Medya karması Eylem Ö.Tufan.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
AĞIZDAN AĞIZA PAZARLAMA
Advertisements

Pazarlama ve İletişim Dünyasında Sosyal Medya Trendleri Araştırması
Türkiye Permakültür Derneği ?
Küçük İşletmeler için Pazarlama Araçları
ÇOCUK ve REKLAM Araştırma sonuçlarına göre Batı ülkelerinde her çocuk, yılda ortalama 900 saat televizyon başında kalıyor ve bu süre içinde de en az 10.
Kobi Tanımı 150 kişiden daha az çalışanı olan kurumlar
Türkiye İtibar Endeksi
REKLAMCILIK Hafta 2.
MEDYA Medyayı Tanımak - Medyaya Dair Temel Bilgiler -
TÜKETİCİ DAVRANIŞI NEDİR?
Bölümlendirme Hedef Pazar Konumlandırma
ÜRÜN KARARLARI VE YÖNETİMİ
TURİZM PAZARLAMASINA GİRİŞ
PAZARLAMA KARMA ELEMANLARI: TUTUNDURMA
Pazarlama Karma Elemanları: DAĞITIM
REKLAMCILIK Hafta 5.
REKLAMCILIK Hafta 2.
REKLAM KAMPANYALARI VE UYGULAMALARI
PAZARLAMA YÖNETİMİ: ÜNİTE 3
Marka Konumlandırma Brand Positioning
X.BÖLÜM KÜLTÜR.
Hazırlayan: Öğretim görevlisi Aylin Cartı Öğretim görevlisi Emel Tozlu
Medya Paylaşım Toplantıları Reklam Yatırımları 2010/2011 Yıllık Değişim Büyüyen Sektörler Gündemimizdeki Konular 1.
TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI
I.BÖLÜM TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI KAVRAMI VE PAZARLAMA
PROMOSYON  Kökeni Latince promotio kelimesinden gelen promosyonun anlamı fikir,öne çıkarmak olarak tercüme edilir.  Bir firmanın ya da bir arzın tanıtılması.
İNTERNETİN KULLANIM ALANLARI
HAFTA I.
HALKLA İLİŞKİLER Yrd. Doç. Dr. Hakan KİRACI.
2. Pazarlama Planının Hazırlanması
IX.BÖLÜM YAŞAM TARZI.
BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ ALANI
REKLAMDA KADININ METALAŞTIRILMASI
Sponsorluk 1.
SPOR ENDÜSTRİSİ BÖLÜMLEME MODELİ
F1 YARIŞLARI VE TOYOTA Ahmet Murat DEMİR Salih Onur KASAP
Yrd. Doç. Dr. Doğan AYDOĞAN
Yrd. Doç. Dr. Doğan AYDOĞAN
Marka İmajı Geliştirme ve Yenilikçi Yaklaşım: Las Vegas Örneği
DÜNYA’NIN MARKA BİLİNİRLİĞİ EN YÜKSEK DEKORASYON DERGİSİ…
ORTAK SINAVLAR ÖĞRENCİ ANKETİ DEĞERLENDİRME RAPORU SINAV YÖNETİMİ, MORAL MOTİVASYON VE REHBERLİK DAİRE BAŞKANLIĞI OCAK 2015.
TÜKETİCİ HAKLARI.
Yrd. Doç. Dr. Cemalettin DEMİRELİ
VAL D’EUROPE - ETUDE CLIENTELE - Juin 2008
Reklâm BBY 401, 1 Kasım 2007 Reklâm UmutAl Umut Al H.Ü. Bilgi ve Belge Yönetimi Bölümü
Ürün Mallar ve Hizmetler
Pazarlama İletişimi Altunışık-Özdemir-Torlak.
Pazarlama İlkeleri.
Öğr.Gör.Seda AKIN GÜRDAL
Tatlı – Tuzlu Yiyecek Kategorisi
İZİNLİ PAZARLAMA.
Reklam ve Halkla İlişkiler
Pazarlama İletişimi.
TURİZM PAZARLAMASINA GİRİŞ
Dijital Bankasürans 7 Ekim 2015.
Dünyada Ve Türkiye’de Renault
Ufuk Bayram ile Business Class 3 AĞUSTOS’tan itibarenHaftaiçi hergün saat 20:20’de Kanal Yani elevizyonda.
HONDA Ürün : Motorsiklet Model : CBR 600 RR Değişiklik : Frenleri Değiştirdik. Yenilik : ABS fren sistemi getirdik.
dijitalmedyaajans Çünkü Dünyada 3,5 milyar insan internete bağlı yaşıyor.
ÜRÜN YERLEŞTİRME NEDİR?
Tutundurma, iletişime dayanır ve ikna edici yanı vardır. Doğrudan satışları kolaylaştırma amacına yönelik olduğu kadar, tutum ve davranışlara da yöneliktir.
Marka hikayesi ERDEM OKTAY
Fikri ve Sınai Haklar Kanunu Gümrük Kanunu
BÖLÜM: 1 PAZARLAMA VE SATIŞ.
1945 yılında Mr. Naval Tata tarafından Hindistan’da kuruldu.
TURİZM PAZARLAMASI Emir Hilmi Üner.
DAĞITIM KAVRAMI ve DAĞITIM KANALLARI
Medya Planlaması ve Stratejisi
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Sunum transkripti:

