GELİŞİM İÇİN DEĞİŞİM PROJESİ”

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ÇAN İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
Advertisements

VELİ GURUR MEKTUBU PROJESİ
REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMA SERVİSİ ETKİNLİKLERİ
DERS SEÇİMİ NEVİM DEMİRCİ DANIŞIK.
PROENİN ORTAYA ÇIKIŞ GEREKÇESİ PROJENİN UYGULAMA AŞAMALARI
REHBERLİK HİZMETLERİNİN ÖRGÜTLENMESİ VE DEĞERLENDİRİLMESİ
K. K. T. C MİLLİ EĞİTİM, GENÇLİK VE SPOR BAKANLIĞI EYLÜL 2010.
T.C. SARUHANLI KAYMAKAMLIĞI İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ SINAVLARA HAZIRLANMA VE BAŞARIYI ARTIRMA EYLEM PLANI.
ÖZEL KAŞGARLI MAHMUT İLKÖĞRETİM OKULU
REHBERLİK DERS II.
ARTVİN İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
KARİYER SAYFASI 12. SINIF-MEZUN PROGRAMLARI 11. SINIF PROGRAMLARI 10. SINIF PROGRAMLARI 9. SINIF PROGRAMLARI.
12 Yıllık Zorunlu Eğitime Yönelik Uygulamalar
  Çocukların birçoğunun okuma alışkanlığının olmadığını, rol model olarak anneyi örnek alan çocukların da okuma alışkanlığı kazanmakta zorlandığını.
İZMİR İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ 2014 – 2015 EĞİTİM VE ÖĞRETİM YILI ÖZEL YETENEKLİ ÖĞRENCİLERİN TANILAMA SÜRECİ ŞUBAT 2014.
YARIN SİZDEYİZ PROJESİ
REHBER ÖĞRETMEN/PSİKOLOJİK DANIŞMANLARIN EĞİTİM ÖĞRETİM YILI BOYUNCA OKULLARDA YAPMASI GEREKEN ÇALIŞMALAR
T.C. ORDU VALİLİĞİ İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ Ben de Başarabilirim Projesi (AKADEMİK BAŞARIYI ARTIRMA) HAZIRLAYANLAR Gökhan MELİKOĞLU Ordu Tek.Lise.
Okula uyum konusunda: Öğretmen ve velilere müşavirlik
ARTVİN İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ STRATEJİK PLANLAMA.
FAALİYET/PROJE EYLEM PLANLARI
EĞİTİM ORTAMLARINDA ŞİDDETİN ÖNLENMESİ VE AZALTILMASI
MOTİVASYONU VE BAŞARIYI ARTTIRMA PROJESİ
Okul Öncesi ve İlkokullarda Meb Okul Öncesi Eğitim ve İlköğretim Kurumları Yönergesi gereği Çocuk Kulüpleri açılacaktır.
Sınav Rehberliği Konusunda
KAYSERİ İLE OKUMAK PROJESİ
ORTA ÖĞRETİMDE OKULLAŞMA ORANININ ARTTIRILMASI VE DEVAMSIZLIĞIN ÖNLENMESİ
OKUL VELİ EL ELE PROJESİ ŞAPHANE 2012
BAŞARIYA BİR ADIM PROJESİ Kocasinan İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü
“OKULLAR HAYAT OLSUN” PROJESİ KAPSAMINDA
Değeri Olmayan İnsan Yoktur; Kötü Değerlerle Donanmış İnsan Olabilir…
Erbaa İmam hatİp ortaokulu Okul-Aile Birliği Genel Kurul Toplantısı
AKSU İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
TEMEL EĞİTİM GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
MESLEKİ VE TEKNİK EĞİTİMİN TANITIMI VE YÖNLENDİRMESİNE İLİŞKİN
Türkiye de Bir İlk “OKULUM DESTEKLENİYOR HAYALİM GERÇEKLEŞİYOR” OKUL GELİŞİM PROGRAMI Nisan 2010 Uygulama Toplantısı Mustafa YÜRÜK OGP Koordinatörü.
“RİSKİ AZALT BAŞARIYI ARTTIR”
Mesleki ve Teknik Eğitimi Tanıtım ve Yöneltme Bilgilendirme Semineri
PROJESİ VEZİRKÖPRÜ AKADEMİK BAŞARIYI ARTTIRMA VABA
KOCAELİ ANADOLU LİSESİ YETİŞTİRME KURSLARI (12
DİYARBAKIR MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ
OKULLARDA BAŞARIYI ARTIRMA PROJESİ (OBAP)
E Ğİ T İ M KAL İ TES İ N İ YÜKSELTMEYE YÖNEL İ K EYLEM PLANI.
İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
Son yıllarda yapılan bilimsel araştırmalar ve dünyadaki gelişmeler, çocukların yetenek alanlarının saptanması ve desteklenmesinin önemini ortaya koymuştur.
Kurullar, Meslekî Çalışmalar ve Komisyonlar
Rehber Öğretmenlerimiz Elif BAŞ BULUT Mustafa ŞENDEN Hoş geldiniz
BURDUR REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
Strateji Geliştirme Başkanlığı
Destek Eğitim Odaları.
İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü
ÖLÇME DEĞERLENDİRME VE SINAV HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
ÖĞRETİM YILI TANITIM YÖNELTME TOPLANTISINA HOŞGELDİNİZ.
Özel eğitim hizmetleri kurulu, özel eğitim değerlendirme kurul raporu doğrultusunda özel eğitime ihtiyacı olan bireyi uygun resmî okul veya kuruma yerleştirir.
RASATHANE ORTAOKULU REHBERLİK SERVİSİ
TEMEL EĞİTİM SONRASI ORTAÖĞRETİM EĞİTİM SEÇENEKLERİ BURSA İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ BURSA TEMEL EĞİTİM SONRASI KARİYER DANIŞMANLIĞI PROJESİ MODÜL 2 ORTAÖĞRETİM.
KOCASİNAN REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
Strateji Geliştirme Başkanlığı
REHBERLİK SERVİSİ TANITIMI
BALIKESİR EĞİTİMDE NİTELİĞİ GELİŞTİRME VE İZLEME PROJESİ
REHBER ÖĞRETMEN YOL HARİTASI
BİLİM Sanat Merkezine Öğrenci Seçimi
YARINLAR İÇİN YARIN SİZDEYİZ
BURHANİYE HMFK ANADOLU İMAM-HATİP LİSESİ
ABİDE Akademik Becerilerin İzlenmesi ve Değerlendirilmesi.
BALıKESIR ÖLÇME DEĞERLENDIRME
BALıKESIR ÖLÇME DEĞERLENDIRME MERKEZI İZLEME DEĞERLENDİRME DEĞİŞİM GELİŞİM.
Ben Temizim Okulum Temiz Projesi
REHBERLİK DERS II.
Sunum transkripti:

GELİŞİM İÇİN DEĞİŞİM PROJESİ” ““ GELİŞİM İÇİN DEĞİŞİM PROJESİ” GEDEP

M .Emin KORKMAZ İl Milli Eğitim Müdürü PROJE YÖNETİCİSİ M .Emin KORKMAZ İl Milli Eğitim Müdürü BİTLİS REHBERLİK SERVİSİ

PROJENİN GEREKÇESİ: İlimiz, son yıllarda yapılan merkezi sınavlarda (SBS-YGS-LYS) küçümsenemeyecek başarılara ulaşmıştır. Ulaşılan bu başarıyı sürekli hale getirmek bir zorunluluktur. Bunun için GİDEP adı altında “Birlikte Başaralım Sloganı” yol haritası belirlenmiştir. Her okulumuzun ve öğrencimizin belirlemiş olduğu hedefe ulaşmanın yolu Okul -Aile işbirliği ile mümkün olabileceği düşüncesinden hareketle projemiz hazırlanmıştır. Belirlenen hedeflere, öğrencilerimizin mevcut kapasitelerine bir plan dahilinde gerekli destek ve bilimsel çalışmalar yapıldığında artırılabilecektir. 2012-2013 eğitim öğretim yılında Bitlis ilini model il yapmaktır. BİTLİS

PROJENİN AMACI Bitlis ilinde öğrenim gören öğrencilerin YGS, LYS ve SBS’ nin tüm alanlarında en üst düzeyde başarıyı yakalayıp, sürdürülebilir hale getirmektir... BİTLİS

PROJENİN SÜRESİ 4 yıl sürecektir. BİTLİS

Bitlis il ve ilçelerdeki ortaokul ve lise öğrencileri. PROJENİN HEDEF KİTLESİ: Bitlis il ve ilçelerdeki ortaokul ve lise öğrencileri. BİTLİS

I-BİLGİLENDİRME AŞAMASI PROJENİN İŞLEYİŞİ:: I-BİLGİLENDİRME AŞAMASI BİTLİS

1.Yönetici ve öğretmenlerin Bilgilendirilmesi: 1.1. Bu aşamada il merkezi ve ilçelerimizde 7 gün süreyle tüm okul müdürlerine, proje koordinatörlerine ve rehber öğretmenlere seminerler verilecek. 1.2. Okul Müdürü, Proje koordinatörü ve Rehber öğretmen Proje işleyiş hakkında öğretmenlere bilgilendirme eğitimleri düzenleyecek BİTLİS

2. Velilerin bilgilendirilmesi: 2.1.Okul başarısının veli tarafından takip edilmesi. 2.2. Öğrenci-veli ilişkileri, anne-baba tutumları ve etkileri. Veli memnuniyet anketinin yapılması.(Okullar tarafından) 2.3. Ders çalışma ortamları, planlı çalışma ve stres yönetimi. 2.4. Her okul Kasım ayının ilk haftasında projenin tanıtımı ve velinin projedeki görev ve sorumlulukları; Mart ayının ilk haftasında ise projenin işleyiş sürecinin değerlendirilmesi. Okul yönetimi(Okul Müdürü, Okul Proje Koordinatör Öğretmeni, Rehber Öğrt.) tarafından sözlü ve görsel şekilde projenin tanıtımı ve değerlendirme çalışmasını yapacaktır. BİTLİS

2.5. Velilerimiz düzenli bir şekilde okuldaki çalışmalar hakkında yazılı e-posta,telefon,SMS ile bilgilendirilerek sürece dâhil edileceklerdir.( Okul Müdürü, Okul Proje Koordinatör Öğretmeni, Rehber Öğrt. Tarafından) 2.6. okul proje ekibi, değerlendirme sınavlarında okul ve ilçe ortalamasının altında kalan öğrenciler için uygun bir çalışma programı ile gerekli tedbirleri alarak, ailelerine rehberlik yapılacaktır.. BİTLİS

3. Öğrencilerin bilgilendirilmesi ve danışmanlık. ( Rehber Öğrt ve RAM tarafından) 3.1. Çalışma Ortamı, Verimli Ders Çalışma Yöntemleri ve Hedef Belirleme konulu bilgilendirmelerin yapılması (05-09 Kasım 2012) 3.2.Okul Başarısında Ailenin Rolü (19-23 Kasım 2012)-(Velilere) 3.3.Sınav Stratejileri ve Test Çözme Teknikleri konularında bilgilendirme eğitimlerinin düzenlenmesi (24-28 Aralık 2012) BİTLİS

3.4.Sınava Doğru Anne-Baba Tutumları ve Üst Öğretim Kurumlarının Tanıtımı (ailelere) (07-11 Ocak 2013) 3.5. Sınavda Üç Zaman –Sınav Öncesi, Sınav Anı ve Sınav Sonrası- (11-15 Mart 2013) 3.6.Motivasyon, Sınav Kaygısı, Zaman ve Stres Yönetimi eğitimi (08-12 Nisan 2013) 3.7.Sınavda Üç Zaman –Sınav Öncesi, Sınav Anı ve Sınav Sonrası- (13-17 Mayıs 2013) BİTLİS

II. UYGULAMA AŞAMASI II. UYGULAMA AŞAMASI BİTLİS

PROJENİN UYGULAMA ADIMLARI 1.Ders öğretmenleri öğrencilerine kısa ve uzun vadeli hedefler belirleyecek ve bu hedeflere ulaşılıp ulaşılmadığını düzenli olarak takip edilecek. Bu iş için performans çizelgesi tutulacak. 1.1. Her okulun bir önceki yılın, başarısını da temel alarak, bu yılki akademik başarı hedefini İl ve İlçe Milli Eğitim Müdürlüklerine bildirmesi. BİTLİS

PROJENİN UYGULAMA ADIMLARI 1.2. Hedef formlarının doldurulması ve sınıf panolarına asılması.(İlk sınavdan sonra sınıf branş öğretmenleri tarafından öğrenci ile birlikte doldurulacak ve her sınavdan sonra sınıf rehber öğretmeni ile birlikte değerlendirilecektir.) 1.3.Sayısal ders öğretmenleri öğrencilerin seviyelerine uygun kolaydan zora doğru, öğrencileri bıktırmadan bir çalışma yürüteceklerdir. BİTLİS

PROJENİN UYGULAMA ADIMLARI 1.4.Periyodik bir şekilde öğrencilerin performansları İl MEM’ce yapılacak sınavlarla denetlenecek. 1.5.Öğretmenlerin ders işleyişlerinde zaman zaman zümreleri ile bilgi paylaşımlarında bulunacaklardır. 1.6.Liselerde ders seçerken öğrencilerin ilgi ve istidatları doğrultusunda yapılacak. BİTLİS

I. Sınav 12-16 Kasım 2012 II. Sınav 07-11 Ocak 2013 4. Kazanımların Değerlendirilmesine Yönelik “Başarı Değerlendirme Sınav” Takvimi I. Sınav 12-16 Kasım 2012 II. Sınav 07-11 Ocak 2013 III. Sınav 04-08 Mart 2013 IV. Sınav 15-19 Nisan 2013 . BİTLİS

BEKLENEN SONUÇLAR (ÇIKTILAR ) 1.Öğrencilerin Test çözme yeteneklerinin geliştirilmesi. 2. Okulların soruna dönük ihtiyaç analizlerinin yapılması. 3.Başarısızlık nedenlerinin belirlenip, giderilmesi. 4. Derslere yönelik hedef ve kazanımların ölçülmesi. 5. Eğitim ve öğretim süreçlerinin değerlendirilmesi. 6. Okullara yönelik hedef puanların belirlenmesi. 7.Velilerin Eğitim Öğretim sürecine katılımlarının sağlanması. BİTLİS

RİSKLER / VARSAYIMLAR 1. Bazı kazanımların ölçülebilir olmaması 2. Öğrencilerin hazır bulunuşluk düzeylerinin yetersizliği, bu durumun anket sonuçlarıyla tespit edilememesi. 3. Velilerin ön yargılarının olması. (Veliler bilgilendirme yoluyla ve sürece dâhil edilerek ön yargılar ortadan kaldırıldı.) 4-Öğrenci katılımlarının tam sağlanamaması BİTLİS

İZLEME DEĞERLENDİRME 1.İl ve ilçelerde sınav odaklı zümre toplantılarının yapılması 2.Okullar bünyesinde sınavla ilgili madde analizlerinin yapılması. 3.Okullar bünyesinde dersler bazında Kazanım Belirtke Tablolarının oluşturulması. 4.Belirtke Tablolarına bağlı olarak eksik konuların giderilmesi için etüt ve kursların düzenlenmesi. 5.Dezavantajlı okullarımızda proje işleyişinin 1, 2, 3 ve 4. ayağı tekrar uygulanacak. BİTLİS

İZLEME DEĞERLENDİRME : 6.Okullar talep etmesi halinde, RAM’lar öğrenci, veli ve öğretmenlere yönelik etkinlik düzenleyecek. 7.Proje ekiplerinin aralıklarla sürecin değerlendirilmesi için bir araya gelmesi. 8. Her sınavdan sonra proje il yönetim ekibi alt gruplar kurarak tüm okullarda okul idaresi ve öğretmenlerle birlikte süreç değerlendirilmesi yapılacaktır. 9. Sınav sonuç istatistikleri Bitlis RAM ve Tatvan RAM tarafından toplanıp değerlendirilecektir. Sonuçları sunu haline getirilecektir. . BİTLİS

Her yıl revize edilerek devam ettirilecektir. SÜRDÜRÜLEBİLİRLİK: Her yıl revize edilerek devam ettirilecektir. BİTLİS

Bitlis İl Milli Eğitim Müdürlüğü PROJEYİ HAZIRLAYAN: Bitlis İl Milli Eğitim Müdürlüğü BİTLİS

TEŞEKKÜRLER 2012 BİTLİS