN Özlem YAŞAR UĞURLU
DRAMA.
İl Millî Eğitim Müdürlüklerinin Görev ve Sorumlulukları
14.HAFTA ÖRNEK ETKİNLİKLER (DEVAM) Hazırlayan: Dr. Uğur Altay MEMİŞ
EĞİTİMDE YARATICI DRAMA
=>CÜMLEDE ANLAM<=
Rol Oynama Nedİr ? Rol oynama yöntemi, öğrencilerin kendi duygu ve düşüncelerini başka bir kimliğe bürünerek ifade etmelerini sağlayan bir öğretim tekniğidir. 
TC İZMİR VALİLİĞİ Cumhuriyet İlkokulu BRİFİNG DOSYASI
DİLBİLGİSİ.
2. DÖNEM TÜRKÇE PERFORMANS GÖREVİ HAZIRLAYAN:EMRE CAN YARTUN
İNTERNETTE ETİK KURALLAR VE GÜVENLİK
Adres:Fevzipaşa Cad. Tlf: Elektronik Ağ:erzincan.meb.gov.trTwitter:erzincanmem.
Sınav merkezlerinde yapılan sorunları 2 ana başlık altında toplayalım:
Yaratıcı drama, doğaçlama ve role bürünme esasına dayanan, tiyatro ve drama tekniklerinden yararlanılarak oluşturulan bir grup çalışmasıdır. Gruptaki.
T.C MEB MUSTAFA PARS İLKOKULU EĞİTİM -ÖĞRETİM YILI
HAZIRLAYAN NURGÜL İZMİRLİ REHBER ÖĞRETMEN VE PSİKOLOJİK DANIŞMAN.
Reçete Yazma November 2013.
PSİKO-MOTOR (DEVİNİŞSEL) ALAN
HİKÂYE ANLATMA TEKNİKLERİ
herhangi bir yere tıklayınız
BEP Dosyasında Olması Gereken Formlar
Kişisel Rehberlik Uygulamaları
Strateji Oyunları.
PSİKO-MOTOR (DEVİNİŞSEL) ALAN
SINAV UYGULAMA SÜREÇLERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ. Engelli Öğrenciler 2 Ortalama % 7 engelli aday mevcut, Ortak Sınav ve AÖL öğrenci mevcut, Tek kişilik.
Sıfatlar.
SINIF KURALLARIMIZ.
KONU : YAPABİLDİKLERİM,
ZARFLAR(BELİRTEÇLER) ► Pikniğe birlikte gidelim. fiil fiil Düğüne akşam gideceğiz. fiil fiil Deniz masmavi gözüküyor. Çocuklar dışarı çıktı. Bugünlerde.
Bir kelimenin cümlede diğerlerine göre daha baskılı okunmasına vurgu denir.
T.C. GİRESUN ÜNİVERSİTESİ TİREBOLU MEHMET BAYRAK MESLEK YÜKSEKOKULU BİLGİSAYAR TEKNOLOJİLERİ BÖLÜMÜ EMRE TANRIVERDİ Danışman Öğr. Gör. Erol.
Okuma Oyunu Oyuna başlamak için herhangi bir yere tıklayınız.
EĞİTİMDE YARATICI DRAMA
Ders 14: Eğitsel ve Davranışsal Değerlendirme
EGE ÇAĞDAŞ EĞİTİM VAKFI YARATICI YENİLİKÇİ ÖĞRETMEN SEMİNERİ “YARATTIKÇA YAZ ATÖLYESİ” AYDAN AYKAÇ S. YUSUF ÇAĞLAYAN 16 Nisan 2011.
UNIT 3 - A DAY IN MY CITY.
ÇANAKKALE RUHU KALEVANİ
Anlamlarına Göre Tümceler
OKUL ADI ADI: SOYADI: SINIFI: NO: DERS: Ö Ğ RETMEN: KONU.
ÖĞRETİM İLKE ve YÖNTEMLERİ
Zarflar Bilgi Teşekkür:Bu yarışma slaytını “Facebook Türkçe Grubundan” indirdim.Yalnız hangisi olduğunu hatırlamıyorum. Ben soruları ve konuyu değiştirip.
Sağlık Bilimleri Fakültesi
EZGİ DENEMELERİ YAPALIM
ABD’nde; Gençler önceki kuşaklardan %50 daha az oranda zamanlarını dışarıda geçiriyor.. İnsanlar ortalama 8 saatlerini bir ekran karşısında geçiriyor..
1 EĞİTİMDE YARATICI DRAMA EĞİTİMDE YARATICI DRAMA.
FEN VE DOĞA ETKİNLİKLERİ HAZIRLAMA. Etkinlik 1: Rüzgâr Gücünü Gözleme.
Sunum transkripti:

“Her öğretmenden bir oyun” ÖRNEK PROJE AD SOYAD: TC KİMLİK NO: OKUL ADI: BRANŞ: MAIL: TELEFON:

ETKİNLİĞİN ADI SAÇMA MİMLER

YAŞ GRUBU 9-14 İngilizce UYGULANDIĞI DERS

HEDEFLER A) Psikomotor Alan Bedensel koordinasyon gerektiren hareketleri yapabilme Yazılı yönergeye uygun olarak jest, mimik yapma Pantomimle belirlenen davranışı sergileyebilme

B- Sosyal-Duygusal Alan Başkalarının jestlerinin, mimiklerinin farkına varma Sırasının gelmesini bekleme, sabırlı olma, Başkalarının ne yaptığının farkında olma, onları izleme

C-Bilişsel Alan ve Dil Alanı Pantomimle anlatılan bir durumu çözebilme, farkına varma Belirtilen durumu anlatabilmek için yaratıcı çözümler bulma

ARAÇ-GEREÇ Tahta, kalem, kağıt, kutu.

ISINMA Öğretmen tahtanın bir kısmına eylem cümleleri yazar. Diğer tarafa da zarflar yazar. Örnek olarak bir eylemi ve bir zarfı seçerek canlandırır, öğrencilerin hangi eylemi hangi zarfla yaptığını tahmin etmesini sağlar. EYLEMLER: çay içmek, pizza yapmak, araba sürmek, bilgisayar kullanmak, bulaşık yıkmak, saçlarını yıkamak, hamburger yemek, otobüs beklemek, makyaj yapmak … ZARFLAR: üzgünce, kibarca, utangaçça, çılgınca, sabırsızca, kızgınca, rahatça, sessizce, mutluca, kızgınca, yavaşça, hızlıca, ciddice, sevgiyle, dikkatlice, sakarca…..

DOĞAÇLAMA Sınıf 2 gruba ayrılır. Her gruptan sırayla bir kişi tahtadan bir eylem bir zarf seçer ve onu pantomimle ikinci gruba sergiler. İkinci gurubun eylemi ve zarfı tahmin etmesi beklenir. Sonra sıra 2. gruba geçer. Tüm eylemler ve zarflar sergileninceye kadar oyun devam eder.

DEĞERLENDİRME Öğrenciler etkinliğe alıştıktan sonra tahtaya eylem cümleleri ve zarfları yazmaya gerek kalmadığı görüldü. Öğrenciler sergileyecekleri eylemi ve zarfı kendisi belirlemeyi istediler. Bu durum zarfın tahmin edilmesini zorlaştırdı. Öğrenciler yaratıcılıklarını sergilediler değişik eylemler ve zarflar sergilendi. Sonuç olarak sınıfta heyecan ortamı yaşandı.

UYGULAMA NOTLARI: Uygulamanın değişik şekli şudur: Eylemler ve zarflar küçük kağıtlara yazılıp iki ayrı kutu hazırlanabilir. Öğrencilerin bunları hazırlaması sağlanabilir. Böylece etkinliğin en başından dahil olarak sorumluluk alırlar. Her gruptan bir öğrenci gelir eylem kutusundan ve zarf kutusunda birer kağıt çeker ve çıkan eylemi zarfıyla pantomim yapar. Bu etkinliği İngilizce dersinde İngilizce olarak uyguladım çok olumlu sonuçlar aldım. Türkçe derslerinde ve diğer derslerde de etkili olacağını düşünüyorum.