Medya karması Eylem Ö.Tufan

Medya karması nasıl hazırlanır? Medya karmasının hazırlanması için öncelikle marka ile ilgili brief’in alınması gereklidir. Brief’in alınması marka ile ilgili bilgilerin değerlendirilmesi açısından önemlidir.

Medya karması nasıl hazırlanır? Marka brief’i markanın : 1-Satış ve pazarlama hedeflerini 2-Markanın bulunduğu pazardaki dinamikleri(rakiplerin durumu) 3-Hedef kitlesinin tanımını 4-Tüketicinin kapsanabilmesi için gerekli yol haritasını İçerir.

Medya karması nasıl hazırlanır? Doğru medya karması(media mix) elde edilebilmesi için marka ile ilgili brief’in kapsamlı bir şekilde hazırlanabilmesi gereklidir.

Medya karması nasıl hazırlanır Bunun için sadece marka ile ilgili verilerin araştırılması yeterli değildir. A-Sektör araştırmalarının kapsamlı bir şekilde yapılması B-Firmaların geliştirdikleri özel araştırmalar ve soft ware’ler de kullanılır.

Medya karması nasıl hazırlanır Planlamanın içeriği kadar planlamacının bilgi ve tecrübesi de önem taşımaktadır. Hedef kitlenin tüketim alışkanlıkları yanında medyayı değerlendirme ve kullanma alışkanlıkları da önem taşımaktadır.

Medya karması nasıl hazırlanır Tüketicinin kullanım alışkanlıkları e-pad kullanarak kitap okuma alışkanlığını yineleyemeyecekse e-pad ile ilgili internette tanıtım yapmanın çok fazla bir karşılığı olamayacaktır. Öncelikle ürüne dair açıklamalı anlatımların yapılabileceği reklam ortamlarının tercih edilmesi gereklidir.

Medya karması nasıl hazırlanır Hedef kitle grupları: a-20+ABC1(AB-C1 Sosyo-ekonomik statüye sahip yetişkin kişiler): Bu hedef kitleyi en çok bankacılık sektöründen olan kişiler kullanır.

Medya karması nasıl hazırlanır 15+(15 yaşın üstündeki tüm kişiler): Özellikle bilişim sektöründeki kişiler bu hedef kitleyi daha çok kapsayabilir. 20+(20 yaşın üstündeki tüm kişiler): Bu gruptaki kişileri en çok mobilyacılık sektöründeki kişiler hedef alabilir.

Medya karması nasıl hazırlanır Total invıduals(Tüm izleyiciler): Bu grubu yani tüm izleyicileri özellikle gıda sektöründeki kişiler hedef kitle olarak belirleyebilir. House keeper(Çalışanlar): Çalışanları özellikle beyaz eşya sektöründeki kişiler hedef kitle olarak belirleyebilir.

Medya karması nasıl hazırlanır Ev hanımları(Female house keeper): Bu gruptaki kişileri daha çok gıda sektöründeki kişiler ve temizlik ürünleri ile ilgili reklam yapmak isteyenler hedef kitle olarak seçebilir.

Medya karması nasıl hazırlanır M20+(Yetişkin erkekler): Bu hedef kitleyi en çok kullanan kişilerin içinde bulunduğu sektör, Otomotiv sektörüdür. Yüksek fiyatlı otomobil üreten firmalar 25-44 yaş arasındaki kişiler için (AB-C1 sosyo-ekonomik grubu)

Medya karması nasıl hazırlanır F20+(20 yaşın üstündeki tüm kadınlar): Kozmetik sektörü, kişisel bakım ve ev tekstili ile ilgili gruplar bu hedef kitle için uygundur. F20+ABC1-(20 yaşın üstündeki sosyo ekonomik statü olarak da daha üst gruplar): Bu gruptaki kişileri kişisel bakım ürünleri ile ilgili sektörler tercih etmektedir.

Medya karması nasıl hazırlanır 12-19( Bu yaş aralığındaki gençler): Gazlı içecekler ile ilgili grup bu yaş aralığındaki kişileri hedef kitle olarak belirleyebilir. 5-11(Bu yaş aralığındaki çocuklar): Çocuklara dönük yiyecekleri üreten sektörler bu yaş grubunu hedef kitle olarak belirleyebilir.

Medya karması nasıl hazırlanır Bu yaş gruplarından hangi hedef kitleye sesleneceklerse bu standartlara göre reklam hazırlıklarını yapan gruplar ve sektörler daha fazla başarı kazanabilecektir.

Medya karması nasıl hazırlanır Bu hedef gruba marka nasıl tanıtılacaktır? 1-Seçenekler arasında markanın öncelikli olması Markayı alabilecek kadar ayırt edici bir özelliğinin oluşturulabilmesi

Medya karması nasıl hazırlanır 2-Markayı satın alması. Marka ile ilgili duygularının daha belirgin ve yaşanmışlıklarının olumlu olması hedef kitlenin öncelikle markayı tercih etmesine neden olur.

Medya karması nasıl hazırlanır 3-Markayı benimsemesi ve markaya bağlanması. Markanın benimsenerek markaya bağlılık gösterilmesi diğer markaları göz önünde tutulmamasına neden olur.

Medya karması nasıl hazırlanır 4-Markayı savunması ve tavsiye etmesi. Markanın kulaktan kulağa aktarılan bir duyum mekanizmasına dayandığını düşünürsek, markaya bağlılık markanın tavsiye de edilmesini sağlar.

Medya karması nasıl hazırlanır Pazar dinamikleri markanın konumlandırılmasını belirler, tüketici segmentasyonları( tüketicinin hangi segmentten olduğu ile ilgili çalışmalar) markanın hedef kitle ile ilgili hareketlerini oluşturur.

Medya karması nasıl hazırlanır Mesela iki ayrı segmente seslenen lüks araba kategorisindeki araba ile ilgili reklam çalışmasını düşünelim. Eğer arabanın hem 30-45 yaş arasına seslendiğini düşünüyorsak hem de bu arabayı kullananların iki türlü sınıftan olduğunu düşünüyorsak farklı tanıtımlar yapmamız gereklidir.

Medya karması nasıl hazırlanır Eğer bu iki sınıftan birisinin şehir içinde yaşamayı severken bir grubun da şehir dışındaki yaşamı, doğal hayatı tercih ettiğini saptamışsak yapacağımız çalışma değişmelidir. Doğa hayatını sevenler için outdoor dergilerde reklam verirken şehir hayatını sevenler için billboardlar ya da Tv de tanıtım yapmak daha yerinde olacaktır